[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:53

Urosa, zet 'm op vanavond!
Fleury, wat een vooruitgang hebben jullie weer geboekt sinds jullie dieptepunt. Ik hoop dat dat je ook motivatie geeft om goed voor jezelf te blijven zorgen. :knuffel:
Marjolein, herkenbaar die pissigheid als het moeilijk wordt, ik heb ook zo'n merrie. :D Met tijd, geduld en toewijding wordt het steeds wel een beetje beter, maar het kan wel frustrerend zijn. :')
MyWishMax, wat een prachtige resultaten, gefeliciteerd!

Ik heb niet zoveel inhoudelijks te melden, Gen heeft haar jaarlijkse APK weer gehad van inenting, tandarts, zadelmaker en fysiotherapeut. Geen grote bijzonderheden tegengekomen, nu weer opbouwen. :)

Fleury

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:59

Je kunt maar beter alles tegelijk gehad hebben Imaginaerum, dan kun je vol goede moed weer verder.

Ik ben erg benieuwd naar de uitslagen van Urosa :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:53

Imaginaerum, fijn dat de APK er op zit. Ik spreid de APK even over wat maanden uit. Deze maand een zadel checkup, volgende maand een Peut en daarna een keer een Birgit/hoofdstel sessie.

Ik zat even in je veulen topic te neuzen! Wat leuk dat ze een veulentje krijgt. Tot wanneer wil je door blijven rijden?(in hoeverre dat nu te bepalen valt).

Vi ging vandaag best fijn tijdens de les, ze wordt sterker en ik kan haar steeds beter op lengte houden. Weer genoeg huiswerk, maar dat houdt me wel gemotiveerd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:41

Wat lief dat jullie zo meeleven! Lees het net op bed en moet toch nog even reageren :D Karel was eens braaf met inrijden, dat was zooo fijn! Begin je toch heel anders zo'n wedstrijd. De eerste proef ging echt super fijn. Die had niet veel beter gekund. Volop genieten, lachen en sturen. 2de met 191, de tweede proef was ik zelf wat vermoeid, moest ik er ook iets meer aan werken. 1ste prijs met 197. Was dezelfde jury. Had zelf dus de eerste proef hoger verwacht. Maar maakt niet uit, ik ga nu dus 18 oktober M2 starten *\o/* en wel tof dat ik heb kunnen afsluiten met een nieuw PR :D

Marjolein fijn zo'n goede les die zo'n boost geeft!

Imaginaerum: fijn dat alles weer tip, top in orde is! Ga je nog M1 starten als het opbouwen goed gaat <<)

Fleury, ik snap de punten wel bij deze proef, ze is de hele proef niet lekker door haar lijf. Maar echt super knap dat je het in zo'n korte tijd weer hebt kunnen ombuigen!! Hoe gaat het nu met je gezondheid, val je nog steeds zo af?

En ik blijf graag meepraten, vind het juist zo gezellig hier :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:55

Wauw gefeliciteerd met je je prijzen en 3 winstpunten en ook gewoon dat hij gelijk fijn voelde en het genieten was. Dat is toch heerlijk! :) super knap gedaan en mooie afsluiting van de
M1!

Urosa:ja, het was ook gewoon slecht. Echt niet meer leuk.
Des te leuker om dan nog geen 1.5 maand later 4 winstpunten te rijden hoewel het allemaal nog tussen de 181 en 189.5 zat. En nu moet t nog beter.

Mijn gezondheid is nogsteeds niet goed. BMI is 15.5 maar we moeten het er mee doen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:27

Mooie punten Urosa (ik had ze gisteren stiekem al op Instagram gezien). Fijn om met zulke punten te overgang te kunnen maken naar het M2.

Wat vervelend Fleury dat je gezondheid nog steeds niet goed gaat. Je BMI klinkt inderdaad niet fijn. Logisch dat je energielevel dan laag is en je het rijden goed moet plannen. Maar je bent je er wel bewust van en dat is vaak wel hetgene wat eerst nodig is om het te kunnen veranderen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:38

Ik kan hier bijna niet wachten tot 18 oktober :') heb zelf ook nog nooit M2 gestart dus heel veel zin in een nieuwe klasse. Het voelt inderdaad wel fijn dat ik nu al 2x 195+ heb gereden. Ik hoor veel dat de overstap van de M1 naar de M2 zowat de grootste is, dus ben heel benieuwd hoe we gaan scoren.

Fleury, oef dan zit je echt onder de 18,5.. lukt het wel wat om aan te komen? Knap hoe je alle ballen nog hoog houdt hoor :(:)

Marjolein: heb jij alweer een wedstrijd gepland staan?

