[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:25

Yess evelien lekker bezig!!

Ladygiroc das niet zo fijn, hier hadden er ineens ook super veel paarden last van.

_Desiree ik ben ook heel benieuwd hoe ze op mij (1,73) gaan reageren met mijn pony (1,56)

Oei margot dat is niet zo best! Hopelijk gaat het vanavond beter :)

Hier straks kleine sprongetjes maken voor volgende week.
Ben benieuwd hoe die is nu die blote billen heeft :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:37

Desiree, nee ik heb eigenlijk geen idee waar dat is haha. Ik rijd max 2 uur voor de wedstrijden van het NSVT. Rijd ook niet zo ver voor een gewone wedstrijd. Die zoek ik wel in de buurt.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:09

Ik vraag me eigenlijk af of ik die koudbloeden wedstrijden ook mag rijden met een welsh cob.. iemand een idee?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:41

Ladygiroc schreef:
Ik vraag me eigenlijk af of ik die koudbloeden wedstrijden ook mag rijden met een welsh cob.. iemand een idee?

Ik heb zelf geen idee.
Maar misschien kan je in dit topic meer vinden: [WPC] welsh volbloed warmbloed of koudbloed ??

Er is iemand die zegt dat ze warmbloed zijn...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:45

Don vandaag weer aan de dubbele lijnen gegooid. Heb haar lekker laag en rond gelongeerd. Op het eind liet ze super fijn haar neusje bijna over de grond zakken. Dit deed ze eerst echt niet! Zo leuk om te zien dat ze zo vooruit gaat in haar lichaam <3

Lisa Jo, en hoe is het gegaan met blote billen Duke?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:04

Jullie gaan hard! Ik ga morgen even op meerdere mensen reageren. Dan ben ik vrij en thuis, maar wil nu wel even een egootje posten:

Paardlief is gisteren mee gegaan op oefenparcours voor het eerst en deed het superbraaf! Nog lang niet perfect. Ook niet in de afstanden, maar paardlief springt maar wel even alles!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:27

Ik kom even binnenvallen, ik ben erdoor voor mijn BE rijbewijs *\o/* *\o/* *\o/* mijn wedstrijd debuut kan beginnen ~~}>

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:42

@Detroit: Ziet er al goed uit zo voor de eerste keer! :) Hoe vond je het zelf?

@HiFive5: Gefeliciteerd! :D

Pff... de KNHS maakt mij echt gek!
Kreeg vandaag weer een mail met daarin dat ik dus nog lid ben bij de manege waar ik eerst reed. Dit klopt, maar die manege heeft mijn KNHS lidmaatschap pas op juni 2017 gezet voor beëindiging. Dus dat betekend dat als ik nu via de vereniging een lidmaatschap ga aanvragen ik 2x moet betalen.. Echt te gek voor woorden! Meteen de KNHS en de manege gemaild. Maar wil de KNHS liever bellen omdat ze daar volgens mij echt langs elkaar heen werken :') Alleen als ik bel dan sta ik 15 min in de wacht en krijg ik de receptie omdat het druk is. Morgenmiddag maar weer eens bellen >;)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:01

HiFive5 schreef:
Ik kom even binnenvallen, ik ben erdoor voor mijn BE rijbewijs *\o/* *\o/* *\o/* mijn wedstrijd debuut kan beginnen ~~}>

Super, gefeliciteerd!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:00

Wat fijn evelien dat donna zo liep!

Detroit, ziet er al goed uit hoor wn gave set heb je!

HiFive5 gefeliciteerd!!

Pfff knhs.. lekker goed geregeld allemaal!

Vandaag gereden op blote billen duke!
Zou eigelijk eerst gaan springen maar dat redde ik niet met de tijd omdat er les na mij kwam.
Dus maar ff halfuurtje gereden maar pfff wat heb ik ineens een beest onder me. Gelukkig hele fijne stukken ertussen maar had me handen vol!
Vooral toen er een druppel op zijn kont viel.
Als ik een volte maak denkt ie van ik ken het al en dan gaat ie alvast, naar binnen vallen en kei hard draven.
Als ik hem dan terugneem, iets me been eraan zodat ie niet na binnen valt. Komt ie kei erg tegen de hand.
Ben ook blij als de tandarts zaterdag is geweest!
Morgen nog maar rondje proberen en dan heeft ie lekker vrij tot dinsdag!

