Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:40

Nou die Draak van mij heeft het goed gedaan. Voorlopig 3 en 4e. Even afwachten tot de laatste 3. 60,5 en 60,9% dus 2 winst op ons debuut.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:00

Supernetjes toch Suikermeisje !
En heeft je draak zich wel gedragen verder?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:06

Mirranda schreef:
Supernetjes toch Suikermeisje !
En heeft je draak zich wel gedragen verder?

Haha ja de draak is alleen zijn bijnaam eigenlijk omdat het dezelfde letters zijn als Dakar :P. Hij deed het super en kan nog veeeeeel beter. Doe zelf niet aan bakverkennen en dat scheelt hem echt niks. Gewoon gelijk braaf de hele bak door. Ideaal!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:35

Goed bezig! Ook in Velddriel geweest toch?? Er was naar mijn mening heel laag gepunt. Toen ik wegging was er nog maar 1 ruiter boven de 60%. Dan mag je met recht trots zijn suikermeisje. Ik zelf was tevreden voor de eerste keer. Punten vielen tegen 56%, toen ik de proef terug kreeg zag ik wel dat het echt te braaf was....

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:37

Ik heb gelukkig geen last van een schrikachtig paard. Bak verkennen kan in de basis toch ook niet?? Dus ben gewoon gaan rijden..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:41

Precies. Kan in de basis ook niet dus ga ik nu ook niet doen. Eerste proef was ik met 3e prijs de laagste met winst. Dus alleen 1 tm 3 hadden prijs. Tweede proef alleen eerste 4 dacht ik.

Was ook in velddriel inderdaad.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:44

Mooie score! Proficiat.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:04

Gefeliciteerd suikermeisje! Mooi debuut zo!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:23

Super mooi debuut Suikermeisje!!

Vrijdag was niet helemaal mijn dag. Ik zou mijn GP debuut hebben maar hij had een plekje in de buurt van waar mijn been ligt en ik durfde het niet aan om hem mee te nemen.
Met Co wel gestart en súper lekker gereden. Wat ik alleen even vergeten was is dat als ik lekker aan het rijden ben het er niet zo uitziet als het voelt dus de punten vielen me erg tegen maar toen ik het op video terug zag snapte ik het helemaal.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:19

Gefeliciteerd met je resultaten! :D

28 januari een try-out opgegeven (reining), omdat we dan even lekker kunnen oefenen en ipv alles op 1 hand kan ik dr dan op 2 handen begeleiden :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:32

Snap nu wat jullie bedoelen met startlijsten die er soms laat op komen. Aanstaande zaterdag voor een wedstrijd opgegeven, maar nog geen lijst online. Hopelijk komt hij snel erop!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:51

Ik heb afgelopen zondag terug een oefenwedstrijd meegepikt met mijn merrie. Onze laatste wedstrijd dateert van augustus dus het was best al even geleden. Ik voelde ook dat ze echt weer gespannen was jammer genoeg waardoor ik ze niet aan het lopen kreeg zoals ze thuis kan. Wat ik wel positief vond was het feit dat ik alweer een pak eenvoudiger door die Inter I doorkom. Oefeningen beginnen makkelijk te gaan en we maken eigenlijk geen echt grote fouten meer. Afwerking kan wel beter en ze kan ook gewoon veel beter lopen dan wat ze gisteren toonde. Toch kregen we een paar heel mooie cijfers en kregen we 69%. Uiteraard met een korreltje zout te nemen, 't is en blijft een oefenwedstrijd en ze zijn daar soms net een tikkeltje vrijgeviger met de punten. Jury was heel positief over ons, dus dat is altijd leuk. Ik hoop alleen dat het ons ooit lukt om dat gevoel van thuis in de wedstrijdring ook te krijgen. Dat is echt 'mijn droom' om het zo te zeggen :D

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:54

stitchlover schreef:
Snap nu wat jullie bedoelen met startlijsten die er soms laat op komen. Aanstaande zaterdag voor een wedstrijd opgegeven, maar nog geen lijst online. Hopelijk komt hij snel erop!

