[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:25

Ik heb mijn eigen zadel die ik had voor mijn schimmel erop liggen (anatomica octant volgensmij).
Hij is net een tikje te breed qua boommaat, maar we hebben er voor nu een goed bontje onder liggen wat die breedte 'opvult' waardoor die voor nu prima ligt. Zadelmaker is toevallig van de week geweest.
We verwachtten (of iig ik hoop) dat ze nog wat breder wordt, dan is dit zadel al perfect eigenlijk en kan het bontje er onder uit.

Ga je filmpje zo eens kijken.

Urielle

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:51

Jij bent de B uit nog voor wij begonnen zijn _O-

Future heeft een Prestige.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:52

Ja,maar ik zei aan het begin van het topic al dat ik vals speelde, ik begin gewoon eerder :Y) .

Ik mag straks nog wel mee blijven kletsen toch?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:57

Haha idd!! Je gaat ook elk weekend wel of niet?

Ik wil ong 1 x of 2x per maand gaan gok ik.. Als alles goed gaat in ieder geval :')

Ik heb sinds een maand een Hulsebos zadel maar Harrie vd Bosch heeft hem aangepast.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:58

Ziet er heel netjes uit Utixo!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:02

Van mij wel in elk geval :)
Ik ga ook zeker niet elk weekend starten hoor. Ik mag versneld promoveren dus gewoon af en toe peilen hoe het ervoor staat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:16

Ik heb een Tekna veelzijdigheidszadel en een Wintec Pro Contour dressuurzadel erop liggen :)

Het waaide hier echt extreem hard, maar ik vond dat ponylief daar ook maar aan moet wennen. Dus hup opgezadeld, eigenaar ernaast en even rustig door de bak gestapt. Ze was even spastisch aan het doen met opstappen, maar toen ik eenmaal zat liep ze rustig door. Alleen een paar rondjes door de bak gestapt, want anders was ik echt weggewaaid :=

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:32

Ik start nu alleen even veel om in het ritme te komen ivm wedstrijdspanning. Had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar omdat het nu goed gaat heb ik er echt weer lol in. Bedoeling was om voor het outdoor seizoen L te mogen starten, dat gaat nu dus wel lukken.
Ik pak nu de 13e nog een kleine wedstrijd mee in 's Gravenzande, hopelijk rij ik daar mijn laatste puntje, dan 20 december een kerstwedstrijd in Leidschendam, die wil ik dan L, en dan heb ik alleen nog de winter competitie van mijn vereniging staan. Ik hou ook ook niet van kou, dus de maanden die echt koud zijn ga ik mezelf niet lopen pesten.

Dapper met die wind, ik skip dan meestal.

Kunststof zadels zijn echt niet voor mij weggelegd, vind ze verschrikkelijk zitten. Mijn kont is verwend door die zachte leren zadels.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:39

Mijn springzadel is kunststof maar idd liever leer. Hoewel ik liever op mijn wintec rij dan zo'n oude harde gladde stubben.
Ik zou graag van de zomer selecties in de B rijden dus ik ga matig weg om te wennen straks. De eerste keer destijds was ZE ook klaar maar staakte ZE om de vijf meter. Gelukkig is ze door het veulen veel volwassener geworden

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:46

Selecties meerijden lijkt me ook erg leuk, normaal had ik afleid zoeksysteem van "ik rij toch niet bovenaan mee, dus laat maar". Maar nu wil ik er wel voor gaan. Maar eens even uitzoeken hoe het zit met inschrijven enzo, zou dan om de outdoor gaan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:56

Gaan jullie ook allemaal in een leuke kleur starten of gewoon standaard zwart/wit? :P

Hoe werkt dat eigenlijk met selecties? Ik ben compleet nieuw in de wedstrijdsport, wel een aantal keer BB gesprongen en een onderlinge proef gereden. Ik weet alleen dat ik met mijn pony tussen de paarden moet starten, aangezien ik 20 ben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:07

Vooralsnog zwartwit omdat ik tevens in België start maar een blauwwitte set staat op de wishlist. Bruin heb ik al gehad en grijs vind ik vooral leuk op een schimmel.

