Pavo Cup 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: Pavo Cup 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:37

Ahhh de starttijden van Dronten staan online. Heb ik weer, zit ik met een voormalige 3-jarige Overijssel dressuurkampioene in de baan :D
Vind het enorm spannend, hopelijk komen we een beetje uit de verf!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:45

sjaantje schreef:
De Ferro vond ik inderdaad ook erg fijn. De Krack heb ik net gemist, die moest al als eerste. De vierde vond ik ook een best fijn paard.
Wel erg dom ja van dat tentje.. Halve ring vond het doodeng :n En dan inderdaad die aflopende baan.. Ben blij dat ik een andere selectie heb opgegeven (mét zandbodem :+ )

Een tentje staat er altijd, volgens mij op de meeste locaties wel (jury moet toch droog kunnen staan als het regent..). Probleem bij Luttenberg is dat het er - voor mijn gevoel in ieder geval - eigenlijk altijd waait, waardoor de paarden sowieso al wat 'ritselig' zijn en waardoor het tentje dus ook nog eens wappert... dus dubbel spanning. (Kan aan de weersomstandigheden liggen, maar het is ook nog eens zo'n 'gat' en een relatief open veld, de wind heeft vrijspel, zeker als ie vanuit het westen komt). Ach die dressuurbokken kunnen ook niks hebben... haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:47

MargreetB schreef:
Ach die dressuurbokken kunnen ook niks hebben... haha!

Toch jammer dat ik m'n Gelderse dressuurbok niet kan laten zien. Die kijkt niet op of om :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 23:06

Ik mag niet mee doen in Sevenum -:(-
Omdat wij uit België komen en ze geen risico willen nemen ivm de Rhino. Maar ik mocht dan wel mee doen in Ermelo, gezien dat redelijk ver weg is en ik daarvoor nog verlof moet kunnen pakken, zal dat dus niet gaan. Het is echt balen, mijn paard is in orde qwa inentingen, hier worden alle wedstrijden gewoon verder gezet (Aken heeft de Belgen toch ook laten mee doen)
Het was mijn eerste en laatste kans, gezien ze 5 jaar is.
Ik heb er echt 2 nachten niet van geslapen!! Heb andere wedstrijden laten vallen, speciaal lidmaatschappen en licenties in orde gemaakt en mijn vakantie verplaatst alleen om mee te doen, krijg je dit te horen.

Veel plezier aan de verdere deelnemers dan!!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:07

@Webster543, ik had het je gezegd e...
Idd heel spijtig, maar het blijft wel maar een competitie e.
Ik begrijp de reactie op zich wel hoor, hoewel ook onze paarden niet uit het "Rhino gebied" komen, maar bon.

Maar mss dat ze een ronde in Belgie laten doorgaan, omdat er toch best wel wat inschrijvingen van Belgische combinaties nu geannuleerd worden en het voor de 'handel' wel een bepaalde meerwaarde kan geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:35

Aimee schreef:
MargreetB schreef:
Ach die dressuurbokken kunnen ook niks hebben... haha!

Toch jammer dat ik m'n Gelderse dressuurbok niet kan laten zien. Die kijkt niet op of om :D

Of ik mijn dressuurbok, die flikkert me er wel meteen af, maar kijkt niet naar dingen, of 1 rondje en dan niet meer

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:13

Ik heb vorig jaar in Luttenberg gereden, maar de baan vond ik nog helemaal nog niet zo slecht. Ik heb op concoursen wel terreinen gehad die vele malen slechter waren.

Maar mijn anders eigenlijk altijd brave schimmel had het daar vorig jaar ook bepaald niet naar de zin, maar toen was het ook regenachtig en winderig weer.
Ik vind het wel een mooi rustig terrein. In Exloo moest je in het verleden soms dichtbij de keuringsringen en dan had je nog wel eens last van knallende zwepen en rammeldoosjes.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:21

Die schimmel van jou had het toch reuze naar zijn zin Karin :D lekker gras hadden ze daar

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:26

:D

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:36

MargreetB schreef:
Jammer dat er vandaag in Luttenberg zo weinig deelname was... Maar ja, das ook niet zo verwonderlijk natuurlijk, als je die ring ziet. :(:) Grasbaan is nog tot daar aan toe, maar een meter hoogteverschil tussen C en A.. :n En das al jaaaren zo, erg jammer!

Emmelie had weer geweldige dieren bij zich, hoewel de Krack niet zo makkelijk te rijden was door spanning (wapperend party-tentje, er waren er veel die daar niet langs durfden!) en de Ferro was ook een fijne! Die vierde had van mij niet door gehoeven... Bij de vijfjarigen geen echte uitschieters vond ik, de schimmel was wel een fijn beestje, de Florencio had op zich ook nog wel een kans verdiend, leuk paard is dat.

No hard feelings, maar mag ik vragen waarom??

