Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:57

Echwel schreef:
Als iedereen nou goed zou lezen....
Nogmaals:
Organisaties MOGEN het startgeld verhogen naar 10euro, als ze ook prijzengeld uitkeren......

Op 2 proeven betekend dat een verhoging van 5 euro..
Zou je dus 40 wedstrijden per jaar rijden, is dat op jaarbasis 200 euro. ofwel 1 maand stalling.
2 rijbroeken.
4??? Anky-pads...
4 avondjes stappen....

Het is maar waar je prioriteiten liggen

Precies, en een niet fanatieke of heel slecht scorende] wedstrijdruiter zal zijn startkaart opzeggen. Iemand die wel fanatiek is maar het niet zo breed heeft zal misschien wat minder gaan starten, maar dat is een ieders eigen keus.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:54

Maar goed dat ik de startkaart nog niet heb aangevraagd....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:07

Maar het zou ook leuk moeten zijn voor mensen die af en toe eens starten en dit puur voor de lol doen. Deze mensen tref je dus met zulke acties want deze mensen zullen het er bij laten zitten.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:11

Heureka schreef:
Lang leve de democratie, ja nee er wordt echt wat met je stem gedaan!
$%*&^ het is toch niet te geloven! Nu zouden er gewoon verenigingen moeten opstaan en moeten zeggen 'dat doen wij niet', en gewoon elke week wedstrijden organiseren, moet je eens kijken hoe die binnenlopen met een 'normale' bijdrage aan startgeld... ideetje? ..... iemand?..... dus, heb je een accomodatie en tijd over in het weekeind: ik zou zeggen organiseren die handel. Eens kijken of andere wedstrijdorganiserende verenigingen die € 10 aanhouden dan.

enig idee wat een wedstrijd organiseren kost??
denk alleen maar aan:

jury's betalen á €35,-/€50,- per jury
bekers á €8,-, €10,- PER STUK
afdracht KNHS
linten á 1,25 per stuk
cosumpties jury's
kopieén protocollen
postzegels voor startlijsten, routebeschrijving, vraagprogramma, aanmelden officials..enz.enz

al met al mag je als vereniging zijnde blij zijn als je aan het einde van de dag wat overhoud!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:13

ik vind 10,- voor een wedstrijd met prijzengeld ook niet schrikbarend. De 7,50 zouden de verenigingen aan moeten houden als er alleen bekers en erelinten zijn.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:23

judithh schreef:
ik vind 10,- voor een wedstrijd met prijzengeld ook niet schrikbarend. De 7,50 zouden de verenigingen aan moeten houden als er alleen bekers en erelinten zijn.

En als we nu eens stellen zoals het bij veel verenigingen is:
7,50 vragen en verlies draaien. Of 10 euro vragen en netjes rond kunnen komen.
Waar zou je dan voor kiezen?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:37

Dan 10 euro vragen en rond kunnen komen, dan kan een vereniging blijven organiseren. Alle kosten om een wedstrijd te organiseren worden ook hoger, maar dat is al reeds eerder gezegd.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:25

Pff, zo moet je nog blij zijn dat er maar 2 selectie wedstrijden op 't programma staan in 't zomerseizoen.... Huilen

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:39

confetti schreef:
Dan 10 euro vragen en rond kunnen komen, dan kan een vereniging blijven organiseren. Alle kosten om een wedstrijd te organiseren worden ook hoger, maar dat is al reeds eerder gezegd.

Ik rij al jaren geen wedstrijden meer maar wil me toch even in de discussie mengen.

Iedereen maakt het niet uit om voor een Ankyzadeldekje weet ik hoeveel te kopen en alles moet er volgens de laatste mode uitzien..
En dan zeuren om het startgeld dat verhoogt wordt????

