[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 11:37

MyWishMax schreef:
Ik lig nu plat op de bank, 2e proef heb ik echt met tranen in ogen gereden dus moet zelf wel naar de fysio.

:(:) hopelijk gaat het snel weer wat beter. En snap dat je er dan voor kiest zelf even los te werken, had ik ook gedaan in dit geval!

Had gisteren echt een fijne les bij de nieuwe instructrice :D Karel liep zo fijn dat ik bijna iets had van whats happening  :+  Mooi op eigen benen, trok er goed aan. Aanleuning constant met nek op hoogste punt en van de hand af  daardoor konden we in de les finetunen. Echt huiswerk mee voor de keertwending, hij laat snel zijn spilbeen staan (heeft ze echt fijn mee kunnen helpen) en de vliegende wissel. Laatste in de les deed hij echt mooi. Instructrice had er veel vertrouwen in dat we het goed gingen krijgen <3 ik ga volgende maand weer naar haar toe.

Verder ben ik wel erg benieuwd naar de persconferentie van vanavond en de nieuwe maatregelen. Kan mezelf mooi bezig houden met uit het hoofd leren van proef 19 zodat ik die morgen zelf kan oefenen :')

Fleury

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:29

Helaas geen debuten, geen selecties en voor ons waarschijnlijk niet eens online rijden.
Ik had gehoopt dat als de wedstrijd niet meer door kon gaan, ik wel m'n M1 debuut online had kunnen maken. Maar nu lees ik overal dat het tot en met L2 is en daar baal ik wel van. Daar mag ik nog wel aan meedoen maar is niet echt motiverend en zonder echt een doel dus dat ga ik ook niet doen.

En ik baal ook voor jou Urosa: jij wilde zo graag en helemaal je route uitgestippeld en nu on hold.

Maar zag het van de wedstrijden wel al aankomen, maar van online niet.
Maargoed er zijn wel belangrijkere dingen waarom ik nu baal die veel grotere gevolgen hebben voor m'n gezondheid. Bij jullie ook?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:36

Is er al definitief iets gecommuniceerd? Bij mijn staan de wedstrijden nog steeds alsof het doorgaat. Maar goed ik denk dat het afwachten is tot de veiligheidsregio de noodverordening vrijgeeft.

Hier is het alleen weer chaos met werk. De tweede sluiting en we zitten te wachten op de noodverordening voordat we definitief kunnen beslissen wat open kan blijven en wat niet.

Vooral die onzekerheid dat je geen idee hebben voor hoelang is slopend.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:43

Nou ja, wat is definitief? Op de site van onze kring staat ook nog dat het door gaat maar het lijkt me vrij definitief als de persconferentie zegt: geen wedstrijden.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:08

Ik heb ergens de verwachting dat ze nog mogelijkheden aan het onderzoeken zijn. Ik moet alleen nog zelf bedenken wat ik daar van vind.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:23

Ik verwacht ergens wel, dat als wedstrijden en/of meetmomenten niet meer mogen ze het online rijden voortzetten zoals het was. De berichten gingen wel over het voortzetten naast de reguliere wedstrijden.

Verder zit ik ook te wachten op definitief bericht van de KNHS, en met mij denk ik ook veel anderen en wedstrijdorganisaties.

Zou inderdaad ook erg jammer zijn nu we in zo'n lekkere flow zitten -O-

Voor de rest heeft het weinig effect op mij. Ik kom verder alleen in de supermarkt, droeg al mondkapje en als we op visite gaan met max 4.

Vind het vooral heel erg voor alle ondernemers en verenigingen die nu gestraft worden omdat mensen, en vooral de jongeren niet luisteren.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:52

Mijn wedstrijd van de 31e is nu officieel geannuleerd.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:12

Ik hoop dat ze het online weer snel open gooien. Dan kan ik in elk geval wat punten halen in het L2 en als we dan weer op pad mogen is mijn doel mikken op 195+ proeven IPV de 185jes wat momenteel mijn niveau is.

Gisteren matig gereden, de paarden staan nu in de bak en ik kwam er pas achter toen ik erop zat dat er een groot gat gegraven was in de hoefslag 12m UT de hoek. Fiddy denkt blijkbaar dat ze een Duitser is. Dus daar moest ik omheen rijden. En al is je bak groot genoeg ik heb toch altijd de neiging dat stuk op te zoeken en me er aan te ergeren. Vanmiddag maar dichtgooien voor ik les heb en voortaan eerst de bak volledig controleren voor ik erop ga.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:44

Ik heb gisteren fijn gereden, wat simpel gehouden omdat de les natuurlijk zwaar was. Hij was gespannen door de wind, maar mooi kunnen laten af vloeien. Nog even proef 19 gereden en ik vond hem eigenlijk makkelijker dan de meeste M1 proeven (vast ook gelijk de enige M2 proefwaarvan ik dat vind :+ ).

