[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:01

Oh dat klink niet heel fijn L_isanne :(:) maar paarden in de wei doen soms wel gekke dingen! Wij hadden laatst een 2.5 jarige ineens kreupel uit de wei, die had ook liggen stieren met zijn weidemaatje. Heeft een paar weken niet helemaal lekker gelopen maar nu niks meer aan te zien. Ik hoop dan ook voor je dat het niks ernstigs is maar ik begrijp je volledig dat je je zorgen maakt.

Ik ga inderdaad in de B beginnen. Ik train wel op L2 niveau, en heb bij een manege in de buurt voor de ervaring van de pony ook met succes een fnrs f17 proef gereden en een parcours van 60 cm gesprongen. Ik ben dus erg benieuwd hoe het officieel zal gaan.

Ik zal wel eens even gaan lezen op de site van de KNHS. Thnx voor alle info en tips :)

Urielle

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:38

Sterkte dan Lisanne

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:52

Ik heb me afgemeld
Het waait behoorlijk en moest anders alleen

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:53

Lisanne sterkte, hopelijk valt het mee

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:08

Naomi_Haffie schreef:
Ik heb me afgemeld
Het waait behoorlijk en moest anders alleen

Jammer! Gelukkig nog genoeg volgende wedstrijdmogelijkheden :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:26

Het stormt ook echt wel hard. Flink koud, beter nu thuis bij de kachel dan tot 's nachts op wedstrijd lijkt me.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:38

Ik heb Angel ook maar binnen gezet.. Ze zal morgenochtend maar onder een boom liggen.. :o

Sterkte Lisanne.

Angel loopt op zich best fijn nu, maar ik baal wel zo van die middendraf. Dinsdag had ik een prima stukje, maar verder niks als taktfouten en weinig tot geen reactie. Als ik blijf lichtrijden springt ze steeds aan in galop. Baal er flink van, want dit was het onderdeel om zwakke plekken op te halen, nu kost het punten..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:52

SaskiaJoan, goed dat je de osteopaat er dan bij hebt gehad.

Cheyenne, veel succes, dat het een pony is om mee te starten maakt niets uit hoor.

Ambre, bedankt voor de uitleg van de mijn knhs, had ik nog niet gebruikt.

Waaien, tja, hier stormt het ook flink, Toobs ging helemaal uit zijn panty in de paddock.

Nies, middendraf, tja, zelfde probleem hier, geloof dat ik hier het filmpje van de clinic van Jeff had geplaatst zie je mij ook prutsen in de les doet hij hem super, maar op clinic, wedstrijd rijdt ik toch anders en baal, berg taktfouten of galop.
Voor mij geld, als ik hem fijn heb gaat de midden/uitgestr. ook goed niet fijn, vergeet het maar en als fijn dan nog netjes eerst wending door, recht stellen, halve ophouding, niet aan plukken en wegrijden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:58

Geloof niet dat ik dat was Sjol!
Heb toevallig vorige week ingeschreven via mijnknhs.

Geloof niet dat mijn rooie ooit een goede middendraf gaat laten zien met die korte voorpootjes.
Ze heeft wel veel tact.
De bruine kan het super,als ik haar goed aan elkaar hou dan gaan ook echt alleen de benen ipv 300 km p uur.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:10

Mijn middendraf is ook een aandachtspunt. Ze loopt snel over de kop en vergeet dat ze ook een achterhand heeft die mee moet doen. Hier trainen we hard aan, en dan zitten er ook echt mooie gedragen stukken, los vanuit de schouder, tussen. En dan krijg ik lengte ipv snelheid. Maar als ik dan iemand een proefje voor laat lezen komt het er niet altijd uit.

Is het echt zo´n beestenweer buiten? Ik zit al sinds maandag met griep op de bank dus heb mijn neus nog niet buiten gehad. :=

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:16

Kom net uit Nijmegen en daar is het een stuk slechter dan hier thuis gelukkig. Maar waaien doet het!

Bedankt voor de sterktewensen. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:13

Als ik niet uit kijk liggen mijn handen op mijn bovenbenen dus dat werkt natuurlijk ook niet mee. :') Morgen daar maar eens de focus op leggen denk ik. Ze begint ook wel vaak goed, maar dan na een pas of twee gaat het mis. Misschien wil ik ook wel te veel. Ik weet ook wel dat we er voor ze ziek werd ook heel hard aan hebben moeten werken voor het goed was, maar het blijft toch frustrerend.

In training kan ze op zich verder alles voor het L2 ben ik vandaag achter gekomen, twijfelde namelijk ook nog wel aan het wijken, maar dat bleek geen probleem.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:57

Oei, sterkte lisanne! Zal duimen morgen.

