[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:20

Gefeliciteerd aaidaa en Imaginaerum! *\o/* En Imaginaerum, jouw merrie is GAAF verdikkie :wow: Net even je topic in je onderschrift bekeken, ik denk dat je daar een heel mooie baby uit gaat krijgen.

Marjolein, ik heb wel moeten lachen om je filmpje :') inderdaad knap dat je zo lekker blijft rijden, heb je het toneelstukje wel meegekregen vanaf je paard?
En urosa, dat is spannend :D Ben benieuwd wat je punten zijn morgen. Karel is een leuk dier om te zien zeg. :D

Fleury

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 08:48

Gefeliciteerd met jullie winstpunten Aida en Imaginaerum! En soms verdien je ze en krijg je ze niet en soms andersom dus gewoon gefeliciteerd :)

En spannend Urosa, maar ik denk dat het goed komt :) jij weet dat de kans groot is dat je ze vandaag alweer terug krijgt. Nog even doorzetten.

Welkom in het topic Caaroo!

Gaan jullie zo weer inschrijven voor de 19e?

Zaterdag hebben Vera en ik ons M1 debuut gereden! Ik ben super trots, dit had ik nooit durven hopen.
Het draf gedeelte ging zelfs boven verwachting goed maar ze was erg heftig en had mn handen vol aan haar in galop en die ging ook de mist in terwijl we daar normaal gesproken onze punten wel moeten kunnen pakken. Dus helaas, maar toch ingestuurd voor het commentaar en volgende keer beter. Denk dat ik haar dan van te voren even longeer om de frisheid er al uit te hebben.

En ik was al heel lang opzoek naar een betaalbare frontriem die bij mijn kobaltblauwe beugels past en onze outfit en zondag gevonden en samengesteld en vrijdag kwam hij binnen en precies tijdens ons M1 debuut konden we hem voor het eerst gebruiken. Super speciaalvoelde dat want hij is ook betaald door ons gewonnen wedstrijdgeld.

Afbeelding
Afbeelding

Vera is trouwens ook niet van mij en ik rij nu 1 of 2 keer in de week en mijn instructrice nog 1 keer meestal, verder geen andere personen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:38

Caaroo, bedankt voor je lieve woorden! We hopen inderdaad op een mooie baby, hopelijk net zo'n gouden dier als zijn/haar moeder. :D Jij ook nog gefeliciteerd met je mooie resultaat!

Ik ga wel weer proberen in te schrijven, het proefjes rijden kan nu nog qua dracht..
Wat zien jullie er prachtig uit, Fleur! Alles past bij elkaar! :) Heb je je punten al terug?

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:04

Ik vind het jullie ook heel mooi staan Fleur, maar dat had ik je al gezegd ;) Ik schrijf me vandaag even niet in, ik wil komend weekend voor volgende week filmen, en vind elke week filmen wat te veel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:09

Imaginaerum, joh lekker van genieten. Je werkt er ook hard voor. Gefeliciteerd met je mooie winstpunt!

Fleury, denk dat het een goed idee is om even te longeren! Scheelt jou ook weer energie in opvangen die je dan kan stoppen in bijvoorbeeld netter de proef rijden. En ik heb het al in de app gezegd, maar super netjes jullie wedstrijdoutfit zo!

Aaidaa, ook gefeliciteerd met je winstpunt! En fijn zo'n nuttig protocol erbij!

