het staken is op dit moment als je iets vraagt waar hij geen zin in heeft, oren naar achter / afremmen beginnen met bokken en proberen stil te gaan staan en als ie dan stil staat op geen een hulp meer reageren, gebruik je zweep gaat ie vanuit stilstand bokken. Hij was ook gewend om dan flink been te krijgen (manege actie been)
Ik heb besloten om hem niet meer met zweep te rijden en juist minuscule lichte hulpen te gebruiken. De eerste dag verraste hij mij in het begin met zijn acties, maar hij blijft vrij constant het zelfde patroon aanhouden dus dat had ik al snel in de gaten en dan kan je het proberen te voorkomen.
Ik snap best dat een pony ruiter van een jaar of 12 dit dan niet opgelost krijgt en bang word (en dus afstapt en voilla pony heeft gewonnen en doe het de volgende keer nog erger)
heel klein is ie niet hoor, 1,47,5 gemeten in paspoort wel weer een NRPS (geef mij maar NRPS / AV of welsh dan ben ik happy) dus niet zo heel breed. Vind hem eerlijk gezegd ook schraal, geen bespiering meer en ik zie mn pony's graag wat voller, maar dat is op te lossen met training en voer. Voor het echte mooi ben ik er ook wel te groot voor, maar ik weeg zo'n 60kg dus van mn gewicht zal die geen last hebben.