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:49

Ja ik mag de 18e. En zoals ze vandaag liep durf ik dat ook makkelijk aan. Met de les afgelopen week even streng geweest op het terugschakelen en dat halt ook halt is en niet een pasje extra en dan pas staan. Streng zijn werpt z'n vruchten af want ze staat nu snel vierkant stil (en ondertussen mis ik dat extra stapje en zit er verbaasd op dat ze al stilstaat).

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:48

Marjolein, geen idee hoe lang we nog doorgaan. Ze wordt al wel dik, dus ik dacht dat het binnenkort wel op zou houden, maar mijn dierenarts zegt dat deze dikheid nog niet helemaal van het veulen komt. Ze zegt dat dit komt omdat de buikspieren van Gen niet sterk genoeg zijn, en dat ik daarom echt door moet trainen zolang Gen nog aangeeft dat ze dat wil. Gen voelt nog goed aan, dus voorlopig gaan we door. Als het zadel niet meer goed past, dan ga ik alleen nog aan de dubbele longe (dat doe ik sowieso 1-2 keer per week) en grondwerk doen, maar voorlopig past alles nog goed en gaan we nog even door met zwangerschapsgym. :P
Fijn hoe een goede les kan motiveren! Herkenbaar, dat geeft mij altijd weer een extra drive. :D Herkenbaar trouwens met terugzetten, Gen probeert dan ook altijd nog even een stukje door te drammen.

Urosa, van harte gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen! Op naar het M2! *\o/* Knap hoor, ik krijg bij de meeste M2 proeven zo ongeveer hartritmestoornissen als ik eraan denk dat wij die zouden moeten rijden. :')
Ik ga stiekem nog even de baan in deze maand, niet doorvertellen. ;) Het is zo dubbel, het M1 niveau moet echt vanuit onze tenen komen en als we ook maar een klein foutje hebben, dan zijn we al geen winstpunt meer waard.. Maar aan de andere kant, nu kunnen we haar nog meenemen en we hebben er plezier in.. Binnenkort wordt het na m'n werk te donker om nog te kunnen trainen, we hebben alleen een buitenbakje met een beroerde bodem en voor verlichting betalen we behoorlijk veel per keer met een muntensysteem, dus eigenlijk niet zoveel zin in. :o Ook is het voor mij nu wat makkelijker met vervoer omdat mijn moeder thuiszit omdat haar werk stil ligt door corona, en ik altijd afhankelijk ben van haar auto en haar hulp.. Dus ergens toch maar besloten deze maand nog even proefjes te rijden, zonder enige verwachting en gewoon voor de lol. :)

Fleury, sterkte en ik hoop dat je je kracht vindt om jezelf weer te herpakken richting een gezond gewicht.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:09

Imaginaerum: verstandig om dan nog even door te gaan met trainen zolang het goed gaat! Sterke buikspieren is ook wel fijn voor het herstel na de bevalling straks. Leuk dat je nog gaat starten! Maar dat muntensysteem voor verlichting klinkt wel vrij waardeloos ja :o Wanneer is je eerste wedstrijd weer?
Ik reed al wel wat lijntjes van de M2 proef in de training, maar alles achter elkaar gaat toch anders zijn. Ik krijg er geen hartritmestoornissen van, maarja we zijn onderling ook al een Z1 proef doorgekomen dat scheelt :') We gaan ze zondag nog even thuis oefenen :j

Marjolein: nog L2 toch ook? En dat consequent zijn op halt staat wel veel netter ja!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:20

Volgens mij gaan we bijna allemaal de 18e starten? :)) Gelukkig rijden wij proef 15 en 16 nog in oktober, scheelt weer nieuwe proeven stampen. Mijn moeder heeft stress van voorlezen, dus sinds een half jaar besloten dat ik alles uit mijn hoofd ga rijden en dat bevalt goed. Ik merk ook dat ik er bewuster van ga rijden in mijn proeven. :j

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:37

urosa schreef:
Marjolein: nog L2 toch ook? En dat consequent zijn op halt staat wel veel netter ja!

Ja klopt. Ik doe gewoon een lange voorbereiding op m'n M1 debuut. Nouja die plan ik ergens begin 2021 als we dit lijntje voortzetten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:56

Leuk dat we allemaal de 18de gaan starten :D ik hoop echt zo dat de wedstrijden door kunnen blijven gaan ivm corona. In ieder geval de 18de nog, heb ik tenminste mijn M2 debuut gehad,is daarna een pauze om door te trainen niet zo erg :o

Knap 2 uit je hoofd! 1 lukt mij ook makkelijk, maar 2 achter elkaar moet ik nog niet aan denken.