Selectie is gewoon selectiewedstrijden starten, de beste zoveel op X wedstrijden (wisselt per kring) gaan door naar de regio en de beste zoveel van de regio gaan naar de hippiade.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:14

Ah zo, lijkt me ook erg leuk die selecties. Maar ik wil eerst zien hoe ik zelf (en pony natuurlijk) presteer op wedstrijden. Ik wil gaan starten in donkerblauw met grijze accenten. Mijn laarzen zijn bijvoorbeeld donkerblauw en mijn cap is grijs. Nu ben ik nog opzoek naar een donkerblauw jasje met grijze accenten, maar helaas heb ik niet zo'n groot budget.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:48

Ik ga met paard in het blauw staten. Met mijn bonte pony reed ik wel gewoon in het zwart, anders werd dat wel heel erg druk.
Maar met paard dus donkerblauw. Cap, jasje, oornetje en peesbeschermers zijn blauw.
Verder zijn zadel, hoofdstel, borsttuig, singel en laarzen gewoon zwart.
Dekje, rijbroek, handschoenen zijn gewoon wit.
Verder zitten overal wat witte accenten in.

Ik zal dit weekend wel even een foto maken, want de Guidam mag mee naar impuls 60 cm springen :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:49

Urielle wat erg. Hopelijk knapt hij snel op

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:53

Dank je wel. Vandaag mocht de zuurstof eraf dus hopelijk over enkele dagen naar huis.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:14

:oo ik had helemaal over je zoontje heengelezen, sorry!! Beterschap voor hem! Vind hij kaartjes leuk?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:15

Sterkte Urielle :(:) Ik hoop dat hij snel opknapt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:15

Ik ga gewoon op wedstrijd wanneer het mij, mijn paard en zijn eigenaar uitkomt.
Ik ga ook echt gewoon voor de lol en vooral om mijn paard wat minder schrikkerig te maken, dat helpt echt.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:38

Ik heb zelf een kentaur Penelope. Ik vind anatomica ook erg fijne zadels.

Vandaag paard maar een wellness behandeling gegeven, met dit weer kunnen wij verder niks doen. De bak is momenteel een zwembad geworden met al die regen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:00

Ik ging dus gister zwemmen, paard liep wel lekker in al die blubber dan moet hij zijn benen tenminste goed plaatsenx)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:08

Utixo schreef:
:oo ik had helemaal over je zoontje heengelezen, sorry!! Beterschap voor hem! Vind hij kaartjes leuk?

Geeft niet hoor, lief dat je aan hem denkt. Hij is pas net drie dus kaartjes snapt hij nog niet. Maar wel lief dat je het aanbiedt :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:16

Ach Urielle... Beterschap met het ventje. :(:)

Paris heeft een Prestige Top Dressage op haar rug. Maar die moet of aangepast, of vervangen, want hij ligt niet goed meer. Heb al even niet meer gereden om die reden. Hoop dat t wel in december gefikst wordt want 3 januari Is er een wedstrijd op de manege in mn dorp, dan kunnen mijn ouders komen kijken bij mn debuut zonder al te veel moeite :=
Vind het zadel overigens niet fijn zitten dus stiekem heb ik het liefst een nieuw zadel O:)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 01:02

Hoihoi, mag ik mij ook melden?

Ik wil in januari gaan starten met mijn nu 3,5 jarige merrie Hinde. We zijn opzich al B-klaar, maar er moeten nog wat puntjes op de i. Ik ben ben zelf voornamelijk heel zenuwachtig op wedstrijd en dan ga ik te gehaast rijden en wil ik teveel doen. Voor mij echt een puntje om nog aan te werken, haha. Verder doet Hinde alles ontzettend braaf en doen we lekker rustig aan.

Afbeelding

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 07:42

Ik kom ook weer even binnenvallen :)
@Utixo: gaat hard zo! Aansprekend dier is het!
@Urielle: heel veel sterkte met je zoontje

Ik heb gisteren meegereden in de impulsrubrief bij ons op stal. Even kijken of alles werkt voor ik definitief de startkaart aanvraag. Twee keer eerste met 194 en 196 *\o/* Dat durf ik nu wel aan vanaf januari. Ik verloor ontzettend veel punten in de stap, dus we hebben wat te oefenen in de tussentijd.