Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Als Ruiter- of Menbewijshouder bent u lid van de KNHS.
De KNHS heeft een nieuwe contributiestructuur ontwikkeld. Hierdoor betaalt u slechts eenmaal de basiscontributie. Heeft u een lidmaatschap bij een KNHS vereniging en een Ruiter- of Menbewijs, dan wordt deze basiscontributie bij het langstlopende lidmaatschap in rekening gebracht. U betaalt dan slechts de verlenging van uw Ruiter- of Menbewijs voor 2 jaar, en afhankelijk van uw oudste lidmaatschap en de basiscontributie via het Ruiter- of Menbewijs, of bij uw vereniging.
Heeft u zowel een Ruiter- als Menbewijs, dan betaalt u bij het oudste bewijs de verlenging én de basiscontributie, en bij het andere bewijs alleen de verlenging.
Geryon schreef:confetti schreef:Geryon, dus als ik je goed begrijp heb jij een fnrs ruiterpaspoort en berekend je vereniging automatisch 20 euro, dat klopt dan toch niet, want vanaf 1 januari krijg je zelf de factuur thuisgestuurd en gaat het niet meer via de vereniging zoals het voorheen was, dus kan de vereniging toch niet 20 euro voor de KNHS aan jou door berekenen?
Nee ik heb nog geen vereniging. Maar ik wist niet dat het via januari sowieso niet meer via de knhs verenigingen gaat. Hoe weet jij dat trouwens?
Lante schreef:Net een lange, lange regiovergadering gehad en ook dit onderwerp kwam ter sprake: je hoeft alleen de vereniging te betalen, ruiter/koetsiersbewijs worden automatisch verlengd zo lang je lid bent van de Knhs of fnrs. Maar..: je moet dan zelf wel melden/aangeven dat je het lidmaatschap behorende bij het ruiter/koetsiersbewijs opzegt, instructies hiervoor komen op de site.
Lante schreef:Ze hoeft inderdaad niks te doen. Geldt alleen bij dubbele lidmaatschappen.
Corellaa schreef:Jullie hebben er wellicht niet mee te maken maar wat ik erg jammer vind is dat de veteranen wedstrijden gaan verdwijnen als ik het allemaal goed begrepen heb ?
Mijn vader rijdttt al jaren deze wedstrijden en dat is me toch een partij gezellig !!! en vrij goedkoop was het ook...
Hij betaalde de 18 euro basisafdracht, 16,38 p&s (gedeeld door 2) en slechts 31,50 voor zijn startpas die niet op paardennaam stond, dus vrij te starten.
Dat wordttt nu 20 euro en 108 of als ik ook mijn startkaart aanvraag 92 dan is hij tweede startpashouder. maar dit wordttt voor hem dus en paardgerelateerd en minimaal 46,12 duurder...
ik heb ook een mail eruit gedaan maar zo wordttt het voor die veteranen niet meer leuk en vrees ik dat ze met de 'gewone' knhs wedstrijden mee moeten gaan rijden..