Marjolein schreef:Proef 14. Begint met een S, dan wijken, diagonaal MD en weer wijken.
Die teamwedstrijd klinkt leuk! Grappig om te zien wat voor alternatieve er bedacht worden. Opeens zie je zulke leuke en originele initiatieven verschijnen overal. Om creativiteit te bevorderen moet je mensen beperken in hun vrijheid, dan gebeurt er meer dan wanneer het niet nodig is.
Oh die proef vond ik wel fijn geloof ik. Middengalop op de volte ook toch?
Wij hebben wel vaker zulke dingen, vereniging/regio organiseert best veel. Normaal met de regio een herfstmeeting, wat ook een teamwedstrijd is met een selectie wedstrijd en daarna een kampioenschap voor teams. Of viertal wedstrijden. Verkleed springen, noem maar op. Alleen die team wedstrijden gingen allemaal niet door, dus nu maar online haha. Alleen jammer dat het idd pas bij veel mensen naar boven komt als het niet anders kan ipv altijd gewoon leuke originele dingen bedenken. Enige wat ik jammer vind is dat we ook geen clinics hebben deze winter. Vereniging organiseert in de winter altijd 4 clinics, elke maand 1 en meestal elke keer een andere instructeur. Ik heb nog nooit mee kunnen doen... 1e jaar kon ik maar 20 minuutjes rijden, 2e jaar kwam het geloof ik niet uit met de wedstrijden. Te zwaar voor mij en er was er maar 1 waarbij ik wilde rijden. Daarna was ze kreupel en nu corona 
Imaginaerum, klinkt goed zoals je ze leert.
Ik leer ze dus wel een beetje uit mijn hoofd, maar meer hoe ik wil rijden. Middendraf bijvoorbeeld in de hoek wat opvangen, goed de hoek door, rechtmaken en langzaam weg rijden. Dus zodra er iets voorgelezen wordt weet ik wel wat ik wil doen qua voorbereiding/manier van rijden. Als ik de goede kant op ga dan haha
Caaroo, 10 maanden is ook nogmaar heel kort natuurlijk! Knap hoor, helemaal als het zo'n ander paard is haha. Ik had dat ook wel met vorige en huidige, maar wel iets minder. Vorige was een hele hete, rille en sensibele die enorm kon bewegen en alle kanten op kon kronkelen omdat hij zo soepel was. Huidige is juist heel koel en simpel qua bewegen en wat stijver. Hoewel ze veel heter wordt tegenwoordig. Maar wel beide warmbloed, jij hebt gewoon 2 verschillende werelden 
Ik rijd dus ook maar 2 keer per week, daarnaast wordt ze 3 keer per week door moeder gereden, maar die heeft een lager niveau. Ook vorige heb ik samen met haar gedaan, maar toen reed ik 3 keer. Alsnog niet veel dus, maar geen enkel probleem qua oefenen/wedstrijden. Als ik wedstrijd heb rijd ik die week ervoor zelfs maar 1 keer of helemaal niet.
Ik heb nog geen M1 proeven op film, alleen L2 nog maar.
Marjolein schreef:Ik stap de proef ook vaak verkort tijdens het losstappen om te checken of ik hem nog weet. Ik visualiseer het vaak voor het slapen gaan in bed. Dus binnenkomen recht houden, zelf ook rechtop blijven zitten, aandraven (hand eraan houden) links stellen voor de bocht, hoek extra stelling om nageeflijk te houden voor we rechtuit gaan, S netjes omstellen, hou impuls. En zo elk onderdeel in m'n hoofd alvast uit denken.
Ik merk dat ik nog wat te vrijblijvend ben in de voorbereiding. Afgelopen zondag bedacht ik me opeens dat ik misschien beter grote stukken door kon gaan zitten. Het werkte wel, maar kwa visualisatie schiet dat natuurlijk niet op.
Ik stap hem niet, maar visualiseer wel. Heel fijn vind ik
Tot je idd ineens bedenkt iets anders te doen, maar dat doe je wel weer omdat dat op dat moment beter voelt. (en ik zit bijna alleen maar door, alleen halsstrekken lichtrijden en heel soms middendraf, ligt eraan hoe ze voelt, dus dat is makkelijker haha)
Urosa, gaaf zeg! Veel plezier!
Gefeliciteerd Caaroo met je punt!
Ik heb morgen weer les, even kijken of ik wat kan laten filmen. Enige nadeel is dat ik in de grote binnenbak les heb waar op woensdag altijd een parcours in staat. En met slecht weer komen er veel mensen bijrijden waardoor ik vaak alleen op de volte aan de ene kant blijf. De andere binnenbak zijn manegelessen dus mogen ze niet bij. Dat is wel een nadeel hoor, op dinsdag zijn er springlessen en die hindernissen blijven staan, maar in de buitenbak die nu nog te rijden is staat ook altijd een parcours. Het wisselt wanneer die binnen weg gehaald worden, maar proefje oefenen kan dus nooit op dinsdag en woensdag, maar donderdags vaak ook niet. En ik heb woensdags les