[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:10

Normaal wel ja, maar moetdn nu met veerbootje, moeten we weer dubbel betalen. Vandaar de twijfels. :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:23

Lekker naar huis brengen dan toch? of je protocollen ophalen als je weet dat je niet in de prijzen zal vallen. (of even vragen hoe de tussenstand op dat moment is)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:44

Ik vind de proeven voor deze maand ook lastig te onthouden maar fijner te rijden.
Ik ga Hemelvaart weer op concours ook midden in de rubriek en de vereniging staat er om bekend dat alles heel lang duurt.. Dus ik denk ook maar na huis en eind v.d. Rubriek terug.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:36

Kijk zondag wel even hoe ze gelopen heeft. :j
Vandaag na 3 keer proeg 8 hen eindelijk goed gereden. Toch handig 3 rijpaarden. :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:46

:') Neem je zondag wel de goede mee :+

Ik vind deze juist rotter rijden.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:52

Qua rijden maken de proeven dan weer niet uit bij mij. :))
Nouu moet zeggen dat het nog niet meeviel om L1 proefje te rijden met Zorro. Heel stom. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:53

Gave foto, Iris! :+: En 3 keer de goede kleur inderdaad. :') Hoewel mijn voorkeur bij honden wel een andere kleur is dan bij paarden.
Mirjam, oh pontje, dan weet ik wel welke kant je op gaat. :') Dat is jammer, anders zou je haar idd thuis kunnen brengen. Ik breng eigenlijk alleen thuis als het echt nog een tijd duurt, Flow is makkelijk op de trailer, dus die kan wel een uurtje ofzo blijven wachten. Vooral ook omdat de wedstrijden die ik rijd of op stal zijn of al snel weer half uur rijden, waardoor ik soms in de knoop kom om weer op tijd terug te zijn.

Ik heb de andere proeven nog niet eens bekeken. Vond eigenlijk 9 en 10 wel erg fijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:58

Simonshaven. :))
Laatste keer stond ze relaxed op de trailer. :j

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:01

9&10 vind ik ook het fijnste :j

Met dit weer kunnen ze wel een poosje wachten in de trailer, maar als het echt warm is doe ik dat niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:05

Nee, met echt warm weer niet nee. Dan zelfs niet als de prijsuitreiking al snel is, desnoods stuur ik ouders weg met paard en blijf ik wachten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:32

Word zondag 25 graden. Het is echt wisselend weer deze lente. :=

Vandaag Sterre en Zorro getraind. Sterre lijkt steeds schrikkerig te worden naarmate ze ouder word, moet dat niet andersom. >;) Maar verder wel lekker gereden, alleen het aangaloppeer knopje was kaduuk. :=

Zorro deed natuurlijk weer lekker zijn best. Verder gegaan waar we dinsdag met de les gebleven waren. Arbeidspirouettes gingen alweer beter. Wisselserie 5 check, 4 check, 3 jaaa check. Euhhhh 2 hij doet het :):) wel met reuzesprongen, maar heee hij sprong 3 wissels om de 2!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:24

Ik vind 10 een beetje een rare proef, vrij onlogisch. Maar verder niet veel voorkeur.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:00

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:17

grrr proefjes gereden met Eli, proef 7 klopte, proef 8 halverwege fout. Klote proef, nog nooit zoveel moeite gehad met een proef onthouden. ^)
Morgen mogen we rond 12.00, ze kan super lopen nu...als ze ontspant. We zullen zien.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:08

Niet te druk maken! Gewoon lekker sturen morgen :)

Ik heb vanmorgen zzl gestart en reed 61,6 en 66,7% ik heb wl een poosje Mn punten maar durf niet over :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:19

Haha ik denk dat ik daar straks ook tegen aan ga hikken. Maar zal wel gewoon moeten starten van instructeur. :')
Gefeliciteerd iig!

