B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:20

Connemara pony. 1,46m.

Dat is doel voor volgend jaar Elys! Nu zijn de meeste oefencrossen al gereden of ik moet die dag werken. Gaan nog wel een tripalon doen maar dat is zonder vaste hindernissen.

Change3x

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:23

Ik wil ook BB crossen maar ik hou mezelf nog heel erg tegen. :')

En volgend jaar op het ONCK kan je ook nog tussen de D pony's B starten voor de ervaring!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:25

Change3x schreef:
Ik heb wel een E pony gehad die qua galop moeite had met de afstanden maar dat was omdat hij heel groot galoppeerde. :') Die was ook paardgefokt.

Samantha, en anders kun je ook al BB SGW starten in de tussentijd. :D

Dat kan inderdaad ook! Dan komt het ook meer neer op bij elkaar rijden, en dat kan af en toe ook lastig zijn haha
Ik ga zien hoe die van mij de parcoursen op gaat pakken, ben net begonnen met springles, wat de 1e keer erg goed ging. Zondag weer les, en als dat ook goed gaat misschien maar een een oefenparcoursje ergens. En starten voorlopig alleen bb denk ik, tot ik m parcoursmatig echt goed voor elkaar heb

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:26

Change3x schreef:

En volgend jaar op het ONCK kan je ook nog tussen de D pony's B starten voor de ervaring!

Ik ga zondag al B hc ponys rijden voor de ervaring :+ springen wil ze wel, maar ze is nog groen op ander terrein en wil dan de hindernisplankjes met name van dichtbij bekijken.
Wil zeker zo ver zijn dat we volgend onck rondje B en L ponys kunnen doen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:30

Ik kom wel om te supporten die dag :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:39

Change3x schreef:

Nee je zou rondje met Beaut doen :Y)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:45

Saaams schreef:
Change3x schreef:

Nee je zou rondje met Beaut doen :Y)

Durf je dat nog steeds aan. ~~}>

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:55

Saaams schreef:
Change3x schreef:

Ik ga zondag al B hc ponys rijden voor de ervaring :+ springen wil ze wel, maar ze is nog groen op ander terrein en wil dan de hindernisplankjes met name van dichtbij bekijken.
Wil zeker zo ver zijn dat we volgend onck rondje B en L ponys kunnen doen.

Hee dat doet mijn paard ook graag! Als hij er eenmaal over is is t ook goed, maar als er wat veranderd moet ie weer kijken. Heb nu inmiddels een springzweepje erbij, alleen bij springen trouwens anders wordt ie veel te zenuwachtig. Dit werkt wel goed, maar moet er echt om denken dat ik m alleen maar ff aanraak als het nodig is omdat ie teveel kijkt, en niet per ongeluk ook op zn schouder oid als t niet nodig is. Hij wordt heel zenuwachtig van de zweep, terwijl ik zeker weet dat er nooit iets mee is gebeurd. Ik heb m vanaf de weide gekocht en alles zelf geleerd. Longeerzweep is ie ook niet bang voor oid, dus heb t idee dat hij die zweep in zn ooghoek ziet en dat vooral eng vind. Zoals alles wat ie niet kent eng is.

Lang verhaal weer, maar misschien heb je er iets aan om een zweepje mee te nemen? Tenzij je dat al doet, dan werkt het dus niet zoals bij mij

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:57

Zweepje heb ik :') Maar ligt gewoon aan mij deels. Pony raakt onzeker van de omgeving, ik ga te afwachtend rijden. Moet gewoon gas geven, kuit eraan en diep zitten :')

Tuurlijk durf ik dat. Durf jij dat na mijn snoekduik? :=

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:00

Saaams schreef:
Zweepje heb ik :') Maar ligt gewoon aan mij deels. Pony raakt onzeker van de omgeving, ik ga te afwachtend rijden. Moet gewoon gas geven, kuit eraan en diep zitten :')

