[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:19

Gisterwn getraind met de hartslagmeter en intervallen, in de bak
5 min draven en 4 min stappen (dat ik ga verkorten naar 3 min stappen) ze herstelt zo snel.

Afbeelding

10 min instappen
6x 5 min draven
6x 4 min stappen
10 min uitstappen.

Met uitstappen ging de hartslag ineens weer omhoog, er liepen paarden binnen dat ze wel hoorde maar niet kon zien, super leuk om dat te zien, voelde totaal geen spanning

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:36

Shelly21 schreef:
Hallo! Mag ik mij hier nog even melden?
Ik ben al wel B gestart maar we zijn volgend jaar ook nog wel even in de B.
Vinden jullie het goed dat ik hier nog even mee praat?

Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!

Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.

[ [url=m/d5vSkb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeRDAf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Start jij alleen op koudbloeden wedstrijden?

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:40

Ook even een berichtje van mij.

Heb inmiddels een keer of 20 op mijn monster gereden. Kan niet anders zeggen dat het super gaat. Uiteraard nog niet altijd even constant in de aanleuning, maar we zijn op de goede weg.

Mijn doel ik om in het buitenseizoen te starten. Zoals het nu gaat zou dat ook echt wel haalbaar moeten kunnen zijn.

Foto's zijn van afgelopen zaterdag.

Afbeelding

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:47

Jullie hebben lekker door gekletst zie ik! :)
Ik ga nu alles terug lezen en proberen zoveel mogelijk te reageren!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:09

HiFive5 schreef:
Gisteren mijn tweede dressuurles gehad. Ben echt trots op Cybelle. En zeggen dat we twee weken geleden een ferme dip hadden waardoor ik haar bijna op internet zette. Schouder binnen wordt veel geoefend en voornamelijk het aan het been zetten. Daardoor krijgt ze echt meer impuls en ik voel ze op sommige stukken opstijgen onder mij. <3 we hebben veel problemen met rechts correct in galop aanspringen maar ook dit ging gisteren beter. We zijn er nog lang nie maar man wat heb ik een paard met power onder mij. Zolang de motor aanstaat kan je daar zoveel mee doen!

Zo zie je maar weer hoe de beestjes ons kunnen verassen! :)
Wat ontzettend fijn dat het rijden nu veel beter gaat! Lekker zo door blijven gaan!!

Silkwood schreef:
Siem is helaas weer kreupel.. Dat is alweer de zoveelste keer, steeds hetzelfde been :(
Dus dat wordt weer eventjes niet trainen..

Wat balen zeg dat hij weer kreupel is!
Hoe is het nu ondertussen?
En je zegt dat het al de zoveelste keer is, is hij al wel eens op de scan geweest?

Shelly21 schreef:

Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!

Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.

Welkom! :)
Wat een ontzettend leuk dier heb jij onder je zeg! Daar ben je wel een hele leuke en aparte verschijning mee in de ring!

MonteKarlo schreef:
Ik heb de mijne vandaag voor het eerst met een pessoa gelongeerd, ik had van alles verwacht (negatief }:0 ) maar het ging eigenlijk echt super super goed! Hij was niet angstig, deed braaf wat ik van hem vroeg, ben helemaal blij.
Hij zit nog niet helemaal zoals ik de pessoa normaal erom heb, maar dat komt nog wel, ik vond het belangrijker dat hij vandaag vertrouwen kreeg.

[ [url=m/EjpHqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er al heel fijn en ontspannen uit!
Ik heb geen pessoa dus heb geen idee hoe hij moet zitten :')

Ghostattack schreef:
[ [url=m/rn9EVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LG1xSU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7bztbj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens de les vandaag! Ze begint steeds soepeler te lopen en meer te buigen zodat we echt een volte krijgen in plaats van vierkantjes :+ De zadelmaker moet ik nog steeds een afspraak voor maken, maar ik heb het zo druk de laatste tijd! Gelukkig loopt ze er nog prima onder voor even. Ik doe trouwens niet eens meer moeite om te poetsen want het heeft toch geen zin :roll: We hebben in de les voornamelijk geoefend met achtjes in draf rijden en later nog met het halthouden.

