Fly_high schreef:MyWishMax schreef:Maar voor jouw vraag blijft hetzelfde, ja je wordt erop afgerekend en dat is heel logisch, want het is dus een stuk basis wat niet correct is.
Dat inderdaad.
Het kan soms wel frustrerend zijnstrenge punten voor onderdelen waar je al enorm veel vooruitgang hebt geboekt tov hoe het ervoor was en hoe het paard ooit werd getraind, maar vanuit jury's gekeken hartstikke logisch uiteraard
want ze kennen de combinaties en hun geschiedenis niet.
Rij ik soms mijn verruimen in draf helemaal apetrots dat mijn paard het überhaupt kan ipv meteen in galop te vallen, krijg ik alsnog een 5 of 6 want zo bijzonder was het objectief gezien nou ook weer niet
Dat heb ik met halsstrekken

Dat vind ie heel moeilijk, want ook snel strak in zijn lichaam. Dus als ik eraf kom met 'wow had je het halsstrekken gezien!' is het een 5.5 of een 6. Dat is mijn 10 met halsstrekken (overigens doet ie het thuis wel netter dan op wedstrijd)
@Hieperdi, die van mij doet ook gekke bekken trekken, exact zoals jij beschrijft maar alleen met stilstaan. Vooral met kou, maar hij is nu 2.5 jaar geleden geopereerd in zijn mond en door de kou trekt het litteken in zijn mond. Hij is het ook gaan doen voordat ie geopereerd moest worden (lang verhaal, maar hoogstwaarschijnlijk achter voerbak gehaken en blijven trekken tot tanden los zaten). Toen is ie het gaan doen en ik merk nu duidelijk verschil in de zomer en winter. Zomer doet ie het veel minder vaak, maar rondom zijn kaak/hals etc blijft het gevoelig door toen
(en ondertussen is het ook een gewoonte geworden vermoed ik net als sommige paarden klauwpoten, maar ben me er zeker van bewust dat het uit ongemak is voortgekomen)
edit; gister meetmoment gehad. 1e proef helemaal verprutst, schouderbinnenwaarts niet goed, sprong over in contra, paar keer galop op momenten dat het niet moest. kwartjes sloegen nergens op, dus was nogal chagrijnig want heel rommelig. Ik kan gelukkig als iets niet goed gaat wel achter me laten maar wel balen.
2e proef ging veeeeeeel beter, 1x aanspringen net voor de jury waar het niet moest

Ook op een plek waar die normaal aanspringt (te vroeg) wachtte die netjes op mijn hulp, dus dat was al vooruitgang. Maar al met al super tevreden in deze proef
Heb ik in de 1e 181,5 en de 2e 196.5

De 1e snap ik totaal niet maar ben wel super blij ermee