Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kon het gelukkig wel netjes herstellen. En de linker middengalop maakte hij zich weer sterk dus die kon ik niet goed rijden. Weer last van mijn linkerarm door het losrijden, dat blijft lastig. Hij werkte nu wel goed mee dus lag echt aan mijn arm. Hij houd zich soms wat strak in de kaak. Los je op door wat been en een simpele ophouding. Maarja dat lukt me amper. Gelukkig meer opgericht minder last van en starten met S&T komt steeds dichterbij 

Vroeger kon ik het makkelijk, maar tegenwoordig is geheugen heel slecht en op slechte dagen vergeet ik de simpelste dingen zoals pincode die ik al tig jaar heb 
 Ik leer ze nu al altijd uit hoofd, maar heb toch de lezer nog nodig. Als je me op een goede dag de proef vraag kan ik hem eigenlijk zo opdreunen, maar op een mindere dag kom ik niet verder als binnenkomen. Dat zie je bij mijn wedstrijden ook, op goede dag wordt er wel gelezen maar kan ik heel mooi voorbereiden, omdat ik het zelf weet. Op mindere dag heb ik echt de herhalingen nodig van lezer (bijvoorbeeld bij selectie paar jaar geleden, dezelfde proef als alle keren ervoor, zelfs nog geoefend in les. Moeders leest en heeft al 2 keer op gelezen dat het rechterhand is na binnenkomen, ik draai naar links 
 )
 Gelukkig wel fijner gereden!
 Al vanaf het begin als ze net kunnen sturen/gassen/remmen. Het is dan niet perfect, maar dat hoeft ook niet, zolang het maar nut heeft idd. Het enige is dat je na een tijdje ook wel eens proefgericht moet oefenen 

ik zou er als jury wel de humor van inzien denk ik 

(Ik leer zelf de lijnen, de letters boeien me niet zo) Voor mij werkt dit goed, weet niet of iemand er wat aan heeft. Probeer het als één grote proef te leren, zodat je niet twee proeven door elkaar haalt.
 Ik snap wel dat je op zo'n moment baalt.                                                         
  Sinds kort mag ik ook M1 starten met mijn bijrijdpaard. Het is een onwijs leuk en vrolijk dier en ik ben echt gek van hem  
 ik rijd hem nu 10 maanden, maar voor mijn gevoel zijn we sinds een paar weken pas een combinatie. Hij is redelijk eenkennig en nog hengst, wat in het begin (vooral in de lente  
 ) echt wel even zoeken is geweest. Vooral omdat mijn eigen (gepensioneerde) paard een hele makkelijke en sociale koudbloedruin is haha. Ook rijtechnisch was het even wennen voor mij (hij stapte bijvoorbeeld lateraal en is veel leniger dan mijn eigen paard) en we moeten natuurlijk nog grote stappen maken. Grootste uitdaging op dit moment is om hem mooi gedragen te krijgen en sterker in zijn achterbeen, en echt fijn over de rug, zeker nu met het doorzitten. 

screenshotje van de proef vorige week. Deze week liep hij helaas wat stijf en toen ik dat een beetje goed had waren we allebei al leeg, en ging het HEEL hard regenen, dus helaas geen filmpje.... Gelukkig volgende week weer een kans.

visualiseren wel!
  leuk dat je ook komt meepraten! Jullie zijn een leuke combinatie om te zien vind ik  
 Hoevaak rijd je hem? Rijd er nog iemand anders op? Dus je hebt de 29ste wel ingeschreven maar geen filmpje kunnen insturen? En 5 november doe je dan niet mee en 12 november weer wel?
 Even wat anders.                                                         

5 november kan ik inderdaad niets insturen helaas, en zaterdag ga ik een nieuwe poging doen voor 12 november.
 welkom!Marjolein schreef:Proef 14. Begint met een S, dan wijken, diagonaal MD en weer wijken.
Die teamwedstrijd klinkt leuk! Grappig om te zien wat voor alternatieve er bedacht worden. Opeens zie je zulke leuke en originele initiatieven verschijnen overal. Om creativiteit te bevorderen moet je mensen beperken in hun vrijheid, dan gebeurt er meer dan wanneer het niet nodig is.

Ik leer ze dus wel een beetje uit mijn hoofd, maar meer hoe ik wil rijden. Middendraf bijvoorbeeld in de hoek wat opvangen, goed de hoek door, rechtmaken en langzaam weg rijden. Dus zodra er iets voorgelezen wordt weet ik wel wat ik wil doen qua voorbereiding/manier van rijden. Als ik de goede kant op ga dan haha
Marjolein schreef:Ik stap de proef ook vaak verkort tijdens het losstappen om te checken of ik hem nog weet. Ik visualiseer het vaak voor het slapen gaan in bed. Dus binnenkomen recht houden, zelf ook rechtop blijven zitten, aandraven (hand eraan houden) links stellen voor de bocht, hoek extra stelling om nageeflijk te houden voor we rechtuit gaan, S netjes omstellen, hou impuls. En zo elk onderdeel in m'n hoofd alvast uit denken.
Ik merk dat ik nog wat te vrijblijvend ben in de voorbereiding. Afgelopen zondag bedacht ik me opeens dat ik misschien beter grote stukken door kon gaan zitten. Het werkte wel, maar kwa visualisatie schiet dat natuurlijk niet op.
 Tot je idd ineens bedenkt iets anders te doen, maar dat doe je wel weer omdat dat op dat moment beter voelt. (en ik zit bijna alleen maar door, alleen halsstrekken lichtrijden en heel soms middendraf, ligt eraan hoe ze voelt, dus dat is makkelijker haha)

loopt er nu eentje naar Oma omdat Papa weg zei?
 hij is vanmiddag terug gegaan. Hopelijk heb ik morgen dan de punten.
 stukjes echt mooi gedragen draf en erg fijn in de aanleuning. Ga vragen ze donderdag willen filmen, kan ik dat wel weer delen  
 (WE les)
 en veel plezier met je les morgen, zou leuk zijn als je wat kan filmen!

Knap dat je zo onverstoorbaar door bent gereden. 
 Een aantal achten, maar ook drieën voor fouten, dat wel. Dit was echt geen winstpunt waard.  
 Echt een lieve jury. Soms krijg je niet de punten die je verdient, soms verdien je niet de punten die je krijgt..