[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:58

Ik heb niet het idee dat ik anders rij, ook niet op film en ik heb het al 100 keer aan anderen gevraagd. Mezelf is namelijk het eerste waar ik aan twijfel :))

Misschien is dat nog een optie Amber, al moet ik zeggen dat ik zelf helemaal geen spanning oid heb, het is meer dat ik denk "laat maar".

Leuk Suus. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:59

Nies, die van mij viel ook zo stil tijdens de proef. Ook gewoon omdat ie dondersgoed wist dat je in deproef niet zo doorpakt als normaal. Ik heb m toen een paar proeven zo ontzettend op zijn kloten gegeven. Ja dat zijn even 2 en 3en maar het is nu wel over :)

Ik moet volgende week weer :) ik heb de winter redelijk wat wedstrijden gepland. Iedere 3-4 weken. Komende keer is nog 1 proef en dan in januari gaan we 2 proeven proberen.
Knollie red het wel maar ik ga het zelf zwaar krijgen :+

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:18

Dat is het vaak,geen spanning maar je rijdt toch anders.
Corrigeert minder en dan leggen ze uiteindelijk de link wel.
Mijn bruine heeft enorm veel spanning op vreemd terrein.
Met lessen is dat ook,dan maakt ze zich gewoon hard.
In de proef bouwt dat dan steeds meer op omdat je er niet even uit kunt rijden.
Gelukkig kan ik tegenwoordig wel gewoon een proef rijden,maar fijn voelt het niet.
Dan is ze ook echt niet te zitten.

De rooie is heel anders,heel extrovert.
Spanning laat ze even zien en dan is ze het kwijt ook.
Als ze iets engs ziet en ze is er langs geweest dan is het daarna ook over.
Zal ook wel schelen dat ik deze zelf heb opgeleid,de ander had al een verleden met een jong meisje die het niet op kon lossen.
Bovendien was ze super scheef en vast in de spieren.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:22

Ik zit op een roze wolk, spirit liep zo fijn vandaag :D
Afbeelding

En we nemen ook af en toe een een wat 'lastigere' oefening zoals een appuyermentje mee en dat pakt ie weer heel fijn en makkelijk op. Dit is de 4e keer dat we m meepakken:
Afbeelding
Afbeelding

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:46

wauw gaaf! ziet er goed uit!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 15:53

Ziet er goed uit ja!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:15

Knap hoor, zo kort bezig en zo fijn!

Nies_ en je ademhaling, adem je door? Ik hou de hele proef mijn adem vast en mijn hengst sjouwt door maar mijn zwarte gaat letterlijk stil staan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:53

Ja bizar he wat je in een jaar samen kan bereiken :D
Binnenkort maar is een jaar in the picture maken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:32

Suus, hij doet het echt super! Heerlijk paardje is het toch.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:04

Zeker weten ben er ook mega blij mee!

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:04

Hoi, mag ik me hier ook melden?

Ik ben sinds september een D Welsh NWR van iemand aan het trainen met de bedoeling dat de pony verkocht wordt. Helaas loopt dat niet zo, pas 1 kijker geweest en nu mag ik de pony op wedstrijd uit gaan brengen tot ze hopelijk (voor de eigenaar) wel verkocht wordt. Ik had hier mijn twijfels over aangezien mijn lengte (1.76) maar kwa gewicht zit ik het beesie echt niet in de weg dus we gaan het maar proberen.

Het lidmaatschap bij de plaatselijke vereniging heb ik dus aangevraagd en hun regelen de startkaart. Ik ben erg benieuwd hoe ik me staande zal houden tussen alle paarden :+

Hopelijk mag ik in het nieuwe jaar beginnen! Duurt het aanvragen van een startkaart nog steeds zo lang als vroeger? (ik stam nog af uit het pony-tijdperk waarbij foto's op de startkaart stonden :D )

Ik heb hier al best wat knappe pony's voorbij zien komen!
Hopelijk mag ik meekletsen!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:21

Iedereen is welkom hier! :D
Heb je een foto?

