Fijn Lithya! Gismo was met inspringen fijn en in de baan ging alles fout. Afstanden waren ver te zoeken en hij liep niet meer aan het been maar ging wel te hard. Ben er aan de ene kant dan helemaal klaar mee en aan de andere kant wil ik m nu ieder weekend meenemen totdat ie weer normaal doet :’)
vibabu
Geplaatst: 15-06-18 00:07
Wat lastig Laura! Gok dat hij het thuis niet zo erg doet?
Hier weinig nieuws. Zaterdag met de muppetshow op pad. Vos mag ook weer eens springen. ID heeft vanavond heel fijn gesprongen. Het is zo'n lief dier... soms overziet ze nog niet alles en dan raakt ze een soort van in paniek. 2e keer aanrijden en dan is ze ineens super scherp en voel je haar groeien
Vos ga ik zondag ook voor het eerst in de z1 starten en Pino begint passage te begrijpen
Hier ook niks bijzonders. Ik probeer een vakantie te boeken maar door het proberen te boeken al geen eens zin meer. Zoveel keuze, ookal zijn we last minute.. Het land staat wel zo ongeveer vast: Griekenland. En dan 1 van de eilanden ofzo.
Jep. Hij kan het zó goed maar ik rij het er gewoon niet uit. Dus dan is ie beter op zn plek bij iemand anders die hem wat beter snapt. Dus als jullie nog mensen weten die een poepbrave 7 jarige ruin zoeken, let me know haha
Lastig zeg Laura. Is het vooral het rennen / sterk worden?
Ik ben er vorige week super hard af geflikkerd met crosstraining omdat hij een schaduw als deel van de hindernis zag en een galopsprong te vroeg afzette (en dus op de hindernis landde). Gelukkig allebei nog heel, ik heb wel veel last van mijn rug... Ga met een berg pijnstillers toch SGW Ede starten komend weekend
Jammer zeg, hopelijk vind je een goede match voor hem!
Tot zondag dan misschien
Lithya
Geplaatst: 15-06-18 13:08
Niets aan als ze zo met je blijven lopen, ondanks dat je je suf traint Laura. Hopelijk vind je een fijne weer!!
Klinkt als een nare klap fcsa. Succes met de cross!!
vibabu
Geplaatst: 17-06-18 08:21
Gister gesprongen bij de molen . Blijft toch een mooi gezicht. Stomme is dat ze die molen áltijd aanzetten als je gaat rijden. Paarden zijn ook oer-Hollands denk ik, ze reageren er verder amper op
Vosje was weer aan het doen waar ze goed in is... heel heet worden. 1e rondje 1 balk, 2e rondje foutloos. 63 stijlpunten Daarna snel omgezadeld voor ID (rubrieken zijn hier niet zo groot ) die vond de andere paarden wat spannend en vond het leuk om mijn linker teugel vast te pakken en langs de hindernis te rennen. 1e rondje 3 balken door geen afstanden, had m'n handen vol aan haar. 2e rondje een stuk beter, wel balken aangeraakt maar alles is blijven liggen komt er later nog iemand naar me toe 'is het een hengst?' Eh nee een merrie Maar wat is ze leuk
Vandaag dressuurprikker spelen met vos. Ons Z1 debuut.
Lithya
Geplaatst: 17-06-18 09:02
Succes met je debuut!!
Balen dat ze dan zo klieren en er geen afstanden te rijden zijn.
Was gister heel tevreden. Instructrice starte voor mij en heeft mee gekeken. Ze begreep de stijlpunten en niet. Waren een aantal met meerdere foute afstanden en die krijgen rustig een 7/7,5 op gaan tussen de hindernissen. Ws 2x 0 (2e rondje hc) en nog 11e. Volgende keer B en l starten.
Zo dat klinken als paarden die je bezit houden in het parcour vibabu!
Wij hebben gister nog een winspunt gereden in 't M1. Vind het zo jammer dat sommige jury's de foute dingen afstraffen maar de goede dingen op 6jes laten staan.. Scoor op hele slechte schouder binnenwaarts een 5 en op een mooie gebroken lijn in contra een 6. Dat had wat mij betreft wel een 4 en een 7 of 7.5 mogen zijn. Blijft wel een echte springer tussen dat dressuur geweld. Maar netjes een proef net bijtende prijzen en in de middenmoot
Elitedeux
Geplaatst: 17-06-18 18:06
Goede resultaten! Cioccolato, dat herken ik ook enorm! Heb het idee dat juryleden die zowel dressuur als springen jureren een springpaard tussen het dressuur geweld wel kunnen waarderen.