Tuurlijk durf ik dat. Durf jij dat na mijn snoekduik? :=

Ook dat herken ik, ik wil het netjes doen, waardoor ik totaal vergeet te rijden. Heb ook geen spoor oid, dus moet het dan echt van mn been hebben. Moet wel zeggen dat als ik m goed rijdt, zoals met les, hij ook goed springt en alles waar je m voor zet. En hoe hij ervoor komt maakt ook niet uit, dan gaat ie wel. Dus wel heel braaf, als ik maar rijd

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:04

Thuis doet ze alles. Weigert ze nooit. Al moet ze er dwars door heen. Maar doordat we de eerste keer op ander terrein elke hindernis geweigerd hebben met een nare instructeur was het vertrouwen enorm weg op ander terrein. Pony had voordat ik haar kocht nooit echt gesprongen. Sowieso niet op ander terrein geweest. Cross knalt ze overal overheen, heel zelden dat ze er langs rent. Maar door die ervaring ga ik echt poedersuiker rijden op ander terrein. Pony heeft echt de beste wil om te gaan, oren erop, kop omhoog en lopen dat ze doet. Maar diep van binnen is het een puppy en wil ze dat ik er naar de overkant til :+ Dus leave or comfort zone en we gaan kilometers maken om ons doel te halen. Hoogte is niet het probleem :')

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:04

Als jij het durft dan ik ook. :D

Blijven rijden heb ik 'vroeger' ook wel moeite mee gehad maar dat is voor mij nu gelukkig geen probleem meer.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 23:24

Change3x schreef:
Als jij het durft dan ik ook. :D

Blijven rijden heb ik 'vroeger' ook wel moeite mee gehad maar dat is voor mij nu gelukkig geen probleem meer.

Ik had dat nooit, alleen na 3 jaar niet meer gesprongen te hebben en een paard wat het niet kent, is het toch wennen. Ik wil het echt te netjes en voorzichtig doen, dat kan dus niet. Daarnaast wil ik al mijn fouten die erin geslopen zijn ook in 1x verbeteren. Dat moet rustig aan met les gaan, wat we dus nu doen.

Saams, dat is wel lastig, dus kilometers maken?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 08:44

Dan komt dat wel goed saams. Zelf een riedeltje in je hoofd maken dat je been en hand eraan moet houden :P

Mickey heeft een normale galop sprong maar hij had heel weinig rek. Was nogal de kreukels in gereden maar nu maakt ie wel weer genoeg meters per galop sprong. Alleen als ik onhandig een dubbel in kom moet ik wel plank gas naar voren in de landing :')

Te netjes herken ik ook hoor haha

Mijn andere paard heeft juist een enorme galop en die maakt dus wel eens 1 galop sprong minder in een lijn. Ook niet handig zoals change al zei :Y)

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:16

Hinke schreef:
Lobke1998 schreef:
Bedankt Hinke!

Ja het is een Ukato, maar mooi is anders hahaha!
Word op concour regelmatig uitgelachen om hoe hij eruit ziet en de lompe manier waarop hij loopt.

Hij is erg groot en lang met daarbij een heel moeilijk karakter, maar zodra hij begint te springen zijn de meeste uitgelachen :D

Oh is hij echt zo lelijk? Wel mooi dat ie zo goed kan springen:) Moeilijk karakter in welk opzicht?

@nikkietje: Klinkt goed :) Ik dacht trouwens dat alles nu nog buiten was maar ik begrijp dat jij al binnen wedstrijd hebt gehad?

Xxpaardje sorry ik begrijp niks van je post, zo vol met fouten staat het.. Ik zie in je onderschrift dat je een taalstoornis hebt. Misschien kun je daarom korte reacties posten van 1 of 2 zinnen waar je wat meer tijd aan besteedt en die je bijv door de autocorrect haalt? Ook zou het voor de interactie in het topic goed zijn dat je ook af en toe op anderen reageert ipv anderen compleet te negeren en alleen over jezelf te praten...