Gisteren weer fijn kunnen rijden, zijgangen gaan constanter en de galop-stap overgang wordt steeds meer van mij.
Mijn nieuwe Petries zijn nog vreselijk om mee te rijden, maar gerust gesteld in het Petrie topic hier op bokt. Nog even een maandje afzien :+
Laatst bijgewerkt door urosa op 07-10-20 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:15

Ik heb hier al een poos niet meer gepost zie ik. Met de Corona enzo ook niet zoveel meer gestart, maar ik wil deze maand weer een keer een poging wagen. Het gaat fijn in de training, hopelijk kunnen we de stijgende lijn die we daar hebben ook in de wedstrijden doorzetten. Vorige week onderling gestart en 185,5 en 189 punten gereden. Dat was denk ik soepeler gejureerd dan in het echt (we hadden eerst meegedaan met springen en waren allebei een beetje moe toen het tijd voor de dressuur was), maar toch :+

Voor mij wordt het niet de 18e al, maar voor alle starters op de 18e alvast veel succes!
Leuk dat je hier nu ook bent Fleury! Ik vind het echt superknap wat je met Vera bereikt hebt ondanks alles :)

edit: @ Urosa, ik heb ooit ook petries gehad, dat was idd in het begin even afzien, maar daarna zat het wel prima.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:07

Aaidaa: leuk dat je ook weer komt melden! Fijn dat je zo'n stijgende lijn te pakken hebt! Zat even op je profiel te spieken en jullie zijn lekker afwisselend bezig, leuk hoor! Ik stond eerder met mijn paard (inmiddels verkocht) in Bovensmilde, dus ook gestart in Norg, Bergveen etc.

Ik heb dus ook altijd Petries gehad, maar nog nooit zo'n verharde schaft gehad (was me ook niet verteld). Maar het schijnt op de lange termijn wel voordelen te hebben. We gaan het meemaken. Nu heb ik vooral nog spijt, en was ik dan liever voor een laars zonder verharde schaft gegaan.

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:08

Oh grappig Urosa, kleine wereld ;)
Ik moet zeggen dat ik na mijn harde Petries Ariats gekocht heb en nu nooit meer terug wil, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat zitten.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 17:11

Ik heb oude ariats, heel fijn en bruikbaar. Maar het zijn natuurlijk geen chique laarzen. Ze zijn nu wel bijna op en ik hoop dat mijn kuiten dan weer in m'n oude ariats passen. Maar daarvoor eet ik iets teveel chocola. En anders man lief aankijken of er geen budget is voor een paar Deniro's.

Iemand nog wedstrijd gehad?

Vanmorgen weer les gehad. Niet zoveel bruikbaars als vorige week, maar ook wel fijn dat je bezig kan met bevestigen in het werk. Aanleuning was volgens de juf weer wat beter. De contra lijntjes van het M1 meegepakt en die gaan me wel lukken. Fijn om te merken dat de balans en daarmee de tempo controle steeds beter worden in de contra.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:38

Ik kruip ook weer onder meelees steen vandaan.

Morgen weer eens op pad. Vorige week dinsdag was de fysio er en ik merk nu wel dat hij nog wat balans aan zoeken is rechts achter.
Paar maanden geleden had meneer een fikse wond aan binnenkant en buitenkant achterbeen leek voornamelijk schaafwonden. Denk toch dat hij iets meer last ervan heeft gehad en iets anders is gaan belasten waardoor er iets spierverschil tussen links en rechts is ontstaan.
Nu is alles weer los gemaakt en ik merk dat het iets meer moeite kost om rechts achter er goed onder te zetten en dat hij zijn balans aan zoeken is.
Verder loopt hij al een trein en gaat het best wel ok.
Mocht ook van de fysio op pad en wat is het verschil tussen thuis en op wedstrijd . Thuis vraag ik eigenlijk al meer dan op wedstrijd.
We gaan het gewoon proberen en kijken waar het schip strand.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:22

Ik was gisteren eens toeschouwer, was ook wel een keer leuk :D mijn zusje haar wedstrijd debuut, onderling in de B.

Kimmetje26: dat kan inderdaad best wat invloed hebben. Hopelijk is ie snel weer 100% Veel succes vandaag en ben benieuwd hoe het gaat :)

Marjolein schreef:
Maar daarvoor eet ik iets teveel chocola. En anders man lief aankijken of er geen budget is voor een paar Deniro's.

:')
DeNiro's zijn wel heel mooi, maar zo prijzig.

Fijn dat de aanleuning steeds beter wordt en je meer vertrouwen krijgt in de M1 onderdelen!