Net bij de Derby gekeken in Almelo, maar 8 ponyruiters gestart, waarvan er maar 4 rond kwamen. Kind van Anky van Grunsven heeft gewonnen. Anky was er zelf ook bij, heel leuk!
Ik snap die punten ook niet Cio. Vosje rij ik op een simpel trensje zonder sporen en moet je wel stil op zitten. Had een mooieproef zonder grote fouten en dan krijg je een 5,5 voor de harmonie
Springen blijf ik ook bijzonder vinden. Vos die je precies op afstand kan rijden alleen heet wordt krijg je minder punten voor dan een 5jarige die alles interessant vindt waar je een soort van stuur en een gas op heb.
Nette resultaten iedereen!! en ja Lithya stijlpunten geen ballen verstand van
PL: dappere keuze om hem te koop te zetten, hopelijk krijgt hij een mooi plekje en jij een topper waar je mee verder kan.
Vrijdagavond, euhm vorige week.. tijd gaat hard! op wedstrijd geweest. Ivonne deed het weer voorbeeldig!! 2x M eerste parcours foutloos en barage foutloos en 2de prijs. Tweede parcours maakte ik een fout stom.. dus kreeg ze een balk. Gucci viel mij 100 punten mee met druk doen, maar ik was zelf het gevoel wat kwijt. Begon meteen op hindernis 1 dus opnieuw aangereden en voor de rest prima rondje. tweede parcours was ik het ff kwijt.. dus wat balken. Moet vooral zelf weer erin komen met haar. Zij deed het top!
Daarom toch besloten om morgen ook op wedstrijd te gaan. Dan de grote en gucci mee. Zaterdag kan ik helaas niet omdat ik dan de veulenkeuring van de regio heb. Ivonne kan wel even een wedstrijd pauze weekend.
Poeh hé wat een wind, storm, buien vandaag... heb ik weer hoor. Echt ideaal wedstrijd weer Beide paarden waren aan het spoken en het eerste parcours met de grote viel niet mee. Ze stond in de ring dat was al heel wat en meteen de bel om te starten.. euhm sorry jury ff wachten moet eerst wat beweging inkomen uiteindelijk knop galop aan en madam sprong gelukkig wel gewoon tot de dubbel ff een happering en opnieuw aangereden daarna goed. Toen nog wat happeringen maar sprong wel door. Tweede parcours prima en foutloos. Toen kwam ze tot ontspanning. Hele overwinning!! doel behaald! parcoursen uitgesprongen Daarna Gucci. Het programma of startlijst ging niet helemaal op.. misschien stoorde ik mij daar onbewust wel aan maar met inrijden en inspringen wat ze best fijn. Begin van het parcours ging best oké maar toch ook wel wat kijkerig en verraste ze mij halverwege t parcours dus moest een volte rijden. Dacht dat ze daarna meteen zouden verhogen, maar kwamen nog een aantal Zers... terwijl inrijd terrein bijna leeg was. Dus nog een rondje Z gedaan, vond het wel prima. Begin ging wel goed maar in 1 lijntje was ik het ff kwijt, stomkop denk ik dan.. ik moet echt weer leren om sneller te reageren en op te lossen. Dus genoeg verbeterpunten aan het paard ligt het niet
Ik heb aan je gedacht, wat een prutweer vandaag...
Goed dat je toch beide parcoursen hebt kunnen uitrijden Marijke! En flexibel springen is niets waard als je dan heel lang moet wachten op mensen met meerdere paarden. Je moet daar altijd heel goed opletten wanneer je opstapt als je flexibel wilt starten
Had er al rekening mee gehouden dus niet te vroeg begonnen. Les voor de volgende keer nog wat later opzadelen en mij niet bezwaart voelen dat ik dan niet op de plek start van de startlijst.
Saaams
Geplaatst: 23-06-18 21:41
Sorry dat ik kom binnenvallen. Sinds kort verhuisd. Dus is laseur een eindje verder rijden. Is iemand bekend met outdoor bij manege/RV Groenewoude in Woudenberg?
Wat leuk, ik ben ook net die kant op verhuisd. Ik heb volgend weekend wedstrijd in Woudenberg en kan het je daarna vertellen
Saaams
Geplaatst: 23-06-18 21:51
FCSA schreef:
Wat leuk, ik ben ook net die kant op verhuisd. Ik heb volgend weekend wedstrijd in Woudenberg en kan het je daarna vertellen
Ik ga 1/7 dus ook Tot nu toe 2 rondjes BB. Maar ik heb ons ook opgegeven voor de clinic. Als dat goed gaat wil ik er een klein debuut van maken door een rondje B te proberen.