Oh help.. Voor het kampioenschap willen ze graag een ingestuurd stukje over de combinatie, wat moet ik in godsnaam opschrijven?
eldora1
Geplaatst: 01-02-18 22:19
xxcleeoo schreef:
Oh help.. Voor het kampioenschap willen ze graag een ingestuurd stukje over de combinatie, wat moet ik in godsnaam opschrijven?
Misschien leuk om te vertellen over de afstamming van je paard, hoe oud jullie zijn en wat jullie al hebben gehaald samen( in hoeveel tijd) , wat jou doelen zijn?
Ik heb nu vertel hoe ik bij haar ben gekomen, hoe het zo naar de wedstrijden toe is gelopen, wat we eigenlijk samen doen en wat ik hiervoor deed
marit2403
Geplaatst: 02-02-18 09:55
Wat ontzettend tof om dit allemaal te lezen. Ik rijd een geweldige noriker van 8. Dr is altijd alleen mee buiten gereden. 2 weken geleden voor het eerst les gehad en het streven is om dit jar ergens een b proef te starten. Nog veeel werk aan de winkel haha!
xVera94
Geplaatst: 03-02-18 09:54
Leuk, Marit! Mijn ervaring is dat je binnen korte tijd toch behoorlijke progressie kunt boeken.
PA, heel begrijpelijk. Dat vertrouwen heeft toch een deuk.
Hier heeft Jippie me deze week "vleugels" gegeven, haha. Maandag gereden. Bleek er een vogel in de binnenbak te zitten die overal tegenaan vloog. Ik kan me daar dan echt niet van afsluiten en ga niet meer rijden, maar daar op letten. Uiteindelijk me een schop onder mijn kont kunnen geven. En die kleine liep er zo fijn doorheen! Kon hem er gewoon onderdoor en langs rijden terwijl die duif aan het vliegen was, hij heeft geen oor ernaar gedraaid. Dat geeft me echt een grote berg vertrouwen, dat hij al zo stabiel en braaf blijft met zijn 3,5 jaar.
Woensdag kwam de zadelmaker.. en mijn zadel was nog aan te passen Woensdag alleen dus niet kunnen rijden en donderdag ook niet, want mijn zadel was te laat terug. Gisteren les.. loopt hij er weer keurig doorheen! Vooral geoefend op het (door)zitten. Hij wordt zoveel losser en gaat meer bewegen Kost mij alleen behoorlijk veel kracht en energie (hypermobiel, ik sport veel om mijn spieren zo sterk mogelijk te krijgen), dus nu kleine stukjes oefenen. De B komt in zicht!
zo vandaag begonnen in de bak. maar stalgenootje haar paard was niet te rijden. dus gingen we rondje om. zagen we een roofvogel op verkeersbord zitten dacht misschien blijft hij zitten omdat we te paard zijn.. dacht kan ik mooie foto maken. maar paardlief dacht er anders over die ging panisch doen en in verzamelde galop hahaha. vond dat nou wel weer flauw
xxVon
Geplaatst: 04-02-18 17:51
Eerste puntje in de B is binnen. Met die proef ook 2e geworden dus erg tevreden. Teeede proef ging minder (mevrouw ging mesten tijdens de galop en dan kan ze volgends haar natuurlijk niet meer lopen) En m’n voorlezer maakte 2 foutjes waardoor ik 1 keer te laat was met de overgang en 1 keer te laat voor van hand veranderen ^^. T was voor haar ook de eerste keer.
Gefeliciteerd von en gerdien met jullie winstpunten!
Vera wat fijn dat je zadel nog aangepast kon worden en dat je paard weer super loopt. Kan je zien wat een goed passend zadel tock kan doen.
Annetje
Geplaatst: 04-02-18 22:03
Ik heb ons ook weer opgegeven voor twee wedstrijden, dat gaan mijn 4e en 5e wedstrijd worden. Zaterdag 24 februari en zondag 4 maart mogen we weer aan de start verschijnen. Enige jammere is dat het dan net van proef wisselt. Ik rijd de proeven uit mijn hoofd, dus dat wordt het tweede weekend wat lastig vermoed ik.
