[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:21

Wat heb jij een leuke instelling!

Ik ga gewoon bedenken wat we doen. :j Eergisteren voor het eerst een galopje gedaan dus misschien is dat over een maand al wel bevestigd. Rij hem niet zo vaak omdat hij echt een late is, we doen alles heeel rustig aan, vandaar.

En anders gewoon een impulsproefje zonder galop omdat het kan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:22

Ik vind ook altijd wel dat ze er klaar voor moeten zijn, maar een onderlinge staldag o.i.d. vind ik wel heel iets anders dan een officiële KNHS-wedstrijd. Mits het veilig en verantwoord is uiteraard, ze moeten wel stuur en rem hebben, anders ga ik er niet mee weg ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:47

Gibbie heb ik ook vrij kort na het beleren onderling op stal meegedaan. Vond 1 proefje voor haar genoeg en hadden toen net geen winstpunt, maar voor de lol was het genoeg. :j

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:59

ik bekijk altijd alles positief :')

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:26

Afbeelding
als het goed is doet die het nu wel haha...

Oude foto van mijn pony toen ik nog alles kon :D
alleen krijg ik hem nu niet gedraaid haha
Laatst bijgewerkt door LinsxDot op 15-09-16 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:28

Galop zit er toch zo op... ik probeerde het gewoon. Juist omdat het onderling is.

Gisteren zelf weer eens een crossles gereden. Zou zelf dood gaan van de hitte... paard niet... die was aan het einde van de les nog jolig. Kwam lijkbleek en tollend op de benen van paard. Moest zelf onder de slang om weer bij mijn positieven te komen.

En nu heb ik spierpijn :') en rauwe schenen van de beugelriemen icm zweet en dunne Ariat chaps.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:10

- Weet niet meer van wie maar wat een gaaf hoofdstel!!!

- En voor degene die een ander bitje wilt proberen, zelf rij ik op dubbelgebroken kneveltrens met koperenrolletje in het midden. Heel fijn bit vind ik. Zelf rij ik ook met dubbelgebroken watertrensje voor de dressuur maar met springen is daar geen beginnen aan.

Ons B debuut springen staat gepland op 8 oktober! Nu heb ik alleen een vraagje. Hoeveel stijlpunten moet je hebben wil je een winstpunt hebben als je 1 strafpunt hebt door de tijd? Ik weet dat je met 4 strafpunten door een balk of weigering minimaal 75 moet hebben. Maar hoe werkt dat met een tijdsfout? Kon dit niet duidelijk vinden in de reglementen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:13

Je krijgt één winstpunt bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 60 tot 75. Een combinatie krijgt 2 winstpunten bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 75 of hoger en 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:26

Dat galop er zo op zit verschilt per paard. Ik heb paarden gereden die het zo konden maar ook die zo weinig balans hadden dat het een hele tijd duurde.
Of mijn 3 jarige het snel gaat kunnen is nog een vraag, met hulp van mams voor het aanspringen galopperen we nu net een lange zijde en de rest is toch echt nog aardig lastig voor 'm. :) We zien wel waar we over een maand zijn!

Anoniempje, heel veel succes en plezier!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:35

Haha heel herkenbaar elys. Gismo kon met 4,5 nog steeds niet normaal de bak door galopperen :') dat is pas afgelopen maanden gekomen. Behalve als ik vanuit een hindernis verder galoppeerde dan ging ie wel rustig en normaal haha

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:43

Ja precies! Daar kan ik er ook een paar van opnoemen. :') Je bruintje is wel echt super vooruit gegaan hoor. :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:08

En Un Ami staat weer kreupel linksvoor -O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:19

Gedsie Yontheke.. :(

Haha ja dankje! hij doet het goed! Gewoon eentje die ook wat later is :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:19

Galop kan heel leuk zijn af en toe. Denk je het lekker te hebben komt er wel iets om de hoek kijken, geef je het bijna om is het kwartje ineens gevallen _O- .
Ik vind 3 jaar te vroeg, zou het voor mij persoonlijke ene makkelijke keuze maken :))

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:26

Heb alles mee gelezen maar niet zo goed onthouden, jullie gaan veel te snel!

