HiFive5 schreef:Gisteren mijn tweede dressuurles gehad. Ben echt trots op Cybelle. En zeggen dat we twee weken geleden een ferme dip hadden waardoor ik haar bijna op internet zette. Schouder binnen wordt veel geoefend en voornamelijk het aan het been zetten. Daardoor krijgt ze echt meer impuls en ik voel ze op sommige stukken opstijgen onder mij.

we hebben veel problemen met rechts correct in galop aanspringen maar ook dit ging gisteren beter. We zijn er nog lang nie maar man wat heb ik een paard met power onder mij. Zolang de motor aanstaat kan je daar zoveel mee doen!
Zo zie je maar weer hoe de beestjes ons kunnen verassen! 
Wat ontzettend fijn dat het rijden nu veel beter gaat! Lekker zo door blijven gaan!!
Silkwood schreef:Siem is helaas weer kreupel.. Dat is alweer de zoveelste keer, steeds hetzelfde been

Dus dat wordt weer eventjes niet trainen..
Wat balen zeg dat hij weer kreupel is!
Hoe is het nu ondertussen?
En je zegt dat het al de zoveelste keer is, is hij al wel eens op de scan geweest?
Shelly21 schreef:Hallo! Mag ik mij hier nog even melden?
Ik ben al wel B gestart maar we zijn volgend jaar ook nog wel even in de B.
Vinden jullie het goed dat ik hier nog even mee praat?
Zal me even voor stellen. Ik ben Shelly en heb een 8 jarige Tinker genaamd Xaffier. Hij heeft een apart kleurtje dit heet pintaloosa. Een echte toverbal dus!
Wij zijn nu B+7. Toevallig gisteren weer 2 puntjes erbij gereden op de koudbloeden wedstrijd in Leusden.
[ [url=m/d5vSkb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oeRDAf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welkom! 
Wat een ontzettend leuk dier heb jij onder je zeg! Daar ben je wel een hele leuke en aparte verschijning mee in de ring!
MonteKarlo schreef:Ik heb de mijne vandaag voor het eerst met een pessoa gelongeerd, ik had van alles verwacht (negatief

) maar het ging eigenlijk echt super super goed! Hij was niet angstig, deed braaf wat ik van hem vroeg, ben helemaal blij.
Hij zit nog niet helemaal zoals ik de pessoa normaal erom heb, maar dat komt nog wel, ik vond het belangrijker dat hij vandaag vertrouwen kreeg.
[ [url=m/EjpHqz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat ziet er al heel fijn en ontspannen uit!
Ik heb geen pessoa dus heb geen idee hoe hij moet zitten
Ghostattack schreef:[ [url=m/rn9EVM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LG1xSU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7bztbj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijdens de les vandaag! Ze begint steeds soepeler te lopen en meer te buigen zodat we echt een volte krijgen in plaats van vierkantjes

De zadelmaker moet ik nog steeds een afspraak voor maken, maar ik heb het zo druk de laatste tijd! Gelukkig loopt ze er nog prima onder voor even. Ik doe trouwens niet eens meer moeite om te poetsen want het heeft toch geen zin

We hebben in de les voornamelijk geoefend met achtjes in draf rijden en later nog met het halthouden.
Hoe vaak hebben jullie les eigenlijk?
Je hebt erg echt fijn en leuk aan het lopen!
Ze doet mij een beetje denken aan een pony van een kennis van mij, heeft ook dat kleurtje!
Hahaha ik zou ook niet eens meer de moeite nemen om te gaan poetsen
Staat ze 24/7 buiten?
Ik heb 1x in de 2 weken les. Ik betaal 20 euro voor 30 min. Ik doe in deze 30 min wel veel! Ik wil straks kijken of het misschien naar 1x in de week kan, maar dit moet ook uit komen bij mijn instructrice aangezien ze ook een gezin en werk heeft
Brego93 schreef:Hallo allemaal!
Ik kom ook gezellig mee lezen en kletsen. Komend jaar ga ik starten in de B dressuur en klasse 1 Endurance met Brego. Met King ga ik starten wanneer de L2 bereikt is met Brego, eerder mag namelijk niet ivm zijn hengst zijn. Het wordt een super tof nieuw jaar met veel leuke nieuwe uitdagingen

.
Welkom! 
En wat leuk; endurance! Moet je paard een goede conditie voor hebben, hoe train jij dit? Ben ik wel benieuwd naar
FleurSandro schreef:
Ooooooo FOEI FLEUR! Dat ga ik zeggen tegen mijn zus! Want die is politieagent
Wel super stoer dat je soort van niet gepland bent gaan rijden! Word je toch beetje in het diepe gegooid. Fijn dat het allemaal goed is gegaan en je zonder boete thuis bent gekomen
_Dominique schreef:Hey mag ik mij misschien melden?

