[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:55

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden :o Ik ben heel benieuwd hoe de proef beoordeeld gaat worden en zal er hoe dan ook iets van leren. KirstenHorse, je tip over neuriën/ademhalen ga ik volgende keer eens uitproberen :j

Marjolein, gefeliciteerd! Goed dat je er achteraan was gegaan :D
En Fleury, wat een leuke foto!

't Ventje heeft even lekker de beentjes gestrekt vandaag, inclusief pootje baden *\o/* Sorry voor de niet-relevante foto maar hier word je toch vrolijk van <3
Afbeelding

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:28

Wat zal dat een opluchting zijn Marjolein! Nu je paard ook weer lekker is nagekeken kunnen jullie zeker weten met een goed gevoel verder aan de slag samen :j Succes!

Caaroo, oortjes foto's mogen altijd gedeeld worden <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 21:18

Caaroo, super fijn! En blijf vooral zulke foto's delen :D

Marjolein, wat fijn! Ben echt blij voor je! Mooi dat de fysio echt verschil kon maken en je concrete dingen hebt meegekregen!

Als algemene tip voor het doorzitten, vaak tussendoor doen en meer afwisselen met lichtrijden tijdens het trainen. Zelfs kort al tijdens het losrijden. Dat het voor je paard ook normaal gaat worden. Heeft mij erg geholpen!

Ik ben echt zo'n leuke springles gehad. Karel vond het ook machtig mooi. Post morgen wel een kort filmpje. Gaan we nu elke maand doen :D het is geen echte springer qua techniek, maar hij trekt mooi aan en denkt goed mee dus maakt het wel leuk om met hem te trainen!

aaidaa

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:48

Wat leuk, die springlessen Urosa! Ik ben ook wat meer aan het springen met mijn dressuurgefokte paard nu, ze vind het helemaal geweldig. Nu ik ook een mooi passend dresuurzadel gevonden heb, gaat het nog fijner.

@Marjolijn, fijn dat de fysio helpt!

Ik heb nu al mijn punten voor de proef van 12 november terug. Helaas net geen winst, 178,5. Een paar dingen waar ik het niet met de jury eens ben, maar ook zat waar ik het wel mee eens ben. Ik had zelf ook net wel/net geen winst verwacht, deze keer viel het helaas net naar onderen uit.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:10

Leuk Aaidaa, ik heb via Marktplaats even een Wintec veelzijdigheid gekocht voor het springen. Echt blij mee!
Kort filmpje van de les
https://youtu.be/6ujAmPyFngk

Jammer zeg! Maar je zit er wel heel dichtbij! Heb je vanochtend ook ingeschreven weer?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 11:32

ik heb deze jury ook eens in het echt gehad, toen had ik 175,5 bij haar. Ik heb op echte wedstrijden eigenlijk altijd hogere punten dan met online, dus ik ben wel blij dat ik nu hoger gescoord heb.
Ja, ik heb me weer ingeschreven voor de 26e, nieuwe kansen :)

Wat leuk Urosa! Volgens mij vermaakt Karel zich wel met springen :) Ik heb helaas geen filmpje (want ik spring het liefst onder begeleiding en bij de les mag natuurlijk weer niemand aanwezig zijn). Ik heb nog wel een filmpje van mijn eerste wedstrijdje springen ooit in september (1e rondje ging erg slecht, dus hadden ze het tweede rondje niet verhoogd wat ik liever wel heb, dan springt ze wat beter), maar dan moet ik die nog even online beschikbaar maken

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:17

Urosa, wat leuk en ook fijn voor de afwisseling :D

Ook ik heb mijn punten al terug! Helaas 179... ik had ook niet meer mogen verwachten, ik vond het zelf immers één grote ramp, ook al hoop je dan stiekem toch dat het meevalt. De jury vond ons gelukkig wel een leuke combinatie en vond het algemene beeld netjes, dat vind ik lief. Onze streak van 190+ punten is bij deze beëindigd :') Ik ben in ieder geval blij dat we er toch dichtbij zaten, vind het eigenlijk vervelender dat ik nog steeds de vinger er niet echt op kan leggen waarom het nou zo anders ging dan normaal.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:49

Jammer Aaidaa en Caaroo van de punten! Nog steeds geen slechte punten hoor, we rijden in het M1 :j En een keer een wat mindere proef rijden overkomt iedereen wel eens Caarroo, dat kan aan 100 verschillende dingen liggen. Jullie blijven een paard en mens hé :D Ik heb in oktober ook 175.5 en 177.5 gereden. Oke, wij waren totaal niet voorbereid en reden ook de slechtste proeven ooit en troffen een fijne kritische jury. Punten waren verdiend, al vond ik proef 1 fijner dan proef 2 en hebben we nooit hogere punten in de 2e proef :+

Ik verwacht voor de 12e ook randje wel/geen winst, dus ben benieuwd. Waren dit punten voor de 5e of de 12e?

