Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:41

WenK schreef:
Ik zie best wel wat teleurstelling hier dat het langer duurt. Ik snap dat dat jammer is, maar ik ga er vanuit dat de KNHS hier zelf ook niet om staat te juigen. Ik had gisteren nog contact met ze en ze gaven aan echt alle zeilen bij te zetten momenteel om zo snel mogelijk de achterstanden weg te werken.

Wat ik persoonlijk een beetje dubbel vind in de berichten hier is enerzijds het stukje dat iedereen vind (terecht hoor) dat niet alle filmpjes openbaar vindbaar moeten zijn en dat ze daar alles aan moeten doen, maar dat er tegelijk geklaagd wordt dat de verwerking lang duurt en dat ze er alles aan moeten doen om dat weg te werken. Het is mensenwerk he, ze doen echt wel hun best om alles zo optimaal mogelijk te regelen voor iedereen.

_Lente schreef:
Wat ik vooral niet begrijp, waar is het voor nodig? Als ze een methode zoeken om de filmpjes bij juryleden te krijgen, kunnen ze die toch met een (gratis) wetransfer link sturen. Die blijft ook iets van 7 dagen downloadbaar. En de juryleden laten verplichten daarna de filmpjes van hun eigen aparaten te verwijderen.

Dan ben je dus afhankelijk van of de jury dat echt wel doet. Door de wijze waarop het nu gaat heb je dat als KNHS wel zelf in de hand.

Zephyr schreef:
Een jury ziet het dan toch heel slecht nou ja. Proef ging wel aardig. Plusjes en minnetjes zaten erin. Alleen zouden ze het erg vinden als de video op zn kop is. Donderdag misschien maar opnieuw filmen

Een video op zn kop is nagenoeg niet te beoordelen, ik verwacht dat je die terug zou krijgen. Als je de proef verder netjes in een 20x40 baan hebt gefilmd is het prima te zien hoor.

Denk indd dat de manier waarop ze het nu doen oke is maar ze moeten er op de achtergrond voor zorgen dat het alleen benaderbaar is via de prive link en niet detecteerbaar is op google. Dat laatste hebben ze alleen niet voor elkaar..

hveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:42

Dat is best een goed idee, op die manier kan je toch wedstrijden rijden.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:45

Ik snap niet precies wat het probleem is met wat langer moeten wachten. Waarom gaat dan het plezier en de lol erin weg? Ik rij wedstrijden om naar een doel toe te rijden. In mijn training ben ik dus bezig met onderdelen van een klasse hoger en de onderdelen die minder goed gaan in de klasse waarin ik rij. Ik vind het prettig om eerder mijn punten te hebben, maar ook na twee weken kan ik nog mijn filmpje bekijken protocol ernaast en aan die punten werken. Daarnaast kan ik al meteen na het filmen van mijn proef bedenken wat er mis ging en waar ik aan moet werken. Ik snap de berichten dat je weer hoopvol gaat refreshen prima en die plaats ik zelf ook. Maar al die berichten van de lol is weg en ik heb er geen plezier meer in. Die begrijp ik niet. Stop er dan mee annuleer je inschrijvingen en maak plek voor mensen die er wel plezier in hebben en die wel een weekje of twee willen wachten.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:53

xmarritw schreef:
Ik snap niet precies wat het probleem is met wat langer moeten wachten. Waarom gaat dan het plezier en de lol erin weg? Ik rij wedstrijden om naar een doel toe te rijden. In mijn training ben ik dus bezig met onderdelen van een klasse hoger en de onderdelen die minder goed gaan in de klasse waarin ik rij. Ik vind het prettig om eerder mijn punten te hebben, maar ook na twee weken kan ik nog mijn filmpje bekijken protocol ernaast en aan die punten werken. Daarnaast kan ik al meteen na het filmen van mijn proef bedenken wat er mis ging en waar ik aan moet werken. Ik snap de berichten dat je weer hoopvol gaat refreshen prima en die plaats ik zelf ook. Maar al die berichten van de lol is weg en ik heb er geen plezier meer in. Die begrijp ik niet. Stop er dan mee annuleer je inschrijvingen en maak plek voor mensen die er wel plezier in hebben en die wel een weekje of twee willen wachten.

