Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:27

Ik zit er over te denken ook te gaan starten via paardrijden.nl. Mijn vraag aan degenen die dit (wekelijks) doen; Hoe snel zit de inschrijving vol? Ik zie dat je steeds op woensdagochtend vanaf 9:00 kan inschrijven, moet je er dan als de kippen bij zijn en hopen dat je erdoor komt of valt het nu mee? Misschien is het ergens in dit topic al beantwoord....maar het is nogal een lang topic vandaar. Alvast bedankt!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:36

Ik merk bij mezelf dat ik het minder leuk aan het vinden ben. Ik heb me heel enthousiast nog ingeschreven voor deze maand, maar het verloopt nu zo rommelig bij de KNHS. En nu weer die filmpjes via google...
Ze zouden er misschien beter aan doen om bij de KNHS een event een week over te slaan en de achterstand weg te werken.
Het is zo jammer dat alles vast loopt en de beoordeling lang op zich laat wachten. Zeker als het ponyruiters betreft vind ik dat best sneu voor ze.
Nu raken steeds meer mensen gefrustreerd en is de glans er voor mij nu een beetje eraf.
Al lijken ze wel steeds met de tips wat te doen en worden er verbeteringen doorgevoerd o.a. bij het inschrijven.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:38

Abigail84 schreef:
Ik zit er over te denken ook te gaan starten via paardrijden.nl. Mijn vraag aan degenen die dit (wekelijks) doen; Hoe snel zit de inschrijving vol? Ik zie dat je steeds op woensdagochtend vanaf 9:00 kan inschrijven, moet je er dan als de kippen bij zijn en hopen dat je erdoor komt of valt het nu mee? Misschien is het ergens in dit topic al beantwoord....maar het is nogal een lang topic vandaar. Alvast bedankt!

Het zit rond 10.00u meestal al vol. Morgen vanaf 9.00u tot 1000 plekken. Rest vanaf 14.00u.
Je moet een beetje geluk hebben.

Abigail84

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:39

En kom je er moeilijk door? Ben je er echt een uur mee bezig (met geluk 5 minuten)

Dus om 14.00 komen er ook plekken bij? Ik zit ook een beetje met werk,dus 14.00 zou veel beter uitkomen.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:42

Abigail84 schreef:

Als je echt graag mee wilt doen zou ik zeggen zit om 9 uur klaar met app en je laptop. Soms loopt de site zo vast dat je als je later bent er niet meer doorheen komt. Maar 's middags komen er ook vaak wat plekken vrij van mensen die dubbel ingeschreven zijn. Het is handig om de site dan in de gaten te houden en dit topic. Vorige week zat het rond half tien al vol maar toen rond 4 uur smiddags heeft de inschrijving nog iets van 2 uur open gestaan.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:42

Abigail84 schreef:
En kom je er moeilijk door? Ben je er echt een uur mee bezig (met geluk 5 minuten)

Dus om 14.00 komen er ook plekken bij? Ik zit ook een beetje met werk,dus 14.00 zou veel beter uitkomen.

Ben er tot nu toe elke keer een half uur mee bezig. Loopt elke keer niet goed met betaling, hebben meer last van. blijven doorklikken en uiteindelijk kom je er wel door maar in 5 minuten gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:43

Abigail84 schreef:

Bij mij tussen de 5 en de 25 minuten. 2 uur is geen vaste tijd, maar smiddags gooien ze plekken open van mensen die dubbel ingeschreven staan.

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:44

Oke bedankt voor jullie reacties! Ik ga een poging wagen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:49

In de mail van de KNHS vandaag stond 14.00u wel expliciet vermeld.

Abigail84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:55

swatch schreef:
In de mail van de KNHS vandaag stond 14.00u wel expliciet vermeld.

Goed dat je het even zegt!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:22

Bepaling 14 is vandaag aangepast: "De ingezonden video opnames zijn 7 dagen zichtbaar voor derden, worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden. Video's die we niet selecteren voor opleidingsdoeleinden worden verwijderd."

https://paardrijden.nl/bepalingen

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:32

Hoeveel starts zoude er open gaan in totaal? Want 'de rest' gaat open om 14u, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:54

FCSA schreef:
Bepaling 14 is vandaag aangepast: "De ingezonden video opnames zijn 7 dagen zichtbaar voor derden, worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden. Video's die we niet selecteren voor opleidingsdoeleinden worden verwijderd."

En 'derden' kunnen ze niet beter specificeren? Als in : zichtbaar voor iedereen die een beetje handig is met Google? :?

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:56

swatch schreef:
Ik merk bij mezelf dat ik het minder leuk aan het vinden ben. Ik heb me heel enthousiast nog ingeschreven voor deze maand, maar het verloopt nu zo rommelig bij de KNHS. En nu weer die filmpjes via google...
Ze zouden er misschien beter aan doen om bij de KNHS een event een week over te slaan en de achterstand weg te werken.
Het is zo jammer dat alles vast loopt en de beoordeling lang op zich laat wachten. Zeker als het ponyruiters betreft vind ik dat best sneu voor ze.
Nu raken steeds meer mensen gefrustreerd en is de glans er voor mij nu een beetje eraf.
Al lijken ze wel steeds met de tips wat te doen en worden er verbeteringen doorgevoerd o.a. bij het inschrijven.

Ik heb hetzelfde. Ik was echt enthousiast, 3 dagen wachten was prima, 5 ook nog acceptabel maar nu het zo lang duurt is de lol er wel een beetje vanaf.

