[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:53

Hahahaha arme mama :+ die van mij heb ik wel goed voorbereid. Ze hoeft het zelf nooit live te zien dus dat scheelt :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:15

Tja soms moet ze mee :-) }>

Mijn ouders hadden helemaal nix met paarden .Mijn vader krijgt het virus nu ook wel beetje nu ik mijn eigen paard heb. MMaar mamma blijft bang en snapt niet hoe ik eraan gekomen ben.. Haha maar gelukkig staan ze wel als een rots achter mij! <3

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 06:54

Vertel het mijn moeder altijd achteraf als ik hoger start.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:24

Super gaaf Elke, je kunt het zeker :j

Mijn ouders gaan nooit mee, m'n moeder vind het eng en m'n vader heeft nooit tijd. Heeeeeel soms komt hij even kijken, maar dan heb je het over eens in de twee jaar ofzo.

Ik heb vanavond springles, woeiiiiii. Heeeeeel veel zin in :D :D

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:26

Laura leuke foto! En inderdaad leuk dat dat rode weer terug komt!

Mijn vader gaat meestal mee, moet toch een chauffeur hebben :+ haha, nee hij vindt dat ook altijd wel leuk om te zien. Mijn moeder vindt het springen ook helemaal niks. Bij dressuur gaat ze meestal wel mee.

Gisteren weer een club lesje mee gepakt, Springen. Ik ben blij dat ik geweest ben. Dressuur matig liep ie al zo lekker en toen met het springen ging het ook top!
Moet nog wel werken aan de controle houden maar ik heb er weer vertrouwen in!
Donderdag avond even een oefenparcoursje mee pakken voor het vertrouwen.

Altijd fijn zo'n week vakantie haha.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:54

Wel tof dat jullie van die betrokken ouders hebben, ik ben altijd alleen weg.
Met dressuur nog niet zo'n ramp maar met springen vind ik het stiekem best een risico.
Straks dressuurles.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:00

Ik heb de afgelopen keren ook niemand mee gehad. Cross gaat pap wel altijd mee.

Ze wonen helaas niet om de hoek dus voor ouders is het beetje onzin om voor 60sec te komen :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:52

Ga eigenlijk altijd samen met mijn vader. Maar al van kleins af aan zorg ik dat alles klaar staat en het alleen instappen is. Mijn vader had een versleten heup en kon dus weinig door de pijn. Weet dan ook niet beter dat ik praktisch alles zelf niet doen.

Mijn moeder vindt het geen probleem om mijn neef parcoursen van 1.60m te zien rijden. Bij mij durft ze alleen de sporadisch opgenomen parcoursen te bekijken. Dan weet ze dat ik goed aan de finish ben gekomen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:01

Mijn moeder ging vroeger altijd mee, tot mijn eerste paard. Dat was een draak van een dier. Een Opium. Mensen vroegen zich af hoe mijn ouders mij in godsnaam op dat dier lieten rijden maar ik kon er mee lezen en schrijven. Af en toe pakte hij zo het bit vast en liep een rondje van de zaak. Uiteindelijk wilden we hem wel verkopen, een prof uit de buurt er op, hij reed een lijntje in en zette hem er niet zo mooi voor, paard tikte een balk af en ging daar een partij aan de kletter met meneer er op :+ hij is er af gestapt met de woorden: levensgevaarlijk dier en diep respect voor jou dat je hem zo een M parcours rond stuurt meissie. Dus eerst maar weer aangehouden. Inmiddels loopt hij onder een meisje die niet mag vallen ivm bloederziekte.
De eerste wedstrijden ging ze nog mee maar ik kon al gauw met een vriendin mee rijden die altijd met 1 paard op concours ging.
Met Beau is ze wel meegeweest op cross maar dat liep vaak uit op ruzie :+ .

Mijn moeder heeft geen problemen meer met wat ik ga starten omdat ze weet dat als ik denk dat het niet kan ik het ook niet doe. Maar ik weet nog heel goed dat ze me wel kon wurgen toen ik op concours ter plekke even regelde dat ik voor het eerst ZZ ging starten met de pony. Dat was helemaal niet gezellig totdat ik het parcours had gereden :+

Mijn vader is ook wel een tijdje meegegaan, die heeft er geen verstand van maar ging gewoon met een bekende staan praten. Ik red mezelf wel. Nu gaat hij nog af en toe mee als ik niemand heb die mee gaat en er weinig bekenden op de startlijst staan.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:29

Eerder ging mijn moeder altijd mee, pa had ik liever met springen mee maar die zat altijd op de vrachtwagen... Moeders was als de dood voor andere paarden, nieuw paard zag ze beren op de weg dus dan moest eerst pa een aantal keer mee geweest zijn. Hogere klasses boeit haar niet haha...
Sinds ik mn BE-Rijbewijs heb moet ik het zelf doen... mn eigen paarden kon ik ook altijd alleen laden e.d. en dan kwam ze alleen een proef voorlezen oid... nu een paard van iemand anders en de eigenaar gaat bijna altijd mee of een vriendin...
Als het in de buurt is komen ze wel kijken... Gister zijn ze ook allebei nog wezen kijken... dat vonden ze minder grappig...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:33

Fijn, mijn ouders hebben ooit de trailer gereden toen ik naar de regio moest (wilde) en mijn moeder heeft een paar jaar geleden een of twee wedstrijden op mijn kinderen gepast terwijl ik reed. Dat was het.
Mijn vriend ging vroeger mee maar met drie kinderen niet meer.
Nu dus alleen.

