Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:32

Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte
van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de
voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.
Voor ponyruiters is uitsluitend in de klassen Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.
Vanaf de klasse M1 zijn metalen sporen verplicht.
Vanaf de Lichte Tour wordt in beginsel uitgegaan van de verplichting tot het dragen van een zwarte of donkerblauwe
rijrok. De Junioren en Young Riders mogen naar keuze in rij-jas of rijrok rijden.
In bepaalde situaties kan hiervan worden afgeweken.
Op internationale wedstrijden onder de reglementen van de FEI zijn uitsluitend zwarte rijlaarzen toegestaan.
Als om veiligheidsredenen een ruiter een goedgekeurd beschermend ruiterhoofddeksel wil dragen, dan is dit
toegestaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:37

Lovely schreef:
Wie zegt dat?
Was het een nationale of internationale rubriek?

Mej PXXXXXXX zelf.
Maar laat ook maar.
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 07-10-04 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:43

Maar om even bij de les te blijven:

Ik heb zojuist even gemaild naar de regio Drenthe wie mijn afgevaardigde is.
Daar wil ik eigenlijk even een "gesprek" mee hebben.
Die kan me vast de gang/stand van zaken uitleggen.
Die ga ik er in ieder geval op wijzen dat de Z-ruiters die ik persoonlijk ken NIET blij zijn met die Z-helm-verplichting. Maar dat wist ie waarschijnlijk al.

Als een ieder dat nu even doet met de eigen provincie-vertegenwoordiger komen we misschien al een eind op weg.

Ik ben benieuwd wanner ik de beste man/vrouw te spreken krijg.
Als het lang duurt ga ik bellen.
Een goed bestuurder luistert toch naar zijn leden?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:45

CGJ, de helmverplichting voor het Z is nog niet zeker.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:49

Daarom juist.
Je moet er vooraan zijn.
Die regeling lijkt er wel te gaan komen en ik wil ze alvast graag even goed duidelijk maken dat die regeling er ook nooit mag komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:53

De regeling waar dit topic over gaat hoeft van mij ook niet door te gaan, maar dat zal in drenthe niet echt doordringen... Schijnheilig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:55

Als jij die M2-regeling alsnog kunt stoppen krijg je mijn volledige medewerking.
Geef maar een concrete voorzet..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:59

Dat is aardig van je Lachen.
Jouw regiobestuurder en de mijne, dat zijn er al twee Lachen.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:28

lijkt mij ook, tot het M2 is al besloten, Z1 en hoger nog niet, wil je iets doen wat misschein vruchten kan afwerpen, dan is het om met zoveel mogelijk leden protest aan te voeren tegen de helm verplichting vanaf het Z1 ik denk dat 100% van de ZZGP-ers al mee gaan, behalve Pauline, en van de basis ruiters je de hele Z1 en Z2 ook mee krijgt, de B t/m de M2 daar wed natuurlijk al minder met hoed gereden, maar de fanatiekelingen in die klasse, die gewoon de bedoeling hebben om hun hoedje in de Z1 te verdienen, die gaan er zeker weten ook voor, volgens mij kan je een hele grote groep mensen bij elkaar krijgen, voor een goede "actie".
Wat is het plan? een actie starten: BEHOUD HET HOEDJE IN DE Z+ en dan handtekeningen voorzien van comb. nummer op gaan halen en deze aanbieden aan de KNHS ????? op mij kan je rekenen in mijn regio, ik dauw iedereen die handtekeningen lijst onder zijn....... als het moet

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:43

WWWiske schreef:
lijkt mij ook, tot het M2 is al besloten, Z1 en hoger nog niet, wil je iets doen wat misschein vruchten kan afwerpen, dan is het om met zoveel mogelijk leden protest aan te voeren tegen de helm verplichting vanaf het Z1 ik denk dat 100% van de ZZGP-ers al mee gaan, behalve Pauline, en van de basis ruiters je de hele Z1 en Z2 ook mee krijgt, de B t/m de M2 daar wed natuurlijk al minder met hoed gereden, maar de fanatiekelingen in die klasse, die gewoon de bedoeling hebben om hun hoedje in de Z1 te verdienen, die gaan er zeker weten ook voor, volgens mij kan je een hele grote groep mensen bij elkaar krijgen, voor een goede "actie".
Wat is het plan? een actie starten: BEHOUD HET HOEDJE IN DE Z+ en dan handtekeningen voorzien van comb. nummer op gaan halen en deze aanbieden aan de KNHS ????? op mij kan je rekenen in mijn regio, ik dauw iedereen die handtekeningen lijst onder zijn....... als het moet

Mijn handtekening hebben ze al vast

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:59

Hoeveel handtekeningen wil je hebben????? Haha!