En ja moet morgen gewoon lekker gaan rijden. Maar is zo frustrerend dat simpel L1 proefje niet in mijn hoofd komt. :P

Hoe lang hebben we deze proeven eigenlijk al? Om de 4 jaar nieuwe proeven toch?
Edit uitgave 2016, dus dat duurt nog wel ff. :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:59

Holy oliebol wat een wedstrijd. Losrijden was ze voor het eerst fijn ontspannen te rijden met af en toe wat spanning door de paarden die contineu in en uit de wei gingen.
Jury leek iedereen zowat 5min baan te laten verkennen. Dus mooi dacht ik. Helaas moest Eli na paar rondjes wel direct beginnen. Zucht. Maar goed best fijne proef, mooie stukken ertussen! Op protocol staat ook "netjes gereden, succes".
Toen tweede proef. In verlengde van de ring was een grote wei. Daar hing dus paard volledig aan de kletter, luid brullend en al. Steeds recht op haar af of achter haar aan. Die proef afgegroet. Wil het graag overleven en het ging om ontspannen, niet paard doodsbang ovet de toeren krijgen. |( (vereniging heeft heel netjes geld terug gegeven, paard is na mijn proef ook uit de wei gehaald)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:54

Netjes Iris! Wat houd je tegen om over te stappen?

Dat is balen Mirjam! Netjes van de vereniging. Had je de eerste proef wel winst?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:58

Vind ik idd ook heel schappelijk van de rv. Maar de kop is er nu af, wanneer ga je weer Mirjam?

Het wordt echt wel zwaarder gejureerd in de subtop en met Mn vorige paard viel de overstap wel wat tegen. Hoewel dat wel een minder fijn paard was dus ik ben wat huiverig nog.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:14

Dat is wel zo inderdaad, maar je rijdt toch elke keer aardige scores? Als het steeds net aan is dan is het een ander verhaal natuurlijk, maar met 66,7 % lijkt het mij geen probleem!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:55

Ja wel winst 181.5, maar de punten heb ik niet nodig, wel de ervaring en ontspannen paard. :P

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:38

Dat is ook wel zo Marietje. Ik dub er nog even over.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:01

@ Mirjam; Dan maar snel op naar de volgende keer, hopelijk is het dan allemaal wat meer ontspannen.
@ Iris; En anders nog even een maandje (of 2) door trainen?

Hier gisteren even aan de longe laten werken, hij begint daar eindelijk fijn mee te lopen. Toen ik 'm net had, had het echt 0 zin, het werkte eigenlijk alleen maar tegen me. Nu gaat hij goed sjouwen, ben benieuwd hoe hij vanavond onder het zadel is.

Ik wil eigenlijk zondag proberen om de proeven uit mijn hoofd te rijden, eens kijken of dat voor hem ook rustiger is. Ben alleen zo bang dat ik het halverwege niet meer weet, of de 2 proeven door elkaar gooi. :')

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:04

Marietje35 schreef:
@ Mirjam; Dan maar snel op naar de volgende keer, hopelijk is het dan allemaal wat meer ontspannen.
@ Iris; En anders nog even een maandje (of 2) door trainen?

Hier gisteren even aan de longe laten werken, hij begint daar eindelijk fijn mee te lopen. Toen ik 'm net had, had het echt 0 zin, het werkte eigenlijk alleen maar tegen me. Nu gaat hij goed sjouwen, ben benieuwd hoe hij vanavond onder het zadel is.

Ik wil eigenlijk zondag proberen om de proeven uit mijn hoofd te rijden, eens kijken of dat voor hem ook rustiger is. Ben alleen zo bang dat ik het halverwege niet meer weet, of de 2 proeven door elkaar gooi. :')

Anders 1 uit je hoofd en de andere laten lezen?

Je mag m als je eenmaal als je begonnen bent zonder niet halverwege toch laten lezen maar 1 proef zonder en 1 proef met lezer mag wel

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:05

Ja, dat weet ik. :)
Het is alleen voor mij altijd erg lastig om iemand te vinden om mee te gaan, dus ik zit er nu over te denken om maar alleen te gaan en ze uit mijn hoofd te doen.