Maandag heb ik trouwens heel fijn gereden! Goed op het zweepgebruik gelet en hij werd heel fijn aan het been. Zelfs een paar keer iets voor het been, wat heerlijk rijden is dat _/-\o_ Waar hij vorige week ook een dag loperig was in de galop kon ik maandag een beetje schakelen in galop en er was een moment dat ik echt voelde dat hij wat op het achterbeen kwam en fijn terugkwam <3 De aanleuning voelde ook heel fijn en licht aan. Ik ben benieuwd of ik vanavond weer hetzelfde kan toveren :D

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:59

Je hebt zeker gelijk KirstenHorse! :j Deze punten waren voor 12 november. Hopelijk krijg jij ze ook snel binnen. En wat goed dat je vooruitgang merkt met het rijden! Ik moet nog even geduld hebben tot ik vrijdag/zaterdag weer verder kan oefenen *\o/*

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:09

ah wat tof dat je al verschil merkt KirstenHorse. Gewoon doorzetten dus, dan wordt het vanzelf de nieuwe normaal voor jullie :D. Bij mij waren het ook al de punten voor de 12e (ik doe niet elke week mee)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:47

Zojuist 181.5 punten gekregen voor de 12e! De jury heeft erg haar best gedaan om er een winstpunt van te maken haha. Voornamelijk 6jes protocol en mijn matte middengangen, overgebogen SB's en scheve ac-lijn met volte zijn slechts afgestraft met een 5.0 en zelfs een paar keer beloond met een 6.0 :o Dit winspunt nemen we voor lief en hopelijk kunnen we zondag weer een sterke proef neerzetten!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 16:58

Goed zeg, toch de juiste kant op gevallen! ;) Gefeliciteerd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:05

KirstenHorse, fijn dat het toch een winstpunt was! Op naar zondag :D training klinkt goed zeg! Lekker zo doorgaan dus.

Caaroo, jammer maar je zit er zo dichtbij! En fijn dat de jury er leuk commentaar had bijgezet!

Ik zit nu nog vaker te kijken of ik ook punten heb. Dramatisch :')

Ik wilde vandaag vooral wat rustig aan het werk. Maar Karel maakte er een beetje een potje van bij het oppakken na het losrijden. Dus ik moest even aan de bak. Wel goed kunnen oplossen en gewerkt aan aantal pijnpunten.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:43

Kiona, haha, wat deed 'ie? Fijn dat je het goed hebt kunnen oplossen! Leuk filmpje van de les. :D
Kirstenhorse, gefeliciteerd met je winstpunt! :D Knap dat je dit op een manegepony doet!
Caaroo en aaidaa, jammer, net niet.. Volgende keer beter!
Mooi plaatje, Caaroo. <3
Marjolein, mooie revanche genomen dus, top! :) Hoop dat de behandeling van de fysio haar goed doet.
Fleur, al resultaat? :)

Wij hebben onze punten vanmiddag teruggekregen. Soms valt het mee, dit keer valt het tegen. :o Ze deed het lang niet gek, maar we kregen wel vijven voor dingen die we lastig vinden, maar voor de dingen die goed gingen, kregen we slechts zesjes, tja, dan is het dus (net) geen winstpunt. De enige uitschieters omhoog waren 6,5jes voor de gebroken lijntjes, de draf, de impuls, de rijvaardigheid en het effect van de hulpen en een 7 op houding en zit, jammer. Wel op ieder onderdeel commentaar waar ik me in kan vinden, dus dat is wel top van deze jury. :j

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:01

Imaginaerum schreef:
Kiona, haha, wat deed 'ie? Fijn dat je het goed hebt kunnen oplossen! Leuk filmpje van de les. :D
Kirstenhorse, gefeliciteerd met je winstpunt! :D Knap dat je dit op een manegepony doet!
Caaroo en aaidaa, jammer, net niet.. Volgende keer beter!
Mooi plaatje, Caaroo. <3
Marjolein, mooie revanche genomen dus, top! :) Hoop dat de behandeling van de fysio haar goed doet.
Fleur, al resultaat? :)

Wij hebben onze punten vanmiddag teruggekregen. Soms valt het mee, dit keer valt het tegen. :o Ze deed het lang niet gek, maar we kregen wel vijven voor dingen die we lastig vinden, maar voor de dingen die goed gingen, kregen we slechts zesjes, tja, dan is het dus (net) geen winstpunt. De enige uitschieters omhoog waren 6,5jes voor de gebroken lijntjes, de draf, de impuls, de rijvaardigheid en het effect van de hulpen en een 7 op houding en zit, jammer. Wel op ieder onderdeel commentaar waar ik me in kan vinden, dus dat is wel top van deze jury. :j

