Overgewicht ruiter, mag jury ingrijpen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:26

Winged schreef:
Misschien zijn ze ook langere tijd op dieet en is dit de eerste keer dat ze weer iets van zichzelf mogen hebben. Dat zie je niet vanaf de buitenkant.

Een beetje off-topic: maar dit vind ik zo'n vreemde invalshoek, die past bij de "ik heb recht op een hobby" en "ik heb een excuus voor mijn gewicht" filosofie.

McDonalds, chips, koek en snoep zijn NIET gezond. Voor niemand. Het is geen beloning voor goed gedrag. Dus als jij maanden hebt geinvesteerd in kilo's kwijtraken, begin er niet meer aan. Zo zonde van je inspanning, de snelle suikerpieken werken verslavend, en de behoefte eraan zit tussen je oren. Een heroïnejunk gaat toch ook niet als beloning voor het afkicken nog een shotje nemen?

romyamb

Re: Overgewicht ruiter, mag jury ingrijpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:10

heroïne is iets heeel anders als de mac

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 23:00

romyYMCMB schreef:

Maar kan net zo verslavend werken. :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 01:41

antje_vip schreef:
romyYMCMB schreef:

Maar kan net zo verslavend werken. :Y)

Dat betwijfel ik ten zeerste.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 06:04

Als het allemaal zo makkelijk zou zijn, zouden er niet zo veel mensen met overgewicht rondlopen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:33

Offline schreef:
Het valt mij ook vaak op dat de mensen met "een maatje meer" toch vaak roepen: Ik kan er niets aan doen ! komt door...blablabla.... en dan toch te zien zijn met een hele zak MC Donalds, chips, koek, snoep etc... Daar kan ik dan niet tegen... :n

ik eet dat nooit, maar toch te dik :') eet eigenlijk vrij normaal eten en drink altijd sllimpie of gewoon water/thee...

maar goed ik word over een paar maanden 40, dan worden de verhoudingen toch wat anders...zwaartekracht treed in werking :+
tot mijn 32e was ik superslank en strak :(:)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:46

Winged schreef:
FemkeUtah schreef:
Ras Stokmaat Gewicht paard Gewicht Ruiter Percentage
Shetlander 100cm 200KG 40 KG 20%
Ijslander 135cm 350KG 70 KG 20%
Ijslander 140cm 450KG 90 KG 20%
Haflinger 145cm 500KG 80 KG 20%
Warmbloed 160cm 550KG 71 KG 16%
Warmbloed 172 cm 700KG 80 KG 13%
Koudbloud 165cm 800KG 96 KG 12%
Koudbloed 170cm 900LG 104 KG 12%

Vervelend te lezen maar Kwam ik op deze site tegen, of het duidelijk is ik weet het niet maar dacht zal het is plaatsen, ;)
http://www.saddlefitservice.nl/zadel-pa ... werkwijze/

*hoog sarcasmegehalte*
oliebol ik ben te licht voor mijn bijrijdfries :)) :+ (165m)

Mijn paard is te groot voor mijn gewicht :P

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:04

Offline schreef:
Het valt mij ook vaak op dat de mensen met "een maatje meer" toch vaak roepen: Ik kan er niets aan doen ! komt door...blablabla.... en dan toch te zien zijn met een hele zak MC Donalds, chips, koek, snoep etc... Daar kan ik dan niet tegen... :n

Dat zie je in dat programma secret eaters op tlc gebeuren, mensen denken dat ze niet slecht bezig zijn, nooit ongezond eten. Denken maar 1500 caloriën per dag binnen te krijgen en dan als ze gefilmd worden zie je ze helemaal los gaan. Krijgen ze uieindelijk 3500 calorieën binnen.

En drugs of eten, misschien is eten moeilijker omdat je daar niet mee kan stoppen, je moet blijven eten..

