Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette_

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:11

Zadels uitzoeken, altijd een uitdaging. Twee of drie jaar geleden heb ik een nieuwe gekocht, zadelmaker laten komen er er was er precies 1 die goed lag en waar ik direct fijn mee weg reed. Natuurlijk ook gelijk zo ongeveer het duurste wat hij mee had, maar nog steeds super blij mee, zou zo opnieuw dezelfde kopen (behalve dat ze flink duurder zijn geworden sinds de brexit, ik heb een Albion Revelation).
Heb daarnaast ook een wintec 500 vz, echt twee compleet verschillende zadels. De wintec heb ik weinig gebruikt de laatste tijd, maar binnenkort eerste balkjes-les, dus dan kan die er weer op. Heb er ook wel weer zin in, goed voor de afwisseling en mijn paard vind het leuk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:28

Ik doe balkjes altijd gewoon met dressuurzadel. Zelfs de baby springlessen daarmee gereden :')

Maar het is echt een ramp, ik heb bij vorige in 2 jaar tijd 8 zadels oid gehad, waarvan een paar nog geen 3 maanden en 2 zadelmakers versleten en nog wat anderen erbij gehad. Gelukkig aantal die eerlijk zeiden niks te hebben voor mijn paard of dat zij zadel niet konden aanpassen en overnemen zonde was van het geld. Moesten maar terug brengen naar zadelpasser waar we het gekocht hadden.
En bij huidige ook tig leenzadels gehad voordat eigen zadel klaar was. Maar daar heel blij mee, want ook die leenzadels werden telkens volledig aangepast en gewisseld als het niet goed ging.

Je bent zo afhankelijk van zadelmakers/passers. En ondertussen weet ik er zelf aardig wat van, maar dat komt wel door alle ellende die we gehad hebben. En nu dus enorme zeikerd met aanpassen. Ik doe niet meer aan 'wennen', paard moet meteen goed lopen, beter als voordat ze kwamen het liefst, en ik goed zitten. Zelfs druk meting geloof ik niet. Dat kan er goed uit zien, maar als paard er niet onder wil lopen is het niet geschikt.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 14:42

Was afgelopen vrijdag op de hengstenkeuring, en ooit, ooit wil ik ook zo’n fancy zadel met lak en steentjes! Maar daar heb ik echt geen geld voor. En mijn zadelpasser waarschuwde al, als dat lak beschadigd kun je je zadel wel weggooien want dat wordt nooit meer mooi. Daar zit ook wel iets in natuurlijk. Heb nu een kent en Masters met verwisselbare boom, en een prolite tri pad eronder. Al voor verschillende paarden gebruikt, mijn zadelpasser kan hem steeds voor mij aanpassen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:43

Miriam91 schreef:
Apple schreef:
Voor het mooie wil ik eigenlijk een nieuw springzadel, JB is uit zijn springzadel gegroeid. Het kan nog wel, maar dan moet hij niet verder meer groeien.

Ik heb een heel fijn Kent en Masters springzadel. Niet te koop overigens, maar misschien een goede om te onthouden als merk want die heeft een verwisselbare boom

Wij hopen van de zomer te starten in de B. Voor ons beiden voor het eerst dressuurwedstrijden. Vorig jaar 3 endurance wedstrijden gereden, maar dat is toch een heel andere tak van sport ;)

Thanks voor de tip :-) Die hou ik in gedachten :-)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:59

Voor jonge paarden kun je het jonge paardenplan mee doen bij countrymill. Heb ik in het begin gedaan en ideaal! Ik heb nu drie hele fijne zadels van hun eigen merk, 2 x dressuur en 1 x springen en ik zweer bij mijn springzadel. Veel wrong en zachte zit <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 19:57

Vandaag op stal met een oude Albion Revelation gereden. Leer van het zadel is totaal versleten, maar wat een heerlijk zadel!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:15

