Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:05

Wat is iedereen super goed bezig!

cindyy_1993 schreef:
Wat een leuk topic! Ik meld mij ook :)
We hadden 2016 afgesloten met ons gestelde doel: M1+5.
Mijn doel voor 2017 was/is om in april M2 te mogen starten...
8 januari geen winst gereden in het M1.. Afgelopen zondag maar liefst 6 winstpunten (214 + 216) gereden in het M1, wat ons M1 + 11 maakt :D
Dus doel is bijgesteld: in maart gaan we al M2 starten!
Het doel voor dit jaar is dan om rustig aan te kijken wat het M2 ons brengt.. En dan kunnen we hopelijk 2018 beginnen in het Z1 :)

Ons doel om 'rustig aan te kijken wat het M2 ons brengt' moet denk ik ook maar iets worden bijgesteld... Gisteren hebben we voor de 9e keer gestart in het M2. Hier hebben we geheel onverwachts 2 winstpunten behaald (180 en 185,5), wat ons nu in een halfjaar tijd M2+9 maakt :):)
Dat betekent dat we nog maar 1 puntje nodig hebben voor het Z1! In september heb ik 2 wedstrijden gepland staan. Het zou zomaar kunnen dat we dan ons laatste puntje binnenhalen.. Als dat zo is, denk ik dat ik misschien eind oktober of ergens in november voor het eerst een Z1 proefje ga starten :o Nooit verwacht dat we zo snel door het M2 zouden gaan en misschien dit jaar nog Z1 zouden kunnen gaan starten!

paardje

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:09

Ik heb me ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd met Irit. 9 september L1, wel HC. ben benieuwd hoe ze het doet!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:50

Ik heb mijn eerste M1 wedstrijd opgegeven, 5 september. Twijfelde nog om L2 te doen maar ach, even nog flink trainen thuis, dan moet het vast wel lukken!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:07

Ergens in Februari had ik al gepost dat ik was gestart met wedstrijden (voor het eerst officieel met mijn eerste eigen paard). De eerste wedstrijd haalden we geen winst, maar daarna eigenlijk elke keer 1 en vanaf mei haalden we elke keer 2 winstpunten (ik start 1x per maand), dus afgelopen maand zaten we aan de 11 punten in de B en in September gaan we L1 starten :) Had begin dit jaar echt niet verwacht om zo snel al door de B te komen, ik had er echt op gerekend om er een jaar over te doen :+ Maar mijn paard is zo vooruit gegaan dit jaar (mede door de wedstrijden en mijn fanatisme dat daardoor gegroeid is haha). Verder heb ik niet echt een doel om snel de L door te gaan of zo. Ik wil gewoon lekker rijden en oefenen met haar, doe het voor de lol. Ben vooral blij dat we samen vooruit gaan :P

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:46

Goed bezig, Iepoetjuh!
Zo kijk ik er ook tegenaan :D vooral lekker oefenen en plezier hebben, geen stress. Ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan en moest mijn doelen bijstellen := ! Thuis L2 bezig en binnenkort ook oefenwedstrijd L2. Hopelijk einde van dit jaar officieel over naar de L2 :o maar het ligt eraan hoe vaak ik nog weg kan, ben afhankelijk van een vriendin die met de trailer rijdt.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:47

DanielleB schreef:
Ik heb mijn eerste M1 wedstrijd opgegeven, 5 september. Twijfelde nog om L2 te doen maar ach, even nog flink trainen thuis, dan moet het vast wel lukken!

alvast succes!!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:16

Ik ben al vanaf juni niet meer gestart. Lekker vakantie gevierd en nu de boel weer aan het oppakken en dan op 17 september ons M1 debuut. Contra moet op 1 kant met wat meer sprong gereden worden, maar verder zit alles erop. Osteo komt ook begin september nog, dus genoeg te doen :)

Mijn dochter heeft inmiddels ook weer een paar keer gereden en die gaat in het najaar rustig het B in en als het lekker gaat, dan kan ze versneld starten in het L1 en L2 (heeft al klasseringen met haar oude pony). Die hoopt dan in het voorjaar minimaal L2 + 10 te zijn, zodat ze mee kan doen met de selectie van het Talenten Trainings Centrum.

Als dat allemaal gaat lukken, dan zal ik een stapje terug moeten doen in het rijden. Dan kan mijn dochter lekker met hem aan de bak. Dan houd ik hem thuis af en toe aan de praat en train ik hem voor het Z. Wilde de M2 toch al overslaan :P

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 15:31

Alpha89 schreef:
Goed bezig, Iepoetjuh!
Zo kijk ik er ook tegenaan :D vooral lekker oefenen en plezier hebben, geen stress. Ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan en moest mijn doelen bijstellen := ! Thuis L2 bezig en binnenkort ook oefenwedstrijd L2. Hopelijk einde van dit jaar officieel over naar de L2 :o maar het ligt eraan hoe vaak ik nog weg kan, ben afhankelijk van een vriendin die met de trailer rijdt.

