Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaGiL

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 21:43

Kom hier ook maar even binnenvallen. Afgelopen weekeinde voor het eerst een proefje ingestuurd met onze 4 jarige puppy ruin. Hoe lang duurt het meestal voordat je reactie krijgt?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:42

Ik heb mijn protocol terug :D 193 punten en verder het standaard commentaar op actiever en meer verruimen.
Maar met deze punten ben ik nu officieel L1 startgerechtigd :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:38

Wat leuk Lumi.

MaGil volgens mij is dat heel wisselend maar “moet” je het met uiterlijk 2 weken hebben van het knhs als ik het goed heb.

Ik heb (eindelijk) vanmiddag weer een proefje opgenomen. Wel vreselijk warm maar goed.
Voor mijn gevoel ging het echt prut. Tijdens de eerste keer galopperen viel hij terug naar de draf en ergens naar de galop terwijl dat niet moest en zo waren er nog wat dingetjes. Maar toen ik later het filmpje zelf terug keek viel het me eigenlijk nog mee hoe het er allemaal uitzag.

Maar ongeacht hoe het ging. Insturen doe ik sowieso. Dus we gaan het weer zien. :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:47

Als jury krijgen we niet zo vaak proefjes meer, maar als je krijgt zijn het er 10. Toch iets van 3 uur werk. Die moet je binnen een week afronden, maar kan dus zijn dat je er helemaal geen tijd voor hebt die week. Dan moeten ze naar een andere jury. De knhs informeert na een paar dagen of je nog van plan bent om ze te beoordelen.
Dus vandaar dat het meestal wel een week duurt, of je proef moet toevallig bij iemand terecht komen die net veel tijd heeft.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:04

Tilmar schreef:
Als jury krijgen we niet zo vaak proefjes meer, maar als je krijgt zijn het er 10. Toch iets van 3 uur werk. Die moet je binnen een week afronden, maar kan dus zijn dat je er helemaal geen tijd voor hebt die week. Dan moeten ze naar een andere jury. De knhs informeert na een paar dagen of je nog van plan bent om ze te beoordelen.
Dus vandaar dat het meestal wel een week duurt, of je proef moet toevallig bij iemand terecht komen die net veel tijd heeft.

Ow echt ja. Verzamelt de knhs ze tot ze er 10 hebben voor je.
Dat is best een werkje dan ja.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:07

Tilmar schreef:

maar worden er nu minder online proefjes ingediend of komt het er echt van dat ze nu per 10 worden opgestuurd?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:41

Loretta schreef:
maar worden er nu minder online proefjes ingediend of komt het er echt van dat ze nu per 10 worden opgestuurd?

O, veel minder! Ik had er in corona tijd elke week wel 10. Nu een keer in de paar maanden een pluk. Ik weet dat lang niet alle juryleden ze nog beoordelen. Dus het zijn er echt niet veel meer.

Ik heb er totaal wel 300 beoordeeld ofzo, heb er zelf ook superveel van geleerd. Vooral dat je nu weet wat heel goed is. Pats een 9!

Wat ik jammer vind is dat er nog steeds filmpjes niet goed opgenomen worden, paspoorten niet goed leesbaar, neusriemcontrole niet goed uitgevoerd enz enz.
In het begin moest wel de helft van de filmpjes officieel afgekeurd worden, toen waren we nog coulant. Maar nu zou het toch duidelijk moeten zijn hoe het moet..

Ik weet nog wel dat tegenstanders zeiden: dit is toch niet eerlijk want dan filmen ze gewoon 10x opnieuw. Maar volgens mij valt dat erg mee, het is toch best een gedoe en na 2 pogingen worden ruiter, paard én filmer het echt wel zat.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:59

Nou inderdaad. Ik denk dat dat laatste wat je noemt niet zo veel gebeurd en het heeft ook geen zin denk ik.

Dan leer je er ook niet veel van en sowieso als ik constant op 1 dag zou herhalen wordt het er niet beter van volgens mij.

Ik denk ook dat je dat wel kunt zien aan de filmpjes als er ook eens wat tussen zit waar dus niet alles vlekkeloos gaat. :D
(Dat ben ik dan dus bijvoorbeeld hahaha :evaw: )

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:27

Protocol alweer binnen. Echt snel!
Maar zoals verwacht dit keer slecht gescoord en helemaal terecht. Slechts 173 punten.

Maar goed, op naar de volgende. Dan gaan we weer opnieuw ons best doen :))

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 23:06

Jammer Melzazu! Wel weer bruikbaar commentaar, hoop ik? En de aanhouder wint! Blijven oefenen, blijven proberen zou ik zeggen :j

Ik ga begin september de laatste keer (hopelijk O:)) B starten, en wil dan kijken of ik die week erna eens een L1 proef online kan opsturen.

En Lumi, gefeliciteerd met je laatste punten in de B!! *\o/* Op naar de L1!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 08:40

Commentaar was gewoon terecht en kan ik zeker wat mee. En inderdaad: Oefenen, oefenen, oefenen.

We gaan gewoon verder hoor :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:54

Leuk hoor! Zo kunnen we elkaar ook lekker aan blijven moedigen! :D

Poppy12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:18

Hoi, vandaag proefjes opgenomen voor mijn dochter. En bij insturen pas gezien dat het proef 28 is i.p.v. proef 26. Stom natuurlijk, niet eerst gecheckt. Was zo in de veronderstelling dat online zelfde (eerste) proef zou zijn als op de wedstrijden. Een jury die het proefje wil bekijken en tips wil geven? Ze rijdt zondag haar eerste L2 wedstrijd en ze zou het heel fijn vinden als ze weet waar ze staat en waar nog aan te werken.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:32

Ik heb het proefje beoordeeld en tips gegeven!

Veel succes voor je dochter Poppy

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:45

Tilmar schreef:
Ik heb het proefje beoordeeld en tips gegeven!

Veel succes voor je dochter Poppy

Wat fijn dat je dat hebt gedaan _/-\o_

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:49

Ik heb vanochtend weer eens de tijd gevonden een proefje op te laten nemen. Uiteraard al ingestuurd dus we wachten het weer af.

Zelf vond ik het veel beter gaan dan de laatste keer. Eens zien of de jury het daar ook mee eens is. :D

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:23

Laatste keer dat ik een online proefje opnam was tijdens corona rond maart/april 2021. Afgelopen weekend na 2,5 jaar weer eens een proefje opgenomen, voelde als vanouds. Met een 4-jarige (zo'n 5 maand geleden beleerd), haar debuut. Ben heel benieuwd naar de beoordeling! Ze is nu ook wel klaar om op pad te gaan dus binnenkort ook maar eens fysiek op wedstrijd.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:33

Oh wat leuk miriammiddel.
Allebei in spanning voor de beoordeling dus :D

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:55

Ja klopt haha! Weet nu namelijk überhaupt niet wat jury's er van vinden, dus toch wel dubbel spannend . Maar dan is online als debuut toch wel een leuk begin zo om te oefenen vind ik! Alles is nog niet perfect, is namelijk echt een dame met veel go en toch wat weinig geduld nog soms haha... en dat heeft sowieso tijd nodig...

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:09

Ik heb mijn beoordeling weer binnen en heb nu weer een winstpuntje gereden *\o/*

Verder vond ik het halthouden en groeten echt heel mild beoordeeld want hij stond amper stil of begon te wijken :oo
Dus ik snel afgegroet haha. Stond er: langer stilstaan en wat scheef. Een 5, nou als dat veel minder was geweest had ik het ook begrepen :j

Maar we kunnen weer verder met oefenen/trainen +:)+

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 12:56

Ik heb afgelopen dinsdag mijn protocol terug en ik had maar liefst 201 punten!! Ubertrots natuurlijk. Die zondag er voor nog 181 en 193,5 op wedstrijd gereden. Zo schiet het lekker op. Wil graag iig een winstpunt in de M1 ooit halen. Ik heb nu 7 winstpunten in de L1. Tenminste denk dat 201 punten ook gewoon meetelt als 2 winstpunten?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 13:54

XRuby_SymmyX schreef:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn protocol terug en ik had maar liefst 201 punten!! Ubertrots natuurlijk. Die zondag er voor nog 181 en 193,5 op wedstrijd gereden. Zo schiet het lekker op. Wil graag iig een winstpunt in de M1 ooit halen. Ik heb nu 7 winstpunten in de L1. Tenminste denk dat 201 punten ook gewoon meetelt als 2 winstpunten?

Wauw!!! Wat mega goed zeg!
Ja 201 zou gewoon 2 winstpunten moeten zijn mits je niet over de 5 online punten gaat dan.
Want boven 5 telt dan niet meer mee online heb ik begrepen.

Van harte gefeliciteerd *\o/*

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:27

Gefeliciteerd Melzazu!! Smaakt vast naar meer :D en op zich wel fijn dat ze dan niet meteen heel heftig punten, een 5 is in de B genoeg om aan te geven dat het niet goed was denk ik. Als je heftig eronder gaat zitten werkt het ook weer zo demotiverend.

En ook gefeliciteerd Ruby_Symmy!! Mooie punten hoor! :j

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:31

Urbiezira schreef:
Gefeliciteerd Melzazu!! Smaakt vast naar meer :D en op zich wel fijn dat ze dan niet meteen heel heftig punten, een 5 is in de B genoeg om aan te geven dat het niet goed was denk ik. Als je heftig eronder gaat zitten werkt het ook weer zo demotiverend.

En ook gefeliciteerd Ruby_Symmy!! Mooie punten hoor! :j

Ik heb er vooral heel veel lol in dus we gaan zeker lekker verder
Oktober wil ik zeer waarschijnlijk naar een meetmoment in de buurt. Eens offline starten om het zo maar te noemen hahahaha.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 22:26

Dank jullie wel nee zit niet over de 5 heen. Is mijn 2e proef ingeleverd en op die ander 1 punt nu 2 punten dus stel ik krijg er weer 2 bij mag dat allemaal nog meetellen en hoef ik er zaterdag maar 1 te rijden maar ik ga gewoon voor de eventueel 2 winstpunten zaterdag hoor. Alleen 2e uit wedstrijd en ben nog best gespannen.