[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:00

Ik denk dat ze bedoelt: als ruiter zet je je paard voor de sprong, het springen moet hij zelf doen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:01

Oja nog even wat er uit is gekomen in de kliniek vrijdag! Er zit een beschadiging in het kraakbeen en het gewrichtskapsel van het kootgewricht door torsie. Oftewel een kogelblessure. Waarschijnlijk is in de wei haar onderbeen blijven staan terwijl het deel boven de kogel wel is gedraaid. Nu 6-8 weken stappen en dan moet het als het goed is weer helemaal in orde zijn. Maar helaas liggen we er dus wel een tijdje uit. Hopelijk in 2015 minder pech! Al ben ik wel blij dat het niks 'ernstigers' is! :)

Ze hield de DA nog wel even voor de gek. Ze liet rechtuit op het harde niks zien en rechtsom op de volte op het harde ook niet. Linksom op het harde maar heel minimaal en voor hem niet duidelijk waar het zat. Maar hij gokte op de kogel linksvoor en na een buigproef viel ze door de mand. Gelukkig! Was al ff bang dat ze nu niks zou laten zien.
Laatst bijgewerkt door L_isanne op 21-12-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:03

L_isanne, balen dat kost je wel tijd ja, duim voor je dat het uiteindelijk weer goed komt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:08

Urielle schreef:
Ik denk dat ze bedoelt: als ruiter zet je je paard voor de sprong, het springen moet hij zelf doen.

Ah op die manier! Ja in dat opzicht gaat het om vertrouwen op je paard. Maar ik ben er van overtuigd dat een paard nooit zonder reden stopt. Of je dat wel of niet aan voelt komen is een tweede natuurlijk en dus blijft het idd een gok. Maar denk dat je het gokpercentage wel voor het overgrote deel kunt beperken.

Dankje Sjol! Op de foto zag het gewricht/been er zelf goed uit. Dat had ie een 1tje gegeven dus in die zin moet het gewoon over zijn na 6 weken. Al houdt mevrouw zich in de wei niet aan de regel alleen stappen... :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:11

Klinkt toch heftig maar twee maanden is te overzien

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:22

Ze krijgt woensdag twee medicijnen ingespoten in de kogel. Een ontstekingsremmer geloof ik en één die het aanmaken van kraakbeen stimuleert dus de helende werking moet bevorderen. Het verhaal klopt wel met goed de wei in gaan en stokkreupel eruit. Hij zei dat het ook kenmerkend was dat er niks warm/dik is geweest en dat ze nu zo wisselend onregelmatig loopt. Maar ik was allang blij dat het geen peesblessure of toch de hoefkatrol was. Dus dit was voor mij nog goed nieuws. Al baal ik natuurlijk wel van die twee maanden eruit. Het ging zo lekker!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:25

ambre schreef:
Ik heb ze gezien voor 1000€ tot 1300€.

Nieuw of 2e hands...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:29

L_isanne schreef:
Absoluut eens met Amber vwb de Rossner zadels! Buiten dat denk ik niet dat ze lekker liggen op rondgeribte :)

Ik heb 2 rondgeribte paarden, een fjord en cordia heeft ook geen schoft, ligt perfect,

Bovendien is mijn zadel al zeker 10 jaar oud en nog erg netjes....

Beterschap met je ponybeest, duurt ff maar gelukkig is het niet iets dat niet kan genezen.
Laatst bijgewerkt door saskiaojan op 21-12-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:30

L_isanne schreef:
Waarschijnlijk is in de wei haar onderbeen blijven staan terwijl het deel boven de kogel wel is gedraaid. .

Niet leuk Lisanne :( , een paard met een `voetbalknie` Ze hebben in de wei toch niet stiekem een voetbal en een goaltje verstopt? :+
Wel fijn dat de DA goede verwachtingen heeft, al klinken 2 maanden toch best lang, en ik hoop voor je dat mevrouw zich voorlopig koest houdt in de wei.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:00

Dankjulliewel :)
Saskia, was ook een gok hoor! Dus kan maar zo dat het gewoon goed ligt. En is niet mijn ponybeest die heeft noooooit wat. Paardlief moest er weer aan geloven....

Haha cheyenne niet dat ik weet. :+ Ze hebben twee weken geleden wel een nieuwe buurman gekregen die nogal onrustig is in de wei en ze ging dan meerennen en het is bij ons spekglad en nat in de wei dus dan zit zo'n ongeluk in een klein hoekje. Nu met peesbeschermers en springschoenen naar buiten en een berg hooi in de hoop dat ze zich koest houdt. Voer is al drastisch geminderd.. Iemand nog andere handige tips om ze rustig te houden?

Twee maanden is lang en aan de hand wandelen is eigenlijk geen doen met haar. Dus even de DA vragen of ik er ook op mag tijdens het stappen want dan is ze een stuk rustiger. Anders is het stapperdestap-draf-ho-dribbel-ho-stuiter-stapperdestap en dit herhaalt zich om de 100 meter. :Y)

Leuke springfoto's trouwens Cheyenne! Is het ook de bedoeling dat je haar/hem uit gaat brengen in het springen?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:04

ynskek schreef:
ambre schreef:
Ik heb ze gezien voor 1000€ tot 1300€.

Nieuw of 2e hands...

Nieuw.

