Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:46

Ik onder vind ook vaak juryverschillen... Hier zijn ook vaker dezelfde juryleden. Bij ons op RV zit een internationaal jurylid, waarbij ik op grotere wedstrijden vaak in de middenmoot of onderaan eindig met weinig punten. Hebben wij eigen wedstrijd of kleinere wedstrijden, scoor ik ineens goed. En word er met lof gesproken... Dus juryleden zijn wel degelijk beinvloedbaar, en jammer genoeg doe je daar vrij weinig aan... Het is gewoon slikken, en denken "de volgende keer beter"

odenxia

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:56

We kunnen er kort of lang over discuseren, het is en blijft een jury sport.

Na alle wedstrijden die ik heb gereden, kan ik wel aardig mn gevoel volgen of de punten bij mn gevoel kloppen ja of nee. Dus ja als er dan een keer een jury zit die niet helemaal rechtvaardig punt, maak ik me daar maar niet meer druk om.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:03

odenxia schreef:
We kunnen er kort of lang over discuseren, het is en blijft een jury sport.

Na alle wedstrijden die ik heb gereden, kan ik wel aardig mn gevoel volgen of de punten bij mn gevoel kloppen ja of nee. Dus ja als er dan een keer een jury zit die niet helemaal rechtvaardig punt, maak ik me daar maar niet meer druk om.

Hier ben ik het mee eens.

M'n lesgever heeft het ooit zo eens gezegd:
'Soms rij je goed en krijg je wat te weinig punten. Soms rij je dan weer niet zoooo'n geweldige proef, maar krijg je toch nog goede punten. Als je nu alles in een zak zou steken, en eens goed zou schudden, zouden die keren die je te weinig gehad hebt wel opgevuld worden door die keren dat je teveel gekregen hebt'
Of zoiets ongeveer :P Vond ik wel slim.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:07

Da's waar lienbono! Heb ze ook wel eens gekregen terwijl ik ze absoluut niet verwachtte!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:25

En zo is het lienbono! Goede uitspraak.....

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:58

Ik was echt een rampenplan qua zenuwen. Ben er zelfs voor onder hypnose geweest. Na de trainingsweek van Bartels kan ik pas eindelijk normaal focussen op mn proeven! Ik moet voor mezelf gewoon nagaan ik mag 3 fouten maken dan rij ik altijd beter en de proeven uit mijn hoofd.

Losrijden hadi k ook altijd zoon last zeker als er profs meedoen of mensen uit het raboplan en dan zit ik al mijn ogen uit te kijken hoe mooi hun paarden wel niet zijn.
Maar nu gaat het redelijk goed.

Jury's: ik heb mijn voorkeur bij subtopjury's. Op een of andere manier rijd ik daar altijd hoge punten bij.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:40

Ikheb nog steeds wel dat wanneer ik andere combinatie zie op wedstrijd, dat ik denk wat doe ik hier, en dat zullen zij ook wel denkem. Als dat dan voorbij is dan wil ik teveel aan mezelf bewijzen dat we er thuis horen, en dat werkt ook niet mee. Mijn onzekerheid en spanning nemen te vaak de overhand, dat maakt het niet makkelijker en aantrekkelijker, maar ik moet blijven gaan, om er een keer doorheen te komen. '
Ik heb dit pas vanaf het M2...

Ik durf ook nooit de jury aan te kijken en groet altijd heel snel, hihi

Ik heb gelukkig zelf nog niet echt ervaren dat ik (te) laag beoordeeld ben, voorheen weleens te hoog.
Maar zie het weleens bij anderen gebeuren. Tis inderdaad nou eenmaal een jury-sport en smaak kan je niet helemaal uitschakelen. Tis gewoon incasseren!

Ik start overigens ook niet met het type paard wat de meeste jury's graag zien, maar des te meer een uitdaging! Er zit best wel wat kwaliteit in d'r ondanks dat ze er niet voor gefokt is, helaas lukt het me nog niet genoeg dat op wedstrijd eruit te halen, hopelijk ooit. En met een andere ruiter had ze vast hoger of sneller op dit niveau gelopen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:45

Even een kort berichtje hier.
Zal vanavond (proberen om) bij gaan lezen :)

Rubirondo is verkocht -O-

Mijn grote trots...
Gisteren voor de aller laatste keer gereden en optimaal genoten van mijn vriendelijke reus... ;(

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:23

@Barbie_Blue : ohhh das niet leuk.... bah sterkte.
Maar fijn dat jullie een laatste fijne rit samen hebben gehad!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:00

Barbie_Blue wat jammer voor je! Maar je kan terug kijken naar een leuke tijd en super goede prestaties!!

Romy jij bent wel erg bescheiden over jezelf hoor! Kom op, je bent al Z2 startgerechtigd. Dat is niet niks! Je hoort er ook gewoon tussen op wedstrijd! Iedereen wordt wel eens onzeker van mooie combinaties in de losrijbaan, maar wie weet denken de anderen wel over jou dat je een grote concurrent bent!!

