Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:08

Fly_high schreef:
MyWishMax schreef:
Maar voor jouw vraag blijft hetzelfde, ja je wordt erop afgerekend en dat is heel logisch, want het is dus een stuk basis wat niet correct is.

Dat inderdaad.

Het kan soms wel frustrerend zijn :') strenge punten voor onderdelen waar je al enorm veel vooruitgang hebt geboekt tov hoe het ervoor was en hoe het paard ooit werd getraind, maar vanuit jury's gekeken hartstikke logisch uiteraard :) want ze kennen de combinaties en hun geschiedenis niet.

Rij ik soms mijn verruimen in draf helemaal apetrots dat mijn paard het überhaupt kan ipv meteen in galop te vallen, krijg ik alsnog een 5 of 6 want zo bijzonder was het objectief gezien nou ook weer niet :=

Dat heb ik met halsstrekken :+
Dat vind ie heel moeilijk, want ook snel strak in zijn lichaam. Dus als ik eraf kom met 'wow had je het halsstrekken gezien!' is het een 5.5 of een 6. Dat is mijn 10 met halsstrekken (overigens doet ie het thuis wel netter dan op wedstrijd)

@Hieperdi, die van mij doet ook gekke bekken trekken, exact zoals jij beschrijft maar alleen met stilstaan. Vooral met kou, maar hij is nu 2.5 jaar geleden geopereerd in zijn mond en door de kou trekt het litteken in zijn mond. Hij is het ook gaan doen voordat ie geopereerd moest worden (lang verhaal, maar hoogstwaarschijnlijk achter voerbak gehaken en blijven trekken tot tanden los zaten). Toen is ie het gaan doen en ik merk nu duidelijk verschil in de zomer en winter. Zomer doet ie het veel minder vaak, maar rondom zijn kaak/hals etc blijft het gevoelig door toen

(en ondertussen is het ook een gewoonte geworden vermoed ik net als sommige paarden klauwpoten, maar ben me er zeker van bewust dat het uit ongemak is voortgekomen)

edit; gister meetmoment gehad. 1e proef helemaal verprutst, schouderbinnenwaarts niet goed, sprong over in contra, paar keer galop op momenten dat het niet moest. kwartjes sloegen nergens op, dus was nogal chagrijnig want heel rommelig. Ik kan gelukkig als iets niet goed gaat wel achter me laten maar wel balen.

2e proef ging veeeeeeel beter, 1x aanspringen net voor de jury waar het niet moest :Y) maar oke.
Ook op een plek waar die normaal aanspringt (te vroeg) wachtte die netjes op mijn hulp, dus dat was al vooruitgang. Maar al met al super tevreden in deze proef

Heb ik in de 1e 181,5 en de 2e 196.5 *\o/* *\o/*
De 1e snap ik totaal niet maar ben wel super blij ermee

Hieperdi

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:18

Haha ja de jury weet natuurlijk niet hoe of wat. Maar ik zou hem graag wat willen gaan ondersteunen in zijn spieren en wellicht dat eiwitten wel fijn zijn voor spieropbouw.

Dat met zijn hoofd doet hij gelukkig niet altijd. Het komt soms sporadisch op. Het is dus ook met kaptoom als ik de lijn aan de neusring vast heb. En dus niet alleen als ik met bit rij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:31

Daarom zeg ik, het komt 9 van de 10 keer uit het lichaam en heeft weinig met de mond te maken. Of het komt door de ruiter, die kan ook nog. Maar het is maar zelden dat het uit het hoofd/de mond komt. Eiwitten is leuk, als paard goed op gewicht is en dan wat extra's nodig heeft als je al een periode correct aan het trainen bent. Het is lang niet altijd nodig en training is altijd de basis

Tenzij je zoiets extreems hebt zoals Enzo_Ollie := dat si die ene keer datbhet uit de mond komt, met hele duidelijke oorzaak.
Gefeliciteerd met je punten! Goed gedaan!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:48

Ik was liever niet de uitzondering op de regel geweest :+

Dankje! :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:55

MyWishMax schreef:
Daarom zeg ik, het komt 9 van de 10 keer uit het lichaam en heeft weinig met de mond te maken. Of het komt door de ruiter, die kan ook nog. Maar het is maar zelden dat het uit het hoofd/de mond komt. Eiwitten is leuk, als paard goed op gewicht is en dan wat extra's nodig heeft als je al een periode correct aan het trainen bent. Het is lang niet altijd nodig en training is altijd de basis

Tenzij je zoiets extreems hebt zoals Enzo_Ollie := dat si die ene keer datbhet uit de mond komt, met hele duidelijke oorzaak.