Starten jullie meestal 1 of 2 proeven?
Fleury
Geplaatst: 04-02-18 22:03
xxVon: Gefeliciteerd met je eerste winstpunt en met je 2e prijs!
_Gerdien_ Ook jij gefeliciteerd met je winstpunten en je eerste prijs! Alweer hard richting de L1 aan het gaan!
Ik heb vandaag de onderlinge wedstrijd gereden en daar wat dingetjes uitgeprobeerd, vooral blijven rijden was een groot doel. We deden L1 omdat het niveau daar niet hoog is, was voor ons de eerst keer een L1 proefje. Ik was tevreden met hoe ik reed dus mijn doel was geslaagd. Helemaal leuk als het ook nog eens een 1e plaats en 206 punten opleverde Heeeeeeeeel erg soepel gejureerd hoor maar toch wel leuk . Op naar de 18e, mijn eerste echte officiële wedstrijd, heb er echt zin in!
Is nog wel een beetje spannend of het allemaal lukt. Blijk namelijk mijn pink gebroken te hebben (mallet finger) bij een val van Vera. Dat is alweer 8 weken geleden gebeurd maar ik bleef pijn hebben en kon niet bewegen en ben woensdag naar de HA geweest. Nu een spalk en woensdag overleg over operatie want na 8 weken geneest dat allemaal niet meer zo goed Ik kan nu wel rijden (klein beetje onhandig) maar niet in mijn handschoen. Ik moet dus de wedstrijd rijden met maar 1 handschoen aan. Zou dat een probleem zijn? Kan ik gewoon zo starten of moet ik dat van te voren bij de jury aangeven?
Ik wil me na veel meelezen, toch maar hier melden uiteindelijk!
Nu inmiddels B+7 (in behoorlijk wat wedstrijden ), maar begin nu eindelijk de lol ervan in te zien Mijn meisje heeft het nu wat zwaar met de baby in haar buik, moet nog tot juli maar toch, dus wedstrijden staan even op een laag pitje, maar wel thuis gewoon lekker doortrainen richting de L/M.
Fleur; ik zou inderdaad gewoon lekker zonder rijden
CaVaLaPhoto
Geplaatst: 05-02-18 17:42
Gefeliciteerd aan alle winstpuntrijders! En wat een fijn bericht dat een aangepast zadel zo veel verbetering geeft met rijden Ik lees ook in stilte mee. Had mij wel al eerder eens gemeld, maar ik heb niet zo veel te vertellen en het gaat behoorlijk hard hier tegenover wat ik gewend ben qua meldingen en teksten Sorry als ik het niet red op iedereen iedere keer te reageren
Hier moeten we weer rustig aan oppakken met Boelie. Osteopaat is vorige week woensdag weer geweest. Vorig jaar was ze er voor het eerst en toen lagen we er 2-2,5 maand uit. Nu 'maar' een half weekje en dan een maandje opbouwen Boelie zat vorig jaar enorm vast. Gedeeltelijk door een verkeerd zadel, maar ander gedeelte is ruw spelen/onbekend. Ben zelf daardoor flink hard op zoek gegaan naar verbeteringen. Hij was weer een tijdje met zijn achterhand wat aan het slepen en dit beterde niet tot weinig, ondanks balkjes en passoahulpteugel. Dus osteopaat gemaild met wat extra uitleg (bellen is met mijn werktijden en rumoerige pauzes vaak erg lastig) en die is dus vorige week geweest. Heel vaak te horen gekregen hoe veel beter hij er aan toe is, dat ik goed bezig ben geweest na vorig jaar. Na de behandeling huiswerk meegekregen als in oefeningen die ik zelf nog kan herhalen en hoe we nu verder moeten oppakken qua training. Eerst 2 weekjes de stap en achterwaarts trainen, daarna mag de draf meegepakt worden en de week daarna pas weer de galop. Dus gaat nog even duren voordat we hier op wedstrijd kunnen gaan nog Hoop wel dat we 30 maart ons weer kunnen 'meten' met een onderlinge wedstrijd van dezelfde club als waar we vorig jaar september voor het eerst gereden hebben Gisteren mocht hij al aan het stapweekje beginnen en hij stapt heerlijk losjes en ruim weer. Het heeft hem weer goed gedaan! Stiekem ook 2x half rondje draf tussendoor, want meneer was blij weer wat te mogen doen en besloot daarom aan te draven zonder toestemming. De 2 weken stappen zullen het 'zwaarst' zijn gok ik zo
Heb tussendoor ook nog meneer z'n kapsel bijgewerkt, om alvast in de stemming te komen
Halster op de foto is op moment van schrijven half dood inmiddels Gelukkig maar dat ik in die 5 jaar dat ik hem heb een lichtelijke kooptic had voor halsters en ik nog genoeg (nog 5) reserve heb liggen. Mag van mijzelf ook zeker geen halster meer aanschaffen tot het weer 'nodig' is
xVera94
Geplaatst: 05-02-18 23:17
Ah ook een vosje, leuk! Fijn dat je weer mag opbouwen succes met de stap weken, haha!