Mijn wedstrijd van 18 oktober is ook afgelast, baal er wel van, had er zoveel zin in ook.

Ik hoop ook dat ze snel online open gooien, zou het wel fijn vinden om me alvast M2 te kunnen klasseren. Mijn wedstrijd van 1 november zal ook wel niet doorgaan. Hopelijk kunnen we dan 15 november weer van start.

Marjolein, ik vind het ook vervelend als er zulke plekken in de bak zitten haha. Verstandig om ze dan van te voren dicht te maken en hopelijk kun je fijn lessen!

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:55

ik baal ook, zou ik eindelijk weer op wedstrijd de 25e, ben ik weer net te laat :(
Nou ja, misschien gaat het online rijden weer snel van start inderdaad, dan wellicht daar maar weer een poging mee wagen.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 18:30

10. WORDT HET WEER MOGELIJK OM ONLINE DRESSUURPROEVEN TE LATEN BEOORDELEN?
Ja de pilot van afgelopen jaar wordt voortgezet en het wordt weer mogelijk om online dressuurproeven te laten beoordelen t/m de klasse M2.

De verwachting is dat hierover maandag 19 oktober meer informatie komt

Dus ook wij kunnen weer aan de slag ;)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:55

*\o/* ik ben er ook blij mee, ga liever op wedstrijd maar fijn dat we zo niet helemaal 'stil' hoeven te staan.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:29

Een beetje regelmaat in proeven rijden vind ik ook fijn. Maar nu hopelijk wel iets meer keuze in de te rijden proeven. Desnoods dat je als combinatie maar 2 keer achter elkaar dezelfde proef mag rijden.

Ergens ben ik ook wel blij om nog even door te trainen, van de juf moest ik op 210+ proeven gaan richten IPV 195. Nouja ook een leuk doel.

Mijn les was weer fijn. Al voel ik me echt motorisch gestoord dat ik niet eens fatsoenlijk buitenstelling kan vragen in de galop. Maar na een paar rondjes waarbij ik slingerend over de hoefslag ging verbeterde de galop wel, was de aanleuning beter en was ze een stuk korter in der lijf.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:15

Zo jammer dat de echte wedstrijden nu weer stil liggen, we hadden ons er wel op verheugd om Gen nog mee te nemen nu het nog kan qua dracht. Het zou wel heel leuk zijn als de online proefjes weer kunnen ter compensatie. :j
We kunnen alleen nog steeds geen goede middengalop op een volte, dus als het weer proef 18 wordt.... :o _O-

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:20

Ik hoop dat ze bij het kiezen van de proef een beetje rekening houden met de plek waar alles uitgevoerd moet worden. De afgelopen proef moest heel veel bij de c gedaan worden in de M1 proef. Als je filmer dan niet verder naar achter kan moet je zelf creatief rijden of zie je alleen een lichaam ofzo.

De wedstrijd van de 31e zou ik rijden met een dagpas. Maar nu gaat die wedstrijd niet door en dan is het veel geld wat je niet terug krijgt. Dus ik heb een mail gestuurd en nu mag ik 1 malig de datum veranderen en daar mag ik 12 maanden over doen :D dus geen haast. Maar misschien wel mijn M1 debuut online??? Ookal krijg ik live hogere punten dan online.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:09

Fleury: gelukkig goed geregeld met de dagpas zo!

Imaginaerum, wij kregen er wel ok cijfers voor. Maar ik ben zo blij dat ik geen middengalop meer op de volte hoef :=

Marjolein, leuk dat je trouwens les hebt van K.m ik zag het door de gedeelde post op Instagram haha. Poeh, om 210 te halen speelt de kwaliteit van je paard ook wel mee, en de voorkeur van de jury. Ga ik met Karel niet halen. En voor mij perfecte M1 proef leverde 191 op, nu heb ik ook wel hoger gescoord voor mindere proeven, dus met een andere jury was het wellicht ergens rond de 200 geworden. Maar meer denk ik niet.

Vandaag fijn getraind, dingen uit de les kon ik goed oppakken.

Ik hoop ook op meer variatie qua proeven. Maargoed, ik hoop nog steeds dat het maar voor een maandje is :+ zodra ik weer op pad kan ga ik niet meer online. Heb zelf echt veel meer lol aan op pad gaan, vind ik mentaal makkelijker :')

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:29

Ik vind middengalop op de volte makkelijker dan op de rechte lijn. Als ze dan haar kont naar binnen gooit dan valt het minder op. Ze moet nog een paar flinke stappen maken in het recht worden.

