Die van.mij toch ooook Gisteren heeft Kyara laten zien dat ze nog beter kan bokken en nog hoger kan steigeren dan Eli. Zadel lag niet zo lekker. Slik, dat had ik niet hoeven zien.
Foto's
Marietje35
Geplaatst: 25-04-18 10:27
Hier helaas nog niet op het land
Oef Mirjam, die van jou zijn wel van het omhoog komen etc he.
Ze is zeker leuk. Lekker makkelijk ook, doet gewoon alles wat je vraagt. Behalve stilstaan, dat vibd ze echt de grootste onzin die er bestaat.
Marietje35
Geplaatst: 26-04-18 09:16
Wat leuk Mirjam! Hoe groot is ze? Ze oogt namelijk niet heel echt als pony op deze foto.
Gisteren best fijn kunnen lessen, niet zo fijn als vorige week, maar dat had ik ook niet verwacht na zijn weekje kalm aan. Bij hem blijft het echt zo opletten om hem niet in de schouder te laten vallen, soms krijg ik hem echt heel lastig begrensd aan de buitenkant en dat maakt sturen dan best lastig Heeft iemand hier daar nog een fijne tip voor?
Ik heb daar ook last van, Marietje. SB is dan weer geen probleem, maar op sommige momenten lukt een volte amper. Bij ons helpt het om haar scherper aan been te krijgen, niet alleen voorwaarts, maar juist opzij en dan vooral niet harder, maar netjes opzij of buigen om been heen. En regelmatig contrastelling, ook op voltes.
En SB op de volte? Dat hij op de volte leert schouder te plaatsen?
Marietje35
Geplaatst: 26-04-18 10:37
Schouderbinnen is geen enkel probleem, gek genoeg. Het ging de laatste tijd eigenlijk juist een stuk makkelijker, maar net wat Mywishmax zegt, een volte lukt nu niet eens Probleem zit 'm met name rechtsom, terwijl hij juist minder in de linker schouder valt dan in de rechter .... Lastig om 'm rechtsom aan de buitenteugel te houden zonder dat hij z'n kop erop trekt en linksaf gaat
Ik moet dus met buitenbeen en soms buitenstelling haar van de schouder af halen en vertellen dat je gewoon braaf luistert. Stomme is dat ik met wijken dus ook geen problemen heb qua schouders plaatsen. Heel apart, ik ben gewend dat als dat moeilijk is, je ook in andere dingen hetzelfde probleem hebt en niet alleen op een volte.
Maar hij valt dan over de schouder weg ofzo? Dan toch goed de buitenteugel eraan houden, als hij toch door valt eens contrastelling. Maar misschien snap ik jullie verkeerd en is het een ander probleem.
Marietje35
Geplaatst: 26-04-18 10:45
Precies dat Mywishmax!
Hij hangt dan heel erg in de schouder ja, als ik dan bv binnenhoefslag zou aanhouden dan moet ik echt wel mijn best doen om 'm niet naar de kant te laten zeilen. Volte's kan ik dan ook niet mooi klein maken, de hulp is dan echt veel te groot.
Misschien inderdaad maar weer eens contra proberen, daar heb ik het de vorige keer ook goed mee gekregen bedenk ik nu
Trouwens, hoe plaats je hier nou foto's? Waar kan je uploaden?
Het is bij mij niet zo zeer over de schouder vallen, maar meer gewoon gewoon de hulp negeren en de volte dus veel groter maken dan ik wil. Binnenhoefslag is weer geen probleem, soms afwenden wel, maar meestal ook niet. Buitenteugel er meer bij zorgt voor gewoon daar doorheen knallen. Buitenbeen of een tik op de buitenschouder werkt beter als ze echt negeert. En in zo'n bui veel afwisselen met contra stelling.
Hier debuut gehad. Kon wel beter maar was wel tevreden met haar. 2e proef was harder werken omdat ze wat trager en moe werd. Ben ik gewoon 1e in 1e proef met 201.5 en in de we proef 194! Daarmee wonnen we ook de overal prijs! Morgen nog keer 2 proeven maar ben zo blij