Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WWWiske schreef:Even on topic hoeveel leden heeft de KNHS?
en hoeveel handtekeningen ( % ) moeten er minimaal opgehaald worden om een beetje indruk bij de KNHS te maken?
Nu niet aankomen met je maakt geen indruk, bla,bla,bla, maar echt alleen even de cijfers!!!!
yokie schreef:Dat van die 189 slachtoffers welgeteld 9 een vorm van hersenletsel hadden...
Dat het niet duidelijk is of de helft van die 9 paard heeft gereden (immers: "Meer dan de helft van de letsels ontstaan door een val van een paard") of dat ze hersenletsel hebben opgelopen na bv een trap....
Lovely schreef:150.000 zeggen ze, in 7, oh nee 8 disciplines.
Je kunt de algemene info vinden op www.knhs.nl, let vooral op de inconsequente informatie.
rapport schreef:Het percentage slachtoffers dat de laatste vijf jaar vaker een ongeval heeft gehad, ligt op bijna 70%.
Anya"]
Neuh...zou ik ook niet doen...maar ik ken dat soort rapporten en definities. Zeker als die door het ziekenhuis zelf ingedeelde letsels betreffen. Dat gaat a.d.h. van behoorlijk grove categorie indelingen.
Als op basis daarvan dan weer dit rapport wordt aangehaald om bewijs te leveren dat een cap/helm zo goed is, dan wordt het eng.
[/quote]
Inderdaad. Eigenlijk durf ik er wel een kratje bier op te zetten dat in het originele rapport daadwerkelijk dezelfde categorisering van de ziekenhuizen is aangehouden; dan hoef je als analist zelf niets meer te verzinnen en te onderbouwen EN heb je aansluiting met een reeds bestaande informatiebron. Als rapporteur ben je dan dus blij, als hoedjesdrager ben je minder blij![]()
[quote="Anya schreef:Je kunt zo prachtig liegen met cijfers door de achterliggende definities aan te passen: een statisticus liep door een rivier van gemiddeld 1 meter diep. De ziel verdronk jammerlijk.
Lovely schreef:Volgens mij gaan vooral de brekebenen naar het ziekenhuis???
Lovely schreef:Volgens mij gaan vooral de brekebenen naar het ziekenhuis???
Lielle, volgens die definitie heb ik ook zwaar hersenletsel gehad, ben wel 'iets' langer dan een kwartier buiten westen geweest... Ik had een zware hersenschudding en hersenkneuzingen trouwens, als dat al onder zwaar hersenletsel valt, dan verandert dat wel mijn visie op zulke aandoeningen.
yokie schreef:
Sinds de invoering van de veiligheidshelm is het aantal hippische ongevallen drastisch vermeerderd omdat mensen een vals gevoel van veiligheid ontwikkelen en daardoor meer (onbewuste) risico's gaan nemen!
![]()
Lovely schreef:Oeps, sorry.
70% van de respondenten had meer ongelukken gehad in de afgelopen 5 jaar. Nou, ik weet niet hoor, maar wie van ons zit er regelmatig bij de EHBO??
Lovely schreef:70% van de respondenten had meer ongelukken gehad in de afgelopen 5 jaar. Nou, ik weet niet hoor, maar wie van ons zit er regelmatig bij de EHBO??