Zo, ook goed bezig! :D Het werkt zeker het beste om er zonder verwachtingen in te gaan, plezier hebben en je best doen, al hoop je natuurlijk altijd op winst :P Succes!

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:24

Jullie zijn allemaal echt goed bezig!
Zelf ga ik er me nu ook aan wagen :D
10 september start ik voor het eerst met mijn merrie *\o/*
Een westernpaard in het dressuur, als dat maar goed komt :')

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 10:58

Wat leuk om te lezen dat veel mensen hun doel al halen of zelfs nog bijstellen zo op 3 kwart van het jaar. Volgens mij gaat iedereen hier heel goed.

Ik heb gisteren mijn M1 debuut gehad en gelijk 2 winstpuntjes gereden. We moeten nog zo veel beter worden, maar dit was toch wel heel erg motiverend!
Merel_Brit schreef:
Gisteren L2 debuut gehad, helemaal niet ontevreden met 177 (jammer) en 190,5 en een derde plaats. Heb m`n doel iets bijgesteld, wil voor het eind van het jaar M1+5 zijn.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:34

Wauw, gister M1 debuut gehad na paar keer L2 te zijn gestart en 11 winstpunten te hebben gehaald.
Vorige week nog besloten om M1 te gaan ipv L2.

Maar top resultaat mt 193 en 204 punten en 2x de 1e prijs!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 07:51

Super! Gefeliciteerd!

Ik ben zondag aan de beurt voor het eerst weer. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:37

Mijn doel is ook gelukt! Ga hem zo nog even quoten en hierbij zetten *\o/*

suikermeisje schreef:
Ik kom me ook graag melden.
In december 2016 als oefening Z2 gestart. Met succes. Drie winstpunten namelijk.
Afgelopen weekend voor de tweede keer gestart en nu 1 winst. Met het weer van de laatste weken en de omstandigheden van m'n andere paard (zie os) kwam er niet zoveel van rijden.

Doelen 2017:
Dakar (eigen paard) ZZL startgerechtigd en stiekem ook gestart zijn. (1 jaar en 3 maanden over Z1 gedaan vanwege blessure paard, ongeluk gehad langs de weg dus 6 maanden niet kunnen trainen en toen weer 2 maanden op moeten bouwen).
Exspensive (geen eigen paard) Z1 geklasseerd zijn. Z2 zal niet zomaar lukken vanwege wissels.

Ben afgelopen zondag voor het eerst gestart en direct 2 wp gereden. Wil nog in 2017 proberen mijn punten bij elkaar te rijden zodat we in 2018 over naar zzz kunnen.
Alleen krijgen we half november de sleutel van ons huis, dus start voor die tijd al een aantal x. Nu toevallig in 2 weken 3x ivm eigen vereniging die wedstrijd heeft en nog 1 dichtbij. Daarna pas weer oktober 14 en 29 oktober weer. In theorie zou ik dan m'n winstpunten kunnen hebben maar ga ik niet vanuit.

De hengst die ik rijd heb ik alweer 5 winstpunten mee in het Z1. Even weer wedstrijden gaan zoeken en kortsluiten met de eigenaar wanneer hij weer kan.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:22

Gaat goed hier allemaal!
Wij hebben helaas alweer een tegenslag.. Eigenlijk morgen op concour weer een B proefje en dan van de winter officieel gaan starten, althans dat was de bedoeling.

Helaas heeft meneer zijn benen open liggen.. Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:55

Die punten in ZZL bij elkaar rijden moet wel gaan lukken. Tweede wedstrijd vandaag 4 winstpunten in 2 proeven :)

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:37

paardje schreef:
Ik heb me ingeschreven voor mijn eerste wedstrijd met Irit. 9 september L1, wel HC. ben benieuwd hoe ze het doet!

Voor ons zit het erop. Was allemaal erg spannend. Hadden 195 en 180,5. Tweede proef had Irit wat concentratieproblemen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:37

Ik wou einde zomer L1 zijn, en normaal is dat gelukt! In de lrv in België heb je B1 en B2 ipv gewoon B, om die reden heb ik er dus wat langer over gedaan.
Had vorig jaar B1+24 en nu B2+17 als ik het goed heb, en dus de overgangsgrens bereikt. Morgen nog provinciaal kampioenschap B2 starten en dan zit het er op qua dressuur.