Ja precies! Nou als iemand nog iets weet om spieren te ondersteunen hoor ik het graag *D Geen magnesium want dat zit al voldoende in mijn krachtvoer en merk ik niet zoveel mee. En wie weet kunnen wij ook ooit nog starten :o
Maar gezondheid van paard gaat voor uiteraard

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:40

ik gebruik Creapro van Pharma, daar zitten tenminste geen toegevoegde suikers in.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:00

Enzo-Ollie is naar een meetmoment geweest. Ik heb daar wel een vraag over. Ooit in het leven geroepen vanwege Corona maar is nu natuurlijk niet meer nodig om prijsuiteikingen te vermijden. Zijn er onder jullie personen die bewust kiezen voor een meetmoment ipv een reguliere wedstrijd? En zo ja waarom?
Vereniging bij ons in de buurt organiseert alleen nog maar meetmoment ipv wedstrijden. Zie daar als vereniging nog wel wat voordelen voor nl. Geen prijzenschaal hoeven bekostigen en snellere doorloop met parkeren en zo. Maar dan is wel je hele wedstrijdelement weg ...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 14:49

Hieperdi schreef:
MyWishMax schreef:

Ja precies! Nou als iemand nog iets weet om spieren te ondersteunen hoor ik het graag *D Geen magnesium want dat zit al voldoende in mijn krachtvoer en merk ik niet zoveel mee. En wie weet kunnen wij ook ooit nog starten :o
Maar gezondheid van paard gaat voor uiteraard

Vloeibare Vit E van Mediguard, Saracen recovery mash en de vitaferrin werkt hier heel goed.

Allemaal redelijk aan de prijs, maar tenminste geen rotzooi :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:17

Charmaine schreef:
Enzo-Ollie is naar een meetmoment geweest. Ik heb daar wel een vraag over. Ooit in het leven geroepen vanwege Corona maar is nu natuurlijk niet meer nodig om prijsuiteikingen te vermijden. Zijn er onder jullie personen die bewust kiezen voor een meetmoment ipv een reguliere wedstrijd? En zo ja waarom?
Vereniging bij ons in de buurt organiseert alleen nog maar meetmoment ipv wedstrijden. Zie daar als vereniging nog wel wat voordelen voor nl. Geen prijzenschaal hoeven bekostigen en snellere doorloop met parkeren en zo. Maar dan is wel je hele wedstrijdelement weg ...

het was de enige op woensdag in de buurt en heb normaal les op woensdag maar nu niet ivm concours op de vereniging hahaha

Ik rij meestal alleen voor mezelf en had zoiets van rij toch nog geen wereldpunten dus in de prijzen val ik toch niet :Y)
Deze vereniging organiseert nu elke woensdag meetmomenten om een nieuw dak te bekostigen, daarom zijn de prijzen ook hetzelfde als wedstrijden.

Maar de meeste verenigingen doen bij ons doordeweeks meetmomenten, dat vind ik zelf ook net zo fijn zodat ik niet 's avonds nog lang op de prijsuitreiking hoeft te wachten. In de weekenden zijn het eigenlijk alleen maar wedstrijden, zou me dan ook niet zo snel voor een meetmoment inschrijven of de reistijd moet veel korter zijn

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:52

Laurievc schreef:
Hier 'gelukkig' maar -3 en de sneeuwkansen zakken met het uur (feest!), maar smelten zal hem ook niet worden haha. Volgende week weer 10°. Snappen wie snappen kan haha

Nouw echt he. Al kan ik niet wachten haha

Jammer Annash! Wellicht dat er nog een plekje vrijkomt?

Kaitlyn dat was een wisselvallig avondje. Geen schade zelf?