Afbeelding
Blote billen monster!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:37

Vandaag eens lekker gesprongen met m'n knappe man. Nu ben ik een echte schijterd op dat gebied maar we hebben toch even een stijltje van 30 cm gegaloppeerd. Hij hield zoveel rekening met me en was super voorzichtig. Zo zo intens lief.

Geen foto van het springen maar wel van een happy moment erna.

Afbeelding

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:45

PrimaDonna_ schreef:

@HiFive5: Gefeliciteerd! :D

Kreeg vandaag weer een mail met daarin dat ik dus nog lid ben bij de manege waar ik eerst reed. Dit klopt, maar die manege heeft mijn KNHS lidmaatschap pas op juni 2017 gezet voor beëindiging. Dus dat betekend dat als ik nu via de vereniging een lidmaatschap ga aanvragen ik 2x moet betalen.. Echt te gek voor woorden! Meteen de KNHS en de manege gemaild. Maar wil de KNHS liever bellen omdat ze daar volgens mij echt langs elkaar heen werken :') Alleen als ik bel dan sta ik 15 min in de wacht en krijg ik de receptie omdat het druk is. Morgenmiddag maar weer eens bellen >;)

Dat had ik ook idd! anders moet je twee keer 20 euro betalen voor de knhs kosten.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:45

Gefeliciteerd hivife5 ! *\o/* super fijn en handig.

Mooi dekje PrimaDonna, gave kleur :j

Venivedivici mooi geschoren, leuk kleurtje heeft hij sowieso.
Van dat hard gaan is zo herkenbaar, die van mij steekt z'n hoofd in de lucht en is weg. Zolang ik hem voor kan zijn is het in de hand te houden, maar zodra die gaat, pff. Die van mij gaan eind januari weer naar de tandarts. Ondanks dat jonkie in april is gedaan denk ik wel dat er weer wat moet gebeuren.

Harvey1 haha leuke foto! Dat hoofd van het paard }:0 super stoer dat je gewoon een stijltje hebt gegaloppeerd, en fijn dat je paard zo met je meedenkt!

Hier gaat alles zijn gangetje, vandaag lekker in het zonnetje gereden, afgelopen dagen waren alleen maar mist en miezer.
Het aangalloperen vandaag veel geoefend, hij gaat het echt snappen naar mijn idee. Alleen met het terug naar draf is heg nog lastig, dan komt z'n koppie weer hoog richting de lucht en issie super sterk, ondanks dat ik hem al op de volte terug rijd elke keer zodat ik hem gelijk in kan buigen.
Ach voor nu houd ik het maar op onbalans, morgen tijdens de les even vragen hoe ik hem kan helpen.

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:30

Sorry, weer even een kort berichtje. Morgen een uitgebreide update!

Morgen heb ik namelijk weer een selectiewedstrijd, we moeten veeeeel meer de puntjes op de i gaan zetten, maar vandaag een super les gereden!!! Gaat vast goed komen, maar ben wel wat zenuwachtig :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:24

Iets later dan gepland. Eergisteren was de auto kapot, nadat ie net door de apk was (wonderbaarlijk een auto van 23 jaar oud die er doorheen kwam). Dus die heb ik gisteren weer terug naar de garage gebracht met veel pijn en moeite :+

xVerax schreef:
Ik heb vandaag mijn lat weer eens verlegd. 95 centimeter gesprongen met de topper. Zo komen we nog eens in een b parcours haha!

Steeds een stukje hoger! Dan kom je er vanzelf toch :D Leuk dat hier nog meer springers zijn.

FleurSandro schreef:
vandaag mijn BE rijbewijs gehaald!! voor mij gaat nu het wedstrijd rijden een stukje makkelijker worden! ik kan niet wachten om lekker op pad te gaan!! :D :D :D

Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

venivedivici schreef:
Vandaag weer gereden. Was goed weer. zonnetje scheen, klein windje.
Besloot mijn vriendje heel gelukkig te maken met een buitenrit! En goh wat heeft ie genoten!
[ [url=m/UalzRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh lekker op buitenrit! Wil ik ook weer eens doen!

Nessie schreef:
Hier ging het vandaag ook fijn :) Galop gaat ook steeds beter!