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:07

En sociaal gezien is heroïne een stuk minder acceptabel dan ongezond eten. Van dat laatste denken we "ach, doen het zelf ook, moet kunnen", maar daar hoeft een jury al helemaal geen oordeel over te vellen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:12

Ik denk dat eten inderdaad ook een verslaving kan zijn. Maar er zijn veel meer factoren die zorgen dat je dik wordt. Ik heb ooit eens met een vriendin onze eetgewoontes vergeleken van een week. Zij maatje 36, ik maatje 44. Qua caloriën kreeg ik minder binnen, at gezonder en bewoog meer. Frusterend hoor :D

En jezelf belonen is ook niets mis mee. Ik vind pizza (en dan wel de echte bij een goede pizzeria) echt heel lekker. Na een jaar afvallen en mijn streefgewicht bereikt te hebben, heb ik een pizza besteld en heb er enorm van genoten.

Ik liep een paar jaar terug bij een diëtiste die zei: "om goed afvallen vol te houden moet je eens in de maand een slechte dag qua eten hebben. Die mag je jezelf ook geven als beloning. De meeste mensen houden het anders niet vol, diëten een half jaar fanatiek en vervallen vervolgens in hun oude patroon en gaan dan schommelen."

Overigens kwam ik zelf van het dieet van de diëtiste alleen maar aan en ben toen zelf maar gaan zoeken hoe ik wél af kon vallen, maar toch niets te kort kwam aan voedingsstoffen.

Maar goed, dit is eigenlijk wel enorm offtopic ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:20

Je kunt afvallen en af en toe zondigen prima combineren, maar het is een kwestie van keuzes maken. Niet én patat, én een bak ijs, én een reep chocolade etc. Maar één van die dingen kiezen en het daarbij laten. Mijn vriend en ik zijn dit jaar bezig met afvallen, ik ben nu 22kg kwijt, ondanks dat ik elke week een patatje eet bij de snackbar. Gemiddeld val ik nog steeds tussen een pond en 1kg af per week, het gaat dus heel erg goed. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:24

Mars schreef:
Je kunt afvallen en af en toe zondigen prima combineren, maar het is een kwestie van keuzes maken. Niet én patat, én een bak ijs, én een reep chocolade etc. Maar één van die dingen kiezen en het daarbij laten. Mijn vriend en ik zijn dit jaar bezig met afvallen, ik ben nu 22kg kwijt, ondanks dat ik elke week een patatje eet bij de snackbar. Gemiddeld val ik nog steeds tussen een pond en 1kg af per week, het gaat dus heel erg goed. :)

Precies :j

Zoals ik al eerder zei ben ik 35 kilo afgevallen. Nu 4 jaar later zijn ze er nog steeds af. Ik eet gewoon normaal. En af en toe dus ook een patatje, of een ijsje met warm weer. Als je er maar niet in doorslaat of dit elke dag doet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:36

wittepit schreef:
Winged schreef:
Misschien zijn ze ook langere tijd op dieet en is dit de eerste keer dat ze weer iets van zichzelf mogen hebben. Dat zie je niet vanaf de buitenkant.

Een beetje off-topic: maar dit vind ik zo'n vreemde invalshoek, die past bij de "ik heb recht op een hobby" en "ik heb een excuus voor mijn gewicht" filosofie.

McDonalds, chips, koek en snoep zijn NIET gezond. Voor niemand. Het is geen beloning voor goed gedrag. Dus als jij maanden hebt geinvesteerd in kilo's kwijtraken, begin er niet meer aan. Zo zonde van je inspanning, de snelle suikerpieken werken verslavend, en de behoefte eraan zit tussen je oren. Een heroïnejunk gaat toch ook niet als beloning voor het afkicken nog een shotje nemen?

Wat is eigenlijk wel gezond en verantwoord??
soms zit er in een broodje gezond meer dan in een kommetje chips of een hamburger.
En teveel fruit eten is ook niet goed.
Ik denk dat iedereen wel eens wat lekkers eet, maar dikke mensen mogen dat niet en dunne mensen kunnen schransen tot ze er bij omkiepen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:09

jesito schreef:
Ik denk dat iedereen wel eens wat lekkers eet, maar dikke mensen mogen dat niet en dunne mensen kunnen schransen tot ze er bij omkiepen.

