Zie nu dat mijn berichtje hier boven beetje raar over komt. Ik zie jullie commentaar trouwens niet als negatief hoor. Pak alle tips mee en kijk of het wat is voor ons. Morgen dus les en wil het dan over hebben of het ZZ-zwaar in de toekomst haalbaar is en hoe we alles dan moeten verbeteren. Heb zolang zonder les gedaan.
Okeeeee ik ben nu echt heeeeeel blij met mijn winstpuntje. De andere (Z1-ers waren dat) hadden 56.6%, 50.7% en 51.3% Dat is dus bijna verlies. Was in de hogere klasse dus ook enige met winst.
Het is ook helemaal niet negatief bedoeld hoor! Je zegt dat het ZZ-licht is en geen GP, maar vanaf het Z willen ze wel graag dat de souplesse, verzameling en lengtebuiging goed voor elkaar is, dat mis ik bij die van jou wel, met name de verzameling en souplesse.
Wat een triest weer he, alles staat alweer blank.
Denise_Storm
Geplaatst: 01-05-18 09:29
Ik begrijp eerlijk gezegd sowieso niet zo goed waarom het L1 topic, nu over Z/ZZ gaat...
Marietje35 schreef:
Wat een triest weer he, alles staat alweer blank.
Nou zeg dat... Onze paardjes mochten vroeg het land op (op een dijk), maar staan nu dus mooi weer binnen. Veiligheid boven alles, maar wel erg jammer Maar vanaf vanmiddag gaat het hier weer beter worden! Zeggen ze...
Marietje35
Geplaatst: 01-05-18 09:36
Dat maakt toch niet uit? Mirjam heeft meerdere paarden in meerdere klasses lopen. Kan me goed voorstellen dat ze daar ook over wil vertellen. Ik vind het in elk geval geen probleem om daar ook over te hebben. Je kan alleen maar van elkaars inzichten/meningen leren denk ik dan maar.
Ik hoop het maar, droog zou in elk geval fijn zijn!
Ik vind het juist leuk om ook over andere paarden en klasses wat te lezen. En helemaal om filmpjes te kijken. Waarom zou je in dit topic alleen maar je aan het onderwerp in de titel mogen houden? Dan mogen de meeste wel weer weg, omdat het debuut al geweest is.
Ik vind het ook leuk om te lezen en te kijken. Voor mij maakt het dus ook niks uit! Hier ook giga bagger weer. Waarschijnlijk blijven ze bij ons ook binnen. Jammer genoeg staat de bak ook helemaal blak dus ben bang dat het ook niet rijden wordt
Gelukkig vinden de meeste het niet erg. Probeer juist al zo min mogelijk over Zorro te hebben. En had het van te voren gevraagd of er interesse was in het filmpje.
Maar goed zondag weer met Eliana. Braaf L1. Hier ook de bak blank, wat een prutjaar qua weer zeg.
Naar mijn mening mag het geheel wat minder gehaast Mirjam. Het lijkt nu net alsof hij niet altijd zijn passen goed af kan maken.
Ik moet wel zeggen dat ik je heel vriendelijk vind met je hand
Marietje35
Geplaatst: 01-05-18 10:22
Wat mij betreft ook gewoon over de rest ook vertellen hoor Mirjam, juist leuk!
Gisteren weer fijn kunnen trainen, weekend 1 dag vrij gehad en zondag los aan halster dus het was beetje los werken, maar viel me niet eens zo tegen. Aan het eind echt wel heel fijn aan het sjouwen, alleen dan mist hij nog beetje kracht en dan gaat hij slingeren. Daar wil ik vanavond in de les maar beetje aan gaan werken, bij het minste of geringste komt hij van de hoefslag of zwaait hij wat uit. Ik vind het moeilijk om 'm dan mooi stabiel te houden.
Is ook moeilijk natuurlijk om die kracht te ontwikkelen.
Hier vandaag les met Zorro. Maar zal er niet over uit weiden. De rest heeft dus stil gestaan vandaag. Nu heel hard duimen dat mijn bak droogt vannacht.