Zoals hier al is aangegeven, worden de kosten voor de organisatie ook steeds hoger.
Een kopje koffie kost ook geen 1,50 (gulden) meer, om maar een voorbeeld te noemen.
Denk daar eens aan en als het je te duur wordt, gan dan minder starten..
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat organisaties en verenigingen de ruiters/amazones moeten sponsoren.
"Mensen met paarden hebben de hemel op aarde maar als ze komen te sterven valt er niets meer te erven"
Volgens mij een waarheid als een paard uuuhhmm een koe bedoel ik Haha!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:51

Sjonniej schreef:
judithh schreef:

En als we nu eens stellen zoals het bij veel verenigingen is:
7,50 vragen en verlies draaien. Of 10 euro vragen en netjes rond kunnen komen.
Waar zou je dan voor kiezen?

dan zeker voor €10,- en rond komen...wat heb je er aan om verlies te draaien? ooit komt er dan een tijd dat het afgelopen is met wedstrijden organiseren!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 00:39

Ibalia schreef:
Iedereen maakt het niet uit om voor een Ankyzadeldekje weet ik hoeveel te kopen en alles moet er volgens de laatste mode uitzien..

Mij hoor je niet zeuren.....
Maar ik wacht op de tijd dat er bij de springruiters OOK een tientje gevraagd wordt in alle klassen en er GEEN PRIJZENGELD uitgekeerd wordt....... Knipoog

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 06:23

Ibalia schreef:
.....Zoals hier al is aangegeven, worden de kosten voor de organisatie ook steeds hoger.
Een kopje koffie kost ook geen 1,50 (gulden) meer, om maar een voorbeeld te noemen.
......

Oh ??? Wel eens uitgerekend hoeveel kopjes koffie je kunt zetten met een beetje water en een pak koffie van pakweg 3 Euro ??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:31

Lageveld, je gelooft toch niet dat je als vereniging ook nog alle moeite en drukte van een catering op je hals gaat halen??

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:31

CGJ12 schreef:
Ibalia schreef:

Mij hoor je niet zeuren.....
Maar ik wacht op de tijd dat er bij de springruiters OOK een tientje gevraagd wordt in alle klassen en er GEEN PRIJZENGELD uitgekeerd wordt....... Knipoog

En er daarnaast voor elke rubriek-winnaar een statiedeken beschikbaar wordt gesteld. Of zoals ik afgelopen zomer heb gezien: ook nog een deken voor de beste combinatie over de twee parcoursen. (naast de eerste prijs winnaars...)

Bij de dressuur moeten we het dan doen met een potje bijenwax... Rolleyes

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:41

[quote="judithh
enig idee wat een wedstrijd organiseren kost??
denk alleen maar aan:

jury's betalen á €35,-/€50,- per jury
bekers á €8,-, €10,- PER STUK
afdracht KNHS
linten á 1,25 per stuk
cosumpties jury's
kopieén protocollen
postzegels voor startlijsten, routebeschrijving, vraagprogramma, aanmelden officials..enz.enz

al met al mag je als vereniging zijnde blij zijn als je aan het einde van de dag wat overhoud!
[/quote]

Wat ik mij dan wel eens afvraag (puur uit nieuwsgierigheid), waar dan wel al die extra kosten vandaan komen. 5 jaar terug betaalde ik nog 7,50 gulden per proefje.

Ligt het dan alleen aan de prijzen van de bekers/rozetten? Of vragen juryleden nu zoveel meer?
Accomodatie zal toch ong. gelijk blijven...
Consumpties jury zal meer kosten, maar daar staat tegenover dat de mensen in de kantine ook veel meer zijn gaan betalen voor hun hapje en drankje...
Volgens mij hoef je tegenwoordig ook minder startlijsten e.d op te sturen, want ze hebben startlijsten.nl uitgevonden. Dus ipv alle secretariaten hoef je alleen de juryleden nog wat toe te sturen...
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid ben ik wel heel benieuwd waar die prijsverhoging nu vandaan komt, dat het startgeld in zo'n relatief korte periode bijna 3x over de kop moet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:01

