Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
judithh schreef:Ik vraag me ook af of de Z juryleden dan uberhaubt nog het Z kunnen jureren...als het ZZ-licht naar de basis gaat dan zal een vereniging ten alle tijden een LT jury uitnodigen en die het Z en Zz-licht laten jureren....
KarinvdM schreef:Ik ook niet hoor, alle onderdelen zitten daar toch ook gewoon in? In de Z1 proef van deze maand zit een best scherp appuyement. Ik hoop ook niet dat dit doorgaat.
femskie schreef:In tegenstelling tot Pletje hebben we hier op Terschelling voor het indoorseizoen alleen de beschikking over een 20x40 baan en geen mogelijkheid om uit te wijken. Wel hebben we Z-ruiters en er komen er meer, weet ik zeker.. Als we hier niet meer indoor Z in een 20x40 zouden mogen starten dan zorgt dat wel voor een soort demotivatie.
KarinvdM schreef:haike schreef:Verder las ik over het splitsen in leeftijden bij grote groepen B/L. Hier kan ik me totaal niet in vinden, het niveau moet voor iedereen hetzelfde zijn, of je nu met een jong of ouder paard start!
Dat vind ik ook hoor!
Het splitsen van leeftijd met kleine kinderen vind ik wel positief.
Zonnetje81 schreef:Er zijn kinderen die met hun 13 handiger zijn als een 35 jarige. Onzin als je een D pony rijdt moet je meedoen in die klasse en vind ik leeftijden splitsen ook geen toegevoegde waarde. Je zit toch niet voor niks in die klasse B/L/M/Z?? Dan hadden ze maar een C pony moeten gaan rijden. De een heeft nou meer talent als de ander.
Zonnetje81 schreef:Waar het verschil groot is die mensen stromen toch in no time door naar het L. Ik zie liever paarden die net zadelmak zijn en nergens zijn geweest in een aparte groep.