8)7 Hier kan ik toch zó moe van worden.. Nee, dunne mensen kunnen niet schransen tot ze er bij omkiepen, als ik dat deed had ik óók overgewicht. En nee, mensen met een snelle verbranding/vertering/slanke bouw kunnen ook niet onbeperkt eten. Ik ben 27 en kan écht niet blijven eten hoor, ik heb maat 32/34 en dat komt omdat ik oplet wat ik eet en doe. Natuurlijk eet ik wel chips, maar een hele zak zal je mij nooit zien leeg eten.. Even realistisch blijven iedereen mens heeft een X aantal calorieën nodig per dag als je daar bij ( of onder) blijft en je bent gezond kom je niet aan. Simpel. Altijd maar als of het bij dunne mensen vanzelf gaat en die 4000 calorieën eten zonder aan te komen, wat een onzin.

Maar goed, dat was offtopic maar moest reageren want ik zie dit zo vaak voorbij komen dit soort uitspraken..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:11

jesito schreef:
Wat is eigenlijk wel gezond en verantwoord??
soms zit er in een broodje gezond meer dan in een kommetje chips of een hamburger.
En teveel fruit eten is ook niet goed.

Weet je wat het is, je kunt in dit land niets eten of er roept weer een of andere guru dat het niet gezond is.
Geen brood eten want daar zit teveel zout etc in
Geen vlees want dat zit vol hormonen
Geen aardappelen want er zitten zware metalen in de grond
Geen vis want daar zit gif in door vervuiling van de zee
Geen water want er zit chloor/kalk/AB in
Geen groenten want die zitten vol pesticiden
Geen fruit want teveel suiker
Geen sla want recent is bewezen dat kroppen sla ook gevoelens hebben
Geen chiazaden want dat verdunt het bloed teveel
Geen graanproducten, want wij zijn niet gemaakt om graan te verteren
Geen olijfolie gebruiken bij het bakken& braden want dat is kankerverwekkend

Ehh... er blijft niet veel over zo?
Gewoon je gezond verstand gebruiken, lekker bewegen, voldoende vocht tot je nemen werkt imo het beste.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:00

Elise_0o schreef:
Offline schreef:

Dat zie je in dat programma secret eaters op tlc gebeuren, mensen denken dat ze niet slecht bezig zijn, nooit ongezond eten. Denken maar 1500 caloriën per dag binnen te krijgen en dan als ze gefilmd worden zie je ze helemaal los gaan. Krijgen ze uieindelijk 3500 calorieën binnen.

En drugs of eten, misschien is eten moeilijker omdat je daar niet mee kan stoppen, je moet blijven eten..

Even off topic, maar sommige mensen kunnen er inderdaad niets aan doen, dan spreek ik voor mijzelf. Ik ben, zoals eerder in dit topic gezegd, afgevallen van 105 naar 78, onder andere omdat ik het niet meer prettig vond naar paard toe, maar om op die 78 te blijven, liep ik 30 km per week hard en zorgde ik dat ik niet boven de 1750 calorien uitkwam. Dat is echt heel weinig. Ik heb de keuze gemaakt om mijzelf heel veel te ontzeggen, maar lastig is het wel. Overigens ben ik vanaf november weer normaal gaan eten en mooi 20 kilo aangekomen! Terwijl ik rond de 2200 calorien eet. Ook gestopt met hardlopen, dat tikt ook wel aan, maar sommige mensen kunnen gewoon echt heel weinig eten.

Overigens ben ik normaal volgens voedingscentrum gaan eten omdat ik zwanger ben en ik voor kind toe niet te laag in calorieën wilde zitten, maar ik zag de kilo''s er mooi wel aanvliegen,

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:01

Nessah schreef:
jesito schreef:

8)7 Hier kan ik toch zó moe van worden.. Nee, dunne mensen kunnen niet schransen tot ze er bij omkiepen, als ik dat deed had ik óók overgewicht. En nee, mensen met een snelle verbranding/vertering/slanke bouw kunnen ook niet onbeperkt eten. Ik ben 27 en kan écht niet blijven eten hoor, ik heb maat 32/34 en dat komt omdat ik oplet wat ik eet en doe. Natuurlijk eet ik wel chips, maar een hele zak zal je mij nooit zien leeg eten.. Even realistisch blijven iedereen mens heeft een X aantal calorieën nodig per dag als je daar bij ( of onder) blijft en je bent gezond kom je niet aan. Simpel. Altijd maar als of het bij dunne mensen vanzelf gaat en die 4000 calorieën eten zonder aan te komen, wat een onzin.