Zo voel ik het ook! Tuurlijk ben je benieuwd naar de feedback maar het fijne van gefilmde proeven is dat je die er ook een paar weken later nog mooi naast kunt houden *\o/* Ik doe deze ronde pas voor het eerst mee en denk ook dat mijn geduld wel op de proef gesteld zal worden, maar daar boos van worden of er minder lol in krijgen? Ben allang blij dat iemand mijn proef wil jureren vanuit huis eigenlijk :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:02

Queelens schreef:
Denk indd dat de manier waarop ze het nu doen oke is maar ze moeten er op de achtergrond voor zorgen dat het alleen benaderbaar is via de prive link en niet detecteerbaar is op google. Dat laatste hebben ze alleen niet voor elkaar..

Dat klopt, een groot deel van de achterstand is echter ontstaan doordat ze de linkjes niet meer werkend kregen (begreep ik uit de mail van de KNHS). Dus er zit echt wel een technisch stukje daar. Heel simpel denkend zou je het oplossen als je eerst in moet loggen op de site om filmpjes te zien. Maar ik vermoed dat dat te simpel gedacht is en je dan weer tegen andere problemen aanloopt. Aangezien mijn technische kennis wat dat betreft ongeveer niet bestaand is hou ik me daar verder maar verre van.

SweetVanille

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:08

Het inschrijven haalt weer het bloed onder mn nagels vandaan... precoes 9u, ik vlieg in 1x door naar betaling, denk yes gaat mooi snel... Maar mogen betalen ho maar... elke keer wit scherm of gebeurt niks..bij afronden order. Is elke week hetzelfde drama.. :(

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:09

Hier ging het best vlotjes, terwijl ik pas na negen naar de site ging O:) Wel wat traag, maar lang niet zo erg als de vorige keren.

Ik heb me nog wel maar veilig ingeschreven voor de klasse B, maar hoop dat ik tegen die tijd een klasse hoger mag starten :D

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:09

SweetVanille schreef:
Het inschrijven haalt weer het bloed onder mn nagels vandaan... precoes 9u, ik vlieg in 1x door naar betaling, denk yes gaat mooi snel... Maar mogen betalen ho maar... elke keer wit scherm of gebeurt niks..bij afronden order. Is elke week hetzelfde drama.. :(

Ik heb dan gelukkig mazzel gehad, het duurde wel lang maar is wel gelukt gelukkig.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:10

Ik ben er dit keer wel door heen gekomen. Alles stond al klaar maar de website had het er behoorlijk moeilijk mee.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:11

Ik kwam er ook binnen 5 minuten doorheen super fijn.

DoretteK schreef:
Hier ging het best vlotjes, terwijl ik pas na negen naar de site ging O:) Wel wat traag, maar lang niet zo erg als de vorige keren.

Ik heb me nog wel maar veilig ingeschreven voor de klasse B, maar hoop dat ik tegen die tijd een klasse hoger mag starten :D

Je kan je klasse laten wijzigen als je tegen die tijd L mag/wil rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:13

WenK schreef:
Queelens schreef:

Dat klopt, een groot deel van de achterstand is echter ontstaan doordat ze de linkjes niet meer werkend kregen (begreep ik uit de mail van de KNHS). Dus er zit echt wel een technisch stukje daar. Heel simpel denkend zou je het oplossen als je eerst in moet loggen op de site om filmpjes te zien. Maar ik vermoed dat dat te simpel gedacht is en je dan weer tegen andere problemen aanloopt. Aangezien mijn technische kennis wat dat betreft ongeveer niet bestaand is hou ik me daar verder maar verre van.

Is niet te simpel gedacht WenK, juist heel goed. Iedereen zou dit namelijk moeten kunnen begrijpen, anders is het niet gebruikersvriendelijk (en dat is mijn baan haha).

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:15

Ik had deze week record van 6 minuten.