Las wel van alles over een bitje.
Ik gebruik een bitje waar bij er zeg maar 2 halve maantjes/ringetjes in de bitringen zitten. Ik maak t bovenste ringetje aan het bakstuk. Is ie heel sterk dan gaat de teugel aan het onderste ringetje en valt t mee dan aan de gewone bitring. Zo houd ik ligt hefboom effect. Afbeelding

Deze dus!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 05:27

Dat bitje gebruik ik voor de cross, heel fijn bitje!

3 jaar is heel jong, maar ik rij hem 1, max 2 keer per week en dan ook echt maar 10 minuutjes. Hij is echt enorm opgeknapt van wat licht werk.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:36

gomir schreef:
Als het onderling is en voor de fun sla je de galop toch gewoon over als het nog niet vertrouwd voelt :+

Ik roep wel Marijke als ik er een de trailer af zie breken :P

whahaha :P nou het is heel makkelijk te herkennen wat voor trailer.. licht blauwe auto met een verbleekte bordeaux rode westfalia trailer :P

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:27

Ik zal eind van de middag met de 3 jarige oefen vrij springen vreemde locatie. Hebben haar opgegeven voor de late stamboekkeuring hier in de buurt. Helaas hebben ze de datum veranderd en valt het nu precies in mijn vakantie wanneer ik nog in het buitenland ben. Dus hebben we haar bij mijn lesgever gebracht. Erg jammer want vind het altijd wel leuk om hetzelf te doen. Na de keuring komt ze weer thuis en zal ik haar af en toe rijden.

Kimren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:25

Ik heb ook een dubbelgebroken kneveltrens met koperen rolletje in het midden, vind ik ook een fijn bitje. ik rij er vooral springen mee maar ook soms dressuur.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:36

Vandaag weer wedstrijd gehad, een rondje BB en B gedaan en het ging al weer beter dan vorige week! :D Met los springen kan hij soms best vervelend zijn, altijd eerste sprongen even weigeren en dat deed hij nu helemaal niet ook. Ook niet toen we over gingen naar de oxer. Dat was voor mij al een hele overwinning! En met het BB rondje 2 weigeringen op dezelfde sprong, helemaal niks bijzonders ik heb geen idee waarom die weigering was maar goed verder heel fijn gereden. En het B rondje hadden we 2 balken en hij werd loeisterk. Maar goed, rondkomen is waar nu m'n focus ligt en m'n instructeur heeft m liever voorwaarts dan te langzaam. :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:05

Je bent in ieder geval lekker bezig en de foutloze en fijn gereden rondjes komen vanzelf wel! :D Lekker km's maken Nann_!

Ik had m'n witje weer mee vandaag, hij was een beetje sterk maar toch foutloos. :D

Mam had het progressief nog gefilmd:

En nog een screenshot :)
Afbeelding

Ik ben kei tevreden! Volgend weekend lekker vrij en 2 oktober onze eerste officiële cross. =:)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:11

Is iemand van jullie vandaag ook nog naar de oefencross in Haarle geweest? Ik ga er morgen heen en ben benieuwd hoe de cross er dit jaar uitziet :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:22

Lekker bezig Nann!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:42

Elitedeux schreef:
Is iemand van jullie vandaag ook nog naar de oefencross in Haarle geweest? Ik ga er morgen heen en ben benieuwd hoe de cross er dit jaar uitziet :D

Wat ik gehoord heb ongeveer zelfde ronde als vorig jaar. Geen apartigheid

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:29

Blegh paard van kennis van me is vandaag verongelukt en buurvrouw van me is 10 minuten buiten westen geweest. Wel even weer een eye-opener....