Goed intiatief! CG doet ook zeker wel mee. Knipoog Schijnheilig

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:10

Serieus ik meen het, zou dat geen effect hebben? gewoon simpel een handtekeningen aktie, als je dat proffesioneel opzet en proffesioneel gaat aanbieden, halen we nog de pers ook, als ik jureer of zelf rijd, zie ik altijd veel wedstrijdruiters, dat geld natuurlijk voor vele op dit topic, ik weet zeker dat ik op die manier ook de nodige handtekeningen binnen kan halen, wat vinden andere hiervan?

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:22

Ik vind het ook serieus een goed idee !
Als iedereen het wilt dan moeten ze daar ook naar luisteren.En anders gaan we gewoon net als de NS in staking en rijden we allemaal spontaan met hoedje Tong uitsteken

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:00

nou en mijn handtekening heb je!!! en ik kan hier in rijssen ook nog voor veel handtekeningen zorgen. want ik ken heel veel Z ruiters! Haha!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:05

dat is erg jammer,dat word dus mijn hoedje verkopen.........

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:28

Mijn handtekening is ook van de partij!!!

Enne, casanova, om nu gelijk je hoedje te veropen?!? We gaan dan toch gewoon zeker door te we in het Z zitten en alsnog met hoed mogen starten?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:31

Ook ik wil de plannen tegenwerken, dus ook mijn handtekening heb je!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:32

Suel, de KNHS is van plan om tot en met ZZ-Zwaar verplicht met veiligheidshelm te laten rijden, dus dan moet je nog even doorgaan tot je Lichte Tour mag starten Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:47

IK doe ook mee, mijn handtekening + combinummer kun je krijgen! Wie wil de taak op zich nemen om de handtekeningen ed te verzamelen en op te sturen? We moeten in ieder geval iets proberen, nee heb je, ja kun je krijgen

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:49

Fitzroy schreef:
Suel, de KNHS is van plan om tot en met ZZ-Zwaar verplicht met veiligheidshelm te laten rijden, dus dan moet je nog even doorgaan tot je Lichte Tour mag starten Knipoog

Tot en MET het ZZ-Zwaar???? Mogen ze eerst wel eens "fatsoenlijke" en " betaalbare" helmpjes op de markt laten brengen. Wat een onzin...

En wat als ik nu toch gewoon pricipieel met een hoedje blijf starten? Word ik dan gedisqualificeerd?

Het moet niet gekker worden.
Ik ga de KNHS even verblijden met een belletje deze week. Dit gaat helemaal nergens over.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:49

patos schreef:
IK doe ook mee, mijn handtekening + combinummer kun je krijgen! Wie wil de taak op zich nemen om de handtekeningen ed te verzamelen en op te sturen? We moeten in ieder geval iets proberen, nee heb je, ja kun je krijgen

Oh dat wil ik wel doen, hoor!!!

Goede brief erbij Haha! Gaat goed komen!!!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:17

Moeten we alleen even kijken hoe we dat met die handtekeningen gaan doen, inscannen oid? Of is naam en combinummer genoeg?
Maar even voor de duidelijkheid, onze actie is dus gericht tegen het verplichten van de helm in de Z en hoger? De verplichting tot en met M2 vind ik nog best redelijk eigenlijk.

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:25

Of opsturen misschien...

En dan uiteindelijk alles dan persoonlijk aan het bestuur overhandigen.

Wat betreft de verplichting tot aan de Z. Ik vind dat ik als volwassene zelf moet kunnen bepalen wanneer ik een hoed op zet. Kijk, dat ze bij ponyruiters zeggen dat het pas vanaf de Z mag, oke. Maar dan spreek je over minderjarigen. Ik vind het een beetje ver gaan dat ze het mij ook gaan verbieden. (maar liever tot en met de M2, dan helemaal geen hoedje meer!!!!) Maar goed, dat is mijn mening. Ik hoor wel wat de uitkomst gaat worden...

Dus even voor de duidelijkheid....

Waar stemmen we voor?

1. Het verbieden van het hoedje tot en met de M2
2. Het verbieden van het hoedje in zijn algemeen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:30

Mij maakt het opzich niet veel uit, alleen is het verplichten tot en met de M2 er al zo goed als door, vanaf de Z staat nog niet vast, misschien valt daar nog iets aan te doen. Misschien moeten we even een nieuw topic maken, zal ik dat even doen?

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:36

OK