Ik denk dat ik het toch wat verkeerd heb verwoord (of ik moet een ander zadel-aanpas-bericht over het hoofd hebben gezien) maar mijn zadelaanpassing heeft geen verschil gegeven. Zadelmaker kwam woensdag en de maandag ervoor liep hij al heel fijn, gelukkig (en de weken ervoor ook, hij gaat lekker de laatste tijd).
Ik weet alleen dat ik een paard heb wat niet snel zal laten merken dat het niet oké is.. dus ik heb vanuit mijn gevoel de zadelmaker laten komen en ondanks dat paardlief geen verschil laat merken, kan het niet anders dan fijner zijn voor hem
Hier nog geen wedstrijden op de planning maar de B komt serieus dichterbij.. vind het wel spannend en vind het lastig om te bepalen wanneer ik wp-waardig zou zijn.. aangezien ik gevoelsmatig nog een waslijst aan verbeterpunten heb
immanuela29
Geplaatst: 05-02-18 23:54
Gefeliciteerd iedereen met winstpunten!
Ik begin hier al langzaam aan te stressen. Over precies 13 dagen heb ik mijn volgende wedstrijd! En rijden vandaag ging echt niet zo goed. Tja, het kan natuurlijk niet elke dag goed gaan. Maar stress me nu al rot voor de wedstrijd. Hier had ik de eerste keer geen last van
Sharonaa_
Geplaatst: 05-02-18 23:59
Ah vera ik las t als dat ie juist beter was dan ervoor
Loveskiara: wat een scheetje ook al een vosje. Erg veel vosjes in het topic volgens mij.
Niet aan denken en de aankomende twee weken lekker rijden zoals je altijd doet. Ik weet, kan soms best lastig zijn en vooral demotiverend als paardlief niet meewerkt. Ik denk altijd maar, het is voor de lol en doe het voor mijn plezier. Gaat t goed mooizo. Gaat t niet goed, jammer dan. Je moet toch kilometers maken
Als ik jullie zo hoor dan ben ik in staat om meteen mijn startkaart aan te vragen maar diep van binnen weet ik dat het nog niet goed genoeg is. Deze week wel heel fijn getraind dus we gaan wel de goede kant op
Ghostattack
Geplaatst: 06-02-18 11:14
Ik zie hier allemaal positieve dingen voorbij komen, ook zelfs al winstpunten! Goed bezig
Hier nog steeds met barebackpad aan het trainen Al moet ik zeggen, het gaat zo gigantisch goed dat het gewoon jammer is dat je niet zonder zadel mag starten. Het hoofdgooien in galop gebeurt eigenlijk helemaal niet meer, ze doet het allemaal zo fijn en netjes. Zijgangen zijn ook ineens echt een stuk beter bevestigd. Nadeel is dan weer wel dat we nu wat in een dip zitten met de middendraf, we focussen ons nu op de puntjes op de i en spontaan is verruimen moeilijk
Misschien moet ik eens kijken of ik ergens een onderlinge wedstrijd kan rijden op mijn barebackpad