[ Afbeelding ]

Jij hebt ook een knap dier onder je kont zeg! :o

isabel_94 schreef:
Leuk topic! Ik zou onze vierjarige ook graag B gaan starten in 2017, maar ben geen lid van een rijvereniging en we hebben geen trailer, dus wordt wat lastig. Wel een rijvereniging op stapafstand waar ook wedstrijden georganiseerd worden, dus dat zou eventueel nog een optie kunnen zijn!

Welkom! Leuk dat je ook wilt gaan starten! Zonder trailer is wel lastig hoor! Ik heb ook geen trailer, maar huur er eentje van een stalgenoten als ik weg wil. Ik ben heel lang niet gestart, omdat mijn paard niet te laden was op trailer. Inmiddels is ie denk ik makkelijker te laden dan een gemiddeld paard :+

Silkwood schreef:
Kan ik mij hier ook melden? Ik ga misschien met mijn leasepaard starten volgend jaar, alles moet nog even goed besproken worden, maar ik heb er goed vertrouwen in! :D

Dit is Siem! :D
[ [url=m/nk4Scx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nog nooit officiële wedstrijden gereden, dus ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken! Gelukkig is Siem zelf al in de M2 gekomen, dus dat moet helemaal goed komen.

Welkom! Mooie fries rijd je!

Shelly21 schreef:
Hallo! Mag ik mij hier nog even melden?
Ik ben al wel B gestart maar we zijn volgend jaar ook nog wel even in de B.
Vinden jullie het goed dat ik hier nog even mee praat?

Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!

Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.

[ [url=m/d5vSkb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeRDAf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk kleurtje! Welkom!

HiFive5 schreef:
Met mijn andere merrie wil ik ook graag starten in de Endurance! Weet iemand eigenlijk hoe dit in zijn werk gaat?
Startpas aanvragen en inschrijven? Als ik me niet vergis is het beginnen met 25km en je moet boven de 10km/u blijven? schiet me niet af als ik fout ben :') en start je dan gezamenlijk in een grote groep of is het om de zoveel tijd dat er een combinatie start? Ik ben mij aan het voorbereiden op de endurance wedstrijd in Beernem (BE). Klinkt iemand dat bekent?

Ooh leuk Endurance starten! Dat lijkt mij ook echt heel leuk om te doen! Misschien dat ik dat in de toekomst ook ga oppakken.

isabel_94 schreef:
Vandaag een sprongetje gemaakt met Famka. Conclusie: ons B springen debuut wordt zeker niet in 2017 haha
[ [url=m/GkzdL0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je weet maar nooit. Misschien ga je ineens sprongen vooruit met springen :D

JoycexEnya schreef:
Gisterwn getraind met de hartslagmeter en intervallen, in de bak
5 min draven en 4 min stappen (dat ik ga verkorten naar 3 min stappen) ze herstelt zo snel.

[ [url=m/HRWKPw.png]Afbeelding[/url] ]

10 min instappen
6x 5 min draven
6x 4 min stappen
10 min uitstappen.

Met uitstappen ging de hartslag ineens weer omhoog, er liepen paarden binnen dat ze wel hoorde maar niet kon zien, super leuk om dat te zien, voelde totaal geen spanning

Wat interessant zo'n hartslagmeter! Grappig dat je wel een verhoging in de hartslag ziet, maar de spanning niet voelt.

venivedivici schreef:
Hier is vandaag duke kaal gegaan.
Was ie het niet zo me eens.
Paar streepjes maar dat trekt wel bij!

[ [url=m/PJHc3S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Glimworm <3

Mooi kaal paardje! *\o/*

PrimaDonna_ schreef:
Ik zal ook weer even een update rond Donna plaatsen:
We hebben een nieuw zadel! *\o/* *\o/* *\o/* Vorige is verkocht. Waren super blij dat hij goed lag op deze pony want bij Donna lag hij echt bagger! Nu hebben we een super mooie van Arno Brandt <3 Moet nog iets opgevuld worden aan de achterkant, klappert iets in de galop maar dan moet je echt goed kijken. Vandaag voor het eerst mee gereden en hij zat echt als een stoel! Ben zo blij! Merkte aan Don dat ze hem ook veel fijner vond. Ze deed bij die andere best lelijk met aansingelen en nu niet meer!

[ [url=m/spyy4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HVhCcd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Croco lak op de lepel en op de randen zit ook lak.