Onze Olivi is dus door naar Ermelo! In de hoofdring viel ze misschien wat tegen, door de vermoeidheid en alle indrukken. Maar verder waren wij erg tevreden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:12

MargreetB schreef:
sjaantje schreef:
De Ferro vond ik inderdaad ook erg fijn. De Krack heb ik net gemist, die moest al als eerste. De vierde vond ik ook een best fijn paard.
Wel erg dom ja van dat tentje.. Halve ring vond het doodeng :n En dan inderdaad die aflopende baan.. Ben blij dat ik een andere selectie heb opgegeven (mét zandbodem :+ )

Een tentje staat er altijd, volgens mij op de meeste locaties wel (jury moet toch droog kunnen staan als het regent..). Probleem bij Luttenberg is dat het er - voor mijn gevoel in ieder geval - eigenlijk altijd waait, waardoor de paarden sowieso al wat 'ritselig' zijn en waardoor het tentje dus ook nog eens wappert... dus dubbel spanning. (Kan aan de weersomstandigheden liggen, maar het is ook nog eens zo'n 'gat' en een relatief open veld, de wind heeft vrijspel, zeker als ie vanuit het westen komt). Ach die dressuurbokken kunnen ook niks hebben... haha!

Nee hoor, ik sprak iemand die vertelde dat in Vrouwenpolder (meen ik) een trailer stond waar ze droog konden staan als het écht hard ging. Vind ik toch een stuk slimmer.

@Vio; ik vond het wel een fijn paard :j

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:13

Ja die doet ook mee ha ha ha , toch ook logisch er moeten ook de beter paarden lopen vindt ik, voor de meeste ruiters wel jammer maar zo is het spelletje nu eenmaal :D
Antonio is een geweldig dier +:)+

Nou denk niet dat Wilmer bokt heeft hihihih zet er stal Lanning neer of zo :=

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:20

Ik heb Olivi niet gezien op de selectie maar wel andere keren en ik vindt het ook een goeie merrie, moe of niet kwaliteit zie je ook als ze iets vermoeid zijn, en Em stelt ze vaak ook prachtig voor +:)+

Iedereen succes en degene die la door zijn GEFELICITEERD !

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:54

De Olivi werd voorgesteld door Judith.

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:55

Hierbij maar even het lijstje misschien wel leuk als jullie jezelf en je paard invullen.

Vrouwenpolder 4 juli
Odessa96: Zambesi Rousseau x JetsetD 73punten, 3e plaats! geplaats voor Halve Finale

Luttenberg 7 juli

Sevenum 11 juli
Draflinger: Amaretto Rhodium x Jazz 4 jaar

Tolbert 14 juli
Nanda111: A Tango Production: Tango x TCN Partout 4 jaar
Ingeltje: Zamorah W: Negro x Farmer, 5 jaar

Dronten 16 juli
Sjappie: Zeemeermin San Remo x Belisar, 5 jaar

Veghel 18 juli

De wolden 21 juli
Scandicnr1 met ACARI (Scandic x Wolfgang x Action) 4 jr
Sjaantje met Redford x Amulet (4jr)

Warga 24 juli

middenbeemster 25 juli
Michelle85 met 4 jarige Samba Hit x Amiral

Ermelo 1 augustus
Rockey: Arrow Boy; Sunny Boy X Belfalas 4 jaar
Kajanus Turbo Magic x Nurprimus 4 jaar
Ellen_vs met Auxerre, Turbo Magic x Ulft x Roemer, 4 jaar
Wilmer Lanning Antonio (Krack c X Ulft) 4 jaar
Noukjuhh met Armani, Turbo Magic x Ferro x Ramiro, 4 jaar
Noukjuhh met Amadeus, Ronaldo x Flemmigh x Onedin, 4 jaar

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:26

MyWishMax schreef:
Aimee schreef:

Of ik mijn dressuurbok, die flikkert me er wel meteen af, maar kijkt niet naar dingen, of 1 rondje en dan niet meer

KarinvdM schreef:
Ik heb vorig jaar in Luttenberg gereden, maar de baan vond ik nog helemaal nog niet zo slecht. Ik heb op concoursen wel terreinen gehad die vele malen slechter waren.

Maar mijn anders eigenlijk altijd brave schimmel had het daar vorig jaar ook bepaald niet naar de zin, maar toen was het ook regenachtig en winderig weer.
Ik vind het wel een mooi rustig terrein. In Exloo moest je in het verleden soms dichtbij de keuringsringen en dan had je nog wel eens last van knallende zwepen en rammeldoosjes.

Er waren er meer die normaal ook nergens van op kijken, maar nu toch wel moeite hadden met dat tentje... Zal wel aan de wind gelegen hebben.
Op zich is de bodem wel prima, alleen het hoogteverschil is toch behoorlijk hoor! Zeker voor die jonge paarden, na een paar rondjes zag je gewoon dat ze minder werden in de beweging, veel stekeriger in draf enzo, net of de spieren toch wat aan het verzuren waren.
Dat het wat verder van de keuringsbaan ligt is inderdaad wel een voordeel, heb geen rammeldoosje gehoord. :D (Wel een kudde Friezen die op hol ging in de wei ernaast, maar dat was al voor de eerste groep begon..)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:35

Een rammeldoosje vind ik dan wel weer handig :D
Mijn paard heeft als veulen al geleerd te gaan lopen zodra het rammeldoosje te voorschijn komt :')

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:57

Vio schreef:
MargreetB schreef:
Jammer dat er vandaag in Luttenberg zo weinig deelname was... Maar ja, das ook niet zo verwonderlijk natuurlijk, als je die ring ziet. :(:) Grasbaan is nog tot daar aan toe, maar een meter hoogteverschil tussen C en A.. :n En das al jaaaren zo, erg jammer!

