tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 08:47

:x :x {:)-:(

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:16

Als dit echt waar is dan mogen een aantal mensen zich flink achter de oren krabben bij de KNHS. Kom op jongens, dit had toch wel 30x voorkomen kunnen worden door gedegen onderzoek en controles bij de mensen/verenigingen die hier straks mee te maken krijgen?

:wow:

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:28

cobiie schreef:
Hier werd bij de kring gezegd dat de fnrs bedrijven niet met hun hoeven te overleggen, of sommige wedstrijden samenvallen is dan pas te zien wanneer het gepubliceerd wordt op mijnknhs.nl

Triest eigenlijk dat er zoveel onduidelijkheid hierover is.

Dat is niet waar zo werd gisteren verteld.

Als een manege KNHS wedstrijden wil organiseren en dat nu niet doen worden ze net zo behandeld als aspirant verengingen, de eerste 3 jaar mogen ze 6 wedstrijden organiseren, daarna 12 per jaar.
Maar de kalenders moeten wel in overleg met de kring samengesteld worden, conform de regels die de regio daar voor op heeft gesteld (in NH is het bijvoorbeeld zo dat er maar 2 Z wedstrijden per kring per week gehouden mogen worden)

Aan de andere kant, als maneges in het wilde weg wedstrijden gaan organiseren en geen rekening houden met een kalender gaan ze zichzelf in de vingers snijden, want als er dat weekend al 5 wedstrijden zijn wordt de spoeling wel erg dun en daar wordt niemand blij van.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:34

Misschien dat de verschillende regio's daar anders mee omgaan?

De formulering is iig per regio al anders. ;)
Heerlijk zoveel onduidelijkheid binnen 1 organisatie.

cobiie

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:50

Ik heb nu iig van de knhs een bevestiging gehad dat een fnrs bedrijf dus jaarlijks minimaal 163 euro goedkoper uit is om hetzelfde te regelen voor haar klanten als een knhs vereniging.

Nu nogmaals geïnformeerd hoe een fnrs bedrijf haar wedstrijden dient aan te vragen (of ze langs de knhs regio/kring dient te gaan waar ze eigenlijk geen verbintenis mee heeft zoals een knhs vereniging wel heeft).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:03

Ik heb voor een paar van mijn leden ook gevraagd hoe het werkt in combinatie met een FNRS bedrijf. Weet hier iemand al of je dan via je FNRS bedrijf dezelfde € 20 contributie krijgt? En of via een FNRS bedrijf dezelfde staffelkortingen kunnen gelden voor gezinsleden?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:11

Vanuit de knhs wordt je steeds doorgelinkt naar dezelfde tarievenlijst, het schijnt niet uit te maken of je via een fnrs bedrijf of knhs vereniging je aanvraag doet.

Ik zou met gezinskortingen ed wel alle leden via dezelfde vereniging of fnrs bedrijf laten aanvragen, anders is dat wel een potentieel discussie punt denk ik om de juiste korting/berekening te krijgen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:54

Wat de meeste vergeten hier, is dat FNRS bedrijven wel lidmaatschapgeld betalen, en dat is wel een beetje meer dan die 163 euro voor verenigingen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:57

liberty schreef:
Wat ik nou ook niet snap is dat ze geen startpassen hebben gemaakt voor bv 4 keer of 8 keer starten. Dit ipv de week en maandpassen. Dan gaan ze wel leden houden die af en toe rijden

Die wil ik ook idd, nu heb ik dit jaar ook een gelimiteerde pas maar die vervalt.
Dus ik ga mij toch maar afmelden denk ik.
Ik heb niks aan een startpas voor een week of maand.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:10

liberty schreef:
Wat de meeste vergeten hier, is dat FNRS bedrijven wel lidmaatschapgeld betalen, en dat is wel een beetje meer dan die 163 euro voor verenigingen.