Ik heb net toch ongelooflijk butt gereden grrr.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:07

Ooh balen Urielle, volgende keer beter!

ik ga straks een dressuur proefje rijden :D beetje last minut omdat ik op de reserve lijst stond maar we gaan er wat van breien :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:57

Ach. Ga je er mooi onbevangen naar toe. Werkt vaak goed!!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:45

Hoe ging je proef elke? :)
En jou springles pantykous?

Sjaakie was vandaag vrij, alleen maar geregend en de bak is helemaal nat. Epke heeft zijn entingen weer gehad en er komt plotesling nog iemand kijken voor hem zometeen. Zondag waren er ook al mensen voor hem die heel erg interesse hebben, zo gaat het toch weer ineens snel..

Zaterdag ga ik naar Brummen met ze allebei, s ochtends met epke in de L en savonds met sjakie in de bb.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:11

Balen Urielle, inderdaad volgende keer weer beter!
Hoe ging je Elke?
Ja die regen, begon hier net ook ineens te gieten. Had net m'n paard weer buiten gezet :') Verkopen is altijd lastig..

Mijn vader gaat eigenlijk altijd mee. Hij rijd de auto immers maar vind het ook wel leuk. Marea vond ie helemaal geweldig. Kon je ook echt alles mee doen hahaha. Mick vond hij in het begin nogal eng zeker nadat ik eraf gelazerd was bij de eerste wedstrijd :P Maar die vind ie nu toch ook wel leuk gelukkig.
En hij moest even vanaf het M1 ineens m'n proeven gaan lezen omdat het meisje wat altijd meeging om te helpen toen een paar keer niet kon. Dus die B proeven nu zijn appeltje eitje!
Net lekker springles gehad. Begin steeds beter aan te voelen wanneer ik even een prikkie moet geven. Lekker gevoel.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:10

Ik ben tevreden huiswaarts gegaan :) 182 punten met eigenlijk best veel spanning door dat er spoken zaten in de bak :+

Paar mooie 7ens maar ook wat vijven. Wel eerlijk gejureerd, hals strekken kan ze goed dus ook een 8, wijken ging niet goed. achterhand bleef achter (voelde ik ook wel maar kon er niet meer op tijd iets aan doen) dus 5jes.

Al met al dus tevreden :) Goed weekje voor ons dus hihi

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:09

Je gaat goed!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:31

Balen urielle, hoe kwam t dat t niet zo best ging?

Elke staat op standje turbo :D

Mette m'n les ging echt super goed! Zo fijn gesprongen, hij voelt zich al beduidend beter met die Stubben. Vrij laag gesprong en steeds vanuit draf aanrijden omdat hij er steeds zo extreem over klapte, moet iets economischer gaan springen.

Over twee weken weer les :D m'n instructeur heeft mazzel, die is om de week 3 dagen naar Spanje om les te geven tijdens de sunshine Tour. Je kunt t slechter treffen.

Ik ging altijd alleen maar tegenwoordig gaat mijn vriend ook wel eens mee, gezellig :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:09

Wat fijn dat je les goed ging, Jerez is ook beter!

Hij is sinds de voerwijziging megadruk en stout en het normaal niet zo extreme probleem van de zaken overnemen wordt zo erg uitvergroot. Bijvoorbeeld in voorwaarts én terug zijn gewicht in de teugel gooien en om dat op te lossen moet ik zorgen dat hij los blijft met klein stelling nemen maar hij houdt zich vast, dan krijg ik zijn kaak even los, ontspan ik mijn hand en dan gaat zijn kop met een ruk naar rechts en ben ik mijn teugel kwijt. Of galopperen en ineens boem ho en omhoog. Maar hij plast ook erg veel dus mijn instructrice dacht da hij misschien aan het ontgiften was en zich daarom ook niet lekker voelt.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 08:59

Dat kan natuurlijk ook zijn, maar kan ook zijn dat hij het niet goed op dit voer doet.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:04

Ontgiften? Wat voer en voerde je hem dan?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:55

Top elke!
Oh dat is niet echt relaxt urielle... Maar inderrdaad wat lithya zegt, misschien doet ie t gewoon niet goed op dit voer?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:02

Dank jullie wel :) we trainen er ook hard genoeg voor. Leuk om dan inderdaad wel progressie bij paard en bij mij te zien :)

Leuk dat je weer wat kunt doen Pantykous . Je zal het wel gemist hebben!! Z'n baantje als jou instructeur wil ik ook wel ;)

Jeetje dat klinkt niet fijn Urielle, hoop dat dat het misschien is en dat het snel beter is. Niet fijn rijden zo..

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:40

Netjes Elke!
Klinkt vervelend Urielle, hopelijk vind je snel een oplossing!

Ik heb zojuist mn eerste serieuze springles gehad met mn jonge Stippel. Ze pakte het super op! Had er zichtbaar plezier in. 29 maart doen we mee met een cross gerichte springclinic tijdens de Appaloosa dag, ben benieuwd!

Vanavond rondje L springen met Lotus in Winschoten. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:50

Pantykous schreef:
Ontgiften? Wat voer en voerde je hem dan?

Hij kreeg gewoon een muesli voor lichte sport en nu kruidenbrok zonder suiker, zonder granen en zonder conserveermiddelen. Hij is ook over van voordroog naar regulier hooi.