[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:16

Zeker netjes hoor!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:05

Daantjuh88 schreef:
Debuut gehad. Net geen winstpunt,178 punt!Er zaten nog wat fouten in en de jury gaf zo'n beetje alleen maar 6-en. Geen commentaar op mijn coupon, behalve dat ik zitles moet nemen. :') Heb vaak een 7 of 8 voor mijn zit... uuhhhhh! Maar voor de 1e x opzich niet gek.

Je zit er iig tegenaan! Jammer dat je veel zessen zonder commentaar hebt.. Wat was je eigen gevoel over de proef? Ook mbt je zit.
Op naar de volgende!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 08:19

Mijn eigen gevoel was braaf, geen spetterende proef en nog wat foutjes. Val denkt soms teveel mee, waardoor hij mij net een pas voor is. Mijn zit is op valentino niet zo goed als op andere paarden, omdat hij vrij hoog opgooit, maar ik zit er zeker niet op te stuiteren of te prikken. Punten kon ik mee leven, maar dat commentaar schoot wel even in het verkeerde keelgat. Vooral omdat er ook 1 ouder jurylid mee deed die totaal niet kan zitten, voeten tot de hak in de beugel heeft, handen op bovenbeen, niet op zijn kont zit, maar op zijn ballen en bij elke pas krijgt het beest een ruk in zijn mond en op zijn coupon stond niks over zijn houding, alleen dat hij een paard met potentie heeft. Fijn zo'n jury die alleen naar gangen kijkt..... -O-

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:09

Als dat zo is, dan maar heel snel deze proef vergeten!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:32

Wat balen van je proef Daan! Kop op en verder! :(:)

Hier ook niet zo'n goed wedstrijdweekend gehad.... Gisteren was het Nationaal en mijn laatste keer L2. Lady liep écht zaaaalig, maar een paar kleine foutjes gemaakt. Nu weet je dat je tegen de beste van alle provincies rijdt, maar een 17e plaats had van mij nu toch niet gemoeten....... :( Mijn fouten werden KEI hard afgestraft, maar mijn goede dingen totaal niet beloond...... Het is natuurlijk al mooi dat je naar het Nationaal kunt gaan, maar om eerlijk te zijn had ik toch beter gehoopt dan dit. Ach ja, nu krijgt ze een paar weekjes rust en dan stilaan gaan verder werken naar de M. In de winter nog een paar oefenwedstrijden meerijden en dan komt dat wel goed! :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:50

Kop op iedereen! Het belangrijkste is dat je lekker gereden hebt en tevreden bent :D

Ik ben gisteren ook weer weg geweest en heb echt lekker gereden. Ze liep er zo goed aan! Tijdens deze wedstrijd moet je van bak veranderen en dus ook afstappen. Eenmaal in de ring zat ik er nog geen 1 seconde op en ik moest al starten..... Paard was natuurlijk onwijs kijkerig, dus dat reed wat lastiger. Gelukkig zette ze geen stap verkeerd, maar wel in de tweede proef ging ze wel even vol op de rem tijdens de galop hahahah oeps! Punten vielen heel erg tegen, maar toch nog wel 1 winstpuntje binnen gehaald :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:59

Welkom Daantje! Mooi debuut!
Wat jammer Zwieke!
Mercury gefeliciteerd!

Ik ben het weekend ook weg geweest, nieuwe manier van losrijden geprobeerd en jawel! _/-\o_
Dat werkt als een trein.
Net geen winst, en dat was mijn eigen domme schuld omdat ik 'm uit de galop liet vallen en niet opnieuw ben aangesprongen = een 1! :+ overgang naar draf helemaal niet laten zien.
Heel tof commentaar van de jury, paard met veel potentie. Ze zag wel dat hij nog wat spanning had, maar als dat weg is zei ze ..... Ik was echt helemaal :):)
Hij draafde er zo gaaf overheen. Zonde van de kleine(re) foutjes en heel dom van mij van die 1 :7 :D :+