Hananya: Volgens mij betaalde ik in het gulden tijdperk fl.15,- per proef hoor. Ik was namelijk juist zo verbaast toen de euro kwam dat de KNHS (of was het nog NBVR) naar 7 euro ging en niet meteen de boel fors omhoog gooide.
Neemt niet weg dat ik er ook niet heel blij mee ben hoor, ik heb bepaald ook niets over eind van de maand en dan koop ik ook echt geen leuk gekleurde Anky pads hoor! (Ik heb gewoon twee dekjes die dus om de beurt in de was moeten.) Paarden zijn gewoon duur en het wordt steeds moeilijker om dat vol te houden met een normale baan.
Ik snap echter wel dat een prijsstijging af en toe nodig is, maar ik vind een verhoging van eenderde van de prijs veel om in 1x door te voeren. Wel goed vind ik dat ze dus nu zelf mogen bepalen of ze geld als prijs geven. Is dat nu ook geldig voor gebruiksvoorwerpen en cadeaubonnen? Ik weet dat onze vereniging namelijk veel liever bijvoorbeeld elastiekjes, borstels of dekjes zou geven dan een suffe beker (die ik altijd weg gooi) maar dat mocht niet van de KNHS in de huidige regelementen, ben benieuwd of dat dan nu wel is toegestaan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:23

Om de kosten te drukken voor de verenigingen zou de KNHS de afdracht van de verenigingen ook omlaag kunnen gooien. Op die manier is de druk van de ketel eraf bij de verenigingen, en is de wedstrijdruiter niet de duper van een prijsstijging.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:27

hananya schreef:
Wat ik mij dan wel eens afvraag (puur uit nieuwsgierigheid), waar dan wel al die extra kosten vandaan komen. 5 jaar terug betaalde ik nog 7,50 gulden per proefje.

Ligt het dan alleen aan de prijzen van de bekers/rozetten? Of vragen juryleden nu zoveel meer?
Consumpties jury zal meer kosten, maar daar staat tegenover dat de mensen in de kantine ook veel meer zijn gaan betalen voor hun hapje en drankje...
Volgens mij hoef je tegenwoordig ook minder startlijsten e.d op te sturen, want ze hebben startlijsten.nl uitgevonden. Dus ipv alle secretariaten hoef je alleen de juryleden nog wat toe te sturen...
Gewoon puur uit nieuwsgierigheid ben ik wel heel benieuwd waar die prijsverhoging nu vandaan komt, dat het startgeld in zo'n relatief korte periode bijna 3x over de kop moet?

Bijvoorbeeld de kosten voor het onderhoud van een accomodatie zijn enorm.
Een manege staat er, maar moet toch echt onderhouden worden.
In een tijd waarin je te maken krijgt met een toenemend aantal passief consumerende leden lukt het ook niet altijd om met vrijwilligers het onderhoud te doen, dus uitbesteden.
Weet jij wat een aannemer tegenwoordig kost?
Meer als het dubbele tov het gulden tijdperk.

Dit is maar een klein voorbeeld van stijgende kosten waar verenigingen mee geconfronteerd worden.

Nogmaals als je zelf geen inzicht in de boekhouding van een vereniging of zelf niet ZEER nauw bij de organisatie van een wedstrijd betrokken bent, dan denk ik dat het verstandiger is je daar niet over uit te laten.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:29

VValar schreef:
Om de kosten te drukken voor de verenigingen zou de KNHS de afdracht van de verenigingen ook omlaag kunnen gooien. Op die manier is de druk van de ketel eraf bij de verenigingen, en is de wedstrijdruiter niet de duper van een prijsstijging.