Heb nog een doel behaald, al weet ik niet of ik dat gemeld had: ik heb vandaag de eerste keer een oefencross gestart!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:14

MyWishMax schreef:
Omdat het de laatste tijd toch wel weer erg gaat kriebelen en ik nu ergens op kan schrijven wat mijn doelen zijn, meld ik me ook O:)

Dus laat ik zeggen dit jaar een keer B / L1 te starten met goede punten en verder te trainen, zodat ik daarna over kan naar een klasse die ik fijner te rijden vind.

Vandaag had ik mijn 1e wedstrijd. B opgegeven en was maar 1 proef. Ik was zelf wel tevreden alleen kon er nog een hoop beter. Jury was het daar niet mee eens...

1e prijs met 210,5 punten en een 10 voor halsstrekken. Volgende keer maar L1 of L2 proberen :=

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:32

Gefeliciteerd weer allemaal!!!
Hier weer 2 winstpunten en een 2e plaats in de L1! Slechts half puntje verschil met nr. 1. We zijn op de helft! We hebben natuurlijk wel huiswerk en dat gaat steeds beter. Thuis knalt ze veel meer en op wedstrijd is ze wat teruggetrokken. Ook wel wat hooikoorts en dus jeuk aan dr neus vandaag helaas... Zou zeggen dat het seizoen over is?
Weet nog niet wanneer we weer weggaan. Maar mijn bijgestelde doel is alweer bijna behaald :')

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:52

Ihashe schreef:
Mijn doelen van dit jaar zijn toch wel L starten, ik heb vandaag de eerste keer bb gestart!

We zijn inmiddels 3 maanden verder, ik heb eerst lekker veel ervaring opgedaan in de BB. Dat ging uiteindelijk heel goed! B wedstrijdje gestart en dat ging wat minder, daarna flinke dip. Nu weer lekker B aan het starten en het gaat goed! Doel aangepast naar L startgerechtigd zijn.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:07

Vandaag voor de laatste keer KNHS gereden, helaas geen winstpuntjes. Ik ga stoppen, omdat ik op de manege stop met leasen. Ik ga alleen nog 1x per week lessen en de FNRS wedstrijden rijd ik nog wel.
Ik ben nu F11+0 en VA2+0. Mijn doel is om eind van het jaar F11+2 en VA2+2 te zijn..
Er zijn nog 4 dressuur en 3 vaardigheid wedstrijden.
Bij de Va2 is het nog even afwachten of ik die haal, ik ben steeds de enige die zich voor de Va2 inschrijft en dan gaat het niet door. Er moeten minimaal 2 zijn, willen ze het door laten gaan.. Zolang ik de enige in de Va2 ben, rijd ik mee met de Va1. Dan word mijn doel Va1+4 ipv Va2+2

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:23

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:10

DiscoDipp schreef:
Gaat goed hier allemaal!
Wij hebben helaas alweer een tegenslag.. Eigenlijk morgen op concour weer een B proefje en dan van de winter officieel gaan starten, althans dat was de bedoeling.

Helaas heeft meneer zijn benen open liggen.. [ [url=m/iTSAJK.jpg]Afbeelding[/url] ]

ai, dat is niet leuk! :( hopelijk zal ie snel weer herstellen!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:34

Wij hebben afgelopen weekend ons debuut gemaakt in de topklasse van de WRAN (L1) :D

In de subtop werden we eerste *\o/* En vervolgens tweede worden in de topklasse *\o/*

Zoo trots, en zoo onverwacht, moeders baalde, want die had beloofd 2/3 van een heel mooi hoofdstel te sponsoren als ik boven de 64 zou scoren, wat dus ruimschoots lukte :Y)

En t nieuwe hoofdstel, dat past dr wel :D

Afbeelding

In de reiningproeven ging het er wat fanatieker aan toe en is de lieve pony die ze hierboven uithangt nergens te bekennen :P

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:21

ukkiepuk schreef:
Wat leuk om alle verschillende doelen te lezen!

Ons doel voor 2017:
Starten met mijn nieuwe (sinds maart) pony. We moeten in de B beginnen en het liefst wil ik eind van het jaar L2 startgerechtigd zijn of misschien zelfs al wat L2 wedstrijden gereden hebben.
We gaan in april beginnen :):)

ukkiepuk schreef:
Doel behaald! *\o/*

In april begonnen in de B en vandaag L2 startgerechtigd :)
2 september L2 debuut :):)

Vorige week zaterdag ons L2 debuut gemaakt en gelijk 2 winst gereden en 2x eerste! Afgelopen weekend een tweedaagse gereden op eigen terrein. Zaterdag werden we 2x tweede met 2 winstpunten en zondag warden we 2x eerste met 3 winstpunten. Ook hadden we de overall prijs in het L2 :):)

Inmiddels alweer L2+7 en ons nieuwe doel is dit jaar M1 startgerechtigd en heel mss al 1x gestart in te zijn in het M1 :)