wedstrijd blunders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:29

:o ik heb met een jong paard weleens expres een hekje om gereden om wat meer tijd te hebben om de ring te verkennen. Leek wel een kerststal....

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:44

een van mijn eerste wedstrijden, dit was de startsprong. De foto zegt denk ik al genoeg :') .

Afbeelding

Tsja… :+ .

peachyparis

Berichten: 56
Geregistreerd: 03-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:19

Ahahaha geweldig dit! :') _/-\o_

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:23

annetm schreef:
https://www.facebook.com/Dutchpridestab ... =2&theater

Onze eerste wedstrijd, paard heeft drie keer een poging gedaan om de baan uit te gaan :+ Jury had me eigenlijk moeten diskwalificeren maar mocht toch de proef uitrijden hihi.

Misschien offtopic, maar wat een mooi paard! <3

Tompoesj
Berichten: 18
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:02

Moest ooit een springwedstrijd rijden op een té enthousiast paard dat in plaats van gewoon de hindernissen sprong die hij moest springen alle hindernissen nam die op zijn pad kwamen. :')

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:52

oei oei, al die blunders, gelukkig is het bij de meeste goedgekomen _/-\o_

Ik ben er op mijn eerste clubwedstrijdje met mn shetlandertje vanaf gevallen (ik was toen iets van 6/7) en toen viel ik er vanaf in de proef omdat er een vogeltje wegvloog uit de bosjes,oeeps. Heb nogsteeds het protocol waarop staat 'keurig doorgereden' :")

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:36

Ik heb er zelf geen gemaakt, vriendinnen wel! (Ik rijd niet, ik wil wel maar tis te duur)
Je mocht in zomertenue rijden. Wist Madelief (naamgenootje) niet. Zweette zich kapot in dr dikke jasje dat speciaal voor de winter was..pff.
Aimée reed op Angel, een manegepony, en die bokt graag.
Heeft het proefje netjes gereden-maar dan bokkend-.
Op het protocol stond "netjes gecorrigeerd'!
Ze was toch nog 3e van de 13.

Rex_Rolfo

Berichten: 5387
Geregistreerd: 27-07-13

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:04

Keer een blunder van de organisatie. Alle Friese Boeren stonden met de klok mee opgesteld ipv tegen de klok in. Begin je helemaal geconcentreerd als eerste aan de proef, kun je bijna meteen stoppen omdat nog even wat bordjes verplaatst moeten worden -O-

c_alsemgeest

Berichten: 20755
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:48

Anne_GTI schreef:
:o ik heb met een jong paard weleens expres een hekje om gereden om wat meer tijd te hebben om de ring te verkennen. Leek wel een kerststal....


Boefje :+

Ben ook een keer verkeerd om binnen gekomen... opperste concentratie, prachtige verzamelde galop, perfect vierkant halt... kijk ik naar boven... geen jury :')
Ik kwam dus binnen via C-A ipv A-C.

Gelukkig nog niet gegroet, dus proef nog niet gestart. Maar weer snel aangegallopeerd en wel A-C binnen gekomen en uitbundig gegroet :+
Achteraf nog met de jury gelachen, die hadden helemaal niet door dat ik de weg kwijt was, maar dachten dat ik het lijntje nog snel even reed voor de aanvang van mijn proef :')

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:18

Whahahaha das ook een mooie actir

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:07

Toen ik nog F-jes reed had ik ook een paar bloopers, kon er toen niet bepaald om lachen maar nu wel gelukkig.

heb een keer de hele proef in galop gedaan omdat de pony gewoon niet terug naar draf wilde (hier moet je je een beetje een vrolijk, springerig jong welshje bij voorstellen, voor het idee) dus ik had mijn zweep al laten vallen (moest ik die ring weer in om mn zweep op te rapen na de proef := )maar ik was toen natuurlijk jonger en had niet het gewicht om dr terug te rijden, waarschijnlijk nog steeds niet nu ik eraan terug denk. Ze was wel zo lief om even van galop te wisselen en stil te staan voor het groeten :j (die pony's kennen het wedstrijdritueel wel hoor, was tenminste blij dat ze stopte xD) Stond verder niks op mn protocol behalve 'blijf draven', dat was wel mijn bedoeling ja. Tenminste weet iedereen nu dat ze halt-galop overgangen kan maken.

Ben ook een keer mijn dekje verloren tijdens het proefje want ik was helemaal vergeten het riempje vast te maken, ik kreeg er geen minpunten op en er stond alleen bij 'brave pony'. Ik merkte het pas toen ik achterom keek na het groeten en mn dekje zag liggen, oeps. Heb sinds dien altijd mijn dekje gechecked.

zebra89
Berichten: 759
Geregistreerd: 20-11-14
Woonplaats: Overijssel

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:01

Dan zit je zadel ook wel erg los als je je dekje kan verliezen lijkt me??