Hoe vaak hebben jullie les eigenlijk?

Je hebt erg echt fijn en leuk aan het lopen!
Ze doet mij een beetje denken aan een pony van een kennis van mij, heeft ook dat kleurtje!
Hahaha ik zou ook niet eens meer de moeite nemen om te gaan poetsen :') Staat ze 24/7 buiten?

Ik heb 1x in de 2 weken les. Ik betaal 20 euro voor 30 min. Ik doe in deze 30 min wel veel! Ik wil straks kijken of het misschien naar 1x in de week kan, maar dit moet ook uit komen bij mijn instructrice aangezien ze ook een gezin en werk heeft :)

Brego93 schreef:
Hallo allemaal!
Ik kom ook gezellig mee lezen en kletsen. Komend jaar ga ik starten in de B dressuur en klasse 1 Endurance met Brego. Met King ga ik starten wanneer de L2 bereikt is met Brego, eerder mag namelijk niet ivm zijn hengst zijn. Het wordt een super tof nieuw jaar met veel leuke nieuwe uitdagingen :).

En wat leuk; endurance! Moet je paard een goede conditie voor hebben, hoe train jij dit? Ben ik wel benieuwd naar :)

FleurSandro schreef:
hihi gister eigenlijk al een soort van heel erg illegaal met de trailer op pad geweest haha. Ik werd gister ochtend gebeld door de oude eigenaar van mijn pony of ik mee wilde met een dagje veluwe (mijn pony staat nog steeds op het stuk land van de oude eigenaar) dus een 2 paards trailer geregeld en lekker een dagje veluwe gehad! was hartstikke nerveus van te voren haha maar eenmaal rijdend met de trailer en de paarden erin ging het weg! vandaag mijn rijbewijs aanvragen bij de gemeente. gelukkig geen boete gehad gister hahaha. Fleur, FOEI! O:) O:) O:) O:) O:) O:) O:)

Ooooooo FOEI FLEUR! Dat ga ik zeggen tegen mijn zus! Want die is politieagent :Y) :=
Wel super stoer dat je soort van niet gepland bent gaan rijden! Word je toch beetje in het diepe gegooid. Fijn dat het allemaal goed is gegaan en je zonder boete thuis bent gekomen ;)

_Dominique schreef:
Hey mag ik mij misschien melden? :D

Ik ben waarschijnlijk echt op een veeeeel lager niveau dan jullie zijn maar het plan is wel om in 2017 voor het eerst te starten. Ik weet nog niet waar in 2017 maar goed de tijd en trainingen zullen het leren. :)

Over 2 weken komt de zadelpasser en dan kan ik eindelijk een zadel kopen (boomloos) (we reden eerst met een racezadel) en dus ook eindelijk écht serieus aan de slag gaan.

Ik heb mijn pony sinds september dit jaar gekocht als een zadel- en verkeersmak aapje. Inmiddels heb ik een stuur, gas en rem, maken we buitenritjes, hebben we een keer een sprongetje gemaakt a 20 cm :') en genieten gewoon enorm van elkaar.

Echter kreeg ik flinke lichamelijke klachten door dat racezadel dus rijden we nu rond met een dekje en een dekensingel. In de bak oefenen we lekker door met de figuren en tempowisselingen. Ze loopt er al heel fijn ontspannen bij. Straks met een goed zadel en instructie moet dat helemaal goed komen. :D

Aapje in kwestie:
[ [url=m/9hUVZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrijspring talent:
[ [url=m/5Fww3K.png]Afbeelding[/url] ]

De eerste sprong ooit :') :
[ [url=m/IYKSJj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zonder zadel:
[ [url=m/KtMjIi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke Tinker!
En fijn dat je binnenkort een zadel hebt om lekker mee te gaan rijden!
Ben benieuwd naar jullie ontwikkelingen in de toekomst!

