tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:44

dan is de keuze om dan een keer of twee een weekpas te nemen toch beter dan die beperkte startkaart? Die kan je namelijk nog met ander paard dan aanvragen en je zou zelfs nog meer proefjes kunnen rijden dan die beperkte

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:13

4x 1 week is net zo duur als een gewone startpas. Dus dat voordeel zie ik niet helemaal. Ja áls er 2 proeven op 1 dag zijn bij onze manege kan ik iets meer starten. Maar dat is helaas niet altijd zo. En op ander terrein kan niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:16

Wat is dan uberhaupt het nut om knhs ipv fnrs of andere onderlinge te starten?

Die 4x per jaar met een gelimiteerde manegestartpas zetten toch ook geen zoden aan de dijk? Dan is onderling een stuk goedkoper.

Een startpas vind ik persoonlijk pas nuttig als ik er ook verder mee kan en dus regelmatig start anders zonde van het geld.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:22

nou..ja..lotteElb, je kan die 4x dan wel steeds met een ander paard starten...
en die beperkte startkaart was ook behoorlijk duur vergeleken met de onbeperkte...
denk dat het voor jou persoonlijk niet duurder wordt... de keuze is een beetje anders.

Een startpas van een 12 maanden is goedkoper dan een startkaart van een kalenderjaar als je begint met een nieuw paard... je hoeft dan niet te betalen voor maanden die al geweest zijn.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:52

Gewoon een paar keer per jaar een proefje rijden. Dat is wat ik wil. Tot nu toe heb ik dat steeds op hetzelfde manege paard gedaan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:23

Nog een vraag betreft 12 maanden kaart. Kan je die dan ook tussentijds op pauze zetten zonder dat hij verder verloopt?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:03

miss_lizje schreef:
Nog een vraag betreft 12 maanden kaart. Kan je die dan ook tussentijds op pauze zetten zonder dat hij verder verloopt?

Dat lijkt ne niet, dan kun je het tussen elke wedstrijd stopzetten .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:29

Ik heb wat antwoorden van de KNHS gekregen op mijn vragen, maar niet alles is heel duidelijk. Ik kwam dit nog tegen:
Citaat:
Als Ruiter- of Menbewijshouder bent u lid van de KNHS.
De KNHS heeft een nieuwe contributiestructuur ontwikkeld. Hierdoor betaalt u slechts eenmaal de basiscontributie. Heeft u een lidmaatschap bij een KNHS vereniging en een Ruiter- of Menbewijs, dan wordt deze basiscontributie bij het langstlopende lidmaatschap in rekening gebracht. U betaalt dan slechts de verlenging van uw Ruiter- of Menbewijs voor 2 jaar, en afhankelijk van uw oudste lidmaatschap en de basiscontributie via het Ruiter- of Menbewijs, of bij uw vereniging.

Heeft u zowel een Ruiter- als Menbewijs, dan betaalt u bij het oudste bewijs de verlenging én de basiscontributie, en bij het andere bewijs alleen de verlenging.

http://www.srr-nederland.nl/veel-gestel ... nging-knhs

Volgens mij betekent dit dat verenigingsleden die al langer een ruiterbewijs hebben dan dat ze KNHS lid zijn, niet meer die € 20 via de vereniging betalen. En ze zijn automatisch KNHS lid omdat ze een ruiterbewijs hebben. Die leden hoeven dus niet meer via een vereniging lid te zijn om een startkaart te kunnen hebben? Of lees ik het verkeerd?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:21

Voor een startkaart moet je knhs lid zijn én een vereniging hebben (knhs of fnrs).

Als je een ruiterbewijs hebt, hoef je die 20 euro aan knhs contributie bij je startpas niet te betalen inderdaad.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:59

Overigens, hier staat dan weer dit:
"Wanneer kan ik een startpas bestellen?
Om een KNHS-startpas te bestellen moet je lid zijn van de KNHS. Dat kan via een KNHS-vereniging of via een FNRS-ruitersportcentrum."

En via het ruiterbewijs! Er staat letterlijk dat je er een knhs lidmaatschap voor nodig hebt. En die heb je via je ruiterbewijs (betaal je voor). Waar slaat het dan op dat je daarnaast ook een knhs- of fnrs vereniging lidmaatschap nodig hebt? (Heeft knhs mij gezegd)

Wie gaat het navragen? Ik heb al teveel gevraagd :o

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:34

Geryon schreef:
confetti schreef:
Geryon, dus als ik je goed begrijp heb jij een fnrs ruiterpaspoort en berekend je vereniging automatisch 20 euro, dat klopt dan toch niet, want vanaf 1 januari krijg je zelf de factuur thuisgestuurd en gaat het niet meer via de vereniging zoals het voorheen was, dus kan de vereniging toch niet 20 euro voor de KNHS aan jou door berekenen?

Nee ik heb nog geen vereniging. Maar ik wist niet dat het via januari sowieso niet meer via de knhs verenigingen gaat. Hoe weet jij dat trouwens? :)

Staat volgens mij op de KNHS site.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:18

Net een lange, lange regiovergadering gehad en ook dit onderwerp kwam ter sprake: je hoeft alleen de vereniging te betalen, ruiter/koetsiersbewijs worden automatisch verlengd zo lang je lid bent van de Knhs of fnrs. Maar..: je moet dan zelf wel melden/aangeven dat je het lidmaatschap behorende bij het ruiter/koetsiersbewijs opzegt, instructies hiervoor komen op de site.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:19

Ook staffelkorting/gezinskorting moet zelf aan worden gevraagd, dit gaat niet automatisch!

Gezin is adres gebonden, dus hier is een mogelijkheid tot creativiteit bleek. :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:26

Verder zijn ze bezig met een dagstartkaart, een startkaart voor 1 dag dus. Wij willen graag een kwartaal startkaart.