Psvanlot in Stockholm hoort sneeuw er natuurlijk wel een beetje bij. Veel plezier alvast! :)
Fijn dat ie lekker loopt! :)

EnzoOllie jammer van de eerste proef, maar dus top herpakt in de 2e :D

Hierdepi mocht je wat bij willen voeren zou je eens kunnen kijken naar de Hippalgo bodybuilder. Dat heb ik mijn merrie destijds bijgevoerd toen ze volop in de groei was, ik vond het een fijn aanvullend product. Maar zou wel even goed kijken of dit pas in je huidige voerschema

Ik vind een meetmoment 10x niks. Ik wil als ik op wedstrijd ook kunnen zien hoe ik presteer ten opzichte van andere deelnemers, en daarnaast is het voor prijzen rijden toch ook leuk :)

Ken even vakantie deze week. Zoals verwacht de bak nog wit en bevroren helaas. Concours van zondag dan ook maar afgemeld.
Hoop dat ik zondag thuis weer erop kan, en anders dan even naar de binnenbak. Wel zin om weer lekker aan de gang te gaan.
Ze komt wel lekker buiten iedere dag, dus dat scheelt.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:49

Bij mij nu ook alleen meetmoment op rijvereniging waar ik lid van ben en altijd start. In de b won ik nog wel eens wat maar in de L1 niet meer dus vindt het prima. Lekker snel weg na je protocol ophalen en niet meer wachten.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:31

Ik doe nog maar sinds kort wedstrijden maar ik vind meetmomenten ook prima. Ik rij voor mezelf om te zien hoe wij het samen doen en of wij samen verbeteren dus voor mij hoeft het niet perse een wedstrijd te zijn. Ik vind hoe ik ten opzichte van een ander sta niet zo belangrijk en dat vergelijk vind ik ook niet veel zeggen over of ik zelf samen verbeter met mijn paard maar goed, dat ben ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:35

Ik zie vooral meetmomenten die net zo duur zijn als wedstrijden. Ik kies dus altijd voor de wedstrijden. Het meten met anderen vind ik ook gewoon leuk, ook Al rijd ik gewoon voor mezelf.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:38

Wij hebben in de coronatijd meetmomenten gedaan ipv de gewone wedstrijden. Dat leverde nog eens een bak geld op voor de club! Super super druk bezocht en geen kosten.

Hier zie je ze weinig, heb er geen moeite mee als een organisatie het doet.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:18

Hier in de omgeving zie ik ze ook nooit, meetmomenten. Dus dan valt er niet zoveel te kiezen :P

Ik overweeg om me voor volgende week zaterdag nog op te geven voor een wedstrijd. Vandaag weer les gehad en ging best lekker! :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:40

Ik had een nieuwe helm besteld, maar vind hem niet mooi staan.
Scheelt me een bak geld, want ding is een godsvermogen ;)
Afbeelding

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:47

ik vond het alleen jammer dat bij deze niet se totale resultaten lijst werd gedeelt. Vind het wel altijd fijn te zien hoe er verder gepunt is, of iedereen hoog is of ook mensen minder of juist iedereen heel laag.

@psvanlot op t plaatje is ie idd mooi! "jammer" dat ie niet staat hahaha

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:07

Dat vind ik ook altijd wel fijn Enzo_Ollie, als je een beetje kunt zien hoe er overall gepunt is. Maar dat kan soms bij wedstrijden ook niet.

Gave cap inderdaad PSvanLot, jammer dat hij in het echt niet zo leuk staat. :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 21:30

Vind dat ook n hele mooie cap, die Kask. Maar of ze staan weet je pas als je m op hebt inderdaad.

Ik heb een Kep. Maar rijd thuis meestal met m'n Felix Buhler cap van 80€ die zit ook fijn

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 22:58

Meetmomenten: kan me er soms wat bij voorstellen. Rijden en klaar.

Inmiddels hier mooi wat sneeuw en prachtig weer vandaag. Blije paarden. Zaterdag en zondag melden ze tot -15 :brr: en dan wordt t weer " warm"

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:07

Getup schreef:
Meetmomenten: kan me er soms wat bij voorstellen. Rijden en klaar.

Inmiddels hier mooi wat sneeuw en prachtig weer vandaag. Blije paarden. Zaterdag en zondag melden ze tot -15 :brr: en dan wordt t weer " warm"

Dat is exact wat een meetmoment is Getup! Rijden en klaar haha

Heerlijk weer! Dat was het hier ook, een strakblauwe hemel en lekker veel zon. Was ook fijn rijden, de sneeuw die van de hal af glijdt.