Ik heb hier net ingeschreven voor het nieuwe event van 19 november :D
Dat ik nu weet dat elk moment mijn punten erop kunnen staan vind ik nog meer killing als normaal :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:11

Ik duim voor een spoedig en prachtig resultaat voor je proef, Kiona! :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:16

Ik twijfel nog even of ik nog in ga schrijven. Las er nog plek is kan ik me nog wel bedenken. Als ik voor m'n laatste proef geen winstpunt heb dan kan ik beter nog even verder trainen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:25

Ik kom mij ook weer melden hier! Ik heb wel meegelezen de laatste tijd en jullie gaan goed zeg! Gefeliciteerd met alle punten en vooruitgang. Wat een respect heb ik voor sommige van jullie die veel moeten regelen en opofferen om maar te kunnen genieten van hun paard. Ik vind het heel leuk om jullie allemaal te kunnen volgen! Succes met alle op te nemen proeven deze week en het refreshen :D

Ik lease deze maand weer de leuke appaloosa pony van de manege! Aanstaande zondag en volgende week zondag gaan we weer twee M1 proefjes opnemen. Zondag de 30e staat het 3e proefje in principe op de planning. De schouderbinnenwaarts is al een stukje verbeterd (als in, ik kan de schouder een beetje verplaatsen *D ). De lengtebuiging moet daarin nog beter en hij valt nog wat terug in tempo. Verder lijkt hij al wat meer voorwaarts geworden door het intreden van de herfst, dus daar ben ik alleen maar blij mee _/-\o_ Verder moet hij over het algemeen nog meer op het achterbeen en opgericht, maar dat is natuurlijk (helaas) niet in een paar dagen geregeld. Hij doet het allemaal al heel braaf en leuk <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:32

Mijn punten zijn binnen! Heb echt een hele zuinige winstpunt :') Zuiniger kan niet met 180 punten maar wel blij mee! Dit was wel de beste van de 3 M2 proeven die ik heb ingeleverd, maar wat strenger gepunt. Kan me er overigens wel in vinden :j Ze lette wat strenger op de aanleuning, en daar zit ook gewoon een pijnpunt. Ik rijd hem in training ook nooit met trens omdat het niet lukt. Kan het net 1x per week redden qua arm. En thuis heeft hij natuurlijk minder afleiding dus gaat hij meer aan de teugels wringen dan op locatie. Nog maar 7 punten nodig en dan mogen we Z1 starten *\o/* ik zie het nu maar als een mooi voordeel dat ik dan alleen al door het mogen starten met s&t een veel fijner beeld kan neerzetten :D

KirstenHorse, leuk dat je ook weer mee komt praten! En jullie zijn al super goed bezig :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:46

Toch weer 1 erbij! Gefeliciteerd :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:55

Gefeliciteerd urosa! Ik vind het altijd fijn als ik bij de meer kritische jury's ook gewoon winstpunten rij, want dan rij je dus echt voldoende voor het niveau :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:03

Ja precies, zo zie ik het ook KirstenHorse. En we hebben ook gewoon nog veel rommeltjes en fouten erin. Hopelijk kunnen we de lijn doorzetten en dan zondag weer een wat betere proef neerzetten dan die van afgelopen week. Het belangrijkste blijft toch ook wel de progressie.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:43

Gefeliciteerd Urosa! Misschien krap winst, maar wel winst :)

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:50

Van harte gefeliciteerd met je winstpunt!

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:06

Gefeliciteerd urosa, superfijn dat je toch een puntje hebt! En KirstenHorse, klinkt alsof jullie echt goed bezig zijn zeg! Wat superleuk dat je zo ver komt met de lease-constructie :j

Ik heb me vanmorgen ook weer aangemeld voor het nieuwe event. Ik denk dat ik ga proberen om ongeveer 5 winstpunten in het M1 te halen op deze manier. Daarna zou ik toch graag echt goed willen doortrainen om de overige punten naar tevredenheid te kunnen rijden. Ik heb het geluk dat ik nu steeds prima word beoordeeld, maar ik vind het algemene beeld zelf nog niet goed genoeg. Ik blijf het lastig vinden om hem echt mooi op het achterbeen te zetten en ik laat hem te snel uit elkaar vallen als ik wat moe/slap word. Anders lopen we daar later in het M2 toch sowieso tegenaan.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:58

Ik vind het eigenijk ook niet leuk alle punten online te halen. Had sowieso liever niet online gestart maar op wedstrijd (ook omdat we dan altijd fijner rijden). Anyway. In ieder geval fijn dat er een optie is om wel door te kunnen.