Mijn wedstrijd had goede stukken en grote missers. 1e proef begon goed... Tot de galop :( Hij rende er vandoor. De volte 8 meter die ik moest draaien werd ruim 15 meter en de eenvoudige wissel die daarop volgde was veel te laat en onwijs door de draf! Op die 3 onderdelen dus heel veel punten laten liggen. Ik had hem daarna wel weer fijn aan de hulpen. Het resultaat was 200 punten:(

2e proef werd ie na de uitgestrekte stap heel heet. Hij denkt dat ie dan moet galopperen, maar ik moest aandraven. Schouderbinnenwaarts, door een S van hand veranderen en weer schouder binnenwaarts. Nou, dat ging dus niet. Hij sprong continu aan! Toen we eindelijk aan mochten galopperen ging dat gepaard met heel veel spanning. Hij hing de oefeningen in galop heel erg aan m'n hand, dus alles was te diep en te weinig van achter. Had 183! M'n record (qua laagste punten):Y)

Morgen weer een dag. Ik hoop hem dan beter onder controle te kunnen houden!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:45

Wat balen van je paard Barbie_Blue! Stond hij echt te koop of onverwachts mensen....

Sharon, zonde van je wedstrijd! Pff valt ook niet mee met deze proeven... Als je al een heet paard hebt worden ze nog heter van telkens naar voren en dan weer stappen! Heel veel succes morgen!

Nog meer die gaan starten vh weekend? Zo ja morgen; succes!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:23

Sharon jammer dat het niet zo fijn ging, hopelijk is hij vandaag fijner, veel succes!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:58

@sharon_quiz: dankje!

Wat jammer van je proeven.. die momenten komen wij ook nog weleens tegen. Maar vandaag gaat het vast beter, succes!!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:28

Barbie_Blue, sterkte! Altijd rot als je je vriendje moet missen, zeker als hij het zo goed doet!

Ik heb vandaag mijn debuut gemaakt in de Z2 met Veerle van D'Orion, een zesjarige Friese merrie. Ze is heel heet en werkwillig en heel gaaf om te trainen, ben vorig jaar eind april met haar begonnen en ze heeft dit jaar ineens haar debuut gemaakt in de Z1 en nu dus Z2. De eerste proef was ze tweede met 203 en de tweede proef eerste met 208. Daar was ik superblij mee want dit is het laatste weekend dat ik haar start, morgen nog één wedstrijd en dan mag ze met zwangerschapsverlof.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:36

Nogmaals Jenny, top gefeliciteerd! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:40

Annekeee schreef:

En als Veerle dat kan, dan kan Dirk het ook! :j *\o/*

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:48

horseyfries schreef:
Annekeee schreef:

En als Veerle dat kan, dan kan Dirk het ook! :j *\o/*

We zullen zien :)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:42

Heerlijk gereden vanavond! Hij was lekker los en aan de hulpen. 1e proef ging heerlijk! Ik was echt aan het genieten en kreeg 216 punten en 2e prijs. Eind vd proef voelde ik wel dat ie leeg was. 2e proef dus een stuk minder aan het been en 200 punten. Terecht! Hij staat nu lekker op stal daar. Wat dat betreft is ie dan weer super braaf. Toen ik z'n deken ging wisselen sliep ie al, haha!

Ik ga nu aan de MacDonalds :D Succes voor iedereen die morgen gaat!

EDIT: Horseyfries van harte met je super goede debuut! Jammer van die 203! Maar wel lekker een goede punt gereden en prijzen :):) succes morgen!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 06:34

Jenny en Sharon gefeliciteerd met de punten!
Ook succes vandaag iedereen!!

Ik mag nu ook weer lekker vroeg m'n bedje uit... pffff nu weet ik weer waarom ik het soms zo lekker vond een weekje geen wedstrijd te hebben (ben al 2 maanden denk niet geweest :o) mis nu al het uitslapen :')

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 07:46

AnoukvW schreef:
Jenny en Sharon gefeliciteerd met de punten!
Ook succes vandaag iedereen!!

Ik mag nu ook weer lekker vroeg m'n bedje uit... pffff nu weet ik weer waarom ik het soms zo lekker vond een weekje geen wedstrijd te hebben (ben al 2 maanden denk niet geweest :o) mis nu al het uitslapen :')

Haha ja je bent er vroeg bij! Heel veel succes vandaag!

Ik draai me ondertussen nog een keer om ;) Als dat lukt tenminste! Heb een beetje moeite met slapen als ik een dag voor me heb waarin ik veel moet doen. Dan blijf ik maar malen over de planning van m'n dag :S

Doei! :evaw:

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:09

Succes allen!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:14

Ik heb vrijdag mijn debuut gemaakt! Ben 2x 2e geworden met 209 en 212! Had 2x een 5, 1x een 4 en de rest zessen voor de wissels. Hij werd erg enthousiast dus sprong de wissel al 2x voordat het moest. Daarom had ik 2x een 5. In de 2e proef sprong hij er 1 veel te laat, daarom een 4. Wat een pittige proeven zijn dat zeg! Moet er echt handigheid in gaan krijgen. ( Eerste keer dat ik Z2 rijd! )

Jenny en Sharon, gefeliciteerd met de winstpunten. Ik ken ( nog ) niemand hier, dus ik moet even goed gaan bijlezen om op de hoogte te raken van jullie verhalen! ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 11:40

Gefeliciteerd! Top!

Alleen succes nog vandaag!

Ik ben gister al weer 18 geworden :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:04

Espoir gefeliciteerd! Mooie punten en al helemaal voor een debuut. Die handigheid komt wel als je vaker gaat. En thuis gewoon regelmatig de proef oefenen :)

Michelle nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe is het nu met Stjarna?

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:16

Gefeliciteerd!