Startpas is super snel geregeld hoor paar dagen :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:21

Welkom cheyenne! :)

Leuk dat je je ook aan een nieuw avontuur gaat wagen! Heb je een foto van de pony?
Startkaart aanvragen duurt zeker niet meer zo lang, meestal heb je hem binnen twee weken binnen. En als je hem hebt aangevraagd mag je ook al gelijk gaan starten tegenwoordig, dus we leven inmiddels al in een ander tijdperk haha. Als je startpas ingaat vanaf 1 januari dan mag je dus ook gewoon gaan starten vanaf die datum ook al zou je hem nog niet binnen hebben.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:27

Thnx!
Hopelijk is de rijvereniging een beetje vlot met aanvragen dan.
De foto op mijn avatar is de pony in kwestie.. ik zal eens kijken of ik hem groter kan plaatsen.

Oh Echt L_isanne? Dus als hij maar in aanvraag is kun je starten? Maar hoe zit dan dan met je startcoupons? Die moet je toch opsturen? Of is dat ook al anders ?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:27

Welkom!

Nou vanmorgen is annemyke kingma langsgeweest, osteopaad, en het was nodig.
Ze is scheef.... Erg scheef, vast zit/zat in haar rechterheup en schouder en kaak, daardoor spanning in de rug ed. Dit komt wrs omdat ze ooit een keer voordat ze bij ons kwam gevallen is of een schuiver gemaakt, daardoor is ze scheef gaan lopen in haar hele lichaam. Ze heeft haar nu voor een deel weer rechtgemaakt, blokkades opgelost en over 2 maanden ongeveer moet ze nog een keer om onderliggende gebieden te behandelen

Dit was rijtechnisch dus niet op te lossen geweest. Ben blij dat ik mijn gevoel gevolgt heb. Nu 5 dagen niet rijden, wel los en stappen en dan weer rustig opbouwen omdat ze weet moet wennen aan de nieuwe "stand" van haar lichaam.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:29

Startcoupons opsturen bestaat ook niet meer, je mailt nu je coupons naar de vereniging, die inschrijfformulieren zoals dat nu heet zijn te vinden bij het vraagprogramma van de wedstrijden die te vinden zijn op startlijsten.nl

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:35

Fijn dat je nu weet waar het aan ligt, hopelijk knapt ze op :)

Zit er af en dan ook eens aan te denken om het te doen. Maar deze maand is al zo duur :=

ik heb vanavond weer wedstrijd, om 5 voor 10 mn eerste proef en de tweede om kwart over 10.. de laatste uit de groep moet om half 12. Dus hoop dat ik de coupons eerder mee mag nemen en anders moet ik maar wachten.. :p

ben vorig weekend trouwens nog 1ste geworden met 180 p. :)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:36

Afbeelding

en excuses voor mijn kapstokken!

@Saskiaojan
Goed dat je haar na hebt laten kijken! Hopelijk zie je er het resultaat van terug in het rijden. Ik twijfel ook nog of ik een osteopaad in ga schakelen. Pony loopt nu prima maar bij het opstarten in september kon ik wel merken aan haar bekken dat ze 4 veulens had gehad. Wat slap in de achterhand en nu en dan wat onregelmatig. Nu wordt ze voelbaar sterker en zie je niks meer aan haar.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:36

Hoi cheyenne!Startkaart is vast zo geregeld.Jammer dat je het niet zelf kunt doen.

Fijn Saskia!Om die reden laat ik dus altijd mijn paarden nakijken voordat ik ze zadelmak maak.
Mijn rooie was extreem scheef,nu ben ik nog met fysio bezig.
Je voorkomt zo een berg blessures en slijtage.

Mijn poownies gaan super fijn op het moment.
De bruine lijkt echt veel losser en ik ben wat proefgerichter aan het rijden om me voor te bereiden op mijn wedstrijd in januari.
Hopelijk merk ik er ook wat van in mijn proeven en kan ik makkelijker door de spanning rijden.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:44

Naomi_Haffie schreef:
ik heb vanavond weer wedstrijd, om 5 voor 10 mn eerste proef en de tweede om kwart over 10.. de laatste uit de groep moet om half 12. Dus hoop dat ik de coupons eerder mee mag nemen en anders moet ik maar wachten.. :p

Succes vanavond... lekker laat -O- zie dan je pony nog maar eens te motiveren :+
Hopelijk pak je weer een puntje mee!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:51

Soms kun je ook al via mijnknhs inschrijven, werkt best moet ik zeggen! De klassen waarin je startgerechtigd bent hebben een groen bolletje, rest is grijs en je.hoeft verder alleen maar het juiste paard aan te klikken als je er meerdere zou starten.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:54

Bij mij laad hij de foto niet dus kijk thuis even :)

Fijn dat het zo goed gaat ambre, dan komt het vast goed in januari.