_Desiree schreef:
Hallo allemaal,

Ik wil mij ook graag melden, in januari 2017 ga ik m'n debuut maken samen met mijn lieve lease Haflinger van 5 jaar. Mijn naam is Desiree en ben 24 jaar. Ik ga vanavond het topic even terug lezen, leuk om ervaringen te delen! :oo
[ [url=m/N9gPjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke haflinger heb je onder je! :) Nog lekker jong dus!

Larissajulia schreef:
Ik ga morgen ook uitgebreid reageren! Nu even een korte egopost.

Het gaat zoooo fijn momenteel!! Sinds eergisteren heb ik een 'nieuw' zadel (een vriendin gebruikte het niet, maar het is echt nog zo goed als nieuw, dus ik mag het gewoon gebruiken!). Het ligt echt perfect op Larissa, en voor mij is het ook een stuk fijner, zo'n dressuurzadel!
Zondag heb ik er voor het eerst mee gereden, en wat een verschil!!! Pony begon zich veel groter te maken en groter te bewegen, ze was ook zo soepel! Ben echt even heel blij hiermee! :D vooral omdat we zaterdag een selectiewedstrijd hebben.
Vandaag heb ik haar gelongeerd aan de dubbele longe, op onze club. Hier waren ze de bak aan het sproeien (er is net een nieuwe bodem gebracht) en er waren heel veel trekkers en afleiding. Maar die knappe pony van mij gaf er niks om :D heerlijk beestje is ze toch!

Wat fijn zeg dat je dat zadel over kon nemen! Waar reed je eerst mee?

JoycexEnya schreef:
Gisterwn getraind met de hartslagmeter en intervallen, in de bak
5 min draven en 4 min stappen (dat ik ga verkorten naar 3 min stappen) ze herstelt zo snel.

[ [url=m/HRWKPw.png]Afbeelding[/url] ]

10 min instappen
6x 5 min draven
6x 4 min stappen
10 min uitstappen.

Met uitstappen ging de hartslag ineens weer omhoog, er liepen paarden binnen dat ze wel hoorde maar niet kon zien, super leuk om dat te zien, voelde totaal geen spanning

Wat leuk en interessant om te zien dit! :)
Heb je daar iemand speciaal voor laten komen?
Dit zou ik ook wel heel interessant vinden voor bij Donna omdat ze soms zo idioot kan doen... :')

Tymone schreef:
Ook even een berichtje van mij.

Heb inmiddels een keer of 20 op mijn monster gereden. Kan niet anders zeggen dat het super gaat. Uiteraard nog niet altijd even constant in de aanleuning, maar we zijn op de goede weg.

Mijn doel ik om in het buitenseizoen te starten. Zoals het nu gaat zou dat ook echt wel haalbaar moeten kunnen zijn.

Foto's zijn van afgelopen zaterdag.

[ [url=m/Jk21P0.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ic4FPv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super dat het rijden zo goed gaat! :) Lekker doorrijden zou ik zeggen!
Meer uit nieuwsgierigheid, kantelt hij zijn hoofd nou? Of lijkt dit gewoon door de foto... :o

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:11

Wat fijn larissajulia!

Heb zelf geen ervaring met endurance.
Lijkt me wel vet om keer te doen!

Tymone ziet er al netjes uit hoor!

Hier is vandaag duke kaal gegaan.
Was ie het niet zo me eens.
Paar streepjes maar dat trekt wel bij!

Afbeelding
Glimworm <3

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:11

knip
Laatst bijgewerkt door Silkwood op 25-06-22 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:20

Oeeee lekker blote billen voor Duke! <3

@Silkwood: Ben benieuwd wat de da gaat zeggen over Siem! Hopelijk is het niks ernstigs! Succes en veel plezier met Bauke en de andere pony! :)

Ik zal ook weer even een update rond Donna plaatsen:
We hebben een nieuw zadel! *\o/* *\o/* *\o/* Vorige is verkocht. Waren super blij dat hij goed lag op deze pony want bij Donna lag hij echt bagger! Nu hebben we een super mooie van Arno Brandt <3 Moet nog iets opgevuld worden aan de achterkant, klappert iets in de galop maar dan moet je echt goed kijken. Vandaag voor het eerst mee gereden en hij zat echt als een stoel! Ben zo blij! Merkte aan Don dat ze hem ook veel fijner vond. Ze deed bij die andere best lelijk met aansingelen en nu niet meer!