Verder ging het rijden vandaag de eerst 20 min echt niet fijn, ze was weer super druk in de buitenbak, springen en wegrennen bij het riet. Was er helemaal klaar mee en heb der toen even flink aan het werk in de binnenbak gezet. Ze was goed nat van het zweet! Heb mijzelf gefilmd, zal ik ook nog wel even plaatsen :)

Mooi zadel! Veel plezier ermee! *\o/*

theadora99 schreef:
Update, beetje plotseling maar ik heb een bijrijdpaardje gevonden! Dus ga ook stoppen op de manege, en kijken of ik met hem beetje leuke dingetjes kan gaan doen. Zover ik begrepen heb mag ik hem ook uitbrengen op wedstrijden etc dus ik ga even kijken. Nou is hij met rijden nog niet de makkelijkste en moet hij nog even wennen (en ik ook), wil wel gaan kijken of ik later eventueel met hem kan gaan starten. Denk dat ik wel bij de paarden moet toch (hij is 1.85 ongeveer :p)

Wat leuk! Lekker aan elkaar wennen en wie weet in de toekomst lekker wedstrijden starten!

PrimaDonna_ schreef:
Ik heb net mail ontvangen van de vereniging dat ze mij vandaag hebben aangemeld bij de KNHS, dus nu afwachten voor een mail van de KNHS! *\o/* *\o/* *\o/*

Jaaaaa dat gaat de goede kant op *\o/* *\o/*

Nessie schreef:
Hier ging het gister iets minder, Eston schrok (van iemand die op het dak stond te boren/lassen), viel eerst zelf (op de knieën en z'n neus), schrok daar nog meer van komt omhoog, ik raak uit evenwicht (waar hij opnieuw van schrikt) en bokt nog met 4 benen de lucht in. Toen ik zonder teugels op de kont zat merkte ik dat er geen houden aan was en ben ik er schuinachter afgegleden/gevallen. M'n rug is pijnlijk (kwam tegen het zadel), maar voor de rest gleed ik er gelukkig subtiel af. Wilde er direct weer op maar de teugel was gebroken. Hij was erg onder de indruk en heb daarna nog wel even braaf rondgewandeld. Vanavond een nieuwe poging, het ging zo goed! Maar hij kan er ook niks aan doen dat hij schrikt, het blijft een jong paard.

Aawh pijnlijk! Het is vallen en weer opstaan met een jong paard he. Jammer dat je er niet gelijk weer op kon om het écht goed af te sluiten. Ben benieuwd hoe het daarna is gegaan, toen je er weer op kon!

PrimaDonna_ schreef:

Ik ben zelf voor de eerste keer best tevreden. Doel was dat ie wat andere hindernissen en hekjes zag en braaf sprong op vreemd terrein. Nou, dat doel is gehaald. Maar zie nog hééél veel verbeterpunten. Anderzijds, als ik zie van hoe ver ik kom met hem en hoe hij nu is, mag ik eigenlijk ook niet klagen.

En dan toch nog weer een stomme knhs update van jou -O- Minder leuk. Inmiddels alweer wat wijzer?

Harvey1 schreef:
Vandaag eens lekker gesprongen met m'n knappe man. Nu ben ik een echte schijterd op dat gebied maar we hebben toch even een stijltje van 30 cm gegaloppeerd. Hij hield zoveel rekening met me en was super voorzichtig. Zo zo intens lief.

Geen foto van het springen maar wel van een happy moment erna.

[ [url=m/CMcC1Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk! Fijn dat je weer een beetje je "angst" hebt overwonnen met een stijltje van 30 cm! Supergoed!

Larissajulia schreef:

Morgen heb ik namelijk weer een selectiewedstrijd, we moeten veeeeel meer de puntjes op de i gaan zetten, maar vandaag een super les gereden!!! Gaat vast goed komen, maar ben wel wat zenuwachtig :D

Succes! Je kan het ! *\o/*

Zo bijleespost! Goedemorgen iedereen :wave:

Morgen mag mijn kleine draak ook weer mee voor een dressuurproef. Ik hoop dat ie deze keer niet in de modus is "HELP! Juryhokje, rennen!" :roll: En anders kijk ik heel erg uit naar mijn springdebuut van 8 januari! *\o/*

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:31

Ik ga dit weekend even bijlezen hoor! Hier is het op het moment even een choas allemaal :n

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:39

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:12

Succes morgen Detroit!

