Overgewicht ruiter, mag jury ingrijpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:27

barbara28 schreef:
nee hoor, [***], nooit meer terug, vind het nu al vreselijk....kan niet wachten tot ik weer mijn lichaam terug heb. Overigens, ik stap niet meer op paard en ook na de bevalling, eerst weer normaal gewicht, dan pas rijden, het is niet mijn paard zijn keus dat ik zwanger ben.

Top dat jij zo'n rekening houdt met je paard. Ik hoop voor je dat je snel weer je oude lichaam terug hebt. Het is inderdaad zo dat sommige mensen meer kunnen eten dan anderen. Dat is wel eens frustrerend, dat heb ik zelf ook, maar ik weiger gewoon om zwaarder te worden }> .

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:30

Amanda schreef:
Ik liep een paar jaar terug bij een diëtiste die zei: "om goed afvallen vol te houden moet je eens in de maand een slechte dag qua eten hebben. Die mag je jezelf ook geven als beloning. De meeste mensen houden het anders niet vol, diëten een half jaar fanatiek en vervallen vervolgens in hun oude patroon en gaan dan schommelen."

Ik ben enkele jaren geleden 25 kg afgevallen, toen deed ik koolhydraat arm eten en 1 keer per week ( zondag) mocht ik van mijzelf wat lekkers wat niet in t dieet paste. Niet dat ik dat altijd deed, maar je houd het echt veel makkelijker vol ( nou moet ik niet zeggen dat ik dan naar de mac ging en daarnaast nog zakken snoep weg werkte, hield dat wel binnen de perken)

Het is alleen zo jammer dat ik t er weer aangevroten heb :D

happy2014

Re: Overgewicht ruiter, mag jury ingrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:40

Zonde R12312, maar ik weet hoe lastig het is, ik heb het ''t eerste jaar na het lijnen super zwaar gehad, pas na een jaar was ik gewend aan nieuw eetpatroon en werd het makkelijker. Maar vond lijnen makkelijker dan op gewicht blijven.

Absoluut is dat frustrerend, als ik zie wat mijn zusje wegwerkt en dan gewoon keurig 64 kilo blijven wegen met 1.80. En ik eet echt maar de helft en moet me alles ontzeggen en dan mag ik blij zijn met 78 kilo :-( Nou scheelt leeftijd ook een hoop, ik ben 36, zusje 23. Toen ik 23 was, kon ik ook meer eten dan nu.

Maar om ontopic te blijven, ik persoonlijk vind niet dat een jury wat mag zeggen. Het is naar mijn mening ieders eigen verantwoording. Ook al is naar veel van onze mening paard de dupe. Ik heb ook stalgenoten waarvan ik denk, joh val wat af, zoveel fijner voor je paard, maar zou het ook niet zeggen, ik wil niet oordelen, het is haar keuze (en ja, sorry...ik vind dik zijn een keuze!) maar zij denkt misschien weer jij rijdt met bit en pleurt ijzers onder je paard en vind dat misschien veel kwalijker dan overgewicht..

En al zou een jury wat zeggen, het zou bij mij niet geholpen hebben, iemand moet het zelf in gaan zien..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:45

Heb er wel 7 jaar over gedaan om het er weer aan te eten hoor, en eerlijk, heb er 15 kg weer aangegeten, dus niet alles.

Maar ik sport onwijs veel, heb een echt goede conditie en om nou te zeggen dat ik moddervet ben, nee. Volgens het lijstje hierboven pas ik ook prima op mijn paard :D

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:18

ik ben aardig gezet, maar ik heb een vraag vinden jullie veel wat ik eet:
ontbijt iedere dag zelfde :1/2 sneetjes brood zonder iets.
middageten: sla dit soms over of neem 1 of 2 creakers soms met kaas.
avondeten: 1x in de week pizza 1x friet en de rest vegetarisch vlees met sla.
nooit snoep of andere zoete dingen chips eet ik zelden.
jullie kunnen wel zegge dat jullie het niet kunnen uitstaan als mensen zegge ik kan er niks aan doen maar als ik mijn eetschema bekijk is het toch niet zo veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:25

Afvallen hoef niets te maken te hebben met veel of weinig eten.. Het gaat erom wát je eet. Als ik dit zo zie lijkt met dit niet gevarieerd en daar ga je dan de mist ook mee in..