Nee alles is hier nu ook nog buiten. Ik bedoelde dat ik in het binnen seizoen eerst nog een x BB wil starten omdat we binnen nog nooit een wedstrijd gesprongen hebben en hij nogal kijkerig kan zijn op de omgeving.

Jullie gaan wel hard zeg!

Ik zou met een pony ook niet te gek doen tussen de paarden. En een grote E vind ik dan ook nog anders dan een kleine D. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zich bepalen.

Change als je de gelegenheid hebt en je bent voorbereid zou ik wel alvast een x een BB cross meepakken. Ze moeten het spelletje ook even leren over het algemeen. Zo kun je vast ervaring op doen.

Wij zijn afgelopen weekend naar eventing westdorpe geweest. Het springparcous werd ineens een hele uitdaging met een springkussen langs de ring :wow: Dat was toch wel spannend met springende kinderen erin waardoor we nogal hard en onstuurbaar rond gingen. Niks pastte fatsoenlijk maar he hij sprong wel foutloos rond _O- .
Cross weer wat moeite om weg te komen bij de groep daarna heel fijn stuk waarin hij fijn bleef galopperen en springen. Toen even gestrand op het water en een hindernis op een berg >;) maar daarna wel alsnog naar de finish kunnen rijden en het laatste stuk weer fijn. In de training doet ie het allemaal zo dus het is echt een kwestie van wedstrijd km's maken. We hebben er dit seizoen nog 1 op de planning en dan gaan we van de winter maar werken aan het alleen weg gaan d.m.v. buitenritjes e.d.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:32

Ik heb overlaatst stage gehad bij een bekende ruiter en daar was en pony (kleine D denk ik). Die droogde alle paarden af op een parcours van 1m30 :+ Geen enkele afstand aangepast. Het kan zeker ^^ Zie hier regelmatig ponies in het 1m20 meerijden voor paarden

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:51

Ohh ik zeg ook niet dat het niet kan. Zolang je maar weet waar je mee bezig bent en je pony niet overschat of het vooral zelf perse wil ten kosten van alles. Ik zie hier namelijk ook veel pony's die met paarden mee moeten omdat kindlief er geen afstand van kan doen terwijl de pony het eigenlijk niet aan kan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:19

Helaas gaat ons debuut opgeschoven worden naar volgend jaar..
Als alles mee zit.. want in een half jaar kan er veel gebeuren :\

Mijn manneke is in mei gecastreerd en dat gaf nogal wat complicaties.
En nu moet hij alsnog geopereerd worden.. ;( ;(
Daarna gaat hij een half jaar de wei op.. kan hij herstellen, groeien en nog lekker even paard zijn..

Baal er wel van hoor.. had graag dit jaar ons debuut gehad..

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:05

Saaams schreef:
Pony in M of Z tussen de paarden lijkt me zeer onmogelijk.

het is niet onmogelijk hoor in het m reed een pony mee op de regio in utrecht. die gewoon heeft.

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:25

He wat balen casarell. Hopelijk gaat de operatie goed!

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:20

Hinke schreef:
Lobke1998 schreef:
Bedankt Hinke!

Ja het is een Ukato, maar mooi is anders hahaha!
Word op concour regelmatig uitgelachen om hoe hij eruit ziet en de lompe manier waarop hij loopt.

Hij is erg groot en lang met daarbij een heel moeilijk karakter, maar zodra hij begint te springen zijn de meeste uitgelachen :D

Oh is hij echt zo lelijk? Wel mooi dat ie zo goed kan springen:) Moeilijk karakter in welk opzicht?

@nikkietje: Klinkt goed :) Ik dacht trouwens dat alles nu nog buiten was maar ik begrijp dat jij al binnen wedstrijd hebt gehad?

