[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:21

Princesj schreef:
Ik zie het nut niet in om lang in een klasse te blijven hangen, t kost een hoop geld wat ik liever investeer in lessen en goed materiaal. Ik heb haar 3 jaar thuis gehouden om op te leiden, dus ons proces loopt iets anders. Daarnaast is wijken echt een drama voor ons, terwijl de overige zijgangen juist erg sterk zijn.

Dat had ik precies het zelfde, mijn wijken was altijd drama, l2 tot 13 wp uit gereden en toen overgegaan naar m wat een opluchting zeg! die zijgangen liggen de mijne ook veel beter!

lianne__

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:54

Oke ieder zijn keus natuurlijk, laten we dat voorop stellen.
Ik rijd altijd poos door in de klasses.
Het prijzengeld is mooi meegenomen, ook probeer ik door regelmatig te starten mooi ervaring te krijgen en ritme te houden.
Maar voor mij is deze klasse ook nieuw.
Misschien dat ik bij een volgend paard wel sneller overga.

Is dit jullie eerste x in de klasse m1 of hebben jullie dit al vaker gereden?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:55

Ik ben trouwens 22 oktober voor het laatst gestart. Veel te lang geleden. Oeps!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:55

Ik heb ook telkens snel de overgang gemaakt naar de volgende klasse.
Is voor mij de eerste keer dat ik in hogere klasses rij. Voorheen alleen maar B gereden :P

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:08

Voor mij en ook mijn paard zijn alle klassen voor de eerste keer en dus nieuw. Erg leuk maar soms ook erg spannend. Maar de m1 heb ik echt zin in! In de B en L1 ben ik langer door gereden, de L2 niet deze tot 12 punten gereden. Zoals iemand anders ook al zei gaan de andere zijgangen ons veel beter af dan t wijken.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:10

Wat een leuke topic en leuk commentaar. Al een paar dagen een stille meelezer. Maar zie zulke leuke verhalen. Dat ik toch wel mee wil kletsen. L2 en 11 wp.
Laatst bijgewerkt door Shalot op 25-02-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:33

Prijzengeld is in onze regio ook niet, met mazzel krijg je gebruiksvoorwerpen := dus doorrijden is ook helemaal niet aantrekkelijk. Dit word voor ons de eerste keer M, zoals vele hier, leuk!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:46

Hier ook meestal een lintje en beker := niet echt aantrekkelijk nee!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:48

Ik kan er af en toe er nog een aardig zak centje aan verdienen :P
Per wedstrijd wel verschillend.
Vaak geld en/ of soms gebruiksvoorwerpen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:51

Hier is het meestal wel je startgeld eruit. Dus vind dat zelf wel fijn.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik meteen over ga. Vrijdag even met instructrice over hebben. Hier totaal geen problemen met het wijken. Afgelopen weekend 1x een 9 en 3x een 8 voor gereden!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:00

Voor mij is het al de 3e keer in het m, heb met mijn pony in het z gereden.
Prijzen hier zijn heel wisselend. Ik zoek de wedstrijden niet uit op prijzen geld of zo. Ik ga altijd maar gewoon ergens naar toe. :p
Verder ga ik volgende week op vakantie en is het dan maar weer afwachten of ik internet heb:( iemand die nog meer ip vakantie gaat?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:03

Hier ook geen prijzengeld :n Noord Sleen is wel altijd een bon voor hun eigen winkeltje maar verder eigenlijk altijd bekers of linten. Maakt mij verder niet uit, rijd toch niet voor de prijzen.

Ik heb ook de schurft aan wijken :\ zo niet ons ding. SB en travers is dan weer geen enkel probleem.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:40

Hier is er bij de meeste wedstrijden wel gewoon prijzengeld.

Met mijn eigen rijd ik tot de 30wp of iig 20+ aangezien het paard qua kunnen echt aan haar top zit en ik haar de tijd gun om zich toch iets beter te ontwikkelen voor ik over zal gaan naar 't M2, mocht ze er de lol in houden met dressuur wedstrijden. Niemand en ook ik zelf had nooit gedacht dat ze überhaupt zo ver zou komen dus alles is nu ook extra mooi meegenomen :).

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:34

_coquette_ schreef:
Hier is het meestal wel je startgeld eruit. Dus vind dat zelf wel fijn.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik meteen over ga. Vrijdag even met instructrice over hebben. Hier totaal geen problemen met het wijken. Afgelopen weekend 1x een 9 en 3x een 8 voor gereden!

Wauw! Ik was al heel trots op mn 7 :') , in het L1 was t meestal een 4 -O-

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:46

Ik heb ook meestal wel prijzengeld. Maar op zich maakt het mij ook niet veel uit. Al heb ik wel liever geld dan een beker. ;)

Cpp en josje jullie wonen toch wel bij elkaar in de buurt,
gaan jullie allebei net naar andere regio's toe?
Bij welke verenigingen rijden jullie?

Wijken heb ik vaak een 7 voor.

Ik ga niet op vakantie, jij veel plezier alvast nicky rilana

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:19

Morgen weer wedstrijd. Spannend hoe het deze keer zal gaan. Ik rijd meestal door tot 15 punten en ga dan door, mits alles in de volgende klasse bevestigd is. In de L2 had ik helaas pech doordat er een blessure tussen kwam, ik heb door gereden tot 28 punten...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:24

Als de klasse niet bevestigd is rijd ik liever even thuis door. Ik heb het voordeel dat mijn paard niet blikt of bloost op ander terrein, dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Idd na een blessure lijkt het mij ook wel even fijn "opnieuw"in je "oude" klasse door te kunnen rijden. Anders ligt de lat gelijk wel erg hoog!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:26

lianne__ schreef:
Oke ieder zijn keus natuurlijk, laten we dat voorop stellen.
Ik rijd altijd poos door in de klasses.
Het prijzengeld is mooi meegenomen, ook probeer ik door regelmatig te starten mooi ervaring te krijgen en ritme te houden.
Maar voor mij is deze klasse ook nieuw.
Misschien dat ik bij een volgend paard wel sneller overga.

