Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:16

Dat lijkt idd goed nieuws. Zou het niet zo kunnen zijn dat men toch geschrokken is van de algehele stemming onder de wedstrijdruiters dat dit een slecht plan is en men het daarom weer verwerpt?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:19

Scum schreef:
Want de vertegenwoordiger uit onze kring vond het een geweldig voorstel, dus ik denk dat de ALV nog moet komen dan.

De ALV zou een laatste optie zijn geweest om deze wijziging te stoppen, nu het wedstrijdplatform hun beslissing heeft teruggedraaid wordt deze niet meer ingebracht in de ALV.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:21

*\o/* Fijn.
En het dressuurplatform, kunnen die hier ook nog iets aan doen. Want in de brief die wij van de KNHS hebben gekregen stond dat dit idee van het dressuurplatform af kwam.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:24

Volgens mij kwam het af van de dressuurcommissie in samenspraak met het Wedstrijdplatform, dus ik denk dat het hele plan nu van de baan is. Dat kreeg ik tenminste als antwoord.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:24

;) Toch wel fijn he die duidelijke beslissingsstructuur bij de knhs

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:29

Nou zeg dat, jury. Maar ik hoop echt dat deze topics, de poll op Horses, de column van Rosie in de Paardenkrant, de online petitie en de vele protestbrieven/mails wel hebben laten zien dat de KNHS niet zomaar alles kan doorvoeren wat ze in gedachten hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:31

Ik voel me toch niet helemaal veilig. Ik wil het eerst zeker weten.
Kan de KNHS dit niet evengoed doorvoeren?

Zou fijn zijn om te weten of we volgend jaar wel of niet nog een wedstrijd kunnen organiseren :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:33

Scum schreef:
Ik voel me toch niet helemaal veilig. Ik wil het eerst zeker weten.
Kan de KNHS dit niet evengoed doorvoeren?

Zou fijn zijn om te weten of we volgend jaar wel of niet nog een wedstrijd kunnen organiseren :)

Ik heb dat zelfde gevoel.
Zeggen ze dit soort dingen niet om alle drukte te stillen en het dan vervolgens toch door te voeren?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:33

Knhs Regio Zuid-Holland
In het wedstrijd platform hebben wij, zoals toegezegd, de omstreden reglement wijziging opnieuw ter discussie gesteld.
Voorafgaande aan de stemming hierover hebben wij een dringend beroep gedaan op die Regio's waar deze problematiek niet speelde solidair te willen zijn met onze Regio.
Bij stemming bleek dat men UNANIEM van mening was de voorgestelde wijziging niet te steunen.
Wij zijn blij en opgelucht dat we aan de wensen van onze leden en lid verenigingen hebben kunnen voldoen.

Elco

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:34

Het is van tafel..!!!!!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:37

Snap jij dan hoe dit precies gegaan is Elco? Want ik snap nu helemaal niet meer hoe hier over besloten is.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:40

Dit is wat ik van Facebook gehaald heb van Knhs Regio Zuid-Holland, hoe het precies gewerkt heeft dat weet ik niet..
Maar het belangrijkste vind ik dat het van tafel is..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:43

Ik ga pas een dansje doen als ik het snap of een off. bericht op de knhs site zie. Ik ben hier echt al maanden mee bezig dus ben bang dat dit toch nog ineens een andere wending gaat krijgen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:44

jury schreef:
Ik ga pas een dansje doen als ik het snap of een off. bericht op de knhs site zie. Ik ben hier echt al maanden mee bezig dus ben bang dat dit toch nog ineens een andere wending gaat krijgen.

Me 2, snap er inmiddels geen ruk meer van... Maar ik duim voor het beste!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:54

Maar wat snap je er dan niet aan? Vanaf het begin is al duidelijk dat het eerst door de vergadering van het Wedstrijdplatform moest komen en daarna nog door de Ledenraad.
Nu heeft het Wedstrijdplatform nee gezegd, dus komt het ook niet meer in de Ledenraad. Zo moeilijk is dat toch niet? En ik kan me zo voorstellen dat de leden van het wedstrijdplatform geschrokken zijn van de storm van kritiek van de wedstrijdruiters. Dat is toch niet zo gek? Ze hebben van tevoren de impact van het voorstel niet in kunnen schatten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:57

Fitzroy schreef:
Maar wat snap je er dan niet aan? Vanaf het begin is al duidelijk dat het eerst door de vergadering van het Wedstrijdplatform moest komen en daarna nog door de Ledenraad.
Nu heeft het Wedstrijdplatform nee gezegd, dus komt het ook niet meer in de Ledenraad. Zo moeilijk is dat toch niet? En ik kan me zo voorstellen dat de leden van het wedstrijdplatform geschrokken zijn van de storm van kritiek van de wedstrijdruiters. Dat is toch niet zo gek? Ze hebben van tevoren de impact van het voorstel niet in kunnen schatten.

Laat ik het zo zeggen, ik zie graag een officieel persbericht waarin aangegeven staat dat dit gebeuren van de baan is, dan geloof ik het pas.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:57

Die beslissingstak via het wedstrijdplatform had ik ff gemist hoor.
Naar wat ik gelezen en gehoord had moesten de kringen/regio's en daarna de ALV hierover stemmen.
En nu lees ik hier dat er ook nog een dressuurplatform is? Wat doen die dan in deze? Kortom voor mij is het echt niet duidelijk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:58

dat gaat er niet komen, en dat zou ook raar zijn omdat er nooit een officieel bericht is geweest dat het voorstel gedaan is.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:59

Als ik het goed begrijp gaat het nu dus allemaal niet meer door?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:05

Als dat zo is, zou dat echt super zijn .

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:11

Goed nieuws. De lobby van de regio ZH heeft zijn vruchten afgeworpen denk ik dan :). Er is door de andere regio's geluisterd naar alle redenen om dit niet te doen. Dezelfde redenen die hier al aan bod zijn gekomen :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:20

De procedure is als volgt, als ik het goed begrepen heb.

plannen worden oa gemaakt in de technische commissies, deze worden voorgelegd in het wedstrijdplatform, als zij de plannen goedkeuren worden ze voorgelegd bij de ledenraad, als de ledenraad akkoord is, worden ze uitgevoerd.

Het wedstrijdplatform heeft gisteren vergaderd oa over dit voorstel. Als ik het goed begrijp hebben zij het plan afgeschoten waardoor het niet meer naar de ledenraad hoeft.

*\o/* *\o/* *\o/*

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:25

Klopt volgens mij zoals je het beschrijft... eerder was het idd goedgekeurd, maar nu ze de gevolgen beter hebben overzien... zijn ze daarop teruggekomen :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:37

Jongens, wat een geweldig nieuws!!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:38

Pfoe! Dat scheelt weer administratie! Dan hou ik de startpas nog wel even.

Vind het wel supersuf van dat wedstrijdplatform dat ze zich niet hadden bedacht dat dit misschien niet in goede aarde zou vallen.