Bij ons in de buurt helaas pas 1 lokatie binnen een half uur rijden met meetmomenten en die zit ook de komende tijd al vol dat maakt dat ik online toch nog even vol wil houden.
Laatst bijgewerkt door Eveline77 op 09-06-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:59

FCSA schreef:

Dat is toch ook een beetje gek; de bepalingen achteraf wijzigen. Heb ook sterke twijfels of dit conform AVG is.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:16

Achteraf wijzigen, zonder deelnemers te informeren, lijkt me niet conform AVG. Dan moet je iedereen er op wijzen dat de privacyregels zijn gewijzigd en is het weer vergelijkbaar met als het een originele regel was waar deelnemers mee instemmen op het moment dat ze meedoen.

Wat ik vooral niet begrijp, waar is het voor nodig? Als ze een methode zoeken om de filmpjes bij juryleden te krijgen, kunnen ze die toch met een (gratis) wetransfer link sturen. Die blijft ook iets van 7 dagen downloadbaar. En de juryleden laten verplichten daarna de filmpjes van hun eigen aparaten te verwijderen.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:25

Net weer een poging gedaan om te filmen. Video staat op zn kop op mn mobiel. Snap het niet. Daarnaast was er toch hier even discussie of je nu wel of niet maf inzoomen?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:27

Zephyr schreef:
Net weer een poging gedaan om te filmen. Video staat op zn kop op mn mobiel. Snap het niet. Daarnaast was er toch hier even discussie of je nu wel of niet maf inzoomen?

Alleen bij Z

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:31

SweetVanille schreef:
Zephyr schreef:

Alleen bij Z

Een jury ziet het dan toch heel slecht nou ja. Proef ging wel aardig. Plusjes en minnetjes zaten erin. Alleen zouden ze het erg vinden als de video op zn kop is. Donderdag misschien maar opnieuw filmen

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:46

Je hebt genoeg apps waarbij je je video kan draaien

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 00:04

Ik denk dat ze bij de KNHS opnieuw achter liggen en misschien even een ronde geen nieuwe online meetmomenten kunnen doen tot alles op de rit is.

Ik kreeg gisteren 12 proeven te beoordelen. Ik was daarvoor ingepland. Zag vandaag met beoordelen dat ze van het meetmoment van 4 juni waren. Ik heb ze dus al 5 dagen later binnen dan de inleverdatum en dan heb ik nog een aantal werkdagen om ze te beoordelen. Met een weekend erbij zit je dan vlot aan 14 dagen later bij de KNHS na 4 juni.

Maar degene die ik had hebben geluk. Die zijn alweer terug. ;)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:38

Zephyr schreef:
Een jury ziet het dan toch heel slecht nou ja. Proef ging wel aardig. Plusjes en minnetjes zaten erin. Alleen zouden ze het erg vinden als de video op zn kop is. Donderdag misschien maar opnieuw filmen

Met een iPhone kan je een filmpje draaien als je op wijzig klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:22

_Lente schreef:
Achteraf wijzigen, zonder deelnemers te informeren, lijkt me niet conform AVG. Dan moet je iedereen er op wijzen dat de privacyregels zijn gewijzigd en is het weer vergelijkbaar met als het een originele regel was waar deelnemers mee instemmen op het moment dat ze meedoen.

Wat ik vooral niet begrijp, waar is het voor nodig? Als ze een methode zoeken om de filmpjes bij juryleden te krijgen, kunnen ze die toch met een (gratis) wetransfer link sturen. Die blijft ook iets van 7 dagen downloadbaar. En de juryleden laten verplichten daarna de filmpjes van hun eigen aparaten te verwijderen.

Correct, ik ben nu bezig met een mail waarin alles duidelijk naar voren komt en zij zich niet aan regels houden die door de overheiden zijn gemaakt.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:25

Ik heb gister mijn filmpje voor 11-6 ingestuurd. Ik hoop ook snel een beoordeling binnen te krijgen van 28-5. En duimen dat ik er zometeen wel doorheen kom, afgelopen twee keer niet.
Laatst bijgewerkt door Danique07 op 10-06-20 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:32

Ik zie best wel wat teleurstelling hier dat het langer duurt. Ik snap dat dat jammer is, maar ik ga er vanuit dat de KNHS hier zelf ook niet om staat te juigen. Ik had gisteren nog contact met ze en ze gaven aan echt alle zeilen bij te zetten momenteel om zo snel mogelijk de achterstanden weg te werken.

Wat ik persoonlijk een beetje dubbel vind in de berichten hier is enerzijds het stukje dat iedereen vind (terecht hoor) dat niet alle filmpjes openbaar vindbaar moeten zijn en dat ze daar alles aan moeten doen, maar dat er tegelijk geklaagd wordt dat de verwerking lang duurt en dat ze er alles aan moeten doen om dat weg te werken. Het is mensenwerk he, ze doen echt wel hun best om alles zo optimaal mogelijk te regelen voor iedereen.

_Lente schreef:

Dan ben je dus afhankelijk van of de jury dat echt wel doet. Door de wijze waarop het nu gaat heb je dat als KNHS wel zelf in de hand.

Zephyr schreef:

Een video op zn kop is nagenoeg niet te beoordelen, ik verwacht dat je die terug zou krijgen. Als je de proef verder netjes in een 20x40 baan hebt gefilmd is het prima te zien hoor.