Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mireille1970 schreef:Ik ben ook net terug en wacht ook op het kwartier nagenieten op Studio Sport...
Het was afwisselende emotie vandaag op de tribune. Sven, Kirsten, Anne reden keurig, wat een fantastisch paard die van Anne, en wat een correctheid dat paard van sven (zou hij er stiekum toch profijt van hebben dat hij al een jaar bij Sjeff traint, evenals Edward, Laurens en Anky?, ik vond Sven ook supernetjes zitten, hij was niet meer zo aan het heffen aan de voorkant).
Laurens was fantastisch, al kan de piaffe wat meer expressie hebben. Maar wat een show!!! (5x uitstrekken en de series op de volte, net als vroeger, toen deed iedereen dat, leuk voor de show maar minder voor de jurering omdat je niet kan zien of hij ze recht springt).
Lingh kwam rond de baan en gaf daar het gevoel dat hij wat wakker was geschud na de twee eerste dagen. Met een lange zweep eraan leek hij er (weliswaar meer bang dan rijtechnisch) meer aan te trekken. Eenmaal in de baan ging het de eerste 3 lijnen goed en toen was alles weg. Veel teveel punten... Wat een aanfluiting... De appuyementen moest hij echt om schoppen, de series die moeilijk gingen, het hele gewone piafferen en het schoppen van Edward om hem aan de gang te houden ontsierden het beeld. Hopen op wat vakantie zodat hij gauw weer kan vlammen zoals we gewend waren...
Anky won terecht. Er kan nog niemand in de buurt komen als zij geen grove fouten heeft. Alles zo gecontroleerd, zo mooi getimed, elke overgang zoals het moet, nergens een hapering daar waar gescoord dient te worden. Elke pas evengroot. Echt fantastisch! Hij was ook duidelijk bij de les, ze mocht er nu echt aan rijden en dan is Anky daar. Petje af!
Verder heb ik op het voorterrein met verbazing naar Painted Black gekeken die ze nog even rustig wat werk liet doen. Wat een passage, wat een uitstraling en wat een lossigheid. Fantastisch!
Heb het net op tv gekeken, leuk om te zien hoe daar bij Edward inderdaad de eerste minuut te zien was. Hopen op betere tijden maar... (het dekken zal Lingh kracht kosten denk ik)
Al met al een leuke dag, met regen, zonneschijn en leuke en minder leuke combinaties...
Wat zal Laurens lekker slapen...
Mireille1970 schreef:Ik ben ook net terug en wacht ook op het kwartier nagenieten op Studio Sport...
Mireille1970 schreef:Ja dat dacht ik ook... maar de rust en controle die Anky gisteren weer had, tja dan realiseer je je dat het tijdperk Anky gewoon nog niet is afgelopen... Er is nog niet zomaar een 2e Anky... Niet in Binnenland en niet in Buitenland.
Mireille1970 schreef:Ja dat dacht ik ook... maar de rust en controle die Anky gisteren weer had, tja dan realiseer je je dat het tijdperk Anky gewoon nog niet is afgelopen... Er is nog niet zomaar een 2e Anky... Niet in Binnenland en niet in Buitenland.
Mireille1970 schreef:Dat is typisch Anky. En maar praten en vertrouwen geven dat is toch mooi...
Kaja schreef:Mireille1970 schreef:Dat is typisch Anky. En maar praten en vertrouwen geven dat is toch mooi...
Dat is werkelijk prachtig!!
Zo zie je dat Salinero eigenlijk liever thuis wil staan, maar doet wat hij moet doen voor Anky!! Een prachtig samenspel...
Het wordt eigenlijk heel gewoon dat Salinero de eerste proef echt beneden peil loopt, maar dat komt puur omdat het dier zich werkelijk helemaal afsluit en zo bang is dat hij als het ware in een tunnel loopt en hoopt dat hij snel bij het einde komt....
Mireille1970 schreef:En Edward heeft niet voor niets al die dressuurhengsten staan. Wat hij met die paarden doet is knap, en stoer, maar met de gedegen rijkunst heeft het af en toe niets meer te maken...
Mireille1970 schreef:Het valt ook wel op, maar wat hem doet scoren is de correctheid op de letter, het "show-element" en de precissie.
saluut schreef:Nee, je bent niet in de war. Die moest nog snel ingestudeerd worden
Kaja schreef:Maar dat heb ik evengoed met Lingh, soms is hij van voor zo spectaculair, dat hij van achter niet eens meekomt!!
Maar valt het op?? Iedereen heeft het dan maar over hoe spectaculair hij was.... Beetje vreemd....