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 15:06

ik vind het leuk om mee te lezen met jullie verslagen, ook al gaat het niet altijd even goed dan nog vind ik het leuk om te lezen. Ik hoop natuurlijk dat jullie allemaal dikke winst rijden :D

Ik ben eind september voor het eerst M1 gestart, het ging niet super goed had veel spanning maar met mn 172 en 178 was ik eigenlijk wel erg tevreden :j

Gisteren voor de tweede keer M1 gestart en weer in mn eerste proef best wat spanning en dan blijft ie zo opgekropt en laat ie z'n rug niet los. De galop hadden we in de L2 wat problemen mee en had ik veel aan gewerkt en dat ging super goed de laatste tijd. Maar nu was het weer drama. In allebei mn proeven sprong ie linksom om en pakte het bit beet en bleef maar door stieren, ik kreeg hem niet meer goed terug om opnieuw aan te springen, uiteindelijk wel gelukt maar veelste laat. De linksomkeert ging ook heel slecht hij viel heel erg naar binnen en pakte het bit weer beet had hem vlak voor de C eindelijk terug de draak. Ik kon het gelukkig gelijk los laten en door rijden naar m'n volgende onderdeel alsof er niks gebeurd was.
In mn eerste proef had ik 166, heb nog nooit zo laag gehad :+
en de tweede ondanks de galop 182 hier was de spannign weg en liep ie veel beter door z'n lijf, mn eerste punt is binnen *\o/*
Ben heel trots op mn vuilnisbak <3 had echt nooit verwacht dat het ons zou gaan lukken.
nu gaat helaas mijn instructrice emigreren en moet ik opzoek naar iemand anders, zijn er nog mensen in regio utrecht met tips?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:58

oooh dat is zo rot he zo'n jury!!

ik had dat ook een keer van de zomer, serieus voor alles een 6, géén een 7, een 4 omdat ie oversprong in de contra en een 5 voor iets (weet niet meer wat)

tsja...dan kan je je fouten niet echt meer ophalen, heel banketstaaf :P

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 09:27

Zwieke, bummer! Kan gebeuren, maar je reed natuurlijk niet voor niets daar, je hebt het zelf verdiend. Volgende keer beter moet je dan maar denken. Succes met de M!

Klopt Mercury! Jammer dat je punten tegenvielen. Maar het belangrijkste is idd dat je fijn hebt gereden en zelf tevreden bent.

Als je maar beter eindigt dan dat je bent begonnen haha. Zo denk ik momenteel en het gaat ook al beter!

Marietje, wat fijn dat het nieuwe losrijden werkte!! *\o/* Leuk commentaar en ook goed dat je zelf de punten weet waardoor je punten hebt gemist. Ook volgende keer beter!

Thirza, gefeliciteerd met je winstpunt! Het begin is er en die andere proef moet je maar vergeten!! Heb helaas geen tips voor instructie.

Laura, ook vergeten die proef en oefenen oefenen oefenen, dan kom je vanzelf aan de punten waarbij je je wel een fout kunt veroorloven!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:36

Gefeliciteerd Thirza!
Dat is inderdaad balen, maar dat komt vanzelf goed Laura!

Ik had mijn proeven laten filmen, dat is echt zo handig!
Kan me ook prima vinden in de punten, op 2 x de gebroken lijn in contra na.
Daar heb ik 2 x een 5 voor omdat ze te klein zouden zijn, maar dat kan ik er met alle wil van de wereld niet van maken. Ze zijn echt netjes 5 meter. Voor de rest echt commentaar waar ik veel mee kan. :j
Ook leuk dat ze me naderhand even bij zich riep.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:57

Marietje35 schreef:
Gefeliciteerd Thirza!
Dat is inderdaad balen, maar dat komt vanzelf goed Laura!

Ik had mijn proeven laten filmen, dat is echt zo handig!
Kan me ook prima vinden in de punten, op 2 x de gebroken lijn in contra na.
Daar heb ik 2 x een 5 voor omdat ze te klein zouden zijn, maar dat kan ik er met alle wil van de wereld niet van maken. Ze zijn echt netjes 5 meter. Voor de rest echt commentaar waar ik veel mee kan. :j
Ook leuk dat ze me naderhand even bij zich riep.