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:26

ben ook niet aan het afvallen hoor :P .
het probleem is dat ik geen groeten lust

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:28

Er is op bokt voldoende ruimte om dingen te vragen over voeding en diëten. Laten we het hier over 'mag de jury iets zeggen over dikke ruiters' houden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:44

Even vanuit een ander punt.

Stel ik heb een aangeboren afwijking waardoor mijn enkel standaard een kwart naar buiten is gedraaid. Ik kan er wel wat aan door door middel van fysio. Ik rij netjes, maar mijn voet raakt natuurlijk wel zo nu en dan mijn paard. Wat wellicht hinderlijk kan zijn.

Wat doet een jury dan? De kans is groot dat je een opmerking over je voeten krijgt (steekt uit, naar binnen draaien). Maar ik heb wel iets waar ik 'niks' aan kan doen. Mag dat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:45

Anoeska schreef:
Er is op bokt voldoende ruimte om dingen te vragen over voeding en diëten. Laten we het hier over 'mag de jury iets zeggen over dikke ruiters' houden.

Ik denk dat dat antwoord nu allang geweest is toch?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:47

Maar wil je dan liever hier bespreken wat iedereen in dit topic eet, en hoeveel die weegt? :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:53

romyYMCMB schreef:
ik ben aardig gezet, maar ik heb een vraag vinden jullie veel wat ik eet:
ontbijt iedere dag zelfde :1/2 sneetjes brood zonder iets.
middageten: sla dit soms over of neem 1 of 2 creakers soms met kaas.
avondeten: 1x in de week pizza 1x friet en de rest vegetarisch vlees met sla.
nooit snoep of andere zoete dingen chips eet ik zelden.
jullie kunnen wel zegge dat jullie het niet kunnen uitstaan als mensen zegge ik kan er niks aan doen maar als ik mijn eetschema bekijk is het toch niet zo veel.

Je eet te weinig, en vooral niet de juiste producten. Probeer geen koolhydraten meer te eten. En heel eerlijk, iets niet lusten is een keuze...............................

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:55

Anoeska schreef:
Maar wil je dan liever hier bespreken wat iedereen in dit topic eet, en hoeveel die weegt? :)

hahaha gaat automatisch :P

Annamarieex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:00

Winged schreef:
Even vanuit een ander punt.

Stel ik heb een aangeboren afwijking waardoor mijn enkel standaard een kwart naar buiten is gedraaid. Ik kan er wel wat aan door door middel van fysio. Ik rij netjes, maar mijn voet raakt natuurlijk wel zo nu en dan mijn paard. Wat wellicht hinderlijk kan zijn.

Wat doet een jury dan? De kans is groot dat je een opmerking over je voeten krijgt (steekt uit, naar binnen draaien). Maar ik heb wel iets waar ik 'niks' aan kan doen. Mag dat dan wel?

Ik denk als de jury er niks van weet dat er dan wel een kans voor een opmerking is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:27

Mars schreef:
jesito schreef:
Wat is eigenlijk wel gezond en verantwoord??
soms zit er in een broodje gezond meer dan in een kommetje chips of een hamburger.
En teveel fruit eten is ook niet goed.
Ik denk dat iedereen wel eens wat lekkers eet, maar dikke mensen mogen dat niet en dunne mensen kunnen schransen tot ze er bij omkiepen.