Kan natuurlijk ook stoppen met online als ik bv 6 winstpunten heb. Maarja als we dan pas weer in 2021 op wedstrijd kunnen vind ik ook wat zonde. Ook kans dat het niet eens januari wordt maar later.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:06

Dat is ook een beetje mijn twijfel urosa. :j Ik heb deze zomer wel op wat meetmomenten kunnen starten, maar die waren allemaal in dezelfde bak als waar ik mijn online proeven opneem :+ Het fijne van de online proeven is dat we mee kunnen doen zonder dat ik vervoer hoef te regelen, minder fijn is dat ik DENK dat we op een andere locatie beter uit de verf komen. Ik vraag me alleen af of ik hem goed bij de les kan houden in een drukke losrijbaan, maarja; only one way to find out, hopelijk binnenkort ooit eens! En we hoeven natuurlijk niet bij 10 winstpunten direct over.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:12

Wel handig dat er op je stal ook wel eens gestart kan worden. Maar snap dat je het ook leuk vind om eens op pad te gaan. Hoor vaak dat paarden dan beter uit de verf komen.

In de L2 heb ik er 7 online gehaald, 3 op meetmoment. In de M1 5 online en 7 op wedstrijd.

Ik denk dat ik de verleiding om Z1 op te geven niet kan weerstaan als we eenmaal over mogen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:39

urosa schreef:
Ik heb vandaag echt super fijn gereden <3 stukjes echt mooi gedragen draf en erg fijn in de aanleuning. Ga vragen ze donderdag willen filmen, kan ik dat wel weer delen :D (WE les)

MyWishMax, jij staat dus wel op een groot complex of niet? Wel leuk qua activiteiten maar soms lastiger qua bakken. Jammer dat de clinics nu niet door kunnen gaan! Op naar volgend jaar :+ en veel plezier met je les morgen, zou leuk zijn als je wat kan filmen!

Veel plezier morgen! En fijn van het rijden!

Ja, ik sta op een groot complex. Pensionpaarden denk ik rond de 60? Of iets meer? En dan nog manege dieren en wat paarden van de staleigenaressen. Eigenlijk maar heel weinig problemen, alleen de longeerbak is heel snel vol. Daar heb je inschrijflijsten voor zodat iedereen een half uurtje kan reserveren en je geen 3 uur op stal hoeft te wachten. Enige nadeel is dus dat er manegelessen zijn in 1 van de bakken en dan dus de privélessen in 1 van de andere bakken. Als het slecht weer is kunnen er dus meerdere bij je in de les rijden, maar zoals vandaag had ik de 20x60 bak voor mezelf het eerste gedeelte en daarna kwam er 1 bij. En je hebt voorrang als je les hebt, dan vervallen de normale bakregels haha.

Vandaag ook geen hindernissen in de bak, dus heerlijk

Aaidaa, gefeliciteerd!
Imaginaerum jij ook!
En Urosa!

Mooi Fleury!

Kirsten, welkom terug! En succes alvast. Hopelijk net zulke goede punten als vorige keer toen jij vond dat je nog niet klaar was ;)

Ik wil nog steeds pas in december of januari 1 keer online starten en verder eigenlijk niet. De winstpunten heb ik niet nodig en vind het een hoop gedoe _O-

Les ging wel oke vandaag. Ik heb niet lekker gereden, maar wel heel veel geleerd, dus eigenlijk ging de les heel goed. :+ Ze doet eigenlijk bijna alles van het M2 al als ik haar wat minder opgericht/bij elkaar rijd. Maar ik wil meer bij elkaar en wat meer afdruk en dan hebben we dus best wel wat moeite met alles :') Niet gek, want het is ook zwaarder dan, maar liever nu ruim de tijd nemen nu er toch geen wedstrijden zijn. Aan de ene kant is ze nu al beter als voor de blessures, meer van de grond, ruimer en mooiere oprichting, alleen nog niet genoeg kracht om het vol te houden en dus minder constant. Geen film helaas