Hier wordt het volgende week +13, dat is echt warm haha.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 23:20

Oh ik vond die meetmomenten echt top :D
Komen, rijden, punten, gaan!

Las iets over onderdelen die dan voor jezelf goed zijn verbetert maar nog niet veel voorstellen. Mijn paard heeft echt zo’n typisch lelijk springpaarden stap, en met een beetje spanning erbij ging ze giga veel takt fouten maken. ^)
Ze heeft nu voor haar doen heel veel ruimte, maar een 9 gaan we er nooit op krijgen. Ben altijd blij met 6/7ens op het protocol voor die onderdelen. :j

Nee zelf geen echte schade, wel goed last van mijn rug. Die is al slecht, en een paar bok salvo’s uitzitten die zo lekker klappen in je rug en daarna op je rug vallen maakt het niet beter. :=

Oh wat jammer van die cap, wel heel mooi!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:52

Hier in de omgeving is 1 vereniging die meetmomenten uitschrijft, de rest doet gewoon wedstrijden. Het maakt mij niet zoveel uit, meetmoment of wedstrijd. Wij rijden meestal toch niet voor de prijzen, maar het is inderdaad wel leuk om even te zien hoe er gepunt is en waar je staat tov de rest.

Ik herken jullie verhalen wel voor wat betreft 'voor ons was het heel goed'. Vooral met het vorige paard had ik dat regelmatig. Voor ons doen een prachtige proef neergezet, goed ons best gedaan en dan eindigen met een 178pnt.

Nu heb ik ook af en toe een 178pnt, maar dat komt dan bijvoorbeeld doordat ik ergens een 1 ertussen heb zitten :') .
In de B waren we nog erg bezig met 'vooral netjes en beheerst rondrijden' en reed ik vaak op 'safe'. Nu probeer ik er wat meer pit in te krijgen (ik heb het gevoel dat ik anders dat paard de hele tijd op de handrem rij) en dat is voor ons (lees: voor mij) nog even wennen dus nu heb ik af en toe vreemde storingen in mijn proefjes :') .
Vrijwel elke jury geeft ook terug als commentaar dat er echt hele goede stukken tussen zitten, maar ook zaken die nog niet lekker gaan. Daar kan ik wat mee en dat komt vanzelf wel goed denk ik zo :-)

Het komt eigenlijk neer op 'te diep, maar braaf en eigenlijk wat te traag' of 'niet te diep, vlotter en daardoor soms ook wat ongecontroleerder'. Al die energie moet ik nog leren te kanaliseren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:35

Herkenbaar Apple! Hoewel het hier niet oncontroleerbaar wordt, maar soms wel even wat te heet en slordig. Is op elk niveau weer even groeien.
En evenwicht houden tussen het ontspannen en correct, maar safe en het wat meer van de grond en stoerder gereden waar soms wat spanning bij komt. Dus sommige onderdelen blijven wat safe en anderen wat stoerder waar ze het aan kan.

Daarom kan ik me die 3en en 4en veroorloven :') de onderdelen die goed gaan zijn dan 7ens en 8en haha

Maar onze verruimingen begonnen ooit als 5en en zijn nu, op veel hoger niveau, toch gewoon 7ens dus uiteindelijk echt ook beter voor de jury. Het worden nooit 9ens, die proberen we op andere onderdelen te halen :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 16:01

Ik heb laatst ook een nieuwe cap gekocht, na er 101 gepast te hebben toch maar gekozen voor deze, maar na een paar keer er mee gereden te hebben zit hij mij toch niet echt lekker en zou een maat groter beter zijn denk ik.
Krijg er toch hoofdpijn van.
Jammer want het is een mooie cap.

Afbeelding

Meetmomenten kan bij ons helaas niet.
Wij hebben geen standaard 20x40 bak.
Omdat te creëren moeten we een hele ring opzetten.
Maar we hebben elke maand 1 weekend met 2 dagen wedstrijd.
Dus dat is geen probleem.
Al zou een meetmoment voor mij denk ik toch wat minder spanning opleveren.