Ik heb eens geschreven bij de M en toen gaf de jury aan dat hij liever zag dat de gebroken lijn 7 meter werd gereden in plaats van 4,5 m. Misschien een idee om de volgende keer de gebroken lijn wat meer naar het midden te rijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:07

Zou kunnen natuurlijk, maar 5 meter is 5 meter .... je kan mooi op de spanten richten! (bovendien, de helft van de helft is ook makkelijk richten)
Ah, het is maar een kleinigheidje, als hij bv zou omspringen oid dan heb je echt een probleem nog met je contra. Dat heb ik gelukkig niet!

Mag ik eens vragen wat jullie je paarden voeren?
Ik ben een beetje mijn voer aan het bekijken, of hij wellicht iets meer moet. (of ander voer)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:21

Gebroken lijn of voltes te groot of klein zijn toch altijd puntjes "wat wil de jury zien". Ik zet meestal iets groter in, mocht hij dan nog naar binnen vallen zit ik precies op de lijn! Ik vind alleen die middengalop op de volte zo waardeloos in het M. Op de rechte lijn vind ikzelf veel fijner.

Valentino krijgt niet veel apart te eten, 2x kuil, 2x halve kilo sportbrok en de rest van de dag in de wei! Hij is wat vors van zichzelf, als hij te dik word is hij snel zo plofferig.... Niet echt een standaard dressuurpaard.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:25

Dat vind ik ook, rechtuit is makkelijker, alleen op de volte is het weer makkelijker terug rijden. :D

O dat is niet veel nee. Welke sportbrok voer je?
Die van mij is 175 m (ik denk mss eerder 178 m) en krijg 2 x 1 kilo Havens Basis brok, 4 x kuil en dan na het rijden 1 tot 1,5 schep Pavo sportsfit. Ik merk alleen wel nu ik weer heel fanatiek train hij net iets meer mag wellicht. Basis brok is natuurlijk net niets en het is een flink beest.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:28

Ja 5 meter is 5 meter, maar toen bij de proeven waar de jury dat aangaf, werd door sommigen erg slordig gereden. De gebroken lijn werd vaak te klein gereden, dus vandaar zijn opmerking.

Ventus krijgt 's ochtends en 's avonds volgens mij een kilo gewone brok (op een pensionstal en volgens mij voert de staleigenaar standaard gewone brok) en daarnaast hooi en overdag de wei in. Van ons krijgt ze nog extra brok (1/2 kg) met luzerne en wat zonnebloemolie. Wij voeren wat bij omdat ze aan het afvallen was, haar ribben werden beter zichtbaar, dus beetje bij beetje bijvoeren.
Voor de energie hoeft ze niets, want ze is alert en voorwaarts genoeg.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:34

Die van mij is op zich ook energiek genoeg, maar toch .... 2 kilo basis brok is niet echt veel voor zo'n groot beest. Als ik dan rij, rij ik echt heel intensief (veel galopwerk) Nou ben ik daar net mee begonnen maar ik zie 'm net wat minder mooi rond in zijn spieren als week of 2 geleden. Dus op basis daarvan denk ik dat hij wellicht iets meer mag/kan gebruiken. Niet dat hij er beroerd uitziet, integendeel! Maar 2 weken geleden was hij net iets mooier.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:41

Galopwerk is wel goed ja, moeten wij ook meer doen, maar ben al blij dat we zaterdag gewoon de bak door konden stappen en draven :) Dat galopwerk komt later wel. Ventus is zo'n 1,64m en 16 jaar. We rijden haar zo'n 4 keer per week en momenteel niet zo intensief. Dan komt ze vanzelf wel bij.

