[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyB94

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:36

Ik mishandel ook mijn paarden volgens sommige mensen xD

Nog 20 minuten san vliegen naar Amsterdam! Sharon gewoon starten met die topknol van je

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:39

Ah ja die categorie opmerkingen heb ik ook al gehad, en dan nog van mensen die me nog nooit hebben zien trainen of rijden, dat is nog het grappigste van alles.
Goede reis!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:39

Ik heb m'n paard ook naar de knoppen gereden nu ik sinds oktober niet meer op wedstrijd ben geweest :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:03

Jep,hier ook.Al mijn paarden een harde bek door mijn klauwen.
Wel bijzonder dat ze dat weten als ze er nog nooit op hebben gezeten.

De paarden zijn lekker behandeld,poownie was super verbeterd in verhouding tot vorige keer.
Ze zag er nu niets scheefs meer aan en ze heeft lekker de rug weer goed los gemaakt.
De grote zat precies volgens verwachting rechtsachter erg vast,ben blij dat die nu goed los is gemaakt.
Ik heb haar pas 2 maanden en geen idee wat er allemaal mee gedaan is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:13

Ambre, jouw opmerking doet me denken aan lang geleden, als puber stond ik in de manege achter een paar tuigpaardmannen die het er samen over hadden dat mijn vader ook zo hard was met zijn handen, volgens hen trok onze merrie de kar op de leidsels ipv op de strengen. Ik was echt een spillebeen en ben toen naar voren gestapt en zei dat het wel heel apart was dat ik onze merrie kon rijden met mijn spillige armpjes, als ze toch zo hard was in de mond volgens hen. Ze wisten niet hoe ze kijken moesten....

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:22

Ach,zolang ze over je l*llen leef je iig nog.
Goed doe je het bij zulke mensen toch nooit.
Ik wacht altijd mijn moment af,en die komt altijd!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:29

Ach ja, diezelfde mensen staan aan de kant, dat zegt genoeg ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:32

:D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 01:47

Hoi, had een tijdje terug ingebroken hier met vraagje over wissels, en Ben stiekum mee blijven lezen :D

Allereerst nog bedankt voor alle tips, hebben wel geholpen. Laat de wissels nu weer even voor wat ze zijn, wil eerst de gallop beter voor elkaar hebben!

Nu weer even een vraagje, mijn paard heeft bedacht dat het veel makkelijker is om zn kont naar binnen te gooien in de galop, vooral op de rechterhand. Nu probeer ik schoudervoor/ schouderbinnenwaarts te rijden wanneer dat gebeurd, maar dat helpt niet altijd. Soms wil hij Dan wat verbuigen of door het binnen been been vallen....
Weer iemand nog handige oplossingen hiervoor?
In de les ook eraan gewerkt dmv contragalop en sunken voor het buitenbeen. Instructeur zei ook renvers, maar zodra ik mijn binnen been naar achter leg wil ie wisselen dus dat lukt niet :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 09:01

Hey Libera. Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Die van mij gooit z’n achterhand linksom juist naar binnen. Ik los dat op door een tikje schoudervoor te gaan rijden. Wat is de reden dat dit bij jou soms niet helpt? Je zegt dat hij soms door je binnen been heen valt. Zorg er voor dat hij dan wat scherper op je been wordt. Tikje met je been moet een reactie geven. Misschien anders een zweepje erbij?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 11:34

Libera schreef:
Hoi, had een tijdje terug ingebroken hier met vraagje over wissels, en Ben stiekum mee blijven lezen :D

Allereerst nog bedankt voor alle tips, hebben wel geholpen. Laat de wissels nu weer even voor wat ze zijn, wil eerst de gallop beter voor elkaar hebben!

Nu weer even een vraagje, mijn paard heeft bedacht dat het veel makkelijker is om zn kont naar binnen te gooien in de galop, vooral op de rechterhand. Nu probeer ik schoudervoor/ schouderbinnenwaarts te rijden wanneer dat gebeurd, maar dat helpt niet altijd. Soms wil hij Dan wat verbuigen of door het binnen been been vallen....
Weer iemand nog handige oplossingen hiervoor?
In de les ook eraan gewerkt dmv contragalop en sunken voor het buitenbeen. Instructeur zei ook renvers, maar zodra ik mijn binnen been naar achter leg wil ie wisselen dus dat lukt niet :')

