In waverveen das net op het randje van utrecht! weet inmiddels waar ik moet starten, kring zuid van noordholland maar ik kan niet op die datums dus volgende keer beter.
Maar ja was er ook totaal niet trots op, maar omdat deze pony best wel erg goed kan bewegen, en een mooie aanleuning heeft, en toch ondanks dat de impuls ver te zoeken was zijn oefeningen correct doet, rij ik toch zulke punten. Het gaat dan gewoon voor mijn gevoel bagger. Ik heb liever in de proef (eigenlijk altijd) dat ik hem wat meer terug moet rijden, als dat ik hem naar voren moet "schoppen"
Wij hebben de laatste selectie een beetje verprutst, ik zat er door een tussengepropte pauze een kwartier te vroeg erop en daardoor werdt mijn paardje het zat. De dagen voor de selectie liep die ook al te draken dus uiteindelijk viel het mee. Nu is het af wachten of we naar de gelderse mogen. Anders gaan we gewoon lekker M1 starten we hebben al een proef geoefend en dat viel nog niet tegen.
Hier was het rustig tijdens de kerst. Had geen verplichtingen richting familie. Dus kon lekker mijn gang gaan. Gisteren nog meegedaan met het oliebollenconcours van onze club. Oftewel kegeltjes rijden. Ging super met Andryske.
En vanmiddag op Geeske en Andryske een buitenrit gemaakt, bak was te hard om in te rijden.
Hier tijdens de kerst niet zoveel met paardlief gedaan. Aan het begin van de week hebben we nog even gereden en gisteren nog even door de sneeuw Deze week ga ik hem wel weer oppakken en dan gaan we hard trainen voor de 3e selectie!
Betuwe, jammer zeg! Gewoon lekker M1 gaan starten. En wie weet met het outdoorseizoen
Ik reageer zo even uitgebreider maar net mn debuut gehad en eerste proef had ik 194 punten en derde prijs, helaas twee grote storingen. Tweede proef eerste prijs met 204, was beetje aan het luieren maar kennelijk heeft de jury dat niet echt gezien haha. Al met al heel tevreden met hoe het ging. Ben er eindelijk aan blijven rijden dus doel weer behaald! Eerste 3wp zijn binnen!
Laura01234
Geplaatst: 29-12-14 02:32
wat super goed zeg!! waarschijnlijk zag je 2e rondje er gewoon heel relaxt uit dan haha! heel netjes
ik heb trouwens even je profiel bekeken, wat een monster scores rijdt jij zeg! goed bezig! waarschijnlijk ook zo door de L2 heen hoe lang heb je je paardje al?
Myour
Geplaatst: 29-12-14 10:23
@ simpie: super dat je weer lekker bezig bent zo en dat je door bent naar de regio!
@ Sanne: gefeliciteerd met je punten!
@ FriesWytske: balen van de spanning op wedstrijd.
@ hennieb en mariekerocky: ook gefeliciteerd met jullie wp.
@ lina: ja klopt idd kring centraal NH.
@ Laura: zij kan helpen met ademhalingstechnieken en een ander denkpatroon te creëren, wat bij mij echt nodig is. Ik zie alles snel negatief en als ik thuis alleen moet rijden dan raak ik erg gestrest, zo erg dat ik vaak niet eens durf te rijden.
Ik heb Cadiz nu iets langer dan 7 maanden (half mei). Begin ging beetje bagger, ik had 9 maanden niet gereden en was pony's gewend dus stuiterde alle kanten op en was erg onzeker op hem. Vanaf begin juli ben ik bij m'n huidige instructrice gaan lessen en toen zijn we echt vooruit gevlogen
Haha ja zal er vast relaxed hebben uitgezien eerste proef was gewoon jammer, hij schrok in een hoek na de middenstap, hij sprong om in de middengalop (doet ie normaal echt nooit!), en met halthouden-achterwaarts zat ie te loeren op de hoek waardoor ie zich er helemaal uitdrukte van voren. Maar naast dat zaten er ook goede onderdelen in en zelfs een 8 voor het wijken voor het linkerbeen! Tweede proef was een stuk 'safer', zaten geen storingen in (behalve achterwaarts, hij stopte na 2 passen dus ging in tweeën) maar meer wat afwerkingsdingetjes. We hebben iig genoeg om nog aan te werken. Hoop alleen echt dat met de kring de eerste baan wat minder rumoerig is. Cadiz is geen kijkerig paard maar hij houdt niet van geluiden waarvan ie niet kan zien waar ze vandaan komen.