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:59

Geef je groot gelijk MyWishMax, ik doe het nu ook alleen omdat ik zo graag eens Z1 wil starten. Als dat gelukt is, is mijn 'haast' ook weg. En ik mag ook direct L2 starten met nieuwe paarden dus dat scheelt ook voor de toekomst. Ik zou graag ZZlicht worden met Karel. Mag je vervolgens altijd versneld promoveren. #keepdreaming :')

Fijn dat alles wel zo goed geregeld is bij jullie op stal. Jammer dat je niet heel lekker hebt gereden, want het klinkt wel heel goed. En liever kleine stukjes beter dan voor de blessure, dat kun je dan wel weer uitbouwen zodat het constant wordt!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:02

Ik snap jou ook hoor urosa! Zou het dan ook doen haha, maar ik mag alles al versneld tot M2. Alleen daar is ze niet klaar voor. Zodra zij z loopt mag ik alles tot z versneld haha

Ja liever idd nu stukjes nog beter :j Soms heb je van die lessen die qua rijden niet fijn gaan maar eigenlijk wel omdat je zoveel leert haha. Zolang dat niet elke keer is vind ik het goed, soms wil ik ook gewoon lekker rijden :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:42

Nou, ik heb zo'n idee dat jullie hoger in de M2 zouden scoren dan wij :')

En eigenijk kunnen die klasses ook best snel gaan, volgens mij ben ik mei of begin juni gestart met Karel in de L2 :+

Haha ja dat snap ik ook. Net als van die lessen met een 'stout' paard. Heel leerzaam hoor, maar dan wil ik altijd wel graag de volgende ook laten zien hoe goed we geoefend hebben _O-

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:45

Dat klinkt druk MyWishMax! Ik sta ook op een grote pensionstal met 50 paarden maar verder geen manege dus vaak vrij rustig.

Hoeveel paarden hebben jullie op welk niveau gereden dat jullie al versneld mogen promoveren? Ik heb met een ander paard 6 jaar geleden een paar proefjes gereden en 8 winstpunten in de B gereden dus dat stelt niet zo veel voor :D

Ik heb mijn punten ook terug en we hebben 172 punten gehaald op ons M1 debuut ondanks de 2 grote fouten in galop waar we 2 keer een 3 voor kregen. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden :o
Er stond op dat ik vriendelijk en netjes inwerk en dat we een leuke combinatie zijn en het vriendelijk gereden was. Dus dat is ondanks dat het geen winstpunt is toch heel leuk en fijn om te lezen :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:22

Fleury, je had echt een leuk protocol :) Vind het knap van jullie!

Ik heb een aantal jonge paarden t/m L2 gereden. Zodra je 2 paarden in een klasse hebt gestart mag je voortaan met een nieuw paard direct in die klasse starten.

Of als een paard bv Z1 is een jouw hoogste klasse is M1 mag je met dat Z1 paard direct M1 starten.

Ik had het nog even nagekeken en 11 juni was ons online wedstrijd debuut :oo moet ik echt even bij stil staan als ik nog niet zo tevreden ben over onze M2 proeven :=

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:47

Ik blijf voorlopig in de L2. 164 met een proef die ik fijner vind gaan dan de 175. Alleen geen protocol erbij, heb er maar achteraan geappt. Nu heb ik nog de neiging om te geloven in een tikfout.

Heb me dus ook niet opnieuw ingeschreven. Dit weekend nog filmen en daarna ga ik even een paar weken weer lekker doorrijden. Het is gewoon niet bevestigd.

Ik baal wel want in de L1 reed ik de laatste proeven 2 winstpunten en dan is zo door in het L2 niet heel motiverend. Ik wil ook gewoon te vlug.