[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:47

Dat bedoelde ik ook met voorzichtig zat, hij redt jou.

Vanavond eerste bijeenkomst eventing school gehad. Mentale training. Echt hele goede tips en veel herkenning :o in de zenuwen. Leuke snelle tips dus :)

Volgende week eerste terrein training :D

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 08:51

Wat leuk, mag/wil je er iets van delen?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:15

Ooh wat gaaf zeg:)

Wij zijn tijd geleden hadden balkje neergelegd stukje voor de hinders en toen zijn we samen zo verkeerd gevallen, waardoor ik nooit meer sprong. En vorig week met drafbalkjes lagen we bijna weer. Dus vind ook al ff genoeg zo hindernis tot ik echt 100 % vetrouwen terug heb dan ken ik weer meer dingen tussen doen ben met longeren al besig met drafbalkjes enzo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:26

Misschien anders eerst wat lager maar wel op de afstanden? Gewoon puppysprongen die hij al struikelend nog over komt maar wel echt wat lijntjes bouwen.
Persoonlijk vind ik losse hindernissen veel lastiger om te doen, mijn hengst springt die soms heel debiel omdat er toch niks achteraan komt. Ook niet goed voor het vertrouwen.
Ik vind de foto's er echt niet safe en makkelijk uitzien :o

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:50

Klinkt echt super leuk elke!

Chall nog steeds in orde?

Die sprongetjes spreken idd niet van heel veel comfort, even lekkere dooddoener maar heb je fijne instructie?

De Stubben moet helaas weer terug, hij wordt helemaal kaal onder de kussens en dekje blijft schuiven. Gisteren CWD op bezoek gehad, 2g zat heerlijk maar toch nog iets van irritatie. Was wel van alles aan te passen maar dan moet je t zadel wel eerst bestellen. Voordat ik zoveel uit ga geven wil ik eigenlijk wel weten dat t goed is. We passen vrolijk verder

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:51

Ik hoop morgen alsnog op concours te kunnen... Gister auto-ongeluk gehad. heb veel last van mn benen en hoofd. Ga vanavond de cap ff proberen en trainen als het goed gaat gaan we gewoon starten... stoppen kunnen we altijd...

Klinkt gaaf _Elke!!

Moonforever, dat is wel lastig als je daar een angst voor hebt. Ik heb een tijdje de grondbalk gewoon onder de hindernis gelegd om die vervolgens elke keer een stukje naar voren te doen echt weer als grondlijn zeg maar!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:03

Klinkt niet goed Adrienne. Verder wel goed afgelopen? Geen hersenschudding?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:36

Oei, voorzichtig joh! Je kunt met permanente hoofdpijn blijven zitten als je doorgaat met een hersenschudding. En je rug? Is die goed? Dat je hem niet verder beschadigd met springen?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:15

Het was gister avond vooral kennismaken. Toen we er allemaal waren hebben we even voorstel rondje gedaan. Heel gevarieerd gezelschap. Van jong tot wat ouder, van B tot 2 * niveau. Heel leuk dus.

Na het voorstellen was er een presentatie van een vrouw die sport psychologie heeft gestudeerd en veel mentale training geeft. We hebben ademhalingsoefeningen om de spanning te verminderen of te vermeerderen (ook nodig als je bv te weinig spanning hebt) gedaan en voor focus oefeningen. Veel info over aandacht en concentratie en ook de veel herkenning in zenuwen en hoe iedereen er mee om gaat. Super interessant en zinvol vond ik !

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:40

Ik denk dat t idd juist leuk is dat alles een beetje door elkaar zit. Kun je veel van elkaar leren.

Adrienne, pas je op! Je hebt maar 1 hoofd he, wedstrijden wel meer :j

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:32

Rug, nek en hoofd zijn verder wel goed,
Beurse plek op mn hoofd die hoofdspijn veroorzaakt maar verder niks aan de hand dus als de cap erop kan dan wil het wel hahaha...
Verder alleen spierpijn

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:33

Klinkt gaaf elke!
Voorzichtig hoor adrienne! Inderdaad wat pantykous zegt. Wedstrijden zat.
Hopelijk vind je wat, gedonder met zadels.

Vandaag regio gehad. Ging echt zo fijn ! Eerste parcours een tweede plaats en het tweede rondje foutloos. Niet door maar wel 4 wp's rijker en vertrouwen! Trots op m'n paard <3

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:45

De gene die me helpt helpt ook super, want ze vroeg ook wanneer ga je weer is springen vanwege ik vroeger altijd overal met de prijs vandoor ging, en de eerste x waren alleen drafbalkjes daar sprong die maar steeds overheen, heb zelf gezecht gooi maar hindernis neer, en dat ging goed en de 2e x ging ook super en woensdag kwam de angst weer,, maar ze wilde galop balk daarvoor neer leggen alleen dan kwam die telkens tegen de hindernis aan dat ziet me paar al als mega sprong pff, en ben nu zelf met longeren met bijzet over drafbalkjes te gaan, en hoop snel alle vetrouwen terug is.