Hier waait het idd ook flink, denk dat als ik met de trailer weg had gemoeten ik ook niet was gegaan.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 01:00

Aangezien hier wel aardig wat serieuze (wedstrijd)ruiters zitten, zijn er mensen die met een grote D-pony rijden (sporttype, dus NRPS, Welsh etc) en hoe groot zijn jullie zelf? En hoe zwaar, als je dat kwijt wilt?
Ik heb erg veel plezier in het opleiden van paarden en probeer steeds meer op die manier de hobby een klein beetje te bekostigen. Echter zijn fijne jonge paarden een stuk duurder in aanschaf dan een kwaliteitsvolle jonge pony en overweeg ik om er in het voorjaar zodoende een pony bij te zetten. Ik twijfel echter of ik niet net aan de grote/zware kant ben....Het hoeft niet perse een mooi plaatje te zijn voor op concours maar ik wil er wel in ieder geval een aantal keer per week zelf mee kunnen trainen dan. Waar trekken jullie de grens?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 06:34

Afbeelding

Afbeelding
Devdan is 1.51 en model New Forest. Maakt wel veel front, is hengst en als ik hem rij schatten ze hem vaak 1.60.
Ik ben zelf 1.65 en weeg 70 kilo. Uiteraard zou ik daar graag iets vanaf willen, met name voor het plaatje.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:18

Suus die op mijn D/E pony rijdt (zie foto's bonte pony hiervoor) is 1.68 maar op de andere dagen rijden er ook meiden op van goed in de 1.70. Maar dat zijn allemaal wel van die spriet, geen vetje te veel meiden.
Ik heb ook nog een pony van 1.46 en dat gaat ook met de 1.70+ meiden (zie foto hieronder).
Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:29

Mijn new forest is 1.48 /1.50, ik ben 1.65 en weeg op een goede dag 60 kg vaak minder :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:29

Pony 1.48 met ruiter van +-1.80
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:17

Ik ben zelf 1.65 en zit onder de 70 kilo

pony is ongeveer 1.45

Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:20

Suus___ schreef:
Ik zit op een roze wolk, spirit liep zo fijn vandaag :D
[ Afbeelding ]

Spirit is ongeveer 1,50 (niet officieel gemeten)
Ik ben zelf 1,68 en 57 kilo.

Het is zo lastig in te schatten ligt echt heel erg aan de bouw van de pony, qua lengte kan het al snel als je hem niet in de weg zit :)
Laatst bijgewerkt door Suus___ op 19-12-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:40

Leuk al die ponys te zien.
Wilco is ongeveer 1.46 en ik 1.53

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:56

Wauw Urielle, wat heb jij een prachtig dier! :~

Ik vind de combi´s hierboven niet misstaan.

Ynskek, je foto geeft een wat vertekend beeld door je `stoelzit` ik denk mede veroorzaakt door je zadel (wat ook te ver naar voren ligt want het ligt op de schouder) Dit bedoel ik niet als kritiek, een foto is tenslotte altijd maar een momentopname, maar wel als tip ;)

Ik zelf ben 1,76 lang en weeg 57 kilo en rij een Welsh NWR van 1,46m

Afbeelding

Ik vind mijzelf wel wat aan de lange kant :o

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:41

Hallo ladies.
Lang geleden dat ik in dit topic gereageerd heb maar ik kom weer meepraten als dat goed is. Ik heb de meeste tijd wel braaf meegelezen, maar weinig gepost vanwege drukte en eigenlijk ook geen nieuws wat op internet moest.
Ben bezig m'n studie voor Dierenfysiotherapeut af te ronden. Zit nu in de eindexamens, gisteren de eerste gehaald :D

Er is echter wel wat veranderd qua paardenbestand. Ben (tijdelijk) geen ponyruiter meer ;(
Jort is verkocht vorige maand. Hij stond verder niet te koop, maar zo'n pony adverteert zichzelf. Er was wel vaker interesse maar deze mensen waren erg serieus. Uiteindelijk heeft hij een superplek gekregen, wat het gemis iets minder maakt.
Maar zijn vertrek maakt wel dat ik weer tijd heb om Viva (mn KWPN'er) op te pakken. Die stond al 1,5jr stil, een jaar vanwege een blessure en het laatste half jaar omdat ik geen tijd heb voor 3 paarden. Met Bakira even een wedstrijdpauze, ben druk de wissels aan het trainen voor de Z2.
Máár, de volgende pony staat alweer te wachten. NWR stermerrie, nog onbeleerd, 2 veulens gehad en moet tzt verkocht worden. Aangezien dat makkelijker gaat als ze gereden zijn zullen we daar even een projectje van maken komend voorjaar.

Las nog wat over te lang lijken... Ik ben 1.79 en Jort 1.48m. Met een vzh zadel kan het nog prima, maar ik wil de pony's niet rijden met een dressuurzadel. Dan kan ik m'n benen echt niet kwijt! Heb echter op concours nog nooit commentaar gehad, alleen maar positief.

Afbeelding

En deze reed ik daarvoor. Ook een NWR, hele andere bouw, veel ranker en 1.54m. Ook daar voelde ik me geen moment te groot op, maar hij bewoog dan ook als een paard.

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:47

Wauw, onwijs bedankt voor de reacties! Ik zie inderdaad dat het echt verschilt per pony (en ruiter). Ik ben zelf tegen de 1.70 maar heb wel echt vrij korte benen. Normaal een nadeel, deze keer misschien eens een voordeeltje. Zal gewoon even uittesten worden dus :)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:54

Wauw dat je 1.79 bent is aan Jort niet te zien Royaltje! En ik rij inderdaad ook bewust met een VZH zadel om mijn benen goed kwijt te kunnen.
Succes met je nieuwe projectje! zo'n zelfde ben ik nu ook aan het uitvoeren en ik hoop door te gaan starten zat ze zichzelf zal promoten :)

0000, succes met uittesten!

Edit:
Lees trouwens dat mijn tip voor Ynskek vrij nutteloos is, ze was al bezig met het zoeken van een ander zadel.
Laatst bijgewerkt door _cheyenne_ op 19-12-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt