Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:09

Ohjee, ik had ook niet gedacht dat het helemaal openbaar zou komen te staan :+ de mijne is wel een leuke voor 'zo moet het niet', dus leuk voor een instructeursopleiding, maar niet om zo in de app open te gooien. Ik vraag me ook echt af of dit de bedoeling is, of dat een jury per ongeluk een vaste verbinding met de app heeft gekregen ofzo.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:09

carika schreef:
Ik hoop dat het een foutje is... als ze filmpjes willen delen voor jury opleiding of iets dergelijks is dat prima. Als ze het zo openbaar plaatsen zou ik tenminste verwachten dat het begin weggehaald wordt, waar je naam genoemd wordt etc.

Nou idd. Maar dit is voor het eerst dat zo filmpjes zichtbaar zijn toch? Ik hoop dat het een foutje is aangezien er blijkbaar geen extra toestemming is gevraagd om het openbaar te delen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:10

Desondanks mensen toestemming hebben gegeven in de alg voorwaarden vind ik het zomaar publiek gooien van iemand zijn proef geen stijl eerlijk gezegd.. daar mag je van te voren wel een mailtje aan wagen. Ik vind trainingsdoeleinden (bij bijv een jurycursus) iets heel anders dan wat hier nu gebeurd :=
Laatst bijgewerkt door Queelens op 09-06-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:11

Dee_Es schreef:
carika schreef:
Ik hoop dat het een foutje is... als ze filmpjes willen delen voor jury opleiding of iets dergelijks is dat prima. Als ze het zo openbaar plaatsen zou ik tenminste verwachten dat het begin weggehaald wordt, waar je naam genoemd wordt etc.

Nou idd. Maar dit is voor het eerst dat zo filmpjes zichtbaar zijn toch? Ik hoop dat het een foutje is aangezien er blijkbaar geen extra toestemming is gevraagd om het openbaar te delen.

En jij denkt dat de KNHS extra toestemming zou vragen? O:)

Vind dit idd niet dusdanig als voor trainingsdoeleinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:12

Dee_Es schreef:
carika schreef:

Als het een foutje is en je krijgt er op een ochtend meerdere meldingen van dan heb je dat binnen een uur gefikst mag ik hopen. Anders lopen de lijntjes daar wel heel lastig :+

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:13

Ik ben wel benieuwd of er ook filmpjes van een andere klasse of een ander event online komen te staan. Dit lijkt mij eerder een foutje.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:18

Dit lijkt mij niet alleen een foutje, dit lijkt mij ook nog wel in strijd met de privacyverklaring van de app én met de AVG. Info voor trainingsdoeleinden gebruiken is echt wel wat anders dan via een app het filmpje inclusief persoonlijke gegevens als voorbeeld met iedereen die de app heeft delen.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:18

Dit is vast in strijd met de avg.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:20

[quote="Queelens”]
Als het een foutje is en je krijgt er op een ochtend meerdere meldingen van dan heb je dat binnen een uur gefikst mag ik hopen. Anders lopen de lijntjes daar wel heel lastig :+[/quote]

Niet persé. Ik verwacht dat er een externe partij is die het programmeer werk doet en dat kan makkelijk een paar uur duren als dit echt een bug is een geen stagiaire die een verkeerd vinkje heeft gezet. :o

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:25

wythlove schreef:
Dit is vast in strijd met de avg.

Dit is 100% zeker in strijd met de avg haha. Daar hebben ze meer voor nodig dan alleen die privacyverklaring die ze nu hebben.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:26

carika schreef:
[

Ook met een externe partij die een bug in zn app heeft had dit al gefikst mogen zijn. Ze beginnen daar mag ik hopen voor 9u, toen was de melding al lang gemaakt. Het is inmiddels half 12 :+
Dit soort problemen krijgen als het goed is ook bij de externe partij een hoge prio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:31

Heeft KNHS al geantwoord hierop? Ik vind dit echt niet kunnen eigenlijk.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:31

En als er zo'n bug in zit, dan kun je toch heel even de website unavailable maken. Flopflop, klaar.
Ik heb knhs ook gemaild en geappt, dit kan echt niet.