Wie moet jou puntjes registreren de kaboutertjes?
De mensen die bij de KNHS werken, willen dat ook niet meer doen voor het geld dat ze er 5 jaar geleden voor kregen.
Alles wordt duurder immers en dat heet inflatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Inflatie

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 12:42

Hmm ik vind het belachelijk maar goed we kunnen er blijkbaar niks aan doen helaas maar waar. Ik denk dat er heel wat mensen nu af zullen haken. Zou ik ook doen als ik een gezin ofzo had maar ik woon nog thuis dus ik kan het wel betalen. En rij niet zo vaak wedstrijden.

Denk alleen dat je nu ook krijgt van mensen die bijv met 1 paard M2 hebben gereden en die met een nieuw jong paard die nog niks gelopen heeft, die eerst door iemand anders laten starten in de M2 en als dat paard daar een punt heeft er zelf mee te starten. Tenminste zo zou ik het doen want dat scheelt ook weer een hoop geld.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:41

Citaat:

het startgeld was een paar jaar geleden in het guldentijdperk €15,- per start. zoals je zelf denk ik ook al gemerkt hebt is alles duurder geworden en zeggen ook een hoop mensen dat er alleen een euroteken voor de bedragen gekomen is, dus ook de bekers en linten zijn duurder geworden.

Het feit dat de mensen meer consumeren of duurder betalen komt bij heel veel verenigingen alleen maar ten goede van de manege/stal en niet van de vereniging. Deze staan vaak op zichzelf en hebben een eigen potje.
Alles is duurder geworden, dus ook voor de verenigingen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:00

manie schreef:
Wie moet jou puntjes registreren de kaboutertjes?
De mensen die bij de KNHS werken, willen dat ook niet meer doen voor het geld dat ze er 5 jaar geleden voor kregen.
Alles wordt duurder immers en dat heet inflatie http://nl.wikipedia.org/wiki/Inflatie

De salaris-index is de afgelopen jaren met nauwelijks 5% gestegen (loonmatiging!) .........
Dáár kan het verschil niet weg komen.....

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 02:37

manie schreef:

Voor zover dit juist is, die kosten zijn toch niet opeens met 30 % gestegen ? En bovendien... moet dat dan op één dicipline afgewenteld worden ?
manie schreef:
In een tijd waarin je te maken krijgt met een toenemend aantal passief consumerende leden lukt het ook niet altijd om met vrijwilligers het onderhoud te doen, dus uitbesteden.

Dat is wel een heel gemakkelijke "dus". Meestal is het gewoon een kwestie van goed organiseren.
manie schreef:

Ja
manie schreef:

Nee.. of je hebt de verkeerde aannemer

manie schreef:
Nogmaals als je zelf geen inzicht in de boekhouding van een vereniging of zelf niet ZEER nauw bij de organisatie van een wedstrijd betrokken bent, dan denk ik dat het verstandiger is je daar niet over uit te laten.

Dit vind ik wel een zéér aanmatigende opmerking. Klinkt als: "SMOEL HOUDEN en gewoon dokken... want je hebt er toch geen verstand van"

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 10:28

Lageveld; Niet alleen de dressuur moet meer betalen. Ook bij het mennen is precies hetzelfde aan de hand.

Misschien dat de aannemer niet met 30% is gestegen, maar stel de aannemer is 5% gestegen, de lonen zijn met 5% gestegen en ga zo maar door. Maar je kan natuurlijk ook altijd nog bij je standpunt blijven: De KNHS wil ons allemaal arm hebben, en die hebben straks een pot met geld waar ze heel NL mee zouden kunnen opkopen.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:23

manie schreef:
hananya schreef:

Dit is maar een klein voorbeeld van stijgende kosten waar verenigingen mee geconfronteerd worden.

Das vaak juist het probleem, leden weten niet wat het kost. Nou, sinds jij blijkbaar wel weet wat het kost, geeft eens een exact rekenvoorbeeld. Zet es op een rijtje wat de kosten waren van de laatste wedstrijd. Dan hebben we allemaal eens een duidelijk beeld en blijven we niet discusieren over vage dingen.