[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:36

Team work zeg ik carina :)

Klopt lythia, we gaan bv ook keer naar het veluwe meer voor water training met bv boomstam ervoor .

Vanavond lekker dressuur gereden.

Deze dag ook afscheid genomen van onze auto. De passat (Bijnaam 'de passaratie) kwam totaal niet meer door de keuring helaas.. :( nu verder met een peugot.. Wel luxe auto maar mijn 16 jarige vw kon ik zo lekker mee scheuren hihi ach de nieuwe zal ook wel wennen .hij kan de trailer in ieder geval makkelijker trekken. Iemand nog leuke bijnaam voor een peugot 407?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:39

Ik geef mijn auto's nooit bijnamen :+

Wilde trouwens nog op je vorige post reageren Elke: zo'n paard zegt zo weinig terug onderweg :P
Ik vond 60 km nog wel grappig (met mijn Z-springpaard die er dan ook wel klaar mee was), langer hoeft van mij nog niet direct :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 00:52

Haha wij moesten altijd erg lachen als we met de passaratie weg gingen. Alsof je bijna in een massaratie zit ;)

Maar goed, ik ga regelmatig het bos in maar twee uur ofzo ben ik er ook wel klaar mee. Paard daarin tegen nooit Haha

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 07:22

Het begint pas vanaf 14:30 Gomir. En omdat ik die bak wel vaker met erg veel water gezien heb,... Volgens mij mag je op het eindstukje ook losrijden, maar dat is nog geen 20x20

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:50

gomir schreef:
Ik geef mijn auto's nooit bijnamen :+

Wilde trouwens nog op je vorige post reageren Elke: zo'n paard zegt zo weinig terug onderweg :P
Ik vond 60 km nog wel grappig (met mijn Z-springpaard die er dan ook wel klaar mee was), langer hoeft van mij nog niet direct :o

Klasse II lijkt mij idd ook nog wel leuk, maar dan is het wel klaar ook denk ik :)) Zere kont krijg ik alleen van stappen en dat doe ik bijna niet. Had wel snel last van m'n knieën, de dag erna bijna niet meer kunnen lopen -O- Maar ik heb nu nieuwe beugels en die doen wonderen :)

Ja Marly is wel een grote naam in de endurance wereld Elke :j Knap op haar leeftijd die 160'ers nog uitrijden :)

Mijn auto heeft ook geen bijnaam :+ Hooguit noem ik hem een keer tuffie/bakkie :))

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:10

Daar heb ik ook altijd groot respect voor . zelfs al aantal jaar geleden toen ik haan heb geholpen om dahman zadelmak te maken. Tijdje gereden daar maar het 'gewone' rijden trok mij meer..

Morgen eerste terrein training, ik hoop nu vooral op droog weer haha zin in!!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:16

Goldie welke beugels heb je nu dan? Mijn zusje heeft altijd last van haar knieën al vanaf jongs af aan maar ze wil het paardrijden absoluut niet opgeven dus misschien dat die beugels ook iets voor haar zijn.

Onze auto heeft ook geen bijnaam wij hebben een VW busje dus noemen hem "de bus" haha.
Is trouwens wel verwarrend nu ik mijn rijbewijs heb, ik ga met de bus even naar ....! ja umh welke bus? het ov of de auto haha.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:36

Ik heb Sprenger Bow Balance beugels, scheelt bij mij behoorlijk. Maar hoorde ook weer van een ander meisje dat het niks vond. Een andere optie zijn de GPG beugels (met van die veertjes).
Had gelukkig nog wat kortingsbonnen, want ze zijn nu niet echt goedkoop :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:54

Bow balance hoor je goede dingen over, maar ook over de jinn stirrup vanwege het grote contactoppervlak met je voet. Vind zelf de beweegbare beugels ideaal. Heb ook een goedkopere versie via piaffe ruitersport en heb er weinig verschil in ten opzichte van de "simpele". Bow balance

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:56

Volgens mij zijn die goedkopere ook minder beweeglijk dan de echte, clubgenootje van me heeft die namelijk.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:20

aa oke bedankt! Ze gaat even kijken wat ze verder wil :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:29

Nee valt echt mee. Zijn van silk steel. Hebben ongeveer zelfde beweegbare deel als de bow balance. Zijn anderen die maar een heel kort stuk hebben dat zou kunnen bewegen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:27

Adrienne93 schreef:
Anne welke klasse?? Ik sta er met de dekens dus dan kan ik d'r ff kijken!!☺️

B D
Ik verwacht er niet veel van want het gaat met springen niet zo goed op het moment.
Bruine pony, blonde staart, kan niet missen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:50

Mistid bedankt voor je tip! *\o/*

Vandaag iemand gehad met Equipe zadels en 1 model lijkt zowaar goed te liggen. :D Kunnen helaas niet op proef. Vrijdag komt nog 1x m'n huiszadelmaker langs want wil het echt zeker weten en dan gaan we een keus maken. Kan bij beide m'n Prestige inleveren dus dat is echt fijn.