Dat lidmaatschapgeld betalen ze al reeds wanneer ze nog geen "knhs activiteiten" uitoefenen en hoeven dit dus niet te verrekenen met de knhs lidmaatschappen en startpassen van hun klanten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:14

AaronYve schreef:
liberty schreef:
Wat ik nou ook niet snap is dat ze geen startpassen hebben gemaakt voor bv 4 keer of 8 keer starten. Dit ipv de week en maandpassen. Dan gaan ze wel leden houden die af en toe rijden

Die wil ik ook idd, nu heb ik dit jaar ook een gelimiteerde pas maar die vervalt.

Het voordeel is dat je bijv de Almelose ruiterdagen kan starten op een weekpas terwijl je dat eerst met een gelimiteerde eigenlijk al niet kon.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je liever in een aantal gevallen een gelimiteerde hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:33

Ik zag al een vereniging die omlaag gaat met de prijs in 2016, zullen er vast veel doen, om leden te behouden..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:38

Geryon schreef:
Ik zag al een vereniging die omlaag gaat met de prijs in 2016, zullen er vast veel doen, om leden te behouden..

Is dit niet een verlaging ivm het verdwijnen van de p&s?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:46

cobiie schreef:
Geryon schreef:

Is dit niet een verlaging ivm het verdwijnen van de p&s?

Nee, was al buiten knhs kosten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:47

Top in dat geval.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:49

Maar hoe kan je als vereniging dan nog rondkomen van zo'n laag bedrag?
Hun onkosten moeten toch ergens van betaald worden?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:04

Ik heb mijn startkaart opgezegd. Ik was het niet van plan, maar zo'n prijsverhoging zet je wel aan het denken en dan met name wat je er (niet) voor terugkrijgt......... Want is een behoorlijk bedrag om alleen wat winstpunten te (laten) registreren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:02

Heeft iedereen al antwoord gehad van de knhs? Mijn mailtje van donderdag is nog niet beantwoord. Vraag me af of ze een grote achterstand hebben of niet.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:25

Ik heb nog nooit een mailtje beantwoord gehad van de knhs

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:42

AaronYve schreef:
liberty schreef:

je hoeft je toch niet af te melden? het stopt dacht ik vanzelf? of begrijp ik het verkeerd?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:07

Beter een keer te vaak afgemeld dan een keer te weinig. :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:55

juval schreef:
je hoeft je toch niet af te melden? het stopt dacht ik vanzelf? of begrijp ik het verkeerd?

Het vervalt idd maar ik heb mij toch afgemeld via de vereniging.
Omdat ik daar nog wel lid van wil blijven.

@ lante, idd ;)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:00

Nou de gelimiteerde startpas vervalt dus. Alleen ik heb deze afgelopen jaar verlengd (overigens nog nooit betaald). Twijfel dus of deze automatisch beëindigd wordt dus zal t toch maar zelf doen.
Maar nu net een mail terug dat dus ook de manege startkaart vervalt. Ik ga natuurlijk geen paard gebonden startkaart aanvragen voor een paard dat niet van mij is. Wie kan mij garanderen dat dat paard het komende jaar op de manege blijft (en goed genoeg blijft)...
Einde wedstrijd sport dan??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:17

lotteElb schreef:
.Wie kan mij garanderen dat dat paard het komende jaar op de manege blijft (en goed genoeg blijft)...
Einde wedstrijd sport dan??

Dat is toch bij elk paard zo... die zekerheid krijg je niet.. een startkaart die dan 12 maanden geldig is kan dan soms beter uit dan een kalenderjaar... als je nu niet zeker bent van starten dan kan je je pas afmelden en pas aanmelden als je wel wil starten en dan heb je de keuze tussen 12 maanden, 1 maand of 1 week...

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:35

Nee maar als het je eigen paard is heb je er wel wat over te zeggen (uiteraard kan er altijd iets gebeuren).
Maar een manege paard wordt er over het algemeen niet beter op. En mocht het paard waar ik momenteel mee start echt niet meer kunnen of weg gaan kan ik 'gewoon' een andere pakken.