Oh man, zadels :') Wij hebben dinsdagavond ook weer tot heel laat staan puzzelen met t zadel van de merrie nadat ie breder gemaakt is. Maar gister gelest en wel heel blij mee!
Op de ander ligt een Erreplus Connect, maatwerk op ons beide. Dat is wel echt next level, maar is de prijs natuurlijk ook naar. Wel ontzettend blij mee, kreeg op veel zadels uitval in mn ene been en op deze nooit meer last van mn lijf. Oke, mn andere alltime favoriet is de oude kn symphonie, maar helaas doen beide paarden het daar niet wauw onder.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:41

PSvanLot schreef:
Vandaag op stal met een oude Albion Revelation gereden. Leer van het zadel is totaal versleten, maar wat een heerlijk zadel!

Told you :o :') Albion is echt zalig, ook als t versleten of juist splinter nieuw is. Ik wil echt noooit meer wat anders!!

Mocht je om zijn, het Gareel in Schijndel heeft heel af en toe 2dehandse Albion’s. Rudolph is ook echt super kundig met aanmeten.
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 19-01-23 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 22:43

Ik vind ze wat wisselend. Deze vind ik heel fijn, maar heb ook op een andere gereden op haar paarden. Die is nieuwer dan deze en daar kon ik niks mee.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:13

Oef, heb heel wat moeten bijlezen! Jullie gaan er nogal vandoor. Te druk voor bokt omdat m'n eigen paard heel ziek geweest is, gelukkig nu wat beter.

Zadels... Voor Hiro is er 3x een onafhankelijke zadelpasser geweest en telkens kreeg ik te horen dat het niet goed was. Hopelijk nu wel oké, maar mijn dekjes schuiven enorm dus heb het vermoeden dat het nog steeds niet goed zit. Ik heb nu een kent en masters, op zich niet ontevreden van het zadel zelf, alleen is Hiro een moeilijke ook. Ik ben zelf wel fan van Albion trouwens, paar keer mee gereden bij een vriendin. Mijn zit en houding is perfect dan, dat gebeurt niet vaak en is echt puur het zadel denk ik.

Ik moet over een maandje een kur rijden.. iemand do's en don'ts? Weet niet zo goed hoe ik eraan moet beginnen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:19

Hier al veel zadel gedoe gehad met mijn korte pre's.
Ik ben uitgekomen bij macrider.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:25

Kwam onderstaande advertentie tegen op MP, is behoorlijk in de buurt. Maar ik kijk zo vreemd tegen de wrongen aan, die lijken zo laag te zitten tegenover andere zadels van hetzelfde model en het zweetblad is ook wat anders.

https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... ssuurzadel

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:33

PSvanLot schreef:
Kwam onderstaande advertentie tegen op MP, is behoorlijk in de buurt. Maar ik kijk zo vreemd tegen de wrongen aan, die lijken zo laag te zitten tegenover andere zadels van hetzelfde model en het zweetblad is ook wat anders.

Die oogt heel anders inderdaad. Misschien maatwerk geweest voor deze persoon? Of net een andere uitvoering van het model iig. Prijs is wel netjes vergeleken met nieuw, maar vraag is of het voor jou dan net zo fijn zit als het zadel wat je nu geprobeerd had..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:34

Noukie schreef:
PSvanLot schreef:

Die oogt heel anders inderdaad. Misschien maatwerk geweest voor deze persoon? Of net een andere uitvoering van het model iig. Prijs is wel netjes vergeleken met nieuw, maar vraag is of het voor jou dan net zo fijn zit als het zadel wat je nu geprobeerd had..

Ja dat is dus inderdaad de vraag, ga eens kijken of ik het hier kan krijgen als de zadelmaker komt.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:27

Ben ik de enigste die een plastron belachelijk duur vind?

Wat een onzin om die dingen €50,- te maken.. :')

Anyway, ik ben opzoek naar een nieuwe de mijne is bijna 20 jaar en maatje M uit mijn kindertijd is eigenlijk net een maatje te strak. Daarnaast heeft hij klittenband en dat zit de heletijd vast aan mijn haar aanzet en knotje.