Soms doen paarden dat omdat ze overdreven in de buiging blijven hangen. Schoudervoor helpt alleen als je het paard eerst weer wat rechter hebt, dus ik vraag dan eerst stelling op de buitenteugel door tot ik voel dat het paard zijn schouders en gewicht wat meer naar binnen verplaatst, nageeft op de buitenteugel en niet meer zo "hol" is in de binnenschouder. Dan hangt hij niet meer in mijn buitenteugel en kan ik hem pas in zijn geheel tussen mijn twee teugels naar binnen zetten in schoudervoor en zo rechter richten. Als ik dat probeer terwijl hij nog zoveel buiging naar binnen heeft dat er teveel gewicht naar de buitenschouder en de buitenteugel gaat, krijg ik dat niet goed voor elkaar omdat hij teveel blijft leunen tegen de buitenteugel en daardoor niet in balans loopt.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:49

Bedankt voor de snelle reactions! :)
Sharon, wat horseyfries hierboven schrijft is de reden dat het sons niet lukt, wist zelf niet goed hoe ik het moest verwoorden
Horseyfries, dat is dus inderdaad het probleem, die overdreven buiging! Ik zal de buitenstelling eens proberen, hopen dat dat lukt zonder dat ie Denkt dat we gaan wisselen :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:39

Tsja, daar moet je dan gewoon doorheenwerken, het wisselen of niet is dan geen prioriteit, wel de nageeflijkheid op de buitenteugel.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:11

Ja daarom laat ik die wissels ook even links liggen, hij begon bij alles te denken dat ie moet wisselen... Heel fijn dat ie het snapt natuurlijk, maar nu eerst weer werken aan andere dingen, zoals gewoon rechtuit lopen :)

Zal vanmiddag nadat ik heb gereden wel even laten weten hoe het ging!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:20

Ben benieuwd! ;)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:54

Ik heb een dubbel gevoel. Heel blij geen pees blessure, artrose, of hoefkatrol. Zijn bandjes in beide benen zijn verrekt. Het is te vergelijken met een tenniselleboog. Dierenarts geeft positief vooruitzicht. Helaas duurt de blessure wel een paar maanden :( daarom baal ik heel erg. Trek maximaal er zoiezo een half jaar voor uit. Pffff

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:59

Succes Libera! Goede tip, zo doe ik het ook :)

Wat balen Daisy!! :(:) maar als ie er mee opknapt is het de moeite waard!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:17

Ja dierenarts verwacht gewoon goed herstel. Hij vond het geen zware blessure. Zijn hotten en pezen zagen er goed uit. Dus daar ben ik wel blij mee

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:45

Jeetje dat is wel even beroerd dan, zo lang eruit!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:46

O wat balen Daisy!Ook al valt de blessure mee,je was zo lekker aan de gang!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:49

Balen Daisy, gelukkig komt het wel goed!!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:52

ja ik baal daarom ook zo erg.. ging het net lekker hebben we dit weer :(

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 01:26

Oei dat is balen Zo'n blessure!

Nou ik heb weer met mn galop geprutst :D
Eerst in stap en draf wat schouderbinnenwaarts/renvers overgangen gereden, en daarna aan de galop begonnen. Uiteraard gooide hij gelijk zn kont naar binnen op rechts ...
Stelling naar buiten gevraagd, toen was zn hals wel recht voor zn schouders, maar liep ie nog steeds scheef op de hoefslag, met kont naar binnen. En probeerde naar binnen te vallen. Dus zodra ik hem op de buitenteugel stelling had, geprobeerd om het paard recht te houden en de hele voorkant naar binnen te zetten.
Dat lukte niet zo goed, hij Wilde steeds wisselen of bokken :+
Dus toen geprobeerd om hem vanuit de hoek de diagonaal op te sturen, en van daaruit een soort van wijken Langs de hoefslag, en met lichte stelling naar links. Dus eigenlijk beetje renver achtig... Dat lukte wel redelijk :)
Ga morgen nog even verder proberen.

Sorry voor rare spelfouten/random hoofdletters, mn telefoon staat op engels en verandert de woorden soms!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:43

Wat vervelend voor je, Daisy! Mag hij wel de wei op, of het absolute boxrust?

@Libera: gewoon nieuwsgierigheid (of misschien heb je het al verteld) maar hoe kom je in California terecht?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:56

roosje78 schreef:
Wat vervelend voor je, Daisy! Mag hij wel de wei op, of het absolute boxrust?

@Libera: gewoon nieuwsgierigheid (of misschien heb je het al verteld) maar hoe kom je in California terecht?

Oorspronkelijk via een stage voor Deurne hier in de buurt. Ben daar een beetje blijven plakken, en ondertussen alweer 8 jaar getrouwd met een amerikaan. En sinds vorig jaar ook dochtertje :)