Weet je wat het is, je kunt in dit land niets eten of er roept weer een of andere guru dat het niet gezond is.
Geen brood eten want daar zit teveel zout etc in
Geen vlees want dat zit vol hormonen
Geen aardappelen want er zitten zware metalen in de grond
Geen vis want daar zit gif in door vervuiling van de zee
Geen water want er zit chloor/kalk/AB in
Geen groenten want die zitten vol pesticiden
Geen fruit want teveel suiker
Geen sla want recent is bewezen dat kroppen sla ook gevoelens hebben
Geen chiazaden want dat verdunt het bloed teveel
Geen graanproducten, want wij zijn niet gemaakt om graan te verteren
Geen olijfolie gebruiken bij het bakken& braden want dat is kankerverwekkend

Ehh... er blijft niet veel over zo?
Gewoon je gezond verstand gebruiken, lekker bewegen, voldoende vocht tot je nemen werkt imo het beste.

Juist ja, zo zie ik het ook.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:29

Nessah schreef:
jesito schreef:
Ik denk dat iedereen wel eens wat lekkers eet, maar dikke mensen mogen dat niet en dunne mensen kunnen schransen tot ze er bij omkiepen.

8)7 Hier kan ik toch zó moe van worden.. Nee, dunne mensen kunnen niet schransen tot ze er bij omkiepen, als ik dat deed had ik óók overgewicht. En nee, mensen met een snelle verbranding/vertering/slanke bouw kunnen ook niet onbeperkt eten. Ik ben 27 en kan écht niet blijven eten hoor, ik heb maat 32/34 en dat komt omdat ik oplet wat ik eet en doe. Natuurlijk eet ik wel chips, maar een hele zak zal je mij nooit zien leeg eten.. Even realistisch blijven iedereen mens heeft een X aantal calorieën nodig per dag als je daar bij ( of onder) blijft en je bent gezond kom je niet aan. Simpel. Altijd maar als of het bij dunne mensen vanzelf gaat en die 4000 calorieën eten zonder aan te komen, wat een onzin.

Maar goed, dat was offtopic maar moest reageren want ik zie dit zo vaak voorbij komen dit soort uitspraken..

Dus dikke mensen eten wel volle zakken chips en vreten de hele dag, dat is standaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:31

Dat zegt ze toch niet? Valt mij hier heel erg op dat mensen alle mogelijke moeite doen om te verdedigen dat ze zelf wellicht wat dikker zijn...

Ik heb ook maatje 32/34 en nee schransen tot je er bij omkiept was dat maar waar! Dat is het vooroordeel wat dikkere mensen áltijd hebben...

Maar om terug te komen op de openingspost.. Ja ik vind dat een jury daar wat van mag zeggen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:37

Kunnen we ons toch de hand geven aangezien de dunne mensen ook altijd een vooroordeel hebben over dikke mensen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:40

Ja en een vooroordeel wat dunnen mensen hebben is dat dikke mensen lui zijn. Veel lopen te vreten.
En ja ken heeeeel wat dunne mensen die wel alles kunnen doen wat ze willen en niet dik worden.
En vind het vooral belachelijk dat sommige mensen dikke mensen niet mogen of of geen goed woord over te zeggen hebben.
Als je beetje gevoel heb heb en beetje verstand in je kop.
Dan accepteer je ieder mens Hoe die er ook uit ziet. Want niemand is beter dan een ander. Ook al vinden veel mensen dit wel ja.

En ja ik ben ook stevig en je wilt niet weten hoe mensen je behandelen.
Je lijkt wel een stuk vuil voor bepaalde personen waarom ? Puur omdat je stevig bent.
En nee dit bedoel ik niet om aandacht of ja hierom mag je wel rijden nee dit heb ik gewoon even in het algemeen.
Ik zie hier wel eens reacties langs komen wat wel even wat normaler mag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:45

Ik ben anders nog nooit als een stuk vuil behandeld ;)
En wat mensen achter mijn rug om zeggen zal mij een zorg zijn.