Ja normaal lig ik dan ongeveer al op bed haha nee niet altijd.

De clubles op maandag is ook van 9 tot kwart voor 10 dus hij kent het savonds lopen nog wel maar ben benieuwd oftie het vanavond net zo doet als gister in de les. Dan komt het wel goed

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:55

Nies_ schreef:
Soms kun je ook al via mijnknhs inschrijven, werkt best moet ik zeggen! De klassen waarin je startgerechtigd bent hebben een groen bolletje, rest is grijs en je.hoeft verder alleen maar het juiste paard aan te klikken als je er meerdere zou starten.

Dat is inderdaad een hele fijne manier van inschrijven, hier id buurt heeft alleen zowat niemand het nog

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:55

Naomi_Haffie schreef:
Fijn dat je nu weet waar het aan ligt, hopelijk knapt ze op :)

Zit er af en dan ook eens aan te denken om het te doen. Maar deze maand is al zo duur :=

ben vorig weekend trouwens nog 1ste geworden met 180 p. :)

Wat een tijden... Poe, succes alvast! En nog gefeliciteerd!

Nies_ schreef:

Hier werkt dat ook goed idd, alleen hebben nog niet alle wedstrijden het voor elkaar.

@ambre, volgende die komt laat ik idd ook eerst nakijken.... Weer wat geleerd.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:00

_cheyenne_ schreef:
Oh Echt L_isanne? Dus als hij maar in aanvraag is kun je starten? Maar hoe zit dan dan met je startcoupons? Die moet je toch opsturen? Of is dat ook al anders ?

Ja, als hij vanaf 1 januari ingaat dan kan je vanaf dan ook starten. (voor de zekerheid even een kopie van de aanvraag meenemen voor het geval je controle krijgt: Te vinden op mijnknhs) :)
Je hebt een standaard inschrijfformulier die je eenmalig invult en die je dan naar de vereniging opstuurt als zijnde je inschrijving en dan is het genoeg. Geen gedoe meer met startcoupons! Je kunt je nu bij een paar concoursen ook al via mijnknhs inschrijven en dan hoef je alleen maar op een knop te klikken dus dat is helemaal makkelijk!

Lijkt op de foto een leuke poown! Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen. Mag je in de B beginnen?

Ambre, fijn dat ze zo goed gaat! Hopelijk zie je dat terug op concours en scheelt het een stuk aan spanning!

Saskia, osteopaat kan een groot verschil maken inderdaad! Al heeft bij Baida vooral de sportmasseur het meest merkbare resultaat verkregen. Maar als onderliggende problemen niet zijn verholpen blijf je aan het masseren natuurlijk!

Naomi, gefeliciteerd met je prijzen en succes vanavond!

Hier gaat Fred erg fijn, dus hoop dat van de zomer in de punten terug te zien!
Baida daarentegen is alweer twee weken kreupel. Vorige week zaterdag haalde ik haar stokkreupel uit de wei dus verwacht dat ze zich verstapt had aangezien ze flink aan het rennen waren geweest. Niks dik of warm dus maar rust gegeven. Nu is ze weliswaar niet meer echt kreupel maar loopt ook niet goed. Ze loopt korter dan anders met om de 15 passen een onregelmatige pas ertussen. Maar welk been durft niemand te zeggen dus morgen staat er een afspraak bij de kliniek... Stiekem wel bang voor wat eruit komt. In september na lang klungelen (wisselend kreupel/goed) ook bij de kliniek geweest en toen kwam eruit dat ze verbeend hoefkraakbeen had en met speciaal beslag liep ze de afgelopen maanden beter dan ooit. Toen beide benen op de foto gezet en bleek ze ook geen mooie hoefkatrollen te hebben maar leek niet de oorzaak van de klachten te zijn. Nu ben ik bang dat dat het misschien toch is. Al is het dan wel gek dat ze goed de wei in gaat en er stokkreupel uit komt. Jullie merken wel dat ik me een beetje zorgen maak... :(