Afbeelding

Afbeelding

Croco lak op de lepel en op de randen zit ook lak.

Verder ging het rijden vandaag de eerst 20 min echt niet fijn, ze was weer super druk in de buitenbak, springen en wegrennen bij het riet. Was er helemaal klaar mee en heb der toen even flink aan het werk in de binnenbak gezet. Ze was goed nat van het zweet! Heb mijzelf gefilmd, zal ik ook nog wel even plaatsen :)
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna_ op 14-12-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:26

Knap kaal paardje :))

Die van mij heeft helaas een vrij grote drukplek op de schoft van de deken. Enorme pech! Waarschijnlijk heeft de deken strak getrokken bij het liggen en is ze zo gaan slapen. Gelukkig zit het niet in de weg, kan in principe gewoon rijden. Toch wel even zonde, want het is wel een kale plek natuurlijk! Ik kan helaas weinig rijden doordeweeks, mijn bedoeling is om toch minstens 3 keer per week te rijden en de rest zoveel mogelijk te longeren. In de praktijk komt dat neer op 1 keer doordeweeks rijden en 1 keer weekend en af en toe longeren. Helaas lange dagen waardoor ik alleen 's avonds naar stal kan, wat dus enorm demotiveert in het donker. Daarbij is 1 van onze baklampen gesprongen waardoor we maar half licht hebben := En wij zitten in de polder dus het is echt DONKER hier..

PrimaDonna, nee ze staat 's nachts op stal en overdag in de paddock! Zomer wel 24/7 buiten. Toch presteert ze het wel om zichzelf zo ranzig te maken, dat poetsen gewoon drama is _O- Wij gaan overigens in januari een springzadel ophalen! En dit hebben wij in een jaar bereikt:
*\o/*
[EJL-ITP] 2016: Een jaar lang Zara met vallen en opstaan

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:35

@Britt: Wat balen zeg dat ze een drukplek heeft van haar deken! Zoiets kan je niet tegengaan als ze er inderdaad even verkeerd mee gaan liggen! Wel fijn dat je gewoon kan rijden! :)
Ik weet echt wat je bedoeld met dit donkere weer, je hebt dan toch minder zin om te gaan rijden, ik moet ook even zin maken dan. Gelukkig kan ik vaak in de ochtend, maar maandag moest ik ook in de avond. Pff ben toch gaan longeren. Had zo geen zin :(
Ooo die lamp werkt dan ook niet mee haha en de polder kan inderdaad pikke donker zijn :')

En jaaa als ze op stal staat kan ze zich natuurlijk ook goed vies maken! Wat ik altijd zo mooi vind bij schimmels dat ze zich al-tijd zo vies kunnen maken als je de volgende dag wedstrijd hebt :') Ook al pak je ze helemaal in..! Schijtbeesten zijn het hahahaha!
Ik ga je topic is even bekijken!

Silkwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:39

Wat een mooi zadel, gaaf dekje ook zeg! <3
Bedankt! Hoop inderdaad dat alles goed gaat komen!

@Ghostattack, wat een leuk topic zeg! :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:41

Ziet eruit als een fijn zadel zeg! Mooie kleur ook :)) Heeft Donna zo'n lange rug of lijkt dat maar zo? Mijn pony heeft zo'n kort ruggetje, dat is eigenlijk altijd 'Zadel waar ga je met die pony heen?' :')

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:48

Ghostattack schreef:
Ziet eruit als een fijn zadel zeg! Mooie kleur ook :)) Heeft Donna zo'n lange rug of lijkt dat maar zo? Mijn pony heeft zo'n kort ruggetje, dat is eigenlijk altijd 'Zadel waar ga je met die pony heen?' :')

Ik denk dat het zo lijkt. Ze is namelijk best kort gebouwd. Als ik straks het filmpje plaats kan je het beter zien! :)