Verder boze verenigingen die leden dreigen te verliezen en dus in zwaar weer komen nu fnrs klanten via fnrs stallen en manege (vaak goedkoper) kunnen starten.

En discussie over hoe leden voor voldongen feiten worden geplaatst dmv slechte (oftewel totaal geen) communicatie. Dit zal mee genomen worden... Kortom, meer actie is wat dit punt betreft nodig.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:11

Lante schreef:
Net een lange, lange regiovergadering gehad en ook dit onderwerp kwam ter sprake: je hoeft alleen de vereniging te betalen, ruiter/koetsiersbewijs worden automatisch verlengd zo lang je lid bent van de Knhs of fnrs. Maar..: je moet dan zelf wel melden/aangeven dat je het lidmaatschap behorende bij het ruiter/koetsiersbewijs opzegt, instructies hiervoor komen op de site.

Lante bedankt voor deze info.

Mijn moeder heeft een menbewijs maar wist hier niks van.. ze zit ook niet op internet.

Maar zij is volgens mij nergens lid van? Ze heeft het koetsiersbewijs jaren geleden gehaald en verlengt het iedere 2 jaar opnieuw. Dus nu moet ze zich aan gaan melden bij de KNHS of FNRS?
Ze is recreatief menner, dus geen wedstrijden. Wat moet zij nu gaan doen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:24

Als zij haar bewijs iedere 2 jaar verlengd is ze ook lid van de KNHS, die rekening bestaat uit 2 delen, de verlenging en het lidmaatschap.
Ze hoeft niets te doen, krijgt automatisch een rekening wanneer haar lidmaatschap en verlenging verloopt (gaat per 2 jaar).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:29

Ze hoeft inderdaad niks te doen. Geldt alleen bij dubbele lidmaatschappen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:33

Bedankt Lante!
Ik zou er heen maar kon toch niet...
Nog meer nieuws daar? Ook iets over de nieuwe proeven misschien?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:36

Bedankt, Lante.
Was er nog meer nieuws?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:40

Lante schreef:
Ze hoeft inderdaad niks te doen. Geldt alleen bij dubbele lidmaatschappen.

Ben alleen wel benieuwd hoe het dan zit met die 2-jaarse contributie. Ik ben 4 keer lid, maar mijn contributie wordt nu verrekend via mijn koetsiersbewijs. Ik heb op 3 juli 2015 een rekening gekregen (en betaald) voor 2 jaar basiscontributie van de KNHS. KNHS lidmaatschap gaat automatisch over naar de vereniging waar ik het langst lid van ben. Vraag me nu dus af of ik dat jaar wat ik al vooruit betaald heb, 2016, weer moet betalen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:51

Dat zou ik dan inderdaad wel even in de gaten houden Neon.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:45

Jullie hebben er wellicht niet mee te maken maar wat ik erg jammer vind is dat de veteranen wedstrijden gaan verdwijnen als ik het allemaal goed begrepen heb ?

Mijn vader rijd al jaren deze wedstrijden en dat is me toch een partij gezellig !!! en vrij goedkoop was het ook...
Hij betaalde de 18 euro basisafdracht, 16,38 p&s (gedeeld door 2) en slechts 31,50 voor zijn startpas die niet op paardennaam stond, dus vrij te starten.
Dat word nu 20 euro en 108 of als ik ook mijn startkaart aanvraag 92 dan is hij tweede startpashouder. maar dit word voor hem dus en paardgerelateerd en minimaal 46,12 duurder...

ik heb ook een mail eruit gedaan maar zo word het voor die veteranen niet meer leuk en vrees ik dat ze met de 'gewone' knhs wedstrijden mee moeten gaan rijden..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:50

Ze zijn intern bezig met een alternatief voor 'wilde' wedstrijden, waar veteranen dan natuurlijk ook onder kunnen gaan vallen. Dat komt wel goed dus. Maar zeker even mailen hoor, ze willen ook de geluiden van buitenaf horen, zolang het maar goed geformuleerd en naar waarheid is. Ze doen er echt wel wat mee, maar veranderingen zijn niet van de een op de andere dag gedaan.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:53

Ja ik heb het inderdaad zowiezo gemaild maar wilde het hier ook even kwijt.
Hier zijn onder andere ook mensen zoals jij, die er meer vanaf weten dan ik ;)

Het zou echt enorm zonde zijn als die wedstrijden verdwijnen, de veteranen zijn toch nog met een behoorlijk grote (en hechte) groep. en mijn vader gaat echt niet in dezelfde rubriek als ik starten dus dat zou betekenen dat hij geen wedstrijden meer kan rijden das eeuwig zonde !

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 11:57

Corellaa schreef:
Jullie hebben er wellicht niet mee te maken maar wat ik erg jammer vind is dat de veteranen wedstrijden gaan verdwijnen als ik het allemaal goed begrepen heb ?

Mijn vader rijdttt al jaren deze wedstrijden en dat is me toch een partij gezellig !!! en vrij goedkoop was het ook...
Hij betaalde de 18 euro basisafdracht, 16,38 p&s (gedeeld door 2) en slechts 31,50 voor zijn startpas die niet op paardennaam stond, dus vrij te starten.
Dat wordttt nu 20 euro en 108 of als ik ook mijn startkaart aanvraag 92 dan is hij tweede startpashouder. maar dit wordttt voor hem dus en paardgerelateerd en minimaal 46,12 duurder...

ik heb ook een mail eruit gedaan maar zo wordttt het voor die veteranen niet meer leuk en vrees ik dat ze met de 'gewone' knhs wedstrijden mee moeten gaan rijden..

Je krijgt alleen staffelkorting als je een gezinslidmaatschap hebt toch? En dat is met twee personen niet voordelig?