Als iemand nog een Equipe Carbon zadel in 17 inch weet, dan houdt ik me aanbevolen. :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:00

Yeaah wat super Pantykous! Ik wil er zelf eigenlijk ook aan maar dat wordt een spaarplan voor op iets langere termijn. De wedstrijden die ik wil gaan starten zijn ook niet goedkoop qua inschrijfgeld namelijk :+ .

Ik heb Kieffer beweegbare beugels (die waren erg zeker van hun zaak, zit 30 jaar garantie op :oo denk dat de eerste 10 jaar zelfs al voorbij zijn) die bewegen alleen op-neer en ik heb van Intex en die bewegen naast op-neer ook links-rechts. Maaaaar ik wil Wild Kart JIN Stirrups in het blauw :))

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:07

Wat fijn Pantykous!!
Ah die zijn gaaf Mistid!
Ik heb nu aan mijn springzadel rode beugels zitten van BR Lorenzini. Relaxte dingen alleen wel duuuuur :oo

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:15

OMG Samshield heeft weer een nieuwe topping op Facebook gezet. Veel te mooi <3

Die beugels werden afgelopen week nog aangeprezen in de Hoefslag Laura!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:19

Haha, geef mij maar niet te opvallende beugels. Merk nu al verschil in punten tussen bow balance en silk steel.

Zijn echt barweinig springwedstrijden in de omgeving. Nu aan het kijken tot en met mei en nog maar 6 gevonden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:22

22 maart is er 2x voor punten in Roden, dat is voor jou denk ik ook nog goed aan te rijden. Ik vind de mogelijkheden om op springwedstrijd te gaan in het weekend op het moment ook erg beperkt... Gelukkig kan ik doordeweeks wel op concours maar met een eigen bedrijf is dat natuurlijk wat lastiger.

Edit: 18 april is er ook in Appelscha zag ik. Dat is voor jou ook prima te doen toch?

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:30

Anne_GTI schreef:
Adrienne93 schreef:
Anne welke klasse?? Ik sta er met de dekens dus dan kan ik d'r ff kijken!!☺️

B D
Ik verwacht er niet veel van want het gaat met springen niet zo goed op het moment.
Bruine pony, blonde staart, kan niet missen.

Oh haha, ik sta er alleen met het paardenweekend van 6 tm 8 maart...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:32

Is nog ruim een uur hoor, vanaf Wolvega. 18 april is oefenspringen onder leiding van Jan Arend Bouwhuizen.

Heb nu 21-3 FRaneker, 28-3 Sonnega, 11-4 Oenkerk, 18-4 Urk, 27-4 Lemele, 1-5 Dwingelo, 3-5 Den Ham.
3-5 is ook De Wilp, maar dan kan ik er alleen springen. en geen dresuur.
10-5 Marum of Dalfsen, 16-5 Steenwijk

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:36

Wat voor dekens sta je mee dan Adrienne?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:40

Dwingeloo is alleen maar dressuur? Vroeger was dat een mooi groot concours, dressuur, springen, tuigpaarden, alles er op en er aan. En die pannenkoekenbonnen altijd. Wij zijn 1x bij dat restaurant wezen eten toen ik zo'n bon had gewonnen en zijn er allemaal ziek vandaan gekomen, de andere jaren hebben we de bon gewoon weggegooid :')

Denk niet dat wij elkaar de komende tijd op concours gaan zien als ik naar jouw planning kijk. Ik wil 2 mei naar Franeker. Derby rijden :D

selinafaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:43

Wat en gezellige boel hier!! *\o/*

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:49

Ja al jaren hoor dat Dwingeloo alleen dressuur is. 2 dagen kun je dan starten. Die bonnen zijn er nog steeds te winnen . Ook wel voor de slechts combinatie.
Derby ben ik nog niet aan toe nee. Waar ga jij zoal starten?