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:25

Misschien eerst oefenen met galopbalken om afstand te leren rijden?

Gefeliciteerd Paljas!!

Als ik morgen 4 winstpunten zou kunnen rijden, zou ik echt heel blij zijn.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:50

Pff jullie hebben wel vertrouwen in mij :+ kampioen ZZ haha.

Ben je alweer beter Urielle? Klinkt niet fijn!
Gaaf Elke :D met hoeveel zijn jullie?
Moonforever fijn dat je weer durft te springen, maar ik snap niet dat je dan meteen zonder zadel en op deze manier aan de gang gaat. Als er weer iets gebeurt is het nog veel minder met je vertrouwen natuurlijk.
Pantykous wat een zadel ellende zeg! Over Equipe hoor ik ook veel positiefs!
Adrienne wat naar zeg! Reed je zelf? Tegen spierpijn helpen van die Arnica tabletjes heel goed en het is nog smakelijk ook.
Wat goed Laura!
Waar ga je morgen heen Lithya? En hoe gaat het jonkie?

Chall is weer topfit gelukkig! Vanmiddag weer fijn getraind.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:56

Ja, kom op. Moeten wel een beetje doel voor je stellen...

Vinkega. 2 proeven rijd je daar. M1. Jonkie mag binnenkort weer. Was geen doen met het weer en alle diensten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:02

Mooie locatie is dat. Die 4 punten gaan gewoon lukken!

Ik rijd ook alleen Challenge maar op het moment hoor. Nu het langer licht blijft kan ik de ander weer gaan oppakken. Die is nogal spooky in het donker dus had daar helemaal geen zin in.

Haha nou we gaan het eerst maar eens in het Z proberen. Kijken hoe dat gaat. Merk wel dat ik heel snel de hoogte weer 'gewend' ben. Na een crossseizoen met hindernissen van hooguit een meter hoog waren de eerste parcoursen op 1.20m wel even slikken :+ terwijl ik nu alle M parcoursen maar laag vind. We zullen zien...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:16

Dan moet ik wel 2x 195 rijden... Vinkega is mijn vaste overwintermanege. Zo fijn rijden.

Ja daarom. En ze graven hier enorm veel. Die grote is dan beter te sturen. Vind ik voor jonkie niet zo eerlijk. Al heeft die minder moeite met de modder.

Gaat je gewoon lukken. Is nog maar 5 cm hoger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 17:35

Gefeliciteerd Laura! Super zeg!

Ben nog niet beter, heb mijn dressuurtraining afgezegd want ben nog zo misselijk als een kat, gelukkig wel gestopt met spugen.
Ben wel even gaan 'vertrouwensspringen', zomaar 50 cm en lager, heeft ons goed gedaan want ik merkte dat we beiden heel gespannen begonnen. Voorlopig maar even zo oefenen tot het allemaal weer terug safe en blij voelt.

Morgen dressuurwedstrijd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:59

Vandaag kind op de regio gestart. 189 en 192. 8e uiteindelijk. Punten vielen me wat tegen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:09

Nee mistid... Normaal rijd ik altijd zelf en nu net een x niet haha... Behalve de spierpijn en de hoofdpijn valt t gelukkig allemaal mee, auto is wel afgeschreven ben ik bang, maar blik is er zat te koop.

Net ff gereden 15 minuten en op zich wil t wel, lichtrijden is wel wat lastig maar t wil wel... Morgen toch maar rondje bb en b proberen... Wat niet wil wil niet en dan stoppen we ...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:12

Balen Anne, maar wel mooie punten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:15

Ik vond de punten laag voor wat ze had laten zien . :+
Stomme jurysport

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:36

Jeetje adrienne kijk maar uit hoor. Je kunt snel iets kapot maken en dan duurt het heel lang voordat het weer heel is..

Jammer Anne vd punten.
Heel veel succes lithya en Urielle, knallend naar de 195 :)

Mirthe, dat kan ik me voorstellen na cross hindernissen. Ik blijf daarom ook in de zomer spring wedstrijden rijden.

We zitten met z'n vieren in een groepje waarmee we trainen maar er doen 20 mensen mee in totaal.
Ook een groesje van jeugd ruiters maar wel met paarden. Dat vond ik ook leuk bedacht!

Ik heb morgen springen in marienheem. Hoop dat ik het beter doe daar dan de vorige keer.. :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:12

Ik heb ook in marienheem gereden vandaag. Bijna foutloos maar een weigering op de laatste. Kan i je hebben gezien elke? :)