Ik vind het dan ook een verschrikkelijk ding en draag hem liever niet..

Wie weet er een betale plastron met drukkers aan de achterkant ipv klittenband?

Mijn huidige plastron heeft een klip met diamantjes en parels erop, dus het mag ook een kale wezen, want ik kan die klip dan gewoon omhangen.

Bestaan die dingen überhaupt wel met drukkers?

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:30

Waarom draag je dan niet gewoon een shirt/blouse met een witte kraag? Ik heb geen plastron om, gewoon een mooi showshirt van Quur met witte kraag en klaar :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:31

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:34

Ik draag ook gewoon nog steeds een plastron. Vind ik netter en dan kan ik een fijn shirt aan in een kleur die ik als zomer tenue aankan. Shirts die ik heb vind ik echt niet netjes genoeg zonder plastron en heb nog geen fijne kunnen vinden die wel aan die eisen voldoet.

Maar drukknopen nog niet gevonden bij plastron, nee. Volgens mij zou ik dan niet uitkomen qua maat :') klittenband is flexibeler. Ik heb gewoon een grotere maat gekocht en maak hem soms extra vast met veiligheidsspeld.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:37

NorwayFjord schreef:
Waarom draag je dan niet gewoon een shirt/blouse met een witte kraag? Ik heb geen plastron om, gewoon een mooi showshirt van Quur met witte kraag en klaar :)

Dat heb ik nu inderdaad meestal!

Maar als het mega koud is wil ik eigenlijk een kooltrui aan en als het warm is een dun topje en dan is een plastron wel Ideaal! :o

Noukie schreef:
Google is your best friend :)

https://www.google.nl/search?q=plastron ... GsqAk_28:0

Edit: bijvoorbeeld de fairplay, even naar beneden scrollen

Nee joh! Jij vind gewoon in 1x wat ik al weken zoek! Ik ben zelfs al bij de hypostore geweest! Briljant :j

Dankjewel! Incl. Drukkers *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:38

MyWishMax schreef:
Ik draag ook gewoon nog steeds een plastron. Vind ik netter en dan kan ik een fijn shirt aan in een kleur die ik als zomer tenue aankan. Shirts die ik heb vind ik echt niet netjes genoeg zonder plastron en heb nog geen fijne kunnen vinden die wel aan die eisen voldoet.

Maar drukknopen nog niet gevonden bij plastron, nee. Volgens mij zou ik dan niet uitkomen qua maat :') klittenband is flexibeler. Ik heb gewoon een grotere maat gekocht en maak hem soms extra vast met veiligheidsspeld.

Maar in zomertenue de je toch wel je plastron af?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:40

Ja zeker, in de zomer idd zonder jasje en zonder plastron.

Maar soms is het wel warm in een jasje maar mag je nog niet zonder jasje rijden.

Ik heb het sowieso snel warm een snel koud. Haha

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:41

Ahh ja dan snap ik het :) Ik heb het snel warm, ook in de winter met rijden dus wil dan zo min mogelijk aan m'n lijf hebben, moet er niet aan denken om dan ook nog een plastron om te hebben haha. Maar ik kan sowieso niet zo goed tegen dingen die om m'n nek zitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:42

Nadiine__x schreef:
Ja zeker, in de zomer idd zonder jasje en zonder plastron.

Maar soms is het wel warm in een jasje maar mag je nog niet zonder jasje rijden.

Ik heb het sowieso snel warm een snel koud. Haha

Je mag tussen 1 april en 1 oktober altijd zonder jasje rijden. Al vriest het 10 graden en regent het pijpenstelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:45

PSvanLot schreef:
MyWishMax schreef:

Maar in zomertenue de je toch wel je plastron af?

Ja :D Ik rijd alleen niet zo snel in zomertenue. Toch nog wat overblijfselen van vroeger toen het pas mocht als de mussen van het dak vielen haha. Vind zomertenue vaak toch niet zo netjes staan.

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:06