Xxpaardje sorry ik begrijp niks van je post, zo vol met fouten staat het.. Ik zie in je onderschrift dat je een taalstoornis hebt. Misschien kun je daarom korte reacties posten van 1 of 2 zinnen waar je wat meer tijd aan besteedt en die je bijv door de autocorrect haalt? Ook zou het voor de interactie in het topic goed zijn dat je ook af en toe op anderen reageert ipv anderen compleet te negeren en alleen over jezelf te praten...

@Hinke, hahaha ja, hij is ontzettend lomp en vooral lang. Hij heeft een ramshoofd en de hoeven van een trekpaard. Al met al niet moeders mooiste :D

Goede vraag, hij is heel onvoorspelbaar en bij iedere kleine verandering kan hij heel raar reageren.
Als hij eenmaal bang of gespannen is kun je niet meer tot hem doordringen, hij loopt dan door alles en iedereen heen.

Na twee jaar krijgen we hem nog steeds niet door een bepaalde hoek van de bak omdat daar de tractor staat. Boos worden heeft geen zin want dan wordt het alleen maar erger. Maar met heel erg veel geduld wordt hij steeds makkelijker.

Ik kan nu eindelijk zijn hoofd en oren aanraken, iets wat tot een jaar terug ondenkbaar was.

Waarom hij overal zo angstig voor is weten we niet, zijn voormalige eigenaar zei dat hij als veulen al heel erg apart was en hij er ook niets mee kon.

Ik rijd hem nu 1,5 jaar en hij begint me nu steeds meer te vertrouwen, dus ik heb goede hoop dat hij steeds makkelijker gaat worden.
Maar apart zal hij altijd blijven :j

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:33

Lobke dat klinkt wel als een stevige gebruiksaanwijzing maar wel gaaf dat je zoveel bereikt hebt.
Wij hebben ook een ukato op stal en die heeft ook wel een aantal trekjes die op zijn minst apart zijn dus wellicht komt het een beetje van paps vandaan? Overigens is die juist kort en heeft een mini hoofd haha

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:47

nikkietjuh schreef:
Lobke dat klinkt wel als een stevige gebruiksaanwijzing maar wel gaaf dat je zoveel bereikt hebt.
Wij hebben ook een ukato op stal en die heeft ook wel een aantal trekjes die op zijn minst apart zijn dus wellicht komt het een beetje van paps vandaan? Overigens is die juist kort en heeft een mini hoofd haha

hahaha klopt helemaal, in het begin wist ik ook echt niet hoe ik hem moest benaderen, ik kon amper zijn stal binnen komen zonder bang te hoeven zijn voor zijn reactie.

Nu komt hij gewoon naar me toe en vind hij het fijn als ik hem over zijn hoofd aai.
Ik ben nu ook nog maar de enige die hem rijd, soms mijn trainer ook als ik geen tijd heb. Maar dit heeft hem wel enorm geholpen en hij krijgt steeds meer zelfvertrouwen. Ik probeer hem altijd heel positief te benaderen en werk veel met mijn stem, je merkt aan hem dat hij nu ook sneller kalmeert of eerder ergens langs op durft te lopen. Dit heeft natuurlijk ook met het vertrouwen te maken.

Maar ik kan je vertellen dat ik in die korte tijd met dit paard meer bloed, zweet en tranen heb weggeveegd als met alle andere bij elkaar.

Ja dat zou goed kunnen! Hoewel wij nog twee reuzen van Ukato op stal hebben die ontzettend makkelijk zijn. Daar kun je bij wijze van iedereen opzetten en het maakt ze niet uit.
Hahaha heb je een foto? Ik heb nog nooit een kleine Ukato gezien :D

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:22

Klinkt heel erg als mijn schimmel Lobke :')
Wat jammer casarell!

Dit was mijn rondje afgelopen zondag

Aanstaande zondag mag Gismo ook weer mee :)

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:32

@paljaslaura. daar zul je je handen dan ook wel aan vol hebben!
Maar erg mooi rondje, zo te zien heeft hij genoeg go!