Silkwood jeetje wat balen... hopen op goed herstel.

Morgen doen we mee aan de clubkampioenschappen. Eerst dressuurproef en later op de dag een bb parcoursje! Heb er weer zin in.

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:39

MonteKarlo hoe was je les gegaan?

Silkwood oeh dat is even slikken zeg. Heb ze al gezegd hoe lang het kan duren?

XWouter ik hoop niks ernstigs..

Shelly21 spannend! Ga voor je duimen!

Vandaag Duke na de tandarts geweest.
Geen wolfstanden wel paar haakjes.
En hij slijt de ene kant harder als de andere kant!
Dinsdag zal ik hem pas weer oppakken met rijden.

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:43

Heel veel succes Shelly21, morgen! :D
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:45

Silkwood schreef:
Helaas te horen gekregen dat Siem een peesblessure heeft, dat wordt een paar maanden rusten en helaas geen wedstrijden voor ons.. :\

He shi.t zeg :(:) sterkte ermee!

Larissajulia schreef:

Heel veel succes morgen!!

Shelly21 schreef:
Succes morgen Detroit!

Silkwood jeetje wat balen... hopen op goed herstel.

Morgen doen we mee aan de clubkampioenschappen. Eerst dressuurproef en later op de dag een bb parcoursje! Heb er weer zin in.

Jij ook succes :D

venivedivici schreef:
MonteKarlo hoe was je les gegaan?

Silkwood oeh dat is even slikken zeg. Heb ze al gezegd hoe lang het kan duren?

XWouter ik hoop niks ernstigs..

Shelly21 spannend! Ga voor je duimen!

Vandaag Duke na de tandarts geweest.
Geen wolfstanden wel paar haakjes.
En hij slijt de ene kant harder als de andere kant!
Dinsdag zal ik hem pas weer oppakken met rijden.

Ging goed! Hij heeft veel geleerd van gisteren, het galloperen ging heel goed, ook het terugkomen al stukken beter. Als ik hem eerst minder hard laat galloperen voordat ik hem terug neem naar draf is er sowieso minder voorwaartse energie die hij om kan zetten in sterk worden en eronderuit komen. Kunnen we mee aan de slag dus :j

Fijn dat de haakjes nu weg zijn, ben benieuwd wat voor verschil je gaat merken.

@nessie hoe gaat het met je rug?

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:26

Wat rot Silkwood!

*egopost in aantocht*

Net m'n debuut gehad. Jury was zijn goede humeur vergeten denk ik. Als je een 1 kunt geven voor een overgang van galop naar draf in de B moet je duidelijk wat te zeuren hebben :=.

Paard was lief! De punten komen wel :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:15

xVerax schreef:
Wat rot Silkwood!

*egopost in aantocht*

Net m'n debuut gehad. Jury was zijn goede humeur vergeten denk ik. Als je een 1 kunt geven voor een overgang van galop naar draf in de B moet je duidelijk wat te zeuren hebben :=.

Paard was lief! De punten komen wel :D

Whut?! Waar slaat dat op. Of heb jij op je kop gestaan tijdens deze oefening :=

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:22

Bij de eerste hoekletter van de overgang sprong ze om naar de verkeerde galop en ik ben vanuit die verkeerde galop terug naar draf gegaan omdat ik dus inmiddels al in de hoek was dus nooit meer kon herstellen tussen de letters. Had een 4 of een 5 verwacht, maar zeker geen 1 :=. Meneer had denk ik een fles azijn leeggedronken :). Erg jammer. De rest van de proef is ook heel streng gejureerd. Ik ben dan van mening dat als je een 1 kunt geven je er ook een 7 of een 8 tegenover moet kunnen zetten, maar verder dan 6.5 komen we niet.. Achja. Paard heeft zich goed gedragen en ik weet zeker dat we binnen de kortste keren wat winstpuntjes op zak hebben :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:48

Meiden! Help!

Heb de startpas binnen en zie categorie E staan. Klopt dat wel? Mijn pony stond al in de database en vorige eigenaar is voor dr 18e met hem gestart. Het is een e pony maar ik ben 25. Komt dit goed? Zag bij een ander categorie onbekend staan!