Bij ons is dat standaard pas dinsdag of woensdag voor de wedstrijd dat we startlijsten hebben. De oefenwedstrijd die ik afgelopen weekend heb meegereden, kregen we zelfs pas vrijdag de startlijsten voor zondag. Niet ideaal om te plannen inderdaad.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:55

Nette score Izzy19! Ook alweer een officiële wedstrijd gepland?

Startlijsten zijn idd vaak erg laat. Terwijl ze bij de subtop officieel 12 dagen van tevoren erop moeten staan.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:54

28 januari starten we normaal weer officieel onder voorbehoud dat de pistes goed liggen. Ik ben afgelopen zomer ook op die locatie geweest en toen lag de bodem van de inrijpiste veel te zwaar (mijn merrie is nogal blessuregevoelig, 2x peesblessure gehad dus ik ben heel voorzichtig wat betreft bodems). Zou toen geweest zijn door het lang aanhoudend droog weer. Daarvoor had ik daar ook nog nooit problemen gehad. Dus ik schrijf me wel in en ik zie dan daar ter plaatse of ik al dan niet opzadel :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:35

stitchlover schreef:

Ik zou willen dat er eens een startlijst kwam, bij ons is het simpelweg 'de wedstrijd begint om 8.30, laatste onderdeel is rond 21.30' en verder moet je aan de hand van het lijstje met aantal starts per klasse (zonder namen oid) uitrekenen hoe laat je ongeveer aan de beurt ben, en dan loopt t vaak nog 2 uur uit :') :+

Proeven mag de jury bij ons zelf in elkaar flansen (daar zijn uiteraard wel regels voor) en die krijg je een paar dagen tot een uur van te voren. En die moeten natuurlijk uit je hoofd :D

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:18

Bij ons was afgelopen zaterdagavond kür op muziek vanaf het Z1 t/m het ZZ-Licht maar omdat er een grand-prix jury zat besloten een oefenrondje Inter 1 te rijden, omdat ons debuut daarin de week ervoor niet heel goed was nja 57% dus niet heel slecht maar als je al met series om de pas binnen komt en meneer dat in de serie om de 3 ook doet dan gaat het hard naar beneden, maar blij dat ik zaterdag gereden heb geen wissels om de pas en de series deed tie ook weer super had ik 7,5 voor dus gelukkig hij kan het nog had in totaal 63,51% dus mn zelfvertrouwen weer opgepept dat het dus wel kan, jury was ook erg tevreden hoe hij door de proef liep dus ik ben blij nu alleen nog voor het echie haha :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 07:50

Super dat je op die manier een oefenrondje kon doen. Wanneer ga je weer starten?

Hele mooie punten Izzy, dat moet vertrouwen geven voor je volgende wedstrijd.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:39

Katja schreef:
Super dat je op die manier een oefenrondje kon doen. Wanneer ga je weer starten?

Hele mooie punten Izzy, dat moet vertrouwen geven voor je volgende wedstrijd.

Als het goed is 25 februari in Velddriel, wil daarvoor eigenlijk ook maar ben afhankelijk van vervoer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:46

Vanavond voor het eerst GP gestart. Ik was héél zenuwachtig en daardoor echt wel een aantal stomme fouten die niet nodig zijn. Maar hij was, op de laatste lijn na, behoorlijk gehoorzaam en mijn punten vielen me nog niet tegen. Had 57,7% met best wat fouten in de dubbeltellers.
Ben blij dat ik de eerste achter de rug heb nu maar een paar keer starten om een beetje handig te worden.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:01

Toch goed gedaan Katje, lijkt me een hele stap!
Zijn ook proeven waar je in moet groeien denk ik, hebben jullie toch maar mooi gedaan!

Wij zijn ook voor het eerst dit jaar weer gestart in de PSG. Ging best oké proef was 'foutloos' met dik 63%. Heb de jury ook gesproken in de pauze, gaven aan dat het beeld heel fijn is en als hij meer ging aantreden achter de punten verder zullen stijgen.