Ja ik les heel graag bij Kim. En als ik het geregeld krijg met een auto dan ga ik ook graag met haar het bos in. Zij zegt dat het kan zulke punten als ik de aanleuning echt goed krijg. Ik denk dat Viola ook wel de kwaliteit heeft, alleen ik moet het er dan wel uitrijden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:50

Zijn er al mensen die online M1 hebben ingeschreven?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:00

Marjolein, wel tof dat Viola zoveel kwaliteit heeft! En dat is inderdaad een voordeel van een volte, ik vind op de rechte lijn goed naar voren schakelen makkelijker.

Ik heb me 2x opgegeven voor de M2 :D
Event van 22 oktober was een beetje een foutje. Maar gelukkig wil mijn zusje morgen wel komen filmen. Heb gisteren fijn kunnen rijden dus dat geeft moed.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:51

Fleury schreef:
Zijn er al mensen die online M1 hebben ingeschreven?

Ja! Jij ook? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:05

Ik heb me niet ingeschreven, ga ik niet doen ook denk ik. Tenzij het volgend jaar nog steeds alleen online is. Maar komende maanden aan de slag om de galop te verbeteren, nog rechter te maken en de stiekeme hoop houden dat de selecties nog doorgaan :+ Dus dat betekent nog L2 blijven rijden en anders ergens eind van het jaar/begin volgend jaar M1.

Leuk doel Marjolein! Ik wil altijd gemiddeld 65% kunnen scoren over meerdere proeven én zelf een fijn gevoel hebben. Heb dan wel boven de 210 gehaald, maar eigenlijk maar 1 wedstrijd écht naar mijn zin gereden. Maar ik haal het op de nette afwerking en constante beeld en niet op kwaliteit van het paard haha. Hoe stom het ook klinkt, die kwaliteit is juist ook lastig. Tenminste dat had ik bij de paarden met meer kwaliteit, om daarmee een simpele nette proef te rijden was niet zo simpel. :+

Urosa, fanatiek! Succes!

Ik heb liever middengalop op de volte, maar dat komt omdat we nog niet ver genoeg zijn qua opvangen en rechthouden. Als dat beter voor elkaar is vind ik rechtuit makkelijker, dan is verschil beter te zien.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:06

ik ook voor de 29e. Omdat ik de 25e wedstrijd zou hebben dit als alternatief. Voor het eerst in tijden weer een proefje rijden + wij scoren online net als Fleury lager dan in real life, dus ik verwacht er niet te veel van. Maar het lijkt me wel goed om weer eens een proef te rijden om er weer in te komen, dus we gaan er gewoon voor :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:58

Ik ben ook heel benieuwd wat we gaan doen qua punten in de M2. Zullen we nu met weer zo snel punten terug krijgen als op het laatst? <<)

Eerst de proef morgen maar eens rijden :')

Qua doel eenmaal in een klasse rij ik liever wel rond de 65% Voor de eerste keer is het vooral aftasten en verwacht ik niet zoveel. Heb de proef door mijn foutje en over enthousiaste actie ook niet een keer kunnen rijden.

Leuk dat er een aantal in dit topic ook online starten!

MyWishMax, ik hoop ook dat we dit jaar nog op wedstrijd kunnen hoor :=
Laatst bijgewerkt door urosa op 20-10-20 14:21, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:10

Nee 1e keer is altijd maar afwachten. Ik wil thuis wel makkelijk er doorheen komen, maar het is altijd anders. Dan maken punten weinig uit, want die heb je juist nodig om te kijken waar je staat ene aar je aan moet werken.

Ik ben benieuwd, mogen wij hem ook zien haha

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:34

MyWishMax schreef:
Ik ben benieuwd, mogen wij hem ook zien haha

Niet dat ik de M2 niet wil zien maar dat wilde ik aan wat M1 starters vragen, of ik hun online proef zou mogen zien. In het topic of via pb. Ik heb dus die dagpas die ik in kan zetten en weet dat er verder geen indoor mogelijkheden voor mij zijn (geen trailer en alles is indoor te ver weg). Maar ik heb echt drempelvrees := ik durf echt niet. Laatst in de L2 op wedstrijd in elke proef een winstpunt gereden dus dan zou 170 in de M1 ook wel mogelijk moeten zijn (en ze loopt nu beter) maar ik durf het gewoon niet.
Het gaat steeds slechter met mij dus als ik het wil doen dan moet ik het nu doen. Ben niet bang voor geen winstpunt want die verwacht ik niet eens maar wel om echt af te gaan ofzo. Maar zou het zo leuk vinden om gewoon 1 keer M1 gestart te zijn. *dilemma*