Gelijj maar even tip gevraagd voor Eli, die links zo ontzettend vast houd. Dus daar morgen mee aan de slag. En proefjes leren.
Marietje35
Geplaatst: 02-05-18 09:26
Mirjam, ik vind het wel leuk om te horen! Wat was de tip voor Eli?
Hier ook fijn kunnen lessen, echt even op zijn moeilijke stuk gepakt, het aan links komen. Hij wil die teugel moeilijk aannemen en dat heeft nog wel eens tot gevolg dat hij er tussenuit naait naar links als ik rechtsom rij. Dat gebeurde dus ook een aantal keer, maar aan het eind heb ik echt een heel gaaf stuk gevoeld. Slingerend, dat wel, maar ik kom er nu wel elke keer aan toe. Hopelijk is zijn grapje van de linkerteugel binnenkort ook over.
Moest oefening linksom op de volte, iets naar de binnenhoefslag houden. En dan half schoudervoor, half wijken. Dus dat gaan we zo maar eens proberen.
Les Zorro was weer heerlijk. Hij doet zo zijn best. Super aan de hulpen, super actief, fijne nageeflijkheid. Frenk ook weer heel tevreden. Op gegeven moment gingen we wissek series springen. Voor beide nieuw. Om de 5 ging goed, door naar om de 4, goed door naar om de 3. Toen begon ik het te verkloten. Moet je echt snel zijn met de hulpen! Op de vraag of ik over half jaar misschien ZZzwaar kon starten was hij heel simpel in. Niet over een half jaar, maar direct als je je punten hebt. Enige wat nog echt wat verbeterd moest voor het ZZzwaar waren de pirouettes, al vond hij ook die niet heel slecht. Dus ja lekker roze wolk hier.
Mijn ''droom'' was altijd Z starten. 2x M2 geweest waarvan 1x Z startgerechtigd paard kreeg koliek en heeft het niet overleefd, andere M2 + 9 werd paard verkocht ( reed voor iemand anders).
Aah dat is pech annika. Nu met je huidige topper dan! Genieten die ik sowieso wel. Mijn 4 toppertjes.
Marietje35
Geplaatst: 02-05-18 09:47
Hier helaas ook enorm veel pech gehad, wel Z geweest. Hoop nu met deze echt verder te kunnen.
MyWishMax
Geplaatst: 02-05-18 09:53
Ah dat is idd veel pech Annika. Klinkt goed Mirjam en Marietje!
Hier pony wel Z gestart, die zou ik Z2 paarden gaan starten, maar toen werd hij ingeslapen. Paard daarna was M2 en in principe al wel veel verder in training. Had hem na laatste blessure lang thuis gehouden dus wissels deed hij al makkelijk, appuyementen in draf en galop ook. Instructie zei ook gewoon even paar keer M2 starten en dan door. Maar na 2 wedstrijden en winstpunten was het ook over met wedstrijdsport en vlak daarna zelfs helemaal met rijden voor mij. Andere paarden heb ik steeds maar kort gestart voordat ze of terug genomen werden of geblesseerd raakte.
Z is ook niet alles hoor plezier met je beest is ten allen tijden het belangrijkste!
Sjaan blijft voorlopig even thuis, heeft wel op het trainingsweekend wel weer een hoop geleerd!
Ik vond de overstap best heftig destijds naar het ZZZ Mirjam. Zit met Mn huidige wedstrijdpaard ook een beetje te dubben wanneer ik de overstap wil maken. Heb de punten al maar start mooi nog een paar x zzl.
Marietje35
Geplaatst: 02-05-18 10:00
Wat fijn Mywishmax!
Absoluut Iris, dat staat ook voorop!
Is ook zo Iris, met het ZZ licht bij de basissport trekken hebben ze het vroegere probleem van de Z2 nu gewoon een klasse hoger verlegd .... Het is echt wel pittig!
Nou vind het ook maar spannend Iris. Moet gelukkig nog 3 punten. Aan andere kant, instructie weet wel waar hij het over heeft. Dus moet hem maar gewoon vertrouwen. En ach gaan ook weer niet dood als we slecht scoren.
Trouwens bixie proefje A zijn dat hele kleine kindjes? Ja toch?