Soms is het ook maar net hoe je dingen opvat. Want hoe vervelend ook, sommige opmerkingen zitten wel een kern van waarheid in. Alleen de toon maakt de muziek. Stop met moddergooien over en weer. Dat maakt de wereld een stuk plezieriger.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:52

Ja oke.
Ze mogen prima wat zeggen.
Maar heb wel eens om mij heen dingen gehoord en gezien wat echt niet hoort.
En als er in een normaal gesprek wat gezegd word van je bent stevig of blabla is dat ook meer dan normaal.
Maar hoeveel mensen worden er niet gepest puur alleen omdat ze stevig zijn en dit vind ik dus niet kunnen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:53

Ik heb jaren lang maatje 34 gehad en toen ik met medicijnen begon werd het maatje 44.
Mijn eetpatroon is ij die tijd nooit veranderd. Ik eet 2 stukken fruit per dag 2 stukken groente per dag en zuivel, veel water en warm eten.
Ik eet juist heel gevarieerd maar ik eet altijd te weinig...
Het liefste eet ik helemaal niet want ik hou niet van eten.
Net als dat ik niet van zoetigheid hou en eigenlijk ook niet van chips etc.
ik loop om de dag 5 tot 10 km hard en ik fiets in totaal een uur naar het paard.

Dus om jou te zeggen dat alle dunne en dikke mensen schranzen... nee dat is niet zo.
En om nou te zeggen dat dik zijn een keuze is en dat je er altijd wat aan kan doen... Ik zou niet weten wat ik er aan kan doen, oh nee wacht, ik kan stoppen met mijn medicijnen natuurlijk waardoor ik weer zo ziek wordt... Dus ik heb inderdaad een keuze ja... en wat voor een...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:53

Dat geld net zo goed voor dunnere mensen.. Ik ben vroeger vaak uitgescholden voor anorexia kind. Dat is ook niet leuk :n , ik kon er vrij weinig aan doen dat ik dun was bovendien was het gewoon een normaal gewicht.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:58

Ja tuurlijk zijn er bij dunne mensen ook wel eens reacties geweest.
Maar als je alles op een grote bult zou gooien denk ik persoonlijk.
Dat er meer mensen gepest worden Door dst ze dik zijn dan dun.
Maar ik heb het dan puur over waarom er mensen zijn die gewoon geen dikke mensen mogen of geen goed woord over te zeggen hebben.
Dik of dun we zijn allemaal mensen.

Maar goed als mijn paard mijn gewicht niet kan dragen als voorbeeld zal ik ook niet gaan rijden.
Maar het scheelt ik vind het alleen al leuk om met ze bezig te zijn
En rijden is voor mij een bij zaak

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:34

Yvank_ schreef:
Dat geld net zo goed voor dunnere mensen.. Ik ben vroeger vaak uitgescholden voor anorexia kind. Dat is ook niet leuk :n , ik kon er vrij weinig aan doen dat ik dun was bovendien was het gewoon een normaal gewicht.

Het gaat er niet om of je dik of dun bent, oordeel niet te snel en respecteer iemand zoals die is.
Niet alle dikke mensen proppen zich de hele dag vol en hangen voor de tv, net als dat niet alle dunne mensen niks eten.

Maar het ging er hier om of de jury in mag grijpen als iemand te zwaar lijkt voor z'n paard en ik vind van wel.
Maar wanneer is iemand TE zwaar voor zijn paard.
Paarden kunnen veel dragen, maar is het goed voor ze?
Ik denk ook dat menig paard meer kan dragen dan in sommige grafieken aangegeven wordt.
Het blijft een moeilijke discussie, als een jury in zou willen grijpen zou ik dit ondersteunen met een regelement.
Maar dan nog blijft het een moeilijk onderwerp.

Anderzijds kun je ook de vraag stellen bij bijv. spring of eventingwedstrijden of een hindernis niet TE hoog of TE moeilijk is en of dit wel goed is voor een paard.
Er zijn zat paarden die hiermee geblesseerd raken.