@ Galopje: succes alvast voor de laatste selectie, idd knallen maar!
@ Betuwe: oké nog even afwachten dus of je door bent, anders idd maar lekker over!
Over drie weken is de kring, dus we gaan de komende weken nog even goed trainen, instructrice gaat een trainingsschema opstellen. Ben blij dat de kop eraf is, was gisteren echt stik zenuwachtig
wij hebben geen sneeuw gelukkig wel een bevroren bak, ik ga even kijken of ik in de buurt in de binnebak mag Bacardi staat constant op zijn achter benen in de padoc
@ Galopje: haha nou de kop is er wel af nu, denk dat ik vooral zenuwachtig was omdat 't toch allemaal nieuw is en dit ook weer de allereerste keer L2 was. Was ook vreselijk zenuwachtig voor m'n L1 debuut. Vreemd genoeg weer niet voor m'n eerste B wedstrijd, wel voor de laatste
Hier gelukkig geen sneeuw of gladheid, bovendien beschikking tot een fijne binnenbak dus kan eigenlijk altijd rijden
Net even de proeven van januari doorgekeken, wat ben ik een blij mens haha. Al lijk ik in de minderheid te zijn die gelukkig wordt van middengalop op de lange zijde ipv volte. Man wat vind ik dat op de volte een verschrikking vind ook achterwaarts op D en X veeeel fijner dan op de hoefslag, dan heeft ie steeds de neiging om z'n kont er net wat af te draaien terwijl ie midden in de bak netjes recht blijft. Alleen 1 lijntje lijkt me wel tricky, van F-X-C in galop en dan tussen X en C terug in draf. Dan zien ze wel echt alles als er net ff iets scheef of fout gaat haha.
Gaan er van jullie ook nog kring rijden?
FriesWytske
Geplaatst: 29-12-14 21:44
Wij hebben in de winter geen kringwedstrijden.
Ik rijd die proeven ook liever. Die van mij gaat op de volte eerder op de rem lopen, dan op het rechte eind. Lijntje vind ik op zich nog wel meevallen.
simpie94
Geplaatst: 30-12-14 00:10
@myour, ik ben ook blij met die andere proeven en idd veel fijner die middengalop op de lange zijde. Op die volte ben ik altijd veel te veel bezig met buiging en stelling en krijg ik haar niet lekker in de middengalop.
Net nog even ingeschreven voor een wedstrijd. Er is nog een wedstrijd op dezelfde locatie als het regiokampioenschap 2 weken ervoor. Super handig hihi Wilde eigenlijk niet meer starten in het L2 maar dit is toch wel even een mooi buitenkansje
Laura01234
Geplaatst: 30-12-14 04:28
@myour: ik heb dus echt precies hetzelfde als jij!! Achterwaarts op de hoefslag zet ie net even dat laatste pasje scheef zo af en toe terwijl dat met "niks" om hem heen helemaal niet zo is, en Middengalop op de volte vind ik ook echt een drama. Heb in het buitenland proeven gereden waar het altijd rechtuit was en dat kent hij gewoon, dan weet ie wanneer hij moet beginnen en stoppen dus vertrekt hij veel groter en mooier en komt hij voor de helft uit zichzelf al terug, dat scheelt zo veel! Dat lijntje komt ook wel goed hopelijk, idd is de rechtheid dan wel een aandachtspuntje! Ik ben heel benieuwd hier zijn er nog 4 selecties voor de regio, waarvan ik er nog 1 rijd 18 januari(er zijn er in totaal 6 waarvan je er minimaal 2 maximaal 3 mag rijden, slechtste resultaat valt weg als je er 3 rijdt) Het zal er voor mij om gaan spannen, deelnemers veld is erg groot en errugg sterk
Ben ik het ook mee eens. Die middengalop op de volte vind ik een onmogelijke opgave en bij achterwaarts op de hoefslag smokkel ik altijd door er toch net iets naast te staan
Ik kom trouwens ook zo maar even binnen vallen hoor, ik wil in t nieuwe jaar L2 gaan starten dus ik las al even mee.
Ook van mijn kant iedereen de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
Myour, nouja, behalve de lijnen in de galop zoals K-B van hand veranderen en F-X-C wenden vind ik het idd ook een hele fijn proef!
Handig Simpie, ik heb hetzelfde: de 3e selectie is op mijn eigen club, en als ik door mag naar de gelderse dan is de Gelderse ook op mijn eigen club! Nog handiger haha.
Hier gaat het rijden weer z'n gangetje. Hoe gaat het bij jullie?