Pfffieuw wat een rotwind zeg, ik ben maar naar de binnenbak van de buren gestapt om te rijden. Maar goed ook wat er kwam een hagelbui over terwijl ik daar aan het rijden was . De spiertjes zijn weer los, morgen fnrs parcoursje 60 cm, gaan met die banaan
Thanks, hij is niet van mij hoor. Hij is van Neonlight. Als jonge dekhengst naar mij gekomen om zadelmak gemaakt te worden (itt dressuur kan ik dat nl wel fijn) , iets langer gebleven om gepresenteerd te worden op de hengstenshows dat jaar en uiteindelijk dus helemaal gebleven voor de sport. Niet omdat ik zo'n goede ruiter ben, ik heb gewoon echt een ontzettende klik met dat dier. Hij is mijn vriendje.
Urielle
Geplaatst: 20-12-14 16:02
_cheyenne_ schreef:
morgen fnrs parcoursje 60 cm, gaan met die banaan
Succes! Ik zal aan je denken, ik moet morgen voor het eerst een meter, whaaah
Hier stormt het ondertussen stuk minder dan van de week. Morgen weer eens op Toobs klimmen, aan de hand en in de paddock liep hij hele week goed, dus zal wel goed zijn.
Urielle; succes met je meter! Ik duim voor je dat de balken blijven liggen. Hoe is je ervaring met de dubbelsprong in de BB? Is dat te doen met een pony?
Ynskek; Oei! Gelukkig niks gebroken al is een gekneusde rug ook alles behalve prettig:(:) Je poown zag een ander zadel dus niet zo zitten ?
ynskek
Moderator Algemeen
Geplaatst: 20-12-14 19:37
Dit zadel in ieder geval niet... dit schoof best snel naar voren...
Maar... ik weet nu wel dat ze een medium boom wel kan hebben
ze heeft alleen weinig schoft en verder naar achter best een rode buik
wet niet of t op deze foto beetje te zien is hoe rond ze eigenlijk is
Urielle
Geplaatst: 20-12-14 19:46
_cheyenne_ schreef:
Urielle; succes met je meter! Ik duim voor je dat de balken blijven liggen. Hoe is je ervaring met de dubbelsprong in de BB? Is dat te doen met een pony?
Er zijn ponys die het doen maar wij moeten nog hard oefenen. De tweede van de dubbel vliegt nogal eens. Maar alleen bij een dubbel op één galopsprong, de rest gaat wel.
Oh Ynskek je hebt een lekker rondgeribt dier! Probeer eens een schoftafdruk te maken dan weet je naar welke maat zadel je moet zoeken, maar ik verwacht dat je toch wel naar boom 32 of 33 moet kijken.
Urielle; ja dat klinkt wel logisch idd. Ik ga woensdag waarschijnlijk naar het oefenspringen in Overasselt. Daar maar eens een 80 rondje maken. Tot nu toe losse hindernissen in de bak 80/90 gesprongen dat gaat prima ( mits ze goed uitkomt. ) Verder veel lijntjes/inuitjes enz. maar dat is allemaal laag gymnastisch werk. Anderhalve maand geleden ook fnrs 60 cm parcours gesprongen en dat was met gemak foutloos.
Ik zou eigenlijk morgen gaan oefenspringen maar dat was afgelast. Nergens BB dus ja, dan maar een standje hoger. Eigenlijk had ik na de jaarwisseling eerst BB en dan B willen doen maar ooit moet het er toch van komen hè.
De kentaur Penelope lag heel goed op mijn Arabier doenik ook heel rondgeribt wn m'n hulsebos maar die ligt tot nu toe op alles goed
Nies_
Geplaatst: 20-12-14 21:46
Wat voor zadel had je nu geprobeerd?
Ik heb voor Angel de Kentaur Penelopa ook gehad, zat zalig, maar op den duur kreeg ik er erg veel rugpijn van. Nu Passier zadels en dat zit voor mij een stuk beter en Angel loopt er ook beter onder, ondanks dat de Kentaur ook gewoon aangemeten was. Voor dressuur heb ik de Corona, de Grand Gilbert vind ik ook prima zitten, maar de Corona is net wat zachter. De GG is best een klassieker en staan dan ook met bosjes op marktplaats dus ook leuke prijsjes bij mensen die er vlot vanaf willen.
Zou het ook een goed zadel zijn voor een paard met hoge en ver doorlopende schoft? Ik ben nog aan het zoeken. Het zadel moet een vrij breed tussenkanaal hebben.
L_isanne
Geplaatst: 20-12-14 23:53
Baida heeft een hoge en vrij ver doorlopende schoft en ik heb voor haar het nieuwere type van KN symphonie omdat die een breder tussenkanaal heeft dan de oudere types. Deze past haar prima. Buiten dat vind ik het een fijn zadel die steun biedt zonder je vast te zetten. Fred heeft het oudere type met een smaller tussenkanaal maar dat gaat prima omdat hij geen doorlopende schoft heeft. Maar het verschilt per paard. Heb een clubgenootje met een paard met een hoge doorlopende schoft en daar lag het zadel niet goed op. Misschien wel aan te passen door een zadelmaker omdat dat bij kn heel goed te doen is.
Edit: Om een idee te geven van de breedte van het tussenkanaal. Bij baida 4 vingers breed en bij Fred iets meer dan 3 vingers.