Klopt helemaal hoor, is alleen een langdurig traject haha. Ik vond dat hij het goed heeft gedaan gezien de omstandigheden. Afgelopen zondag zijn we op stel en sprong van stal verhuisd. Beschouwde deze wedstrijd daarom ook meer als oefenronde.

Nog meer mensen die dit weekend weggeweest zijn/gaan?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:20

Katja schreef:
Vanavond voor het eerst GP gestart. Ik was héél zenuwachtig en daardoor echt wel een aantal stomme fouten die niet nodig zijn. Maar hij was, op de laatste lijn na, behoorlijk gehoorzaam en mijn punten vielen me nog niet tegen. Had 57,7% met best wat fouten in de dubbeltellers.
Ben blij dat ik de eerste achter de rug heb nu maar een paar keer starten om een beetje handig te worden.

Ohh voor een aller eerste keer in deze klasse is dat echt heel netjes, gewoon vaker starten dan komt het helemaal goed :D

stitchlover schreef:
Toch goed gedaan Katje, lijkt me een hele stap!
Zijn ook proeven waar je in moet groeien denk ik, hebben jullie toch maar mooi gedaan!

Wij zijn ook voor het eerst dit jaar weer gestart in de PSG. Ging best oké proef was 'foutloos' met dik 63%. Heb de jury ook gesproken in de pauze, gaven aan dat het beeld heel fijn is en als hij meer ging aantreden achter de punten verder zullen stijgen.

Klopt helemaal hoor, is alleen een langdurig traject haha. Ik vond dat hij het goed heeft gedaan gezien de omstandigheden. Afgelopen zondag zijn we op stel en sprong van stal verhuisd. Beschouwde deze wedstrijd daarom ook meer als oefenronde.

Nog meer mensen die dit weekend weggeweest zijn/gaan?

Of ik moet het vergeten zijn/niet meegekregen hebben, maar waarom moest je zo plots verhuizen? Idd nooit handig zo vlak voor een concour:/ Maar toch nog aardig netjes kunnen rijden duidelijk desondanks!

Heb zojuist de bevestiging gekregen dat ik op Flanders Horse Expo kan starten! *\o/*
Ideaal eigenlijk ook, 15 minuutjes van stal af en dan zo’n gave locatie. Echt leuk! Wel gaat het waarschijnlijk een beetje schorten aan voorbereiding in verband met de examens, maar ach. Meedoen is veel belangrijker dan winnen :j

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:30

Nee dat klopt Ankimo, heb ik hier ook niet neergezet. Ik was er niet meer op mijn plek op het gebied van management van de paarden. Daardoor snel de beslissing moeten maken...

Wat gaaf dat je op FHE mag starten, is inderdaad al een hele leuke ervaring op zich! En wie weet pakt het ook wel goed uit. Gewoon genieten!

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:40

stitchlover schreef:
Nee dat klopt Ankimo, heb ik hier ook niet neergezet. Ik was er niet meer op mijn plek op het gebied van management van de paarden. Daardoor snel de beslissing moeten maken...

Wat gaaf dat je op FHE mag starten, is inderdaad al een hele leuke ervaring op zich! En wie weet pakt het ook wel goed uit. Gewoon genieten!

Oei nee dan moet je inderdaad gewoon de stekker eruit trekken. Zelf ook al twee keer mee moeten maken helaas...Bij één van de twee keren (naast een hoop andere zaken die gewoon niet klopte) was de druppel over de emmer dat mijn paard als enige op stal heel “toevallig” een berg puur verschimmelt hooi kreeg en hij er ook nog eens van at van de honger-:(- Ja, er kan áltijd een plukje tussen zitten. Maar dit was gewoon een complete berg. Dat het überhaupt in mensen op komt...

Ach jaa daarom! Ga gewoon lekker mijn rondje doen en ik zie vanzelf wel :))

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:34

Mag ik vragen waar je staat Ankimo? Ik ben van Gent en ben nu wel benieuwd :)