Sjaan mag vandaag aan de longe en dan morgen maar even rijden.
Buxy
Geplaatst: 16-04-18 09:28
Zijn toch hele mooie punten marietje! Ik heb gister ook heel fijn kunnen rijden op les vanavond even lekker longeren en dan morgen clubles
Laatst bijgewerkt door Buxy op 16-04-18 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Marietje35
Geplaatst: 16-04-18 09:33
Zijn prima punten, was ook heel tevreden. Maar ik weet gewoon dat het nog beter kan! Blijft bij hem gewoon heel lastig met z'n spanning. De ene keer loopt hij makkelijk 215, de andere keer ben ik blij als ik rond kom
Marietje.. ik denk dat je iets te streng bent voor jezelf.. gewoon lekker genieten van elk rondje dat je rijdt.. de rest komt vanzelf!
Leuk dames een clinic! Ik wil.ook graag wat clinics gaan proberen te plannen.. maar ik vind het maar lastig te vinden! Of het wordt heel kort van te voren aangekondigd, of het is bijna 2 uur rijden..
Wij gaan zondag ook weer op pad.. hoop weer een puntje mee naar huis te nemen.. het doel voor nu is elke 2 proeven 1 winstpunt. Dus 50% winstpunten rijden Zo hou ik de lat niet te hoog en krijgen we toch wat routine weer
Daar heb ik nu de rest van de planning op afgestemd
MyWishMax
Geplaatst: 17-04-18 12:51
De startlijst waar Mirjam het over heeft is voor clinic, niet voor een wedstrijd. Wordt wel door degene gemaakt die secretariaat doet, meestal komt het voor clinic bij ons wel begin van de week online, ene keer maandag, andere keer dinsdag. Durf alleen niet precies te zeggen wanneer.
Ynskek, dat vind ik dan wel weer slordig eigenlijk. Lijkt me dat je een jury eerder laat weten wanneer ze er moeten zijn dan dat de startlijst online komt en voor zaterdag lijkt me een startlijst wel handig op dinsdag.
Snap alsnog wel dat je de startlijst wil hoor Mirjam. Ik wil het altijd gewoon een week van te voren weten, of het nu een clinic of wedstrijd is. Vroeger was het ook met wedstrijden altijd wel een week van te voren, nu lijkt het alsof veel verenigingen steeds later de startlijst online gooien. Ik zou wel gewoon willen dat je meerdere wedstrijden achter elkaar kon inschrijven, nu moet ik elke keer in de gaten houden wanneer de inschrijving opent.
Wat fijn van zadel! En ja, kleine beetje kunnen heel veel verschil maken haha
Starttijden zo laat pas beschikbaar vind ik ook erg vervelend. Vind het toch wel makkelijk om inderdaad een week van te voren te weten hoelaat ik ongeveer moet rijden. Het maakt voor de planning toch wel een verschil of je 's morgens om 9 uur al moet of bijvoorbeeld pas om half 6.
Hier ook zo! Ik kon gisteren om 23.00 uur de startlijst van zondag bekijken.. dat vind ik nog net gaan... een dag later vind ik niet zo netjes.
Wel zijn ruiters zelf ook een stuk lakser geworden. Er wordt tegenwoordig ook steeds later afgemeld.. en om elk klein dingetje.. en owee als de organisator dan een rekening stuurt. Tuurlijk, ziek of kreupel kan gebeuren. Maar heb het vaak gezien dat er 15-16 combinaties op de voorlopige lijst stonden en er uiteindelijk maar 4 starten. Ook gewpon mensen die niet op komen dagen en niet afmelden. Het werkt dus beide kanten op.. Voor zondag stond wel al in het vraagprogramma dat de paarden in de ochtend waren en de pony's in de middag. Dat vind ik wel fijn.. of de volgorde van starten.. l1-l2-m1-m2-b bijvoorbeeld, dat vind ik ook wel.fijn.. dan kijk ik op mijnknhs wie dat er meedoen en als ik weet hoeveel ringen er zijn kun je het zelf wel een beetje uitrekenen
Dat is ook waar. Ruiters worden daar echt steeds asosialer. Ook op het voor terrein vind ik dat en de eisen die er gesteld worden aan de vereniging die organiseert, raar vinden dat er 2 dagen voor de wedstrijd niet meer bijgeschreven kan worden en daar boos om worden.
Laat afmelden is voor de vereniging inderdaad niet leuk en hier krijg je ook gewoon een rekening (heb het zelf 1 keer gehad dat ik op dinsdag m'n pols op 2 plaatsen brak dus zondag onmogelijk kon starten. Een globale indeling van te voren is inderdaad wel handig!
Haha ik vroeg laatst aan een vereniging of ze al ongeveer wisten wanneer de klasse L1 zou starten. Nou dat wisten ze niet en ik moest de voorlopige startlijst maar in dr gaten houden. Euhhh laat maar schrijf wel ergens anders in.
Ga over paar uurtjes maar even mailen voor de tijd zaterdag.
Eigenlijk meld ik nooit af. Alleen als paarden geblesseerd zijn en dan betaal ik netjes de rekening.
Marietje35
Geplaatst: 18-04-18 08:43
@ Mirjam; Fijn van je zadel!
Ik meld ook zelden af, maar er zijn hier ruiters in de regio die zo'n beetje op elke startlijst voorkomen en ook weer afmelden. Daar zou ik als vereniging echt niet blij van worden, stuur maar lekker een rekening.
Gisteren weer lekker kunnen knutselen op het paard. In de bochten lukt het heel goed om hem achter mooi te activeren en van voren wat omhoog te laten komen, maar op het rechte stuk vind ik dat zelf veel lastiger, ben net een fractie te laat met mijn hand ontspannen.