Citaat:
Is het de bedoeling dat er drie M1 proeven zichtbaar zijn op paardrijden.nl, compleet met combinatienummer, complete filmpje met paspoort, voorstellen etc? Ik dacht dat filmpjes jullie eigendom werden en dat ze zouden worden gebruikt voor opleidingsdoeleinden, intern bij de KNHS. 
Citaat:
Bedankt voor je berichtje. Dit is zeker niet de bedoeling. We gaan er meteen achteraan!

Binnen 10 minuten antwoord

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:42

Caritas schreef:
En als er zo'n bug in zit, dan kun je toch heel even de website unavailable maken. Flopflop, klaar.
Ik heb knhs ook gemaild en geappt, dit kan echt niet.

Is het de bedoeling dat er drie M1 proeven zichtbaar zijn op paardrijden.nl, compleet met combinatienummer, complete filmpje met paspoort, voorstellen etc? Ik dacht dat filmpjes jullie eigendom werden en dat ze zouden worden gebruikt voor opleidingsdoeleinden, intern bij de KNHS. 
Citaat:
Bedankt voor je berichtje. Dit is zeker niet de bedoeling. We gaan er meteen achteraan!

Hihi, gaat onze moment of fame :P.
Nee grapje. Had het niet erg gevonden als mijn filmpje erop stond, vond het alleen vervelend dat het met naam en toenaam werd geplaatst. Zonder introductie had ik er minder moeite mee :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:45

Ik zie er nog steeds maar 1 ?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:46

Ze zijn niet meer te zien nu :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:52

het was nog veel erger, je kon heel gemakkelijk allerlei filmpjes bekijken. Ik heb de knhs getipt, ga hier verder niet toelichten hoe en wat.

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:55

@Annetje ah dat zou het kunnen zijn, ik had gelezen dat in het bericht alleen “filmcheck + combinatienummer” moest staan. Waarschijnlijk verkeerd gezien :+

Ik zie de filmpjes ook niet meer

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:56

@Liellie, ik kan dan wel gokken hoe en dat is wel wat slordig. Is dat ook opgelost met het onzichtbaar maken van de M1-proeven?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:04

Hilli schreef:
@Liellie, ik kan dan wel gokken hoe en dat is wel wat slordig. Is dat ook opgelost met het onzichtbaar maken van de M1-proeven?

nee

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:09

Lielle schreef:
het was nog veel erger, je kon heel gemakkelijk allerlei filmpjes bekijken. Ik heb de knhs getipt, ga hier verder niet toelichten hoe en wat.

Klopt, ik zocht voorbeeld filmpjes via Google en kon er in de zoekresultaten toen een heleboel vinden van L1 vanaf de site paardrijden.nl

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:11

Ze zijn dus het www al over. Well done knhs :n

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:12

Inmiddels bericht terug waarom onze proef op uitgesloten stond. Het filmpje werd na 23 sec afgebroken dus we hebben het maar op vrijwillig ring verlaten gezet... ehmmmm ik heb hier toch echt bijna 7 minuten ge-upload..

Weer maar een poging opnieuw insturen.

Kunt u nakijken of de andere proeven wel in orde zijn?

Nee die zijn er niet?

Zucht... ik heb echt medelijden met de servicedeskmedewerker ... poging 7 dan maar.

Ik durf niets te wissen voordat we punten terughebben.

Ik vind uitgesloten ook niet zo leuk staan tussen de resultaten. Pony komt ooit te koop en dan moet ik maar hard maken dat het een foutje is

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:13

Lielle schreef:
Hilli schreef:

nee

Je kunt inderdaad nog steeds de filmpjes van anderen bekijken. Maar "daar" verdwijnen de oude filmpjes op een gegeven moment wel. Maar het blijft vreemd dat alle filmpjes openbaar staan of hebben gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:15

maar iedereen heeft zelf toestemming gegeven dat de KNHS eigendom wordt en de filmpjes gebruikt of wat dan ook.... dat wist je van te voren.