Mijn paard stak even z'n hoofd (complete snuit) in het jury hokje afgelopen weekend....grapjas....jury kon er beetje met kiespijn om lachen. De schrijfster lag dubbel van t lachen....oeps

c_alsemgeest

Berichten: 20755
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:18

Ja zo heeft die van mij ook een keer een appel gestolen van de jury :+

toblerone
Berichten: 11
Geregistreerd: 14-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:01

Haha wat een leuk topic. Op mijn eerste echte wedstrijd met mijn a pony heb ik volgens mij wel een indruk achtergelaten. Bij het groeten, stak ik mijn hand omhoog ipv schuin naar achteren, waarna mijn pony besloot dat het genoeg was en een sprintje trok door de omliggende ringen. Die dag nog wel een eerste prijs in het springen. Waren twee deelnemers, ik en iemand anders. Zij werd uitgebeld en ik had een pony die bij elke hindernis stilstond en toch sprong. Gelukkig hebben we het op film :+

theadora99

Berichten: 3642
Geregistreerd: 26-05-11

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:07

Ohh ik heb er wel een paar hoor haha.
Ik reed een hele snelle pony in de les, net pony net paard, en hij rende er als een idioot vandoor in galop, plat door de bocht. Maar ik vond m leuk, dus wedstrijd erop rijden. Geen zweep mee, had ik nooit. Nou, heb me een partij moeten drijven voor hij in een sukkeldrafje ging en de galop werd helemaal niets. Met de springwedstrijd, in de lessen rende hij over de hindernissen, kon het niet snel en vaak genoeg maar op wedstrijd weigerde hij, tweede keer ietsje voorwaartser gereden en nam hij me toch een sprong. Lag ik voor de tweede keer ergens op zn nek. Ook wel eens een hele proef gegallopeerd haha.

katja_silke

Berichten: 367
Geregistreerd: 22-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 21:59

Ik heb m'n eerste wedstrijd outfit (van toen in 6 was :') ) nog in de kast hangen, gewoon om later op terug te kijken. Had ik dus die rijbroek meegenomen ipv de rijbroek die ik nu heb (7 maten groter :') ). Het probleem was dat het een eindje rijden was en we al laat waren :')

BulletjeBeer

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:29

Ik ben in volle vaart de bak uit geracet.... paard wilde graag terug naar huis denk ik :j Ik ben in een proef twee keer verkeerd gereden en uiteraard ging hij ook staan plassen tijdens het afgroeten :')

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:11

of B afwenden en E linkerhand, te vaak rechtsaf gegaan waarna je lezer heel zachtjes zegt: andere kant, andere kant!!

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:31

Ik mocht Gelderse kampioenschappen rijden in het L springen. Vergat ik een hindernis ;(

Laatst in het Z1. Keertwending eerst links en daarna recht, je raadt het al. Ik deed eerst rechts en toen links.

Oo menwedstrijd m'n leidsels (teugels voor niet menners) vergeten. M'n moeder moest later starten dan ik dus tweespan leidsel verandert zodat ik toch kon losrijden. Zus bracht de goede leidsels.

Singel vergeten ook op menwedstrijd. Lastig om de wagen erachter te krijgen. (Je hebt dan twee singels, de buitenste is er om ervoor te zorgen dat het lamoen niet gaaf klapperen). Strotouwtje gebruikt als buitensingel.

JuliavH

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-14
Woonplaats: Leiden

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:06

Geniaal topic dit _/-\o_

Een tijdje terug had ik onderlinge carrousel wedstrijd op de manege. Mijn paard had al 2 proeven gelopen en vond het wel genoeg eigenlijk _O- . Bij het stilstaan en groeten besloot hij op 2 benen in plaats van 4 benen stil te staan, maar verder was hij in de proef wel braaf. Na de proef was hij toch wel een beetje moe en op een gegeven moment vergat hij zijn benen op te tillen, waardoor hij struikelde. Hier schrok hij zo van dat hij een bok gaf en een enorm harde scheet liet, en ik vloog eraf :+ .
Het zag er wel spectaculair uit volgens m'n mede-ruiters :=
Halverwege januari weer een wedstrijd, ben benieuwd hoe het dan gaat :D

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:49

Ik heb gelukkig nog nooit echt een blunder gehad, hoewel mijn laatste wedstrijd niet echt geweldig ging, omdat ik niet echt met mijn gedachten erbij was.

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:49

Toothless schreef:
of B afwenden en E linkerhand, te vaak rechtsaf gegaan waarna je lezer heel zachtjes zegt: andere kant, andere kant!!


Dit heb ik wel zo vaak gehad! En dan niet vanwege het niet leren van de proef, maar gewoon pure zenuwen.

Ook oefenen we in de training wel eens met het wijken de andere kant op. Dus bocht om bij A, rechtstellen en dan wijken voor het been waar je niet zojuist om gebogen hebt. Zit een hele theorie achter, maar paardlief doet het dan stukken beter, omdat ze rechter blijft. Alleen heb ik echt een paar wedstrijden achter elkaar gehad dat ik dus met wijken per ongeluk de verkeerde kant op ging!!! Kostte me een hoop punten, behalve dan die ene keer dat de jury het niet eens doorhad :D :o

Getup

Berichten: 8365
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:13

Ook wel eens opn buitenconcours over het hoekhekje ( de rest waren bordjes) gesprongen en via de ring ernaaast en om de juryauto heen weer terug in mn eigen ring. 2x }:0 . Met n bonte, dus weten ze daarna ook nog goed wie t was. Had wel meteen hard sorry geroepen.
*cap vergeten en er 1 moeten lenen (tig maten te groot)
*hoofdstel van onze welsh A vergeten ( ga dat maar vinden op wedstrijd)
*bij voorlezer viel t boekje ( die met ringetjes-laaaang geleden) uit haar handen en de blaadjes lagen echt overal.

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:29

Weet je wat pas moeilijk is tijdens een reining show...tellen :')
4 spins worden op wonderbaarlijke wijze 3 of 5. In volle concentratie tellen en dan twijfelen of je nou al bij 4 was of toch nog bij 3. :D
En als we nou op volle snelheid gingen.. misschien gaat het daarom ook fout, te lang om te tellen -> eeeeeeeeeen, tweeeeeeeee, driiiiieeeeee, viiieee oh iets meer been... wacht had ik nou drie of vier ? Nou ja weet je wat...viiieeeeeeer (5)

Clauwdia
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-01-17

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:13

:D :=