Is dit jullie eerste x in de klasse m1 of hebben jullie dit al vaker gereden?

Ik ga juist vaak meteen over, om de redenen die hier al genoemd worden. Wel met een pauze van 2 a 3 maanden om voor te bereiden :) met mijn vorige paardje heb ik z gereden dus het is niet nieuw voor mij.
Baal nog steeds dat ze mijn inschrijving voor morgen niet verwerkt hebben.. sta nu reserve maar heb de hoop dat ik kan starten al opgegeven.

Mooie cijfers allemaal voor het wijken! Dat is niet echt het talent van mijn paard :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:29

Haha, op het moment dat ik dat schreef kreeg ik een mailtje dat ik mag starten morgen :+ :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:02

Wauw Coquette wat een prachtige cijfers voor het wijken!

Ik kijk wat het paard aan kan of ik over ga ja of nee. Ik heb mijn eigen paard in het Z1 lopen, jonkie in het L2 (startpas afgemeld) en heb een startpas met paard van stalgenootje, M1.
Voorheen een keer t/m L2 gereden en een keer t/m L1.

Fyen, leuk :D ook stomtoevallig zeg :+

Juul, succes morgen!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:08

Ik moet er ook bij vertellen dat mijn vader ook erg moet wennen aan het idee dat ik overstap naar een andere klasse.
Dat was bij het L1 naar L2 ook zo, hij is mijn voorlezer dus moet dan ook weer oefenen ;)
Maar ik ben hem al aan het voorbereiden dat we toch in het buitenseizoen naar het M1 gaan. :P

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:11

Aranel, toevallig dat je er nu wel op staat.
Vicky, Bij de eerste foto in je profiel dacht ik, wat een grote kwpner... scrol ik verder en zie ik dat het een fries is. Ik zie het beenwerk niet vaak zo, maar het staat wel goed vind ik!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:41

Ik vond de M1 proef ook een stuk makkelijker te rijden dan L2, alles gaat wat langzamer... SB had ik in de les nog nooit gereden, sowieso niet dat er een kritisch oog naar keek. Dat was een beetje op de gok de eerste wedstrijd, toch 2 6'en en 2 7'ens! Wel even wennen aan alles precies op de letter, was zeker met aangalloperen net te laat. Gaf de hulp op de letter, maar voor we werkelijk in galop zaten, toch 3 meter te laat... Oeps.

Lianne: doeke van Vicky is gewoon een wat lomp uitgevallen kwpn'er

Aranel: succes !

Overgang naar nieuwe klasse idd kijken hoe hij de oefeningen thuis loopt, maar ook naar de score op wedstrijd. Zou met 10x 190 best over durven, dan moet die klasse hoger gewoon mogelijk zijn..
Maar met 20x 180 zou ik toch twijfels hebben.

Ik ben nu erg snel overgegaan (na 5 wedstrijden) omdat ik denk dat we dit als combinatie kunnen, de eigenaar het paard naar een hoger niveau wil hebben en ik zelf dolgraag een keer M wilde rijden haha!
De overstap M2 zal echter wat langer duren, zal maar eens beginnen met keertwendingen haha! Die heb ik nog nooit gereden met dit paard. Maar vooral in basis wil ik haar wat fijner voor elkaar hebben. Nu duurt die overgang nog wel even ;)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:18

Bij mij gaat het nu ook met een strakke lijn omhoog, we gaan met de week vooruit. Gisteren weer les gehad en gelukkig was mijn instructrice er ook heel positief over.
Wel heb ik de komende wedstrijden afgemeld. De reden hiervan is dat ik binnenkort ga verhuizen ( paardlief dan ) Wil het dan gewoon even rustig aandoen en vond t niet kunnen om op wedstrijd te gaan. Met een beetje geluk verhuis ik aanstaande zaterdag al.

Ik denk dat ik ook wat langer in de M1 zal blijven, al ben ik nu ook met de keertwendingen en galop stap stap galop overgangen bezig wat verbazingwekkend goed gaat.
Op mijn nieuwe stal is er ook een 20x60 buitenbak aanwezig, wat echt super fijn is met schakelen enzo en een binnenbak, al die luxe zal echt enorm wennen zijn voor mij, vind het ook echt heel spannend maar heb er super veel zin in. Ben echt benieuwd hoe paardje het daar zal doen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:41

lianne__ schreef:
Aranel, toevallig dat je er nu wel op staat.
Vicky, Bij de eerste foto in je profiel dacht ik, wat een grote kwpner... scrol ik verder en zie ik dat het een fries is. Ik zie het beenwerk niet vaak zo, maar het staat wel goed vind ik!

:')
Het is echt een volle fries.

Renee, M2 is nog iets verder weg inderdaad. Eerst meer lossigheid en controle :) Komt helemaal goed en jullie zijn een super leuke combi!!!

Sharona, super! Heel fijn dat jullie zo vooruit gaan! Ik zou niet zonder binnenbak kunnen :o

Fyen, Succes vandaag! +:)+