Klinkt alsof wij dezelfde jury hebben gehad! Inderdaad heel fijn dat ze ongeveer bij elk onderdeel commentaar heeft geschreven :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:56

Imaginaerum, hij was traag, beetje stug niet voor mijn been := kon natuurlijk door spierpijn komen maar aangezien losrijden goed ging moest hij wel even luisteren ~~}>

Jammer zo net geen winst, maar je zegt het mooi. Wel fijn van het vele commentaar, volgende keer weer beter :)

Ik ga vandaag weer een dagje refreshen ^)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:02

Balen Imaginaerum! En ook voor Caroo en Aida. Jullie zaten er ook niet ver van vandaan. Op naar de volgende keer!

Kirstenhorse knap hoor met je manegepony!

Ik ben nog aan het wachten en wachten en wachten :D
Gisteren ter afwisseling wel gesprongen in de les (urosa bracht me op t idee) en vrijdag rijdt de instructrice haar en zaterdag weer filmpje opnemen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:23

Ik heb ook punten terug 174,5 het begint goed met ook 7ens, maar vervolgens word ik erg afgerekend op dat hij wat te diep loopt. Dus de dingen die dan goed gingen niet meer hoger dan een 6 vanwege het te diep lopen, en de onderste cijfers dan ook flink lager dan 'normaal'.

Jury heeft zeker een punt. We zijn er mee bezig maar weet ook niet of ik dat bij hem helemaal goed ga krijgen weer. Hij is natuurlijk al 17 met een hele ruitergeschiedenis. Dusja dan hoort dit er af en toe bij :j heb overigens van al onze proeven nu pas voor de 2de keer geen winst gereden dus ook even in perspectief blijven zien.

Fleury leuk! Ging het goed?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:30

Ik heb ook mijn punten binnen 180,5

Ik had een bekende jury en dat maakt het ook wel leuk. ik heb punten laten liggen in de oefeningen die bij C niet goed te zien waren. had ik toch de bak moeten verkleinen, maar dat maakt het ook wel lastiger met een slagschip van 1.76

de vorige x dat ik in real life bij haar reed hadden we nog geen winst en nu wel. ze vond ook dat we goed vooruit waren gegaan.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:37

Wat ik doe is dat ik voor het halthouden op de binnenhoefslag rij. Dan kun je het bij C wel mooi op de film zien. Daarna is middenstap, die lijn is vanaf de binnenhoefslag naar de lange zijde en dan de diagonaal op ook goed te doen. Ik kreeg van de jury terug dat ze dat een fijne oplossing vinden. Misschien is dat een idee? voor de hele proef de bak inkorten vond ik met mijn net iets kleinere slagschip va 1.73m ook niet ideaal.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:07

Ik heb nu ook mijn punten terug. 167 streng maar rechtvaardig. Ik zei al dat deze zonder echt grote fouten minder punten waard zou zijn want het was het allemaal net niet.
Maar niet getreurd, dit is wel weer super leerzaam en zaterdag weer opnieuw proberen en nu weer zonder te longeren :D En weer waren we een leuke combinatie <3

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:17

aaidaa schreef:
Wat ik doe is dat ik voor het halthouden op de binnenhoefslag rij. Dan kun je het bij C wel mooi op de film zien. Daarna is middenstap, die lijn is vanaf de binnenhoefslag naar de lange zijde en dan de diagonaal op ook goed te doen. Ik kreeg van de jury terug dat ze dat een fijne oplossing vinden. Misschien is dat een idee? voor de hele proef de bak inkorten vond ik met mijn net iets kleinere slagschip va 1.73m ook niet ideaal.

Dat deed ik ook maar de overgangen galop die je bij C moet rijden komen niet goed in beeld

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:13

Fleury ik kan echt nog wat leren van jou instelling! Hopelijk lukt het dan dit weekend weer het proefje wat fijner te rijden!

Kimmetje26, ook hier nog gefeliciteerd met je winstpunt!

Hier mentaal ook weer wat bijgekomen. Was al gewaarschuwd dat je in de M2 vaak meer jury verschil tegen komt. We gaan lekker door, en nu wat meer voorbereid op eens wat lagere punten. Zou het wel leuk vinden voor de volgende proef weer een jury te treffen die ons wat leuker vindt :o soms doet de toon van een protocol meer dan de punten.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:20

Dat is het ook echt he, de toon. Ik heb soms een beter gevoel bij een protocol met lagere punten maar met leuk, positief ingestoken commentaar, dan bij hogere punten, maar dan met weinig, kort commentaar dat alleen maar negatief gebracht wordt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:10

Nou inderdaad, helemaal mee eens!