Balen Lisanne,maar gelukkig komt het weer goed.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:05

komen die ook in het bruin voor dat bedrag?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:06

Ja,maar wel echt donkerbruin.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:21

L_isanne schreef:
Dankjulliewel :)

Iemand nog andere handige tips om ze rustig te houden?

Twee maanden is lang en aan de hand wandelen is eigenlijk geen doen met haar. Dus even de DA vragen of ik er ook op mag tijdens het stappen want dan is ze een stuk rustiger. Anders is het stapperdestap-draf-ho-dribbel-ho-stuiter-stapperdestap en dit herhaalt zich om de 100 meter. :Y)

Leuke springfoto's trouwens Cheyenne! Is het ook de bedoeling dat je haar/hem uit gaat brengen in het springen?

Geen idee hoe ik een paard in de wei moet wijs maken dat hij alleen mag stappen :D
Dat aan de hand stappen is lastig. Je wil haar ook niet meteen belasten met extra gewicht maar zal dan toch uit 2 kwaden moeten kiezen. Of ernaast en dribbelen, of er op dus extra gewicht maar wel stappen. Dit zou ik zeker even aan de DA voorleggen.

Als ik met oefenspringen een 80 cm parcours goed kan rondsturen wil ik om te beginnen BB gaan springen bij de paarden maar hiervoor moeten we wel eerst een WP in de B dressuur halen natuurlijk. Je merkt aan haar dat ze het springen graag doet. Altijd oortjes er op, altijd op de hindernis aantrekken en je voelt dat ze hier echt haar ei in kwijt kan. Dressuur kan ze ook goed, ze is echt scherp op je been maar heeft toch sneller spanning in de training dan wanneer ik spring. In het bos is ze helemaal in haar element.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:19

Ik vond het al heel dapper, Urielle.. Ik heb me met Angel eens laten overhalen om DB te springen. De parcoursjes van 60-70 gingen prima en ze heeft inderdaad kwaliteit zat.. Bij het losspringen stond de hindernis idioot hoog dus daar al wat lanceringen met mn dressuurzadel. In t parcours was blijkbaar al gebeld wat niemand had gehoord, dus dat was weigering 1. Toen sprong ze dwars door de eerste en twee weigeringen op 2. Het drama kwam pas er na. Beest wilde absoluut niet meer springen, ben zo vaak in een sneltrein vaart achteruit gegaan zodra er een hindernis in zicht was. Ik doe het echt niet meer, ik moet 100% zeker zijn dat het goed kan gaan en anders doe ik het niet. Dan noemen mensen mij maar flauw. Hopelijk houdt Dev er niet zulke fratsen aan over.

Balen Lisanne, maar het valt inderdaad wel mee als je zulke dingen verwacht.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:23

Zadels,... zucht hahaha
altijd lastig. Ik wissel vaak en redelijk snel van paarden en pony's en koop niet iedere keer een nieuw zadel. Wel heb ik een Bates en een wintec waarvan je de boom kan wisselen, daarmee kan ik het vaak wel passend maken. Maar mijn pony is zo smal, hogeschoft en ietsje overbouwd dat dat toch lastig is. Heb daar nu een heeeeeel lelijk en oud zadel op. Overal beschadigingen enzo echt lelijk dus. maar past perfect. Heb er wel nieuwe zachte vulling in laten doen. Dat is een Trainers zadel, komt uit de fabriek van Euroriding.

Urielle, super stroer van je! Maar jammer dat het niet zo goed ging.
Ik heb vroeger met mijn pony ZZ gesprongen en die verslikte zich ook nog wel een in een B paardenparcours..( toen ik 18+ was) die afstanden waren gewoon heel anders als bij de pony's.
Crossen tussen de paarden ging wel heel goed.

Ik heb gisteren met mijn pony voor het eerst M1 gestart, ik was best tevreden ondanks dat er wel wat foutjes in zaten. Ik was 2e en 3e met 2 winstpunten. dus super trots :))

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:11

Uriel en lisanne :(:)
Gefeliciteerd punten rijders! :D

Springen .. Brr heb t altijd spannend gevonden maar krijg t nu al benauwd als de balkjes in een spannend vormpje liggen. Tel daar een poown bij op die niet zo zuinig is op zichzelf en de omstanders kunnen in hun broek plassen van t lachen.. :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:14

heeft iemand een tip tegen de enorme spierpijn die ik nu in mn nek heb?

heb ik sinds gisterochtend...

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:31

Een warm bad? Of even onder de zonnebank als je die hebt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:36

Beide heb ik niet... misschien dat ik zo nog een keer onder een goed warme douche ga...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:59

Lekker insmeren met iets wat warm wordt bijvoorbeeld tijger balsem

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:02

Arnica slikken!

Mijn poowns gingen fijn vandaag.
Als ik het morgen aan durf met de wind dan ga ik lekker lessen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:14

Spiroflor erop en sjaaltje om de spieren te verwarmen.

Blech ik ben echt zó gedemotiveerd na gisteren! Woensdag terug springles en van het weekend dressuur maar ik heb gewoon zó de pee in even. Ik laat hem vandaag staan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:25

Ik heb dr nu arnica op laten smeren en een sjaal er om heen... douche hielp niet veel...

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:04

Voortaan als je valt direct beginnen met arnica slikken.Scheelt echt een berg!

1 dag balen Urielle en dan een schop onder je kont en er weer tegenaan!