En als je merkt dat hij minder rond is geworden zou ik het even goed in de gaten houden en dan evt. wat bijvoeren. Kun je geen slobber maken? Dan gaven wij toen we intensiever trainden. Nu krijgt ze halve slobber haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:46

Ik gaf voorheen altijd slobber na het rijden. (met name in de wintermaanden, in de zomer staat hij op het land) Ben nu dus overgestapt op de sportsfit muesli. Daarom ben ik dus aan het kijken naar of iets meer brok/ander soort brok, denk dat hij dat wel nodig heeft.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:13

Lady krijgt tijdens het wedstrijd seizoen 1,5 kg Mijten Dressuur Plus,'s morgens en 's avonds. Waneer we minder rijden is dit 1 kg. Verder staat ze overdag altijd buiten en krijgt ze hooi.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:59

Hier ook mijn M-debuut gehad.

Ik was heel erg gespannen, grotore wedstrijd, sterke concurrentie, hulp bij die niks met paarden heeft, proef uit mijn hoofd, geen zweep, alles bij elkaar zorgde voor de nodige spanning.

Maar paardlief, laat me niet in de steek en loopt over het algemeen zelfs nog wat fijner op wedstrijd. En zo ook dit keer. Echt fijn als je in de proef kan denken: Wat een fijn paard heb ik toch :).

We reden een simpele brave proef, wat problemen met rechtgerichtheid (dit hebben we altijd, zeker als we moe worden), uitzwaaien etc.. 1 zeer grove fout. Ik liet haar uit de galop vallen voor de contra, wat resulteerde in een 4 en een 2.

Verder toch erg tevreden en ons eerste winstpuntje binnen met 185 punten.
Plaatsing zullen we het maar niet over hebben, selectie niveau is gewoon echt nog te hoog gegrepen haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:03

Toch netjes winst Renee, gefeliciteerd!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:37

Marietje35 schreef:
Dat vind ik ook, rechtuit is makkelijker, alleen op de volte is het weer makkelijker terug rijden. :D

O dat is niet veel nee. Welke sportbrok voer je?
Die van mij is 175 m (ik denk mss eerder 178 m) en krijg 2 x 1 kilo Havens Basis brok, 4 x kuil en dan na het rijden 1 tot 1,5 schep Pavo sportsfit. Ik merk alleen wel nu ik weer heel fanatiek train hij net iets meer mag wellicht. Basis brok is natuurlijk net niets en het is een flink beest.

Ik voer sportbrok van CAVV Zuid-Oost Salland :+ , die komen bij ons ook het voer voor stal brengen en die nemen dan altijd paar zak paardenbrok mee als ik die nodig ben. (gemak dient de mens) Valentino was op basisbrok te flauw, dus toen de overstap gemaakt naar sportbrok. Hiervan is een 1kg per dag genoeg, anders komt hij snurkend de stal uit.

Netjes hoor Renee, direct een winstpunt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:45

Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik ben vooral benieuwd hoe jullie overstap L2 - M1 hebben ervaren. Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen in de L2 maar we knallen er door. Moet nu nog 1 puntje en dan mogen we M1. Ben wel van plan om nog een poosje L2 te start ivm competitie's maar ik denk dat we dan in december toch maar de overstap gaan maken.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 00:40

Yvank_ schreef:
Mag ik mij hier ook melden :) ?

Ik ben vooral benieuwd hoe jullie overstap L2 - M1 hebben ervaren. Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen in de L2 maar we knallen er door. Moet nu nog 1 puntje en dan mogen we M1. Ben wel van plan om nog een poosje L2 te start ivm competitie's maar ik denk dat we dan in december toch maar de overstap gaan maken.

Ik merk vooral dat foutjes als uitzwaaien, niet recht, niet vierkant.. Waar je in het L2 nog een 5/6 kreeg nu een 4/5 krijg.. Kleine foutjes worden wat grover afgestraft (en terecht natuurlijk)

Ik maakte een grove fout door haar uit de galop te laten vallen, in het L zou je hiervoor misschien een 4 krijgen.. Nu een 4 & 2, flink wat punten gekost dus..

Verder valt het mij wel mee de overgang, vind de proeven wat fijner..