Ik ga vandaag even de 2 M2 proefjes rijden die ik volgende week moet starten. Morgen naar nieuwe instructrice voor les, ben benieuwd. Dat is wel fijn in een binnenbak!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:33

Hier even hele hectische weken en paard dat echt niet mee werkt in de galop. Haar goede en slechte kant lijken in galop gewisseld te zijn dus het botst wat, ook omdat ze niet meer op het land komt en altijd last heeft van de wisseling van land naar paddock of andersom. Plus lijf wat dit weer niet fijn vindt. Vanavond ook wedstrijd, dus ik hoop dat we dan even simpel erdoorheen kunnen komen. Zal van de week even grote bijleespost maken!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:43

Hoe ging het Kimmetje?

MWM, lastig als hij daar zo'n moeite mee heeft. De wisseling van galopkant zorgt misschien voor wat strubbels maar geeft ook wel aan dat de problemen niet heel diep zitten en je vooruitgaat. Maar zou wel fijn zijn als hij weer gewoon lekker in z'n vel zit en z'n eigen dingetje doet.
Hier geen echt slechte kant kwa galop. Linksom is ze wat schever maar gaat het schakelen makkelijker, rechtsom is ze wel rechter maar vind ze het lastig om met de schoft omhoog te blijven galopperen.

Urosa, hoe bevielen de M2 lijntjes? Hopelijk bevalt de nieuwe instructrice, mijn bak houdt het nog goed dus ik verlang nog niet naar de binnenbak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:00

Rechtsom is sowieso haar 'moeilijke' kant. Ze wil de linkerkant niet rekken en rechtsachter vindt ze lastiger eronder te zetten. Galop is ook haar slechtste gang, dus komt het het duidelijkst naar boven. Ze loopt het liefst in linkerstelling en buiging en wilde vroeger rechtsom ook graag uitbreken naar links op de volte. Nu is het sturen af en toe lastig in galop en haar onder me houden. Ze gaat graag rennen en over de schouder weglopen met kont naar binnen haha.

Wedstrijd ging niet helemaal tof. Buiging wilde niet helemaal en mijn lijf deed echt niet mee. Wel weer ontdekt dat die merrie echt een superster is met wedstrijden. Uit zichzelf opgericht en veel braver als tijdens trainingen afgelopen weken. Alleen dus niet fijn willen buigen, waardoor we wat onvoldoendes hadden voor onze sterke punten. Was wel 2 keer 1e met 199,5 en 191,5 maar niet tevreden omdat er een paar onderdelen echt slecht gingen die normaal juist heel goed zijn ( een 5,5 voor binnenkomen ipv 8en en aanleuning niet zo stabiel als normaal bijv)

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:29

wedstrijd ging voor mijn gevoel heel erg fijn. hij liep fijn en hij was braaf met rijden. In de proef 1x een stomme actie. geen idee wat hij ineens zag.
De punten vielen wat tegen 177.5 en 180.5
Maar denk dat hij na de fysio behandeling er nog niet klaar voor was.
Ik denk ook dat zijn verwondingen toch wat meer invloed hebben gehad dan dat ik dacht.

Hij was alleen een draak met laden op de heen weg. Het is echt tijd voor mijn nieuwe trailer. Hopelijk gaat het dan beter en heeft hij meer ruimte

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:06

MyWishMax, ondanks jezelf niet tevreden bent toch hele mooie punten en gefeliciteerd met je prijs! Tof dat ze extra haar best doet op wedstrijd! Niet helemaal lekker in haar lijf dus, ga je naar nog na laten kijken door een fysio oid of dat niet?

Kimmetje26: jammer dat de punten wat tegen vielen, toch nog 1 winstpunt! Eerst dus maar even zorgen dat hij weer goed herstelt?

Nou echt stom, had ik de bladwijzer in het boekje bij proef 19 gedaan, en ook nog gezegd. Gaat de voorlezer proef 18 lezen, echt hoe dan?  Ik kwam er zelf vrij laat achter en het regende best wel, en de bak werd er niet beter van. Dus die naar uitgereden en daarna uitgestapt. Proef 18 ging wel heel goed  :+  vanmiddag lessen, so excited  *\o/*

Ga nu denk ik dan deze week even proefgericht trainen. Leer ik voor woensdag proef 19 uit mijn hoofd en vrijdag proef 20. Wil ze wel een keer hebben gereden, de eerste keer is toch meestal niet de beste met een nieuwe proef.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:11

Jammer Kimmetje, maar gefeliciteerd met je winstpuntje! Jammer van het laden ook, dat kan zo vreselijk vervelend zijn...
Urosa, haha gelukkig ging 18 goed dan _O-

Fysio denk ik niet. Ze is pas geleden nog geweest dus eerst even kijken of ik haar met rijden en longeren er weer doorheen krijg. Ze heeft ook best last van de overgang van buiten naar binnen, dus misschien ligt het daar ook nog aan. Ik lig nu plat op de bank, 2e proef heb ik echt met tranen in ogen gereden dus moet zelf wel naar de fysio.