*Edit: filmpje wil niet meewerken. Check mijn profiel even ;)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:16

Update, beetje plotseling maar ik heb een bijrijdpaardje gevonden! Dus ga ook stoppen op de manege, en kijken of ik met hem beetje leuke dingetjes kan gaan doen. Zover ik begrepen heb mag ik hem ook uitbrengen op wedstrijden etc dus ik ga even kijken. Nou is hij met rijden nog niet de makkelijkste en moet hij nog even wennen (en ik ook), wil wel gaan kijken of ik later eventueel met hem kan gaan starten. Denk dat ik wel bij de paarden moet toch (hij is 1.85 ongeveer :p)

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:27

@primadonna, niet dat ik gemerkt heb dat hij zijn hoofd kantelt. Maar op zich zou het mij niet verbazen hij is nog niet altijd even constant in de aanleuning. Maar wat wil je als er pas 20x iemand op je rug gezeten heeft.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:28

theadora99 schreef:
Update, beetje plotseling maar ik heb een bijrijdpaardje gevonden! Dus ga ook stoppen op de manege, en kijken of ik met hem beetje leuke dingetjes kan gaan doen. Zover ik begrepen heb mag ik hem ook uitbrengen op wedstrijden etc dus ik ga even kijken. Nou is hij met rijden nog niet de makkelijkste en moet hij nog even wennen (en ik ook), wil wel gaan kijken of ik later eventueel met hem kan gaan starten. Denk dat ik wel bij de paarden moet toch (hij is 1.85 ongeveer :p)

Wat leuk zeg! En ook zo plotseling! Was je opzoek of kwam hij zomaar op je pad?
Ben wel erg benieuwd naar meer info over het paard! :D

Eerst lekker rijden en elkaar leren kennen ;) Dat ben ik nu ook aan het doen met Don. Rij haar ook pas sinds augustus. Pas als het goed aanvoelt ga ik ook starten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:29

@primadonna

Nee niemand voor laten komen, ik heb zelf een hartslagmeter.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:29

Tymone schreef:
@primadonna, niet dat ik gemerkt heb dat hij zijn hoofd kantelt. Maar op zich zou het mij niet verbazen hij is nog niet altijd even constant in de aanleuning. Maar wat wil je als er pas 20x iemand op je rug gezeten heeft.

Viel mij alleen op, dus was benieuwd! :)
Maar wat je zegt, hij is nog jong ;)

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:01

_Desiree schreef:
Shelly21 schreef:

Wat leuk! Start jij alleen op koudbloeden wedstrijden?

Nee, ook gewoon tussen de warmbloeden. Ben sinds kort ook echt actief op de koudbloeden concoursen van het tinker stamboek. We doen mee aan de wintercompetitie hier van, je moet 6 proeven hebben gereden om mee te doen. Erg leuk! Maar het word niets anders gejureerd dan tussen de warmbloeden. Ik vind persoonlijk ook de sfeer er gemoedelijker.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:03

Prima-donna erg mooi zadel heb je!

Hier komt binnenkort ook de zadelmaker. Huidige zadel ligt niet meer goed dus moet een ander komen. Vandaag zonder zadel gereden en had echt weer een super gevoel.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:03

Ik heb net mail ontvangen van de vereniging dat ze mij vandaag hebben aangemeld bij de KNHS, dus nu afwachten voor een mail van de KNHS! *\o/* *\o/* *\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:08

PrimaDonna_ schreef:
theadora99 schreef:

Wat leuk zeg! En ook zo plotseling! Was je opzoek of kwam hij zomaar op je pad?
Ben wel erg benieuwd naar meer info over het paard! :D

Eerst lekker rijden en elkaar leren kennen ;) Dat ben ik nu ook aan het doen met Don. Rij haar ook pas sinds augustus. Pas als het goed aanvoelt ga ik ook starten.