Heb me trouwens uitgeschreven voor 18-6 (M1), want wacht liever nog m’n 2 uitslagen af voor ik een 3e proef opstuur.
Dus vanmiddag 14.00 zou daar plek vrij moeten komen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:16

Hier is het ook gelukt! Elk stapje is traag en kost meer tijd qua laden maar gaat telkens wel door.
Volgende week schrijf ik niet in, datum van dat event heb ik een meetmoment. Vind 1 'wedstrijd' per week wel genoeg haha

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:17

*\o/* Het is mij gelukt om in te schrijven voor 2 juli. Helaas twee keer. (En hij staat maar één keer in 'mijnkalender')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:18

xmarritw schreef:

Omdat mensen op een gegeven moment wel eens willen weten hoe de proef beoordeeld is. 14 Dagen wachten is dan wel erg lang. Als er belooft wordt binnen een week je beoordeling terug.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:20

Ik opende “pas” om 9.10 uur de app en heb mij echt binnen 2 minuten kunnen inschrijven :D Super fijn!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:30

Wij wachten ook maar eerst op uitslagen voordat we ons weer inschrijven..
Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat we iedere keer de zelfde proef moeten rijden..
Hopelijk snel een keer meetmomenten in de buurt!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:32

Eveline77 schreef:
swatch schreef:
Ik merk bij mezelf dat ik het minder leuk aan het vinden ben. Ik heb me heel enthousiast nog ingeschreven voor deze maand, maar het verloopt nu zo rommelig bij de KNHS. En nu weer die filmpjes via google...
Ze zouden er misschien beter aan doen om bij de KNHS een event een week over te slaan en de achterstand weg te werken.
Het is zo jammer dat alles vast loopt en de beoordeling lang op zich laat wachten. Zeker als het ponyruiters betreft vind ik dat best sneu voor ze.
Nu raken steeds meer mensen gefrustreerd en is de glans er voor mij nu een beetje eraf.
Al lijken ze wel steeds met de tips wat te doen en worden er verbeteringen doorgevoerd o.a. bij het inschrijven.

Ik heb hetzelfde. Ik was echt enthousiast, 3 dagen wachten was prima, 5 ook nog acceptabel maar nu het zo lang duurt is de lol er wel een beetje vanaf.

Bij ons in de buurt helaas pas 1 lokatie binnen een half uur rijden met meetmomenten en die zit ook de komende tijd al vol dat maakt dat ik online toch nog even vol wil houden.

Same here, hoop echt dat deze week de punten van 21 mei ( en alles daarna) worden verwerkt. Volgende week is er een maand voorbij na inzenden Schrijf nu ook niet meer in voor nieuwe competities..

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:35

Buxy schreef:
Wij wachten ook maar eerst op uitslagen voordat we ons weer inschrijven..
Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat we iedere keer de zelfde proef moeten rijden..
Hopelijk snel een keer meetmomenten in de buurt!

Jammer dat je al zo lang moet wachten..

Alleen als jouw woonplaats klopt dan zijn er toch voldoende meetmomenten in de buurt? Onder andere Varsseveld en Haaksbergen? Wij gaan daar volgende week ook heen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:36

FriesWytske schreef:
xmarritw schreef:

Omdat mensen op een gegeven moment wel eens willen weten hoe de proef beoordeeld is. 14 Dagen wachten is dan wel erg lang. Als er belooft wordt binnen een week je beoordeling terug.

Ik snap het ergens ook wel. Ik heb zelf gelukkig alleen maar goede ervaringen in de zin dat ik altijd binnen een korte termijn al wel mijn punten binnen heb. Maar als ik nu verhalen lees van mensen die nog op hun punten van 21 mei wachten dan houdt mij dat ook wel een beetje tegen om nu bijv weer in te schrijven. Op zich is het geen drama om op je punten te wachten. De wereld vergaat gelukkig niet :D
Maar het is wel fijn als je je feedback toe kan passen in ieder geval voor je volgende proef. In twee weken tijd kan er al best wat veranderen in de training. Althans bij jonge paarden..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:40

Mijn stalgenote wacht op de uitslagen van 21 en 28 mei en 4 juni.
Inmiddels verwacht ze dat ze genoeg punten heeft voor een volgende klasse, toch is het allemaal nog afwachten... En met name 21 mei is echt al wel weer een tijdje terug...

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:53

Weet iemand al meer over na 1 september?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:44

Lesklantje wil vanavond filmen voor de wedstrijd van 18 juni, dat mag al toch, of is dat 1 dag te vroeg?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:44

Das toch pas over 8 dagen, lijkt me niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:45

Online Event Dressuurrijden (filmen 12 t/m 18 juni)
Online Dressuurrijden
Pony en Paard

Vanaf overmorgen mag ze dan filmen.