Maar goed, dat was offtopic maar moest reageren want ik zie dit zo vaak voorbij komen dit soort uitspraken..

Idd :)) Hier maatje 34, maar daar moet ik écht wel wat voor doen hoor. Komt mij ook niet zomaar aanwaaien. (Wish...)

Overigens, in mijn geval ziet dat er te paard zo uit: http://instagram.com/p/qP55pzTcsh/?modal=true

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:03

En inderdaad reden van overgewicht maakt je paard niet uit hoor! hij kan er niets aan doen dat je ziekte hebt, eetverslaafd bent of weet ik wat, of in mijn geval zwanger! hij kiest daar niet voor. Gewoon afvallen. Ik heb niet het idee dat mijn paard het zwaarder had toen ik nog 105 woog, hij kan niet praten helaas, maar iedereen kan bedenken dat minder toch altijd fijner is :-) ik til ook liever een zak van 10 kilo dan 25 kilo.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:05

Ik weet niet waarom ooit is vast gesteld dat je 2000 calorieën nodig hebt, maar ik kom daar láng niet aan hoor.. ik kom hooguit aan de 1500 calorieën en als ik sport aan de 2000. Ik beweeg elke dag genoeg en omdat ik altijd weinig heb gegeten zit ik ook snel vol. Ik eet 3 boterhammen en een kleine portie avond eten en eigenlijk was dat het. Tuurlijk wel eens een snoepje ofzo, maar zeker doordeweeks op werk echt 3 boterhammen. Ik ben al 12 jaar op stabiel gewicht en luister naar mijn lichaam. Geen honger is niet eten, wel honger is wel eten. Ik eet niet voor het lekker, ik eet gewoon omdat je het nodig hebt :) Eigenlijk is elk lichaam daar op gemaakt, eten wanneer je het nodig hebt. En hoeveel dat is, is per persoon verschillend daarom houd ik nooit zo van die rijtje hoeveel calorieën je binnen moet hebben.. Ik ben maar 1.65 dus heb sowieso al minder nodig dan een vrouw van 1.85 etc.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:06

barbara28 schreef:
[
Even off topic, maar sommige mensen kunnen er inderdaad niets aan doen, dan spreek ik voor mijzelf. Ik ben, zoals eerder in dit topic gezegd, afgevallen van 105 naar 78, onder andere omdat ik het niet meer prettig vond naar paard toe, maar om op die 78 te blijven, liep ik 30 km per week hard en zorgde ik dat ik niet boven de 1750 calorien uitkwam. Dat is echt heel weinig. Ik heb de keuze gemaakt om mijzelf heel veel te ontzeggen, maar lastig is het wel. Overigens ben ik vanaf november weer normaal gaan eten en mooi 20 kilo aangekomen! Terwijl ik rond de 2200 calorien eet. Ook gestopt met hardlopen, dat tikt ook wel aan, maar sommige mensen kunnen gewoon echt heel weinig eten.

Overigens ben ik normaal volgens voedingscentrum gaan eten omdat ik zwanger ben en ik voor kind toe niet te laag in calorieën wilde zitten, maar ik zag de kilo''s er mooi wel aanvliegen,

Je zegt eerst dat je er niks aan kan doen, maar vervolgens leg je precies uit hoeveel calorieen jij maximaal nodig hebt en hoeveel je moet sporten om op gewicht te blijven.
Dan weet je toch precies wat je moet doen? :Y)
Alles wat je teveel eet, wordt opgeslagen en zet aan. Jij hebt dus teveel aan 2200 ckal.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:09

antje, ik bedoel met er niets aan kan doen, dat sommige mensen inderdaad zich niets kunnen permitteren anders worden ze dik :-). Dat is bij het geval. Ik eet dus gewoon bijna niets om op gewicht te blijven, maar als ik normaal zou eten zoals dat bijvoorbeeld door voedingscentrum wordt aangeraden, word ik dik, terwijl ik dus niet loop te schransen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:11

barbara28 schreef:
Overigens ben ik vanaf november weer normaal gaan eten en mooi 20 kilo aangekomen! Terwijl ik rond de 2200 calorien eet. Ook gestopt met hardlopen, dat tikt ook wel aan, maar sommige mensen kunnen gewoon echt heel weinig eten.

Ten eerste knap dat je zoveel bent afgevallen :j , maar wat ik dan vervolgens echt niet begrijp hoe je het zover laat komen dat je 20kg zwaarder wordt!?

Ik heb zelf maat 36, weeg 60 kg bij 1.70, maar dat gaat ECHT NIET vanzelf.... Ik moet er ook veel voor laten om dit gewicht te behouden. Stap ongeveer 1x in de 2 weken op de weegschaal en zodra mijn gewicht met een halve kg omhoog is gegaan dan let ik de komende weken nóg beter op wat ik eet. Eet gewoon brood en andere normale zaken, maar als ik eens een dag patat en kroketten eet, dan doe ik de dagen daarna gewoon extra streng.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:17

[***], ik het het niet zover laten komen, ik ben al die tijd keurig op gewicht gebleven. Ben 2 kilo ongeveer aangekomen toen ik stopte met mijn dieet, daarna 3 jaar op gewicht gebleven. In november kwam ik erachter dat ik zwanger was :-) (zie mijn vorige post) en ben ik gestopt met hardlopen en toen ik wat zwaarder werd, ook met paardrijden. Daarbij ben ik iets meer gaan eten omdat verloskundige mijn 3 boterhammetjes en bak yoghurt met musli toch wat weinig vond. Nu 36 weken zwanger, ben ik 20 kilo zwaarder. Het lijkt mij vrij normaal dat je aankomt als je zwanger bent. Hoewel 20 kilo wel wat veel is, maar goed, misschien is het wel ook een deel vocht en ben ik een maand na mijn bevalling weer op gewicht :-)

In ieder geval, ik heb het nooit zo ver laten komen, ik heb juist al die jaren onwijs op mijn eten gelet en mijzelf super veel ontzegd om op gewicht te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:19

barbara28 schreef:
[***], ik het het niet zover laten komen, ik ben al die tijd keurig op gewicht gebleven. Ben 2 kilo ongeveer aangekomen toen ik stopte met mijn dieet, daarna 3 jaar op gewicht gebleven. In november kwam ik erachter dat ik zwanger was :-) (zie mijn vorige post) en ben ik gestopt met hardlopen en toen ik wat zwaarder werd, ook met paardrijden. Daarbij ben ik iets meer gaan eten omdat verloskundige mijn 3 boterhammetjes en bak yoghurt met musli toch wat weinig vond. Nu 36 weken zwanger, ben ik 20 kilo zwaarder. Het lijkt mij vrij normaal dat je aankomt als je zwanger bent. Hoewel 20 kilo wel wat veel is, maar goed, misschien is het wel ook een deel vocht en ben ik een maand na mijn bevalling weer op gewicht :-)

In ieder geval, ik heb het nooit zo ver laten komen, ik heb juist al die jaren onwijs op mijn eten gelet en mijzelf super veel ontzegd om op gewicht te blijven.

:o Sorry, niet goed gelezen..... Zwanger is een ander verhaal, dan lijkt het mij voor de meesten logisch dat je aankomt.

Ik dacht dat je weer "gewoon" was gaan eten en daardoor 20kg zwaarder was geworden.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:22

nee hoor, [***], nooit meer terug, vind het nu al vreselijk....kan niet wachten tot ik weer mijn lichaam terug heb. Overigens, ik stap niet meer op paard en ook na de bevalling, eerst weer normaal gewicht, dan pas rijden, het is niet mijn paard zijn keus dat ik zwanger ben.