[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:28

Pony was een beetje moe tweede proefje

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 08:10

ynskek schreef:
de wereld is best heel groot vanuit hun oogpunt... vind het niet zo gek dat ze schuw zijn... je weet ook niet hoe lang het ouder dier al dood was...

Ben je al met ze naar een dierenarts geweest?

Nou ik heb dinsdag avond genoeg lef gehad om me op te geven voor het springen... ga 40 cm doen _O-

Zo begint het, voor je het weet kom je me gezelschap houden bij de springende volwassen ponyruiters hahaha. Succes!

Klinkt als een leuke pony Kady.

Danique gefeliciteerd met je wp erbij.

Wij vertrekken straks naar de manege, Gioya zou met Sendy de 30 doen maar mijn trailer is in reparatie. Nu gaat ze op de manegepony waar ze sinds kort mee rijdt maar ze kan er nog niet veel mee dus gaat ze nu de 10 cm doen. Als ze hem vandaag gestuurd krijgt is het al heel wat. Pony is trouwens niks mis mee hoor, die zou makkelijker te rijden moeten zijn dan de pony waar ze daarvoor mee reed maar blijkbaar heeft ze er wat minder klik mee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:23

Danique gefeliciteerd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:43

Gefeliciteerd met de punten!

Vervelend is dat als je geen trailer hebt..

Angel vandaag ook op pad geweest. Eerste proef viel ze helemaal stil, tegen het eind wel beter. Tussen de proeven door kwam er een paar keer een goede verruiming uit in draf wat zelfs voor complimenten langs de kant zorgde. Tweede proef was helemaal niks, kan eigenlijk niets noemen wat wel goed ging :+ Voor alle verruimingen hadden we in beiden proeven 4'en, tja dan tikt het aan.. Dus de 178 en 181 vond ik nog wel meevallen.
Dus maar weer rap gaan trainen. Voor de ziek werd haalden we voor een slechte middendraf nog een 7 :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:26

Nies, toch weer puntje erbij! GEfeliciteeerd.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:28

Gefeliciteerd :D

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:21

Gefeliciteerd nies :)
Ons pony project heeft zaterdag buitenrit gemaakt met verzorgster (stik braaf niet in de staak) hij vind het allemaal wel best .
Vandaag verzorgster van 15 er op samen met de andere verzorgster op de andere pony. Ging in het het begin heel goed tot dat ik in de smiezen kreeg dat jut en Jul voornamelijk achter elkaar aan reden. Toen het ponyproject de andere kant op moest ging die kwallen (stilstaan en niet meer vooruit ) toen heb ik hem vanaf de grond voorwaarts gehouden. 1 X moeten aantikken en daarna wist ie ineens de voorwaarts te vinden en ging het rijden super.
Ga hem nu langzaam iets meer in het voer zetten (hij was niks gewend qua brok ) zodat ie ook hopelijk wat meer energie krijgt en wellicht toch nog eens flink ontwormen. Vind hem op dit moment wat rauw in zn vacht. Hij heeft niks wintervacht wegens veel op stal staan bij vorige eigenaar maar dr zit ook geen glim of niks op.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:23

Ik heb vandaag ook eens twee filmpjes laten maken :')
We zijn er nog lang niet maar het begin is er :j

Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:03

Ik heb vandaag ook weer gestart, zag al dat ik een bepaalde jury had.... Daar rij ik altijd 178 punt bij.... En vandaag ja hoor bingo! Weer 178 pnt.... En ze liep echt fijn, ik weet voor 90% dat ik bij een andere jury winst had gereden.

Zucht... Jurysport ten top....

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:41

Ynskek wat heb jij een leuke pony echt een boeven uitstraling :)
Ik heb jullie voorgeschiedenis even den beetje gemist en weet dus ook niet hoe ver je qua africhting bent.
Wat ik op je filmpjes lijk te zien is dat je zadel wat naar voren schuift, maar miss vertekend het beeld. in draf vind ik de pony soms wat terughoudend lopen dus als tip wil ik mee geven om wat meer voorwaarts te denken, maar wellicht ben je daar al mee aan het werk :)
Gewoon lekker samen blijven trainen dan komen jullie er wel.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:48

Dank je voor de tips Kady...

het is een manegepony die ik nu officieel vanaf 1 december 2 dagen in t weekend lease... met het voorwaarts ben ik inderdaad ook wel bezig...

Het zadel kan kloppen dat het niet helemaal lekker ligt... het is een vzh zadel van de manege... ben zelf aan het sparen voor een 2e hands bruin zadel... maar helaas komen die niet heel goedkoop _O-

Ook kan het kloppen dat ze af en toe terug valt, ze loopt ook bij de gehandicaptenlessen mee en reageert bijna meteen zodra ik een keer braaf zeg valt ze bijna gelijk stil... ze loopt in de bak ook zo achter je aan wat voor gekke lijn je ook maakt :')

ze kan met manege wedstrijden bij alle niveau's wel meelopen... vanaf de echte beginnertjes tot ongeveer L1/L2 niveau... ze kan alleen helaas nog niet achterwaarts onder het zadel...

Ik hoop op ongeveer eind februari te kunnen richten met een eerste poging tot een B-proefje

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 08:55

saskiaojan schreef:
Ik heb vandaag ook weer gestart, zag al dat ik een bepaalde jury had.... Daar rij ik altijd 178 punt bij.... En vandaag ja hoor bingo! Weer 178 pnt.... En ze liep echt fijn, ik weet voor 90% dat ik bij een andere jury winst had gereden.