Emmelie had weer geweldige dieren bij zich, hoewel de Krack niet zo makkelijk te rijden was door spanning (wapperend party-tentje, er waren er veel die daar niet langs durfden!) en de Ferro was ook een fijne! Die vierde had van mij niet door gehoeven... Bij de vijfjarigen geen echte uitschieters vond ik, de schimmel was wel een fijn beestje, de Florencio had op zich ook nog wel een kans verdiend, leuk paard is dat.

No hard feelings, maar mag ik vragen waarom??

Onze Olivi is dus door naar Ermelo! In de hoofdring viel ze misschien wat tegen, door de vermoeidheid en alle indrukken. Maar verder waren wij erg tevreden.

Ik vond haar wel heel correct en fijn lopen, maar er niet echt uitspringen, een beetje gewoontjes... Ze doet een beetje beknopt aan en heeft de maat ook niet helemaal mee (zeker niet na die grote Ferro in de groep ervoor) Hoeft op zich niet ten nadele van het paard (en haar talent) te zijn natuurlijk, maar bij een Pavo-finalist verwacht ik eerlijk gezegd iets meer 'wauw', zeg maar. En dat had ik eigenlijk alleen bij de eerste twee. (En dan bedoel ik nadrukkelijk géén voorbeengezwaai, maar gewoon ietsje meer afdruk en schwung. Heeft misschien ook nog gewoon tijd nodig, een vierjarige is nog zó jong en dan willen we natuurlijk al snel te veel zien... :o ).
Ik vond haar trouwens in de hoofdring beter dan 's ochtends, misschien had dat ook met die ongelijke baan te maken.

Maar wel van harte gefeliciteerd met het resultaat, je hebt een fijne merrie, nog elite ook! +:)+
Succes in Ermelo!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:01

oeps dacht toen ik thuis kwam volgens mij zit ik fout... :o

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:58

Ik ben in Luttenberg! En heb ook een aantal foto's gemaakt.. Sowieso van de 1e 2 groepen.. :)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:41

Gaan er nog mensen naar Tolbert?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:58

*steekt vinger op* :D

Wij zijn er met 1 paard.
5 jarige Sunnyboy uit de volle zus van Ferro.
Word gereden door Hergen van hall.

Ik doe dan wel niet mee met hem, en het is niet mijn paard, maar zal mijn naam er wel even bij zetten.

Citaat:
Hierbij maar even het lijstje misschien wel leuk als jullie jezelf en je paard invullen.

Vrouwenpolder 4 juli
Odessa96: Zambesi Rousseau x JetsetD 73punten, 3e plaats! geplaats voor Halve Finale

Luttenberg 7 juli

Sevenum 11 juli
Draflinger: Amaretto Rhodium x Jazz 4 jaar

Tolbert 14 juli
Nanda111: A Tango Production: Tango x TCN Partout 4 jaar
Ingeltje: Zamorah W: Negro x Farmer, 5 jaar
Magic_lover: Zoran V: Sunnyboy x Ulft x Farn, 5 jaar

Dronten 16 juli
Sjappie: Zeemeermin San Remo x Belisar, 5 jaar

Veghel 18 juli

De wolden 21 juli
Scandicnr1 met ACARI (Scandic x Wolfgang x Action) 4 jr
Sjaantje met Redford x Amulet (4jr)

Warga 24 juli

middenbeemster 25 juli
Michelle85 met 4 jarige Samba Hit x Amiral

Ermelo 1 augustus
Rockey: Arrow Boy; Sunny Boy X Belfalas 4 jaar
Kajanus Turbo Magic x Nurprimus 4 jaar
Ellen_vs met Auxerre, Turbo Magic x Ulft x Roemer, 4 jaar
Wilmer Lanning Antonio (Krack c X Ulft) 4 jaar
Noukjuhh met Armani, Turbo Magic x Ferro x Ramiro, 4 jaar
Noukjuhh met Amadeus, Ronaldo x Flemmigh x Onedin, 4 jaar

met mijn eigen toch maar besloten niet mee te doen.. leek me wel leuk voor de ervaring (voor mijzelf) maar vind hem er niet goed genoeg voor... dus nouja wellicht ooit eens met een ander paard ;)
Ben iig van de partij om te kijken :D

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:02

Okeee, ik ben er ook!!

Druk daggie voor onze stal.. Twee merries met veulens, en twee pavo-cuppers!! :D

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:11

Ik heb er zin in :) Dinsdag is het al, mogen in de groep van 11:45 tot 12:00!

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:18

Ik hoop dat de grond zich een beetje goed houd in tolbert met alle regen...