Ik ben waarschijnlijk echt op een veeeeel lager niveau dan jullie zijn maar het plan is wel om in 2017 voor het eerst te starten. Ik weet nog niet waar in 2017 maar goed de tijd en trainingen zullen het leren.
Over 2 weken komt de zadelpasser en dan kan ik eindelijk een zadel kopen (boomloos) (we reden eerst met een racezadel) en dus ook eindelijk écht serieus aan de slag gaan.
Ik heb mijn pony sinds september dit jaar gekocht als een zadel- en verkeersmak aapje. Inmiddels heb ik een stuur, gas en rem, maken we buitenritjes, hebben we een keer een sprongetje gemaakt a 20 cm

en genieten gewoon enorm van elkaar.
Echter kreeg ik flinke lichamelijke klachten door dat racezadel dus rijden we nu rond met een dekje en een dekensingel. In de bak oefenen we lekker door met de figuren en tempowisselingen. Ze loopt er al heel fijn ontspannen bij. Straks met een goed zadel en instructie moet dat helemaal goed komen.

Aapje in kwestie:
[ [url=m/9hUVZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vrijspring talent:
[ [url=m/5Fww3K.png]Afbeelding[/url] ]
De eerste sprong ooit

:
[ [url=m/IYKSJj.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zonder zadel:
[ [url=m/KtMjIi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welkom! 
Wat een leuke Tinker!
En fijn dat je binnenkort een zadel hebt om lekker mee te gaan rijden!
Ben benieuwd naar jullie ontwikkelingen in de toekomst!
_Desiree schreef:Hallo allemaal,
Ik wil mij ook graag melden, in januari 2017 ga ik m'n debuut maken samen met mijn lieve lease Haflinger van 5 jaar. Mijn naam is Desiree en ben 24 jaar. Ik ga vanavond het topic even terug lezen, leuk om ervaringen te delen!
[ [url=m/N9gPjX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welkom! 
Wat een leuke haflinger heb je onder je!
Nog lekker jong dus!
Larissajulia schreef:Ik ga morgen ook uitgebreid reageren! Nu even een korte egopost.
Het gaat zoooo fijn momenteel!! Sinds eergisteren heb ik een 'nieuw' zadel (een vriendin gebruikte het niet, maar het is echt nog zo goed als nieuw, dus ik mag het gewoon gebruiken!). Het ligt echt perfect op Larissa, en voor mij is het ook een stuk fijner, zo'n dressuurzadel!
Zondag heb ik er voor het eerst mee gereden, en wat een verschil!!! Pony begon zich veel groter te maken en groter te bewegen, ze was ook zo soepel! Ben echt even heel blij hiermee!

vooral omdat we zaterdag een selectiewedstrijd hebben.
Vandaag heb ik haar gelongeerd aan de dubbele longe, op onze club. Hier waren ze de bak aan het sproeien (er is net een nieuwe bodem gebracht) en er waren heel veel trekkers en afleiding. Maar die knappe pony van mij gaf er niks om

heerlijk beestje is ze toch!
Wat fijn zeg dat je dat zadel over kon nemen! Waar reed je eerst mee?
JoycexEnya schreef:Gisterwn getraind met de hartslagmeter en intervallen, in de bak
5 min draven en 4 min stappen (dat ik ga verkorten naar 3 min stappen) ze herstelt zo snel.
[ [url=m/HRWKPw.png]Afbeelding[/url] ]
10 min instappen
6x 5 min draven
6x 4 min stappen
10 min uitstappen.
Met uitstappen ging de hartslag ineens weer omhoog, er liepen paarden binnen dat ze wel hoorde maar niet kon zien, super leuk om dat te zien, voelde totaal geen spanning
Wat leuk en interessant om te zien dit! 
Heb je daar iemand speciaal voor laten komen?
Dit zou ik ook wel heel interessant vinden voor bij Donna omdat ze soms zo idioot kan doen... 
Tymone schreef:Ook even een berichtje van mij.
Heb inmiddels een keer of 20 op mijn monster gereden. Kan niet anders zeggen dat het super gaat. Uiteraard nog niet altijd even constant in de aanleuning, maar we zijn op de goede weg.
Mijn doel ik om in het buitenseizoen te starten. Zoals het nu gaat zou dat ook echt wel haalbaar moeten kunnen zijn.
Foto's zijn van afgelopen zaterdag.
[ [url=m/Jk21P0.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ic4FPv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Super dat het rijden zo goed gaat!
Lekker doorrijden zou ik zeggen!
Meer uit nieuwsgierigheid, kantelt hij zijn hoofd nou? Of lijkt dit gewoon door de foto...