Zucht... Jurysport ten top....

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten

Typisch.. Gister bij mijn wedstrijd zijn van de tweede proef foto's gemaakt. Ziet er net zo slecht uit als het voelde. Die heb ik echt kado gekregen dus. Vorige keer had ik een imo goede proef die "beloond" werd met 177 :+

Afbeelding

Fijn dat de pony het goed doet, Kady!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:49

Wat is het stil hier?

Zijn er nog wedstrijden gereden.
Ik ben gisteren op pad geweest.
Het ging best fijn, maar tweede proef weer een beetje moe.. Misschien moet ik toch maar wat krachtvoer gaan geven.
We hadden 187 en 184
Volgende keer M1 proberen :))

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:53

Weer 2 puntjes erbij dus :)

Hier de vorige keer beroerd gereden. Hij was niet vooruit te branden en voelde aks een blok beton. 162 := geheel terrecht.

Achteraf bleek dat hij moest plassen (doet ie niet op de trailer/aan de hand of onder het zadel. Alleen thuis in de box. Heel lastig op concours soms :\)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:55

Dat is minder..

Angel loopt alleen maar bagger proeven. Had het gister in de tweede proef een beetje gehad dus trapte dr een paar keer goed naar voren en toen ging ze er min of meer tussen uit :') Vervolgens zat ik toch wel een beetje in de stress of we een verliespunt hadden, dus ondanks dat het niet vaak voor komt, was ik blij met 179 en 171.. Wilde eigenlijk vanaf januari L2 starten, maar krijg toch een beetje twijfels. Over twee weken starten we nog een keer L1 dus we zullen zien. Al denk ik dat het L2 misschien wel beter zal gaan ivm het doorzitten/lichtrijden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:20

Hier nog totaal geen startplannen.
Ondertussen heeft DC nu 3 keer voor de wagen gelopen. Vandaag is er een nieuwe bodem in de bak gelegd dus ik ga van de week eens kijken hoe die is. Wie weet ga ik weer eens aan starten denken.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:45

oh balen..
is hij altijd een beetje traag? die van mij niet echt.. maar kan wel merken dat hij door de spanning moe wordt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:52

Nee, helemaal niet juist. Zodra ik de losrijbaan in kom is ze ook weer gewoon voorwaarts. Vroeger was ze met losrijden al behoorlijk dood voor de hulpen dus ik zou het niet gek vinden als het iets met spanning te maken heeft, daarom wil ik nu ook wel minimaal eens per maand starten in de hoop dat het beter wordt.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 15-12-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:53

Danique, gefeliciteerd met je puntjes.
De rest, jammer...

Ik had zaterdag clinic, was leuk en wel leerzaam.
https://www.youtube.com/watch?v=MTjPEjzsY-s&list

En zondag zou ik M zijn gestart voor het eerst met de wagen, maar helaas, Toobs liep net niet helemaal goed, zekere voor het onzekere genomen en uitgespannen en weer op de wagen gezet.
Was net niet helemaal zuiver, vandaag met stappen was ie toppie, dus zal wel meevallen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:56

Ik heb ook niets te melden. Eind van de maand nog eens starten voor dressuur maar we zijn vooral aan het springen momenteel.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:58

Ik heb ook niet gestart, rij thuis erg fijn maar ze blijft scheef dus donderdag komt Annemyke Kingma langs om haar te behandelen. Dan 5 dagen rust en dan ben ik heel benieuwd!

Gefeliciteerd met alle punten,

Oei plassen dat moest ojan altijd na de 1ste proef, heeft lang geduurd voordat hij dat ging doen. Cordia plast nooit onder t zadel, heb ook niet het gevoel dat ze dat wel eens moet.

Balen dat hij niet goed was sjol, maar idd goede beslissing.

Ik ga in januari ook L2 starten, weet niet of we er helemaal klaar voor zijn, maar ik vind dat lichtrijden een dan weer doorzitten zo irritant.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:01

Ik vind lichtrijden vreselijk, moet je weer opletten of je goede been hebt etc.
En in tegenstelling tot vele anderen vind mijn rug doorzitten fijner dan lichtrijden (ben raar mens).

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:04

Dat is bij mij dus ook.. Na het losrijden zit ik bijna heel de training door. Maar Angel kan in de proef ook op eens niet meer wijken en de middendraf is sowieso nog niet goed dus vandaar dat ik toch twijfel over de overstap :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:47

Mijn poownies gaan fijn,maar ook geen wedstrijden gereden.
Heb pas in januari wat gepland.
Wil met de rooie eind februari een x HC L1 starten.
Eens kijken hoe ze reageert op de witte hekjes.

Hopelijk valt het mee Sjol!

Balen Nies,gewoon een tijdje vaker starten en misschien HC zodat je een x durft aan te pakken?

Ik ben benieuwd na de behandeling Saskia!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:53

Hm balen sjol, maar hopelijk valt t mee..
Die stem van Jeff je haalt m er altijd uit :=
Wat voor punten had je van m gekregen?

Nies: ik heb dat probleem met vip gehad, heeeel wat proefjes later kwamen we erachter dat ik door de spanning (en t feit dat ie nogal rot zit := ) in elkaar ging zitten en daarop ging hij meteen remmen. Wellicht is t bij jou ook zoiets, soms merk je t zelf niet.. :(:)

Wij gaan volgende week weer ns starten ben benieuwd, hij loopt erg fijn momenteel!
En januari les bij p.atrick vd m.eer cadeau voor m'n verjaardag en heb er zo extreem zin in :D