Ik was al heel lang op zoek naar een leuk paardje, maar de eisen kwamen elke keer niet overeen met wat ik te bieden had. Of het was zo duur dat ik lessen ernaast me niet kon veroorloven en ik wil wel graag af en toe lessen. Hij is zeker niet de makkelijkste (hij is heel sterk en veel te voorwaarts, ietsje druk van je teugel af en hij zit in draf zegmaar) dus hij moet nog beetje beter aan de hulpen worden, maar qua dressuur denk ik dat hij echt wel wat kan als ik m eenmaal doorheb. Weet nog niet heel veel over hem, heb hem 1x gezien en gereden, maar ik was echt verliefd haha.
Hij heet Rizo, is dus tegen de 1.85 aan volgens mij (in mijn ervaringen is dat dus echt enorm) en hij staat in Nijkerk. Ik heb een (slechte kwaliteit wel) foto, als je die wil zien doe maar even in PB want weet niet of de eigenaren het oke vinden als ik die hier plaats ofzo haha. Zoals ik al zei het is best wel nieuw. Ga vanaf Januari beginnen (ivm opzegtermijn manege). Had een stukje erbij zitten dat hij wat ontspande in de draf (niet meer zo hard ging) en al redelijk namelijk werd, en wat zakte. het was niet "aan de teugel" oid maar denk dat hij zeker wel wat potentie erin heeft zitten haha. Hij kan alleen ivm een peesblessure niet springen en hoewel ik springen echt geweldig vind heb ik zelfs dat ervoor over haha

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:45

Ik zag een hele mooie AB voorbij komen, ik heb er ook 1, met crystal op de lepel <<) . Zit als een huis en das met mijn poown wel fijn, die accelereert wel eens van 0 naar 100 in 2 seconden dus dan is een beetje houvast wel fijn.

Pony heeft 4 weken stil gestaan, 1 of ander vaag (griep)virus ofzo. 2 weken lichte verhoging gehad en opgezette klieren. Daarna een te harde buitenbak, daarna paar dagen longe en gister er voor het eerst weer op. Ze was super lief dus ik ben weer trots op mijn 5 jarige smurfje.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:54

Shelly21 schreef:

Wat leuk! Start jij alleen op koudbloeden wedstrijden?[/quote]

Nee, ook gewoon tussen de warmbloeden. Ben sinds kort ook echt actief op de koudbloeden concoursen van het tinker stamboek. We doen mee aan de wintercompetitie hier van, je moet 6 proeven hebben gereden om mee te doen. Erg leuk! Maar het word niets anders gejureerd dan tussen de warmbloeden. Ik vind persoonlijk ook de sfeer er gemoedelijker.[/quote]

Ik was inderdaad benieuwd of er veel verschil tussen is. Ik maak mij daar wel zenuwachtig om.
Kom ik met m'n haflinger van 144 tussen de paarden van 170.
Ga je toevallig ook starten in Lisse 29 januari?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:11

Jeetje wat gaan jullie hard...

Ik heb zelf ook altijd een Haflinger tussen de paarden gestart tot en met het M2, bijna altijd normale wedstrijden. Dit is haar: http://i63.tinypic.com/280jkv4.jpg

PrimaDonna_: Waaaauw! Dat zadel is prachtig <3

Tymone: Ziet er netjes uit zeg!

JoycexEnya: Wat leuk zo'n hartslagmeting!

Hier ging het gister iets minder, Eston schrok (van iemand die op het dak stond te boren/lassen), viel eerst zelf (op de knieën en z'n neus), schrok daar nog meer van komt omhoog, ik raak uit evenwicht (waar hij opnieuw van schrikt) en bokt nog met 4 benen de lucht in. Toen ik zonder teugels op de kont zat merkte ik dat er geen houden aan was en ben ik er schuinachter afgegleden/gevallen. M'n rug is pijnlijk (kwam tegen het zadel), maar voor de rest gleed ik er gelukkig subtiel af. Wilde er direct weer op maar de teugel was gebroken. Hij was erg onder de indruk en heb daarna nog wel even braaf rondgewandeld. Vanavond een nieuwe poging, het ging zo goed